Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Bijna alle blikken hebben tegenwoordig zo'n snelopening. Ik heb alleen in de UK mee gemaakt dat ik een blik worstjes haar gekocht zonder zo'n opening. Maar dan had mijn Leatherman gelukkig nog een blikopener.
 
  • Eens
Waarderingen: Brnk
Dat 'adventure food' kost meer maar zorgt ook voor meer vulling dan een paar noodles. Is eigenlijk bedoelt om de calorieën weer aan te vullen voor tijdens/na flinke fysieke inspanning (bijv wandeltocht met zware rugtas...)
 
daily_picdump_4111_640_high_44.jpg
 
Kun je eigenlijk op zo'n beetje elke camping in de EU pinnen (de kosten, niet extra contanten), of valt dat erg tegen?
Erg tegen niet, maar maak toch wel mee dat je niet kunt pinnen. En dat begint vanaf Duitsland al
 
  • Leuk
Waarderingen: HCx
Ik neem ook altijd 300 euro mee. Camping is bijna altijd cash. Het wordt de laatste jaren wel steeds gangbaarder om bij restaurantjes voor de lunch te pinnen maar ook daar kun je niet altijd van uit gaan. Supermarkten meestal wel maar ook dat is pas recent zo.
 
Ik heb ook als ik niet op vakantie ben altijd 100euro cash bij me.
Ik ook. We zijn in Tirol. Valt me op hoeveel geldautomaten er hier nog zijn. Geen last van plofkraken blijkbaar. Maar, het valt me tevens op hoeveel (kleinere)winkels, eettentjes, ijsloketten etc zijn waar je niet kunt pinnen. Dat bestaat toch in Nederland niet meer, daar heeft iedereen die iets verkoopt een pinautomaat. Ook valt het me op dat in de supermarkten er nog heel veel contant betaald wordt. Met plastic geld lopen 'wij' dan blijkbaar een eind voor
 
Wat dat betreft zijn wij verwend in NL, zeker na de covid kan je zelfs bij het kleinste kraampje meestal wel pinnen. Duitsland hebben ze altijd al pin-angst gehad. Als je daar al kan pinnen in kleine zaakjes betaal je onder de 10 of 15 euro vaak ook nog pinkosten.

Heb het in Frankrijk ook wel eens gehad, op de ochtend dat ik wilde vertrekken bleek dat ik op de camping niet kon pinnen, en de dichtstbijzijnde geldautomaat was 15 minuten rijden. Toen had ik te weinig contant bij me. Ben je alles bij elkaar toch dik een half uur verder.

Ik zorg ook altijd wel dat ik iets contant bij me heb. Meestal 50 euro grijpvoorraad in de portemonnee, en de rest ergens weggemoffeld in de jas. Zeker in de Balkan waar ik net vandaan kom heb ik liever niet dat ze bij het betalen zien dat ik een paar honderd euro bij me heb.
 
Dat bestaat toch in Nederland niet meer, daar heeft iedereen die iets verkoopt een pinautomaat.
Ook in Nederland niet overal. Zo heeft de ijstent bij mij om hoek geen pinautomaat. Ik vermoed dan wel dat dat iets te maken heeft met niet alles aan de belasting opgeven.

Ook valt het me op dat in de supermarkten er nog heel veel contant betaald wordt. Met plastic geld lopen 'wij' dan blijkbaar een eind voor

Wij lopen inderdaad voorop. En dat kan ook zijn nadelen hebben. In het voorjaar werkten in Duitsland en België opeens ING passen niet meer in betaalautomaten omdat ING al iets had doorgevoerd qua extra beveiliging dat nog niet overal was uitgerold. Geld opnemen bij de geldautomaat lukte wel.
 
Ik heb in Kroatië gehad dat ik mijn bagage bij de receptie moest laten liggen als een soort van onderpand toen ik ging pinnen in de stad verderop. Dat was best een grote moderne camping, had toen geen cash meer op zak en beredeneerde dat ik daar wel kon betalen met pin/creditcard.

Ik heb me nog nooit onveilig gevoeld onderweg. Ja één keer in de Dominicaanse Republiek maar verder nooit, waar dan ook ter wereld.
Moet je eens in de avond door de Tarwewijk lopen :P
 
Ik heb me nog nooit onveilig gevoeld onderweg. Ja één keer in de Dominicaanse Republiek maar verder nooit, waar dan ook ter wereld.

Dit doet me denken aan de keer dat ik met een collega voor het werk naar Kaapstad moest. Die collega was nogal angstig, had allerlei verschrikkelijke verhalen over Zuid-Afrika gelezen en was letterlijk bang voor elke niet-blanke die hij zag lopen. Nou trek ik altijd wazige figuren aan dus toen we het hotel uitliepen werd ik al meteen aangesproken door een man met een rasta-look "hey, do you want to buy some dope?".

Het toppunt was toen we in een huurauto reden, ik reed, hij zat naast me. Het was inmiddels donker nadat we ergens hadden gegeten en hij zat te orakelen dat hij had gelezen dat je 's avonds altijd door rood mocht rijden omdat het te gevaarlijk zou zijn te stoppen op een kruispunt. Paar tellen later stop ik voor rood en daar zit een zwarte man kranten te verkopen op de middenberm. Mijn collega in paniek "DOORRIJDEN!!!! DAAR STAAT EEN NEGER IN DE BERM!!!"

Ik reageer vooral verbaasd met "eh ja, die staat kranten te verkopen, niks aan de hand".
Collega: "Ja, maar misschien heeft hij wel AIDS!"
Ik: "Nou ik weet niet wat jij met hem van plan bent, maar ik wil gewoon naar het hotel en slapen."

Maar mijn collega was echt in paniek, terwijl het toch geen domme kerel was, maar blijkbaar niet erg veel gewend.
 
dus van astronautenvoer naar pinnen , uitkomend op veiligheid(sgevoel ) .

zal ik anders een foto van mijn nieuwe decathlon matje plaatsen ?

Maar even zonder gein, gisteren toch zomaar 155 euro uitgegeven, bij het naar buitenlopen zei iemand tegen zijn vriend, toch weer 120 euro uitgegeven, dat had ik niet gepland.
Maar met allemaal dingen die ik al lang had uitgesteld was ik al lang blij dat de dingen die ik nodig had mij te binnen schoten.

Ik had al bijna het standaard matje in het mandje gelegd, maar zag dat de 'comfort' nog 5 cm breder was.
Dat matje lag niet bij de uitgepakte tentoongestelde artikelen , maar wel zijn duo uitvoering en die was dus zacht aan 1 kant.
Precies de klacht die ik bij de huidige thermarest heb , dat ik niet wakker word waar ik in slaap gevallen ben , weggegleden dus ..

Matje in kwestie : ZELFOPBLAZEND MATJE VOOR KAMPEREN COMFORT 65 CM 1 PERSOON

Ik sta er nog wel voor open om het oude matje te repareren , iemand benoemde PVC lijm , maar wat is dan goed om gewoon te kopen ? Als iemand het merk of type heeft :)

Bij dit matje zitten de ventielen ook niet op de rand en (dus) ook niet op de naad .De oude zal wel te repareren zijn maar of dat lang heel blijft is de vraag, ik moet minimaal 1 hoek ombuigen om het ergens te kunnen passen.

De rest van de aanschaf was niet kampeer gerelateerd maar ik kan wel verklappen dat ik voorlopig geen nieuwe sokken nodig heb :)
 
Laatst bewerkt:
@Frazer, Als je je onderweg onveilig voelt, busje pepperspray mee?
Ik voel me helemaal niet onveilig hoor, maar voorkomen is beter dan genezen. Ik ga niet zichtbaar met bedragen rondlopen wat die gasten daar in een maand nog niet eens verdienen. Er hoeft er maar een in de rij bij de kassa of bij de pomp dat te zien en verkeerde plannen hebben. Niet dat ik daar bang voor ben, maar als het niet nodig is waarom zou ik de aandacht er dan op vestigen? Dat zou ik in NL trouwens net zo doen.

En je kunt ook nog gewoon je portemonnee verliezen, als daar dan ook nog eens al je geld en je pasjes inzitten heb je helemaal niks meer. Dan heb ik liever nog wat geld ergens apart.
 
Laatst bewerkt:
dus van astronautenvoer naar pinnen , uitkomend op veiligheid(sgevoel ) .

zal ik anders een foto van mijn nieuwe decathlon matje plaatsen ?

Maar even zonder gein, gisteren toch zomaar 155 euro uitgegeven, bij het naar buitenlopen zei iemand tegen zijn vriend, toch weer 120 euro uitgegeven, dat had ik niet gepland.
Maar met allemaal dingen die ik al lang had uitgesteld was ik al lang blij dat de dingen die ik nodig had mij te binnen schoten.

Ik had al bijna het standaard matje in het mandje gelegd, maar zag dat de 'comfort' nog 5 cm breder was.
Dat matje lag niet bij de uitgepakte tentoongestelde artikelen , maar wel zijn duo uitvoering en die was dus zacht aan 1 kant.
Precies de klacht die ik bij de huidige thermarest heb , dat ik niet wakker word waar ik in slaap gevallen ben , weggegleden dus ..

Matje in kwestie : ZELFOPBLAZEND MATJE VOOR KAMPEREN COMFORT 65 CM 1 PERSOON

Ik sta er nog wel voor open om het oude matje te repareren , iemand benoemde PVC lijm , maar wat is dan goed om gewoon te kopen ? Als iemand het merk of type heeft :)

Bij dit matje zitten de ventielen ook niet op de rand en (dus) ook niet op de naad .De oude zal wel te repareren zijn maar of dat lang heel blijft is de vraag, ik moet minimaal 1 hoek ombuigen om het ergens te kunnen passen.

De rest van de aanschaf was niet kampeer gerelateerd maar ik kan wel verklappen dat ik voorlopig geen niuwe sokken nodig heb :)
Niet eens Exped of Therm-a-Rest? Dan doe je hier niet mee🤣
 
Niet eens Exped of Therm-a-Rest? Dan doe je hier niet mee🤣
Die heb ik al, ik evolueer ;)

de exped gaat alleen mee als het qua ruimte noodzakelijk is en gebruik ik alleen in de tent.
de defecte mat die ik bedoel gebruik ik veel intensiever (in de camperbus dus laat ik liever achterwege want offtopic ;) )
De mat is van wildebeast , iets van perry sport als die beiden nog bestaan en nooit op de motor gebruikt vanwege het formaat.
De termarest heb ik 2e hands gekocht al 10 jaar terug ofzo maar die is dus superglad en als je niet waterpas ligt ( bus) glij je daar hinderlijk van weg.

Maar snap dat deze uitleg niet verwacht werd naar aanleiding van je opmerking ;)
Als het nodig zou zijn hoef ik ook niet mee te doen ;) clubjes gebaseerd op merken zijn mijn ding niet :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan