Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

je denkt toch niet dat ik alcoholvrij gaat zitten zuipen als ik ook maar een klein beetje de kans krijg een echte kouwe klets naar binnen te slaan _O-
 
Vandaag nieuwe tent gescoord, stokken, grondzeil en haringen zitten er nog niet eens bij, wordt wel wat krap op de motor :+
20220629_153141.jpg
 
Grootste Tentenatelier kan je dus op twee manieren opvatten... ik denk dat ik weet wat ik denk dat het is
 
Net nog een slaapmatje geplakt, nog niet gebruikt omte kamperen maar nu al een klein gaatje. Plakken ging goed met bijgeleverd plak setje.
 
Ik heb ook nog een katoenen tent.
Heerlijke tent, prima comfortabel maar wel zwaar en veel pakvolume.
Nee, deze gaat niet mee op de motor. Pakket circa half zo groot als hierboven op foto, maar toch te groot en te zwaar.
Er moeten ook nog andere spullen mee!
 
Ik heb ongeveer 25 jaar geleden zo'n RVS Bialetti gekocht. Zet ik nog elke dag koffie mee, ook op reis (behalve dit jaar, nog spijt van). Het enige dat ik tot nog toe vervangen heb is de afsuitring. Thuis gaat het ding gewoon om de zoveel tijd in de vaatwasser.
@peettomaat ik heb een drie kops, net goed voor een mok. Welke koffie? Aiaiai, dat is een eindeloze discussie. Zoiets als wat het beste bier is. Gewoon wat je zlf lekker vindt. En een s experimenteren met koffie in het buitenland. Die wordt in het Zuiden (vanaf de BE-NL grens) wat zwarter gebrand dan in het Noorden, en is dus bitterder.
@Tmanneke nu dacht ik na het lezen van je bericht; "hé! Dat is handig, die gooit z'n Bialetti in de afwasmachine!".

Nu heb ik dat ook gedaan zojuist en hij is er net uitgekomen. Alleen is hij helemaal dof geworden. Het lijkt net alsof er een roetlaag overheen zit. Heeft iemand van jullie een idee wat ik hier nog aan kan doen? Ik heb het idee dat deze nu niet meer te gebruiken is.
 

Bijlagen

  • 16570404618491986039399550962465.jpg
    16570404618491986039399550962465.jpg
    352,8 KB · Weergaven: 56
  • 16570404935604282364186221290302.jpg
    16570404935604282364186221290302.jpg
    172,8 KB · Weergaven: 55
RVS bialetti's kunnen wel in de vaatwasser, aluminium niet. Maar daar ben je inmiddels zelf ook achter gekomen. Geen idee of je dit nog goed krijgt.
 
Aluminium wat in de vaatwasser is geweest kan je weer prima herstellen. Staan op Google genoeg manieren beschreven. Heb het zelf gehad met aluminium accessoires van een keukenmachine, die zijn nu weer gewoon netjes.
 
@GroningerVFRer Er was een reden waarom ik een RVS exemplaar kocht. Je bent er ondertussen achtergekomen.
Maar geen paniek: je kan het ding gewoon even afwassen met een schuursponsje en dan goed spoelen. Blinkt hij wel niet meer, maar je kan hem nog jaren verder gebruiken. Succes ermee.
 
waarom überhaupt iets met koffie afwassen ? het is toch ook niet de bedoeling om een koffie kan of glazen pot af te wassen met een reinigingsmiddel ? gewoon afspoelen of omspoelen ?
 
Vandaag nieuwe tent gescoord, stokken, grondzeil en haringen zitten er nog niet eens bij, wordt wel wat krap op de motor :+
Bekijk bijlage 1777136
mooie foto om in topics te zetten waar men urenlang over enduristan en Kriega en dat soort zooi kan geylen en ouweho*ren.
En dan vragen wat voor straps het beste zijn en welke toolrol men aanraad om het gewicht eerlijker te verdelen ;)

En ook voor jou de opmerking die ik elke dag zei tegen een kennis met een HD op een 5 daagse vakantie waarbij de motor op de eerste ochtend al vies was door een regenbui " Je mag je bak wel eens wassen"
ik denk dat het vooraf en achteraf langer aan het poetsen is geweest dan de hele 5 dagen vakantie :+ 😈

Ook typisch zo een macho bullshit ding om dan veel tijd en geld in een HD te stoppen , daar uren over te kunnen lullen maar het dan hebben over je 'Bak'
sorry, moest het even kwijt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan