Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Tent vango omega 350
Ruime tent. met ruime voortent. op advies een footprint aangeschaft wat erg fijn was het was compleet droog in de voortent. Genoeg opberg ruimte en zelfs wat dingen om onze motor kleding op te hangen.
Zelf nog een lichtgewicht tarp erbij gekocht ook erg fijn, was stomtoevallig het zelfde merk en kleur van de tent.
Lees deze post nu pas.

Goed nu te lezen dat de footprint goed werkt. Dat is ook mijn ervaring voor de Omega.
Zeker met nat/ vochtig weer is dat heel prettig. Toch is blijkbaar niet iedereen overtuigd.
De tarp gebruik ik vooral om de ingang droog te houden, maar alleen als 't flink regent.
 
Idd fijn dat je niet gelijk op een nattegrond buiten/binnen staat! Houd je ook beetje de boel schoon.
 

Bijlagen

  • IMG-20211006-WA0003.jpeg
    IMG-20211006-WA0003.jpeg
    321,4 KB · Weergaven: 55
Mensen hier die op een 125cc kamperen gaan? Vraag me af hoe gek je kan doen met je bagage. Ik vermoed best zo weinig mogelijk gewicht meezeulen om nog ergens te geraken?

Ik vraag het omdat ik toch graag kan rechtstaan in een tent, is geen must maar heeft voorkeur. Jammer genoeg wegen die meestal meer en grotere pakmaat...
 
Daar heb je geloof ik die lonerider tent voor. kun je zelfs je motor in zetten maar kost ook wel wat 600 dacht ik.
 
Ja en niet zo klein in pakmaat. Betaalt ook veel voor de prijs denk ik. Zou zalig zijn om de motor 'binnen' te kunnen zetten maar echt veilig lijkt me dat ook niet i.f.v. omvallen.
 
Kleine pakmaat, cheap en good value for money: Coleman Darwin 2 : 2,8kg.
Edit: sorry, zie dat je er rechtop in wilt staan: uitgesloten met deze Darwin tent.
(Voor mij dikke prima: als er om de hoek maar een horeca-ding is waar ik rechtop in kan staan...)
 
Plankje onder de standaard! Verder wordt het vrij lastig denk ik een tent vinden waar je in kan staan en goede pakmaat/gewicht.
 
125cc kampeertocht verhaal:
 
Mensen hier die op een 125cc kamperen gaan
Ben zelfs op een 50cc met bagage wezen kamperen, door Duitsland en stukje Belgie gereden.
Voor de liefhebbers, een Kreidler Rm 4 bak. Met een 20mm Bing carburateur en snelle uitlaat ;)
Wel al lang geleden, Oost-Duitslang bestond nog.
Het kan wel, maar zorgvuldig je bagage kiezen.
En accepteren dat je wat langzamer bent door je bagage.
 
Nog een reisverhaal met een 125cc:
 
Mensen hier die op een 125cc kamperen gaan? Vraag me af hoe gek je kan doen met je bagage. Ik vermoed best zo weinig mogelijk gewicht meezeulen om nog ergens te geraken?

Ik vraag het omdat ik toch graag kan rechtstaan in een tent, is geen must maar heeft voorkeur. Jammer genoeg wegen die meestal meer en grotere pakmaat...
Ik ben ooit (ergens in 1988) samen met een goede vriend van me op een Puch Monza en hij op een Suzuki AP50 met een tent, zat kleding, kook gerei, reserve cylinder en zuiger, pakkingen gereedschap blikjes eten en nog meer troep richting de Provence geweest.
Ik had zo'n hele grote rol sporttas achterop en hij een grote rugzak (dat laatste bleek achteraf niet handig).
Als het met 50cc lukt dan moet het met een 125 cc echt wel lukken om ergens te komen.
 
Bedankt voor de leuke linkjes, ga ik lekker doorlezen! Leuk om ervaringen te lezen hier.

Tja, zou fijn zijn om recht te kunnen staan maar indien niet is het ook maar zo. Gewoon even oriënteren en in nood is een tarp misschien altijd wel leuk als 'woonruimte' om recht in te staan?
 
Als je iets naar boven in de topic gaat zie je mijn tentje met tarp staan! Ikzelf heb me de afgelopen maanden gek gezocht naar tenten goede pakmaat/gewicht (nou is staan in een tent niet belangrijk voor mij) toch heb ik een ruime tent met een tarpje eraan waar je gewoon lekker onder kan zitten en je niet gelijk in het natte staat of je tent in moet. De vango omega 350 misschien is het wat voor je. Ik had deze vraag ook gesteld wat is nou een goede tent, en kreeg het advies ga lekker voelen en kijken. Zou ik zeker doen heeft mij ook geholpen.
 
Bedankt voor de leuke linkjes, ga ik lekker doorlezen! Leuk om ervaringen te lezen hier.

Tja, zou fijn zijn om recht te kunnen staan maar indien niet is het ook maar zo. Gewoon even oriënteren en in nood is een tarp misschien altijd wel leuk als 'woonruimte' om recht in te staan?
Mag ik vragen wat je allemaal van plan bent in je tent waarom je staruimte nodig hebt?
 
Houd rekening dat een (tent)ontwerp altijd een samenraapsel van compromissen is. (kosten, gewicht, duurzaamheid, uiterlijk, enz....)
Waar jij jouw focus wilt/kan leggen, is aan jou.

Waar wil je precies kunnen staan?
Ik heb een Vango Galaxy 300 van achter is het een 3 pers tunneltent (niet heel hoog). De voortent heeft wat steroïden gehad, waardoor er een hoogte van rond de 2m gecreëerd wordt. De tent weegt rond de 5 kilo. en is voor het formaat opgezet nog best klein in te pakken.

Helaas bij windkracht 9+ in Skagen (DK) met haringen en al de grond uitgetrokken.

Inmiddels gebruik ik een klein 3pers. iglo tentje van 2.5kg, omdat ik toch niet in de tent hoef te staan.
 
Mag ik vragen wat je allemaal van plan bent in je tent waarom je staruimte nodig hebt?

Nee, mag je niet. :P

Gebeurt aankleden dan in bed of op de vloer of zoiets? Wat doe je met vuile natte motorkledij die moet uitlekken? Om eerlijk te zijn weet ik niet hoe die dingen werken in een kruiptentje. Ben van die typische goed weer familietenten met ruimte zat gewoon. Ik vind die lagere tentjes wel leuk hoor!
 
Nee, mag je niet. :P

Gebeurt aankleden dan in bed of op de vloer of zoiets? Wat doe je met vuile natte motorkledij die moet uitlekken? Om eerlijk te zijn weet ik niet hoe die dingen werken in een kruiptentje. Ben van die typische goed weer familietenten met ruimte zat gewoon. Ik vind die lagere tentjes wel leuk hoor!
Aankleden doe ik naast de tent. Niet dat ik er poedelnaakt sta, meestal boxer of onderkleding al wel aan. Mocht het echt met bakken uit de lucht komen, lukt het ook wel liggend.
 
Staan in de tent vind ik niet zo belangrijk. comfortabel zitten in de voortent op een stoeltje vind ik wel heel prettig. Zeker als je weken lang weg bent en dan ook wel eens een paar dagen met slecht weer hebt. Ik wil dan ook een tent hebben die in de voortent minimaal 140cm hoog is.
 
Ben zelfs op een 50cc met bagage wezen kamperen, door Duitsland en stukje Belgie gereden.
Voor de liefhebbers, een Kreidler Rm 4 bak. Met een 20mm Bing carburateur en snelle uitlaat ;)
Wel al lang geleden, Oost-Duitslang bestond nog.
Het kan wel, maar zorgvuldig je bagage kiezen.
En accepteren dat je wat langzamer bent door je bagage.
En ik met een 50cc Spartamatic. Das een "damesbrommertje" zonder versnellingen dus nog een maatje kleiner 8-)

Lijkt me dan dat het met een 125cc zeker goed komt. Je wilt er toch geen lange stukken snelweg mee doen, en 80km red je heus wel met een paar kilo meer. En heuvelop gewoon terugschakelen
 
Staan in de tent vind ik niet zo belangrijk. comfortabel zitten in de voortent op een stoeltje vind ik wel heel prettig. Zeker als je weken lang weg bent en dan ook wel eens een paar dagen met slecht weer hebt. Ik wil dan ook een tent hebben die in de voortent minimaal 140cm hoog is.

Precies, lekker droog kunnen zitten is wel fijn.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan