Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

En zoals je ziet kan hij slecht tegen de drank. Afgelopen weekend heeft hij dan ook voornamelijk buiten in de zon gezeten.
IMG_20210910_162503.jpg
 
Je laatste salaris betaling inhouden of korten.

Terug ontopic:
Wat betreft een tentje, ik zou wel zo een ouderwets 2 stok katoenen dakvorm tentje willen hebben. Zoals ik vroeger ook had toen ik nog een mini Bommes was.
Met een bruin dak en oranje deurtjes.
Beetje op MP zitten neuzen maar nog niks gevonden. Wel genoeg retro bungalow tenten maar die krijg je zo lastig mee zonder zijspan of aanhanger. :P
Een vriend van mij heeft er nog precies zo een. Ook nog van zijn vader geweest ofzo en hij kampeert er nog jaarlijks mee
 

Deze bedoel je?

$_86.JPG
Of nog meer basic:


In dienst heb ik er ook nog in geslapen....
 

Deze bedoel je?

$_86.JPG
Die klopt helemaal wat betreft de kleurtjes en de vorm. Maar volgens mij is dit een polyester namaak ding.

Hier de mini Bommes (met de 34 op zijn trui) met wat camping vriendjes, de caravan van opa en oma en mijn tentje nog net rechts in beeld.

IMG_20210420_175735.jpg
 
Vanmorgen was het mistig en nat op de camping bij het Lac du Ste Croix. Nog even zitten twijfelen welke route ik ging rijden, zo snel mogelijk richting het noorden, of wat mooie Alpen passen? Maar die zijn niet leuk in dichte mist. Maar terwijl ik dat dacht, trok de lucht open terwijl er toch ook nog laag hangende mist was.

20210917_081716.jpg


Dus na inpakken van de tent richting St. André les Alpes gereden en vanaf daar de Col d'Allos, Col de Vars, Col d'Izouard en de Col de Lauteret gereden. Al krijg je die laatste toch een beetje kado omdat die in de doorgaande weg naar Grenoble zit.

Screenshot_20210917-181107_Connect.jpg


Bij Grenoble nog wat verder doorgereden de Chartreuse in en de tent opgezet op de gemeentecamping van St. Laurent du Pont. Het laatste uurtje rijden had ik toch wat twijfel of dat een goede keuze was omdat het bij Grenoble zwaar bewolkt was. Misschien had ik toch stralend blauwe lucht gehouden als ik via Nevache en Bardonecchia naar Mont Cenis was gereden en daar ergens een camping had gezocht. Maar dan zit je vanzelf op campings boven de 1000 meter en ik had geen zin in een koude avond en ochtend.

Hier in St. Laurent is het wel bewolkt maar de zon schijnt ook, dus ik zit toch lekker voor de tent in korte broek nog.

Richting de Izouard een hamburger gegeten, zowaar met salade.

20210917_125713.jpg


En het was echt stralend weer op de hoge cols.

20210917_105244.jpg
 
Die klopt helemaal wat betreft de kleurtjes en de vorm. Maar volgens mij is dit een polyester namaak ding.

Hier de mini Bommes (met de 34 op zijn trui) met wat camping vriendjes, de caravan van opa en oma en mijn tentje nog net rechts in beeld.

Bekijk bijlage 1677558
Die bedoel jij een dubbeldaks tentje.
Die hebben wij jaren gebruikt als we op treffens en vakantie gingen. Op de een of andere manier was de nok lek. Toen hebben we een plastic strook er Over heen gedaan. Iedereen herkende daar aan ons tentje. _O- _O- _O- .
Maar je ziet ze niet meer. Waren toch fijne tentjes. Leuke foto trouwens
 
We zouden eerst naar schoonoord gaan mijn ouders stonden daar op de camping maar moesten onverwachts weg, nu morgen maar richting Limburg omgeving schweiberg. Eerst ritje van 3,5 uur binnendoor nachtje proefslapen in de tent en zondag weer terug met een omweg welke weet ik nog niet. Heb er zin in
 
Vanmorgen was het mistig en nat op de camping bij het Lac du Ste Croix. Nog even zitten twijfelen welke route ik ging rijden, zo snel mogelijk richting het noorden, of wat mooie Alpen passen? Maar die zijn niet leuk in dichte mist. Maar terwijl ik dat dacht, trok de lucht open terwijl er toch ook nog laag hangende mist was.

En het was echt stralend weer op de hoge cols.
Mist, wolken en mooi weer is vaak maar heel betrekkelijk in de bergen.
Het kan 500m hoger of lager ineens heel anders zijn.

Ik stond ooit op de camping bij Covadonga.
Bedoeling was dat ik 's ochtends vroeg naar de Lagos de Covadonga zou gaan rijden. (toegangshek sluit om 08.30h)
Bij opstaan potdicht van de mist. Ik weet dat vaak hoger in de bergen toch goed weer kan zijn.
Toch moest ik mezelf dwingen om toch op de motor te stappen. Na de eerste paar km's was ik al zeiknat.
Maar eenmaal iets hoger trok het open en bij de meren (lagos) was het kraakhelder. Ik was blij dat ik wel was gegaan! :t

Andere keer in de Pyreneeën op de Tourmalet.
In het dal was het zwaar bewolkt. Leek zelfs te gaan regenen.
Half op de klim zat je in dichte mist. Boven op de col was het prachtig weer!
 
Nog even zitten twijfelen welke route ik ging rijden, zo snel mogelijk richting het noorden, of wat mooie Alpen passen? Maar die zijn niet leuk in dichte mist.

Nog even zitten twijfelen welke route ik ging rijden, zo snel mogelijk richting het noorden, of wat mooie Alpen passen? Maar die zijn niet leuk in dichte mist.
Juist een reden om passen te gaan rijden als je in de mist zit in het dal. Met toenemende hoogte kom je er bovenuit en in het algemeen goede kans op zon.
 
Juist een reden om passen te gaan rijden als je in de mist zit in het dal. Met toenemende hoogte kom je er bovenuit en in het algemeen goede kans op zon.

Klopt, maar ik heb de Route des Grandes Alpes ook wel eens in dichte mist gereden zonder er bovenuit te komen. Met soms natte sneeuw en 3 graden. Ik reed vandaag in Vars nog langs het restaurant waar ik toen bij het haardvuur bij heb zitten komen. Volgens mij heb ik toen in Bourg d'Oisans op de camping gestaan waar het ook stervenskoud was. Maar vandaag trokken de mist en wolken verbazend snel weg.
 
Je laatste salaris betaling inhouden of korten.

Terug ontopic:
Wat betreft een tentje, ik zou wel zo een ouderwets 2 stok katoenen dakvorm tentje willen hebben. Zoals ik vroeger ook had toen ik nog een mini Bommes was.
Met een bruin dak en oranje deurtjes.
Beetje op MP zitten neuzen maar nog niks gevonden. Wel genoeg retro bungalow tenten maar die krijg je zo lastig mee zonder zijspan of aanhanger. :P
U riep?

IMG_20210702_172956.jpg

Of deed je het erom ?
IMG_20210702_182418.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zo'n katoenen tentje heb ik ook gehad. Ik had een licht-blauwe van de Vendex (V&D)
De ondersluiting was nog met drukknopen. Ritsen waren toen kennelijk te duur??
Mijn 1e tentje gekocht van de krantenwijk die ik had toen ik 15 was. Prijs was fl 99.00
Tentje heeft 't ca 35 jaar volgehouden. Toen viel de stof uit elkaar en was dus echt wel verteerd.

Die nylon tentjes zijn leuk, maar die zijn met een paar jaar wel aan hun einde.
Verder heeft katoen een veel prettiger binnen-klimaat in de tent.
 
Klopt, maar ik heb de Route des Grandes Alpes ook wel eens in dichte mist gereden zonder er bovenuit te komen. Met soms natte sneeuw en 3 graden.
Ik heb een paar jaar terug de RDGA gedaan, zonder ook maar 1 wolk.
Niet eens nodig om kleding te wisselen tussen top en dal. Boven ietsje fris, beneden ietsje warm.
 
Zo'n katoenen tentje heb ik ook gehad. Ik had een licht-blauwe van de Vendex (V&D)
De ondersluiting was nog met drukknopen. Ritsen waren toen kennelijk te duur??
Mijn 1e tentje gekocht van de krantenwijk die ik had toen ik 15 was. Prijs was fl 99.00
Tentje heeft 't ca 35 jaar volgehouden. Toen viel de stof uit elkaar en was dus echt wel verteerd.

Die nylon tentjes zijn leuk, maar die zijn met een paar jaar wel aan hun einde.
Verder heeft katoen een veel prettiger binnen-klimaat in de tent.
Ik heb ook zo'n tentje gehad. Voor fl10- gekocht in een tweedehands winkel en 4 maanden in geslapen/gewoond toen ik werkte op een camping in Sluis, West Zeeuws Vlaanderen.
Daarna was het tentje echt helemaal versleten. Ritsen kapot, dak lek en grondzeil dat in stukjes uit 1 viel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan