Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

En hoe zit dat dan met de James Last muziek? 😂
Dat was vroeger het laatste bandje (ja kindertjes...) dat in de autoradio ging voordat we op de vakantiebestemming waren.

Gelukkig alleen het geluid, zijn hoofd is vrij irritant

1664652903845.png
 
Dat was vroeger het laatste bandje (ja kindertjes...) dat in de autoradio ging voordat we op de vakantiebestemming waren.

Gelukkig alleen het geluid, zijn hoofd is vrij irritant

Bekijk bijlage 1809545
Geweldig!! Persoonlijk andere herinnering aan James Last, maar ik zou graag een deel van de opbrengsten van zijn platenverkoop willen hebben..
Dan had ik toch een rits motoren om van te kiezen en alleen maar aan het rondreizen gaan met een tent achterop
 
Is koffie uit zo'n Bialetti geval zoveel lekkerder dan oploskoffie? Ik had op vakantie gewoon espresso zakkies mee, kost praktisch geen ruimte en smaakte mij prima.

In de vragwaggel heb ik een waterkoker van een halve liter, een thermofles van een halve liter en een pot DE Rood oploskoffie. Smaakt ook prima, zeker vergeleken met sommige automaten koffie. En ook een stuk goedkoper dan tankstation koffie.. :)
Ik vind het zeker lekkerder dan oploskoffie.
Nadeel is dat het water eigenlijk te heet wordt, waardoor je wel wat smaakvermogen hebt ten opzichten van een espressso-apparaat. Dus ik denk dat een handpresso nog iets betere koffie geeft.
Restant gemalen koffie kan je toch zonder problemen bij de bonen in het apparaat kieperen?
Nee, dat zou ik dan in de piston moeten gooien, anders gaat het nog een keer door de maler en wordt het een bende.

Daarnaast, als ik kan kiezen tussen op vakantie betere koffie drinken of thuis slechtere, dan kies ik het eerste.
 
Waar ik dan wel weer benieuwd naar ben, hoe neem je rauwe eieren mee zonder het risico op roerei onderin je koffer?

Ik was een aantal jaar geleden op IJsland, na 100km onverhard kwam stond ik op een kampeerplaats met een Duitse motorrijder, die de volgende dag een hele doos eieren uit zijn tas vandaan haalde. Hoe dan? Ik was heel die dag door elkaar gerammeld en ik geloof niet dat een doos eieren dat had overleefd. Hij had hetzelfde stuk afgelegd. Ik zou het risico niet nemen. Of zijn eieren van Civetkippen sterker? :+
 
Ik denk dat in een harde koffer met de eieren bovenop die dat prima overleven in een gewone eierdoos. Die zijn er tenslotte voor gemaakt. En de koffer moet uiteraard niet zo vol zitten dat je moet proppen.

Ik heb in Frankrijk ook wel eens een doosje met 4 eieren gehaald, die gingen in mijn tanktas met het brood ernaast. Mijn tanktas kun je wel verhogen en dan gaan dit soort kwetsbare dingen bovenop. Maar dat is in mijn geval nooit langer dan een uurtje want ik doe de boodschappen vlak voordat ik een camping zoek.
 
Waar ik dan wel weer benieuwd naar ben, hoe neem je rauwe eieren mee zonder het risico op roerei onderin je koffer?

Ik was een aantal jaar geleden op IJsland, na 100km onverhard kwam stond ik op een kampeerplaats met een Duitse motorrijder, die de volgende dag een hele doos eieren uit zijn tas vandaan haalde. Hoe dan? Ik was heel die dag door elkaar gerammeld en ik geloof niet dat een doos eieren dat had overleefd. Hij had hetzelfde stuk afgelegd. Ik zou het risico niet nemen. Of zijn eieren van Civetkippen sterker? :+
Hoe denk je dat eieren heel in Belgische winkels aankomen?
 
Het hoeft allemaal niet top of de bill maar ik moet toch een nieuwe gasbrander gezien de oude een beetje lek is , dan sta je een broodje met butaan smaak te eten. ik heb nu mijn pijlen gericht op de msr stove 1l , daar kan je dan zo’n te dure frence press ding in stoppen.
afgelopen jaar oploskoffie gebruikt en das ook prima te doen hoor, elke keer weer wat beters proberen met het oog om niet te groot en te zware onnodige troep mee te nemen.
 
Lokaal ff bakkie drinken is ook niks mis mee. De tankstations aan de Peage in Frankrijk zijn voorzien van prima koffieautomaten..
Zeker niet , maar als ik me tent uistap , verboggelt en verbogen is daar eerst koffie met een zware bats.
 
Ook overwegend oploskoffie toch, met een lepeltje erin geautomatiseerd
 
Terug
Bovenaan Onderaan