Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Terug ontopic:
Screenshot_20221002-191409_Marktplaats.jpg


Via MP hier in de buurt gevonden voor 25 euro.
Is het niks dan is het niks, jammer maar helaas.
Is het te lomp en te zwaar voor op de motor dan heb ik alvast een bijzet tentje voor mijn dochter, die nu pas 1,5 is. Beter mee verlegen dan omverlegen zeggen ze hier dan.

1664733422-540-x-325px-Screenshot_20221002-191401_Marktplaats.jpg

Ik zie op de foto's een "De Wit" logo, zal wel een thuis merk ding van hun zijn dus.
Van de week even ophalen, ben benieuwd.
 
Waar ik dan wel weer benieuwd naar ben, hoe neem je rauwe eieren mee zonder het risico op roerei onderin je koffer?

Ik was een aantal jaar geleden op IJsland, na 100km onverhard kwam stond ik op een kampeerplaats met een Duitse motorrijder, die de volgende dag een hele doos eieren uit zijn tas vandaan haalde. Hoe dan? Ik was heel die dag door elkaar gerammeld en ik geloof niet dat een doos eieren dat had overleefd. Hij had hetzelfde stuk afgelegd. Ik zou het risico niet nemen. Of zijn eieren van Civetkippen sterker? :+
Ik heb dit doosje van Truttenware, gebruik het al 15 jaar, ook reizen naast het asfalt, nooit stuk gehad.
 

Bijlagen

  • 20221002_210157.jpg
    20221002_210157.jpg
    261,5 KB · Weergaven: 20
Weer heerlijk gekampeerd, ditmaal op een NTKC camping middenin een bos. Het voelde als onbekend terrein want ik was nog maar net lid geworden. Vanaf een publieke parkeerplaats liep er wel een stevig zandpad naar de camping, maar die was afgesloten door een slagboom, met de melding "verboden toegang". Het was ca. 10 minuten lopen, en ik heb een onhandige weekendtas, plus nog eens een tanktas, plus een helm en motorkleding.

Dus naar de camping gesjokt en een plekje gezocht, en op dat moment komt een stel aangereden met een auto, en parkeert die vlakbij...

Ik spreek ze aan, en ze leggen uit hoe het werkt op een NTKC camping, inclusief dat ik gewoon het natuurgebied had mogen inrijden... vrienden van het stel duiken even later op, en die kerel vertelt dat hij exact hetzelfde had gedaan toen hij voor de eerste keer op een NTKC camping kwam; als je de regels niet kent, dan speel je meestal op safe. Zeer sympathieke mensen, die me uitnodigen bij het centrale kampvuur.

Anyway, het was 's-avonds regenachtig maar prima uit te houden onder een tarp. Ca. 13°C met een dipje naar 11°C. De volgende ochtend maar even het wc blok schoongemaakt, het lijkt op deze club-campings de bedoeling dat je uit eigen beweging de handen uit de mouwen steekt.

photo_2022-10-02 22.33.25small.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ook maar weer eens op zoek naar een leuke tent want de laatste, 25 jaar oud en al heel veel meegemaakt, is blijven staan op de laatste camping van de rammelbakkenrally in de Jura.
 
Ik weet niet waar je natuurlijk op zoek naar bent maar Ik was erg blij met mijn Recon 1 tent, Past 1 persoon in met wat spulletjes en helm. Het mooiste was dat hij samen met het matras precies in de topkoffer paste in de breedte.
1500nn waterdicht , das niet bijzonder goed maar voor 89,- prima.
1664802388265.png

1664802353909.png

1664802321004.png
 
  • Leuk
Waarderingen: dgr
56 of 47 liter? Ik had mijn tent en slaapzak op het rekje bovenop gebonden en daarna ging ik m'n koffer inpakken.... Nu zijn die straps die de deksel overeind houden twee keer zo lang 🤷‍♂️
 
Ook maar weer eens op zoek naar een leuke tent want de laatste, 25 jaar oud en al heel veel meegemaakt, is blijven staan op de laatste camping van de rammelbakkenrally in de Jura.
Ik weet niet wat dat voor een tent is geweest, maar ik verwacht een katoenen tent.
Want plastieke tentjes van tegenwoordig die gaan echt geen 25 jaar meer mee.
Zo'n tentje als op de foto hierboven van @bommes ga je wrs niet meer vinden.

Vroegâh had ik een zelfde soort tentje als op deze foto.
Na 40 jaar (met heel veel gebruik) viel de stof uit elkaar. Dat was het einde.
Deze zomer heb ik gekampeerd in een (andere) katoenen tent die sinds 1987 niet meer uit de zak was geweest.
Wat een heerlijk leefklimaat heb je in zo'n katoenen tent!

Jawel, de tent is heel zwaar en opgevouwen is 't toch nog een dik pakket.
Deze zomer was 't mogelijk omdat ik met de auto ben weggeweest.
Volgend jaar weer op pad met motor en dus nylon tentje, dat wordt weer zweten!
 
Net weer terug van een (zeiknat) weekend België/Luxemburg.. Fam. in een bungalow en ik op dezelfde camping in Houffalize met mijn nieuw aangeschafte tent, een Coleman Kobuk valley 3 plus;
2022-10-01.4.JPEG
Voordeel: hij is verduisterend, en waterdicht! Heb 2 nachten én dagen regen gehad, maar geen drup water binnen..

Nadeel: Ik ben 25+ jr paraplutenten van Khyam gewend, en ondanks dat dit een 3 pers. schijnt te zijn, is dit toch echt voor 3 pygmeeën.. de velours luchtbed komt tegen de binnentent aan en ik slaap met mijn 1.91 en 130+ kg met hoofd en voeten strak tegen het tentdoek aan. Ook de breedte naast het 1.37m brede luchtbed houd niet te wensen over..
Ik denk dat ik maar weer op zoek ga naar een Khyam tent. Is wel een grotere pakmaat, maar het gemak om zo'n ding op te zetten in het donker en regen (in combi met de extra binnenruimte) weegt niet op tegen de pakmaat (vind ik, en in mijn geval)..

Voordeel was wel dat heen/terugreis gezamenlijk gedaan kon worden.. :+
2022-10-03.1 Terug naar huis.JPEG
 
Volgens mij wordt er nog wel lichtgewicht katoen gebruikt?
Maar betaal je denk ik de hoofdprijs.
De waard had ook lichtgewicht katoen.

En volgens mij zijn er ook Tipi tenten van dun katoen

Esvo verkoopt ze ook nog.
Lijkt duur maar ik ben Karsten gewend dan is elke tent een koopje.
Pas de laatste karsten verkocht.
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen zomer ben ik een keer of zeven met het zijspan en het tentje op pad geweest.
Steeds korte tripjes van 2 tot 5 nachten.
Het verste weg was Dijon en de Harz

Nou zit ik me al te verheugen op het volgende seizoen en het plan is om ook een wat langere trip te gaan doen.
Een dikke 2 weken en dan via de Dolomieten naar Slovenië en vandaar met een grote boog via Tsjechië weer terug.
Dat is het voorlopige plan.

Ik kan gaan wanneer ik wil, ik ga echt voor het motorrijden en in het tentje slapen is een must.
De passen moeten dus open zijn en de campings liefst nog niet of niet meer te vol.

Ik kan beter tegen de warmte dan tegen de kou, maar ik ben bang dat het in het hoogseizoen nogal druk wordt op de wegen. Dus vandaar mijn voorkeur om buiten het seizoen te gaan.
Zou ergens in mei al kunnen of is dat te vroeg, zijn er dan nog teveel passen dicht?
 
Op welke hoogte liggen die passen?
In Mei wel eens de Grenzkamstrasse gedaan.
Dat is dan wel off road.
Maar op 2200mtr lag er nog sneeuw en daar is niet doorheen te komen met de motor.
Je zakt erin.
De grote passen worden doorgaans schoon geschoven.
 
Tot begin juni zijn zelfs de hoge passen vaak nog dicht.
Volgens mij schuiven ze die vanaf de 2 of 3 week juni pas schoon/open.
 
@Meanmachine; een kunststof quick erect tentje, een van de eerste.
Ligt er maar net aan hoe je er mee omgaat... ;) en mss was de kwaliteit vroeger beter??
Mijn nieuwe, 2 jaar oud, vervanger heeft nu al gebreken vandaar de laatste opmerking...
 
Op welke hoogte liggen die passen?
In Mei wel eens de Grenzkamstrasse gedaan.
Dat is dan wel off road.
Maar op 2200mtr lag er nog sneeuw en daar is niet doorheen te komen met de motor.
Je zakt erin.
De grote passen worden doorgaans schoon geschoven.
Dat schoon schuiven verschilt van land tot land. In Oosterijk weet ik gaat de pas open bij een bepaalde datum. In Franrijk laten ze het de natuur doen. Zo kan het daar gebeuren dat de pas 3 weken open is. Maar daarna weer vrolijk dicht is. Hier nog een foto van eind mei dit jaar in Frankrijk
 

Bijlagen

  • 20220527_144034.jpg
    20220527_144034.jpg
    327,7 KB · Weergaven: 31
56 of 47 liter? Ik had mijn tent en slaapzak op het rekje bovenop gebonden en daarna ging ik m'n koffer inpakken.... Nu zijn die straps die de deksel overeind houden twee keer zo lang 🤷‍♂️
Deze koffer waar de tent in ligt is 47liter. tent gekocht in deventer op de heenweg van de vakantie, aardig geholpen en nog een tip voor leuke motor camping in duitsland meegekregen. survivalwinkel.
 
Afgelopen zomer ben ik een keer of zeven met het zijspan en het tentje op pad geweest.
Steeds korte tripjes van 2 tot 5 nachten.
Het verste weg was Dijon en de Harz

Nou zit ik me al te verheugen op het volgende seizoen en het plan is om ook een wat langere trip te gaan doen.
Een dikke 2 weken en dan via de Dolomieten naar Slovenië en vandaar met een grote boog via Tsjechië weer terug.
Dat is het voorlopige plan.

Ik kan gaan wanneer ik wil, ik ga echt voor het motorrijden en in het tentje slapen is een must.
De passen moeten dus open zijn en de campings liefst nog niet of niet meer te vol.

Ik kan beter tegen de warmte dan tegen de kou, maar ik ben bang dat het in het hoogseizoen nogal druk wordt op de wegen. Dus vandaar mijn voorkeur om buiten het seizoen te gaan.
Zou ergens in mei al kunnen of is dat te vroeg, zijn er dan nog teveel passen dicht?
Wij waren 8 dagen op pad met 30/35 graden , prima te doen. komen we weer terug in nederland , ook 30 graden, maar baklaf heet, we bleven water halen bij die pomp. de ene 30 graden is de andere 30 niet was onze ervaring. 2 keer tering koud gehoud in luxemburg in de vroege ochtend. super vochtig en behoorlijk afgekoeld. Met de tent en ook het camping verhaal blijft het mooist. De drukte viel ons mee in het hoogseizoen, al vondt ik ring antwerpen niet herhaalbaar voor de leuk.
 
Heb 2 nachten én dagen regen gehad, maar geen drup water binnen..

Nadeel: Ik ben 25+ jr paraplutenten van Khyam gewend, en ondanks dat dit een 3 pers. schijnt te zijn, is dit toch echt voor 3 pygmeeën.. de velours luchtbed komt tegen de binnentent aan en ik slaap met mijn 1.91 en 130+ kg met hoofd en voeten strak tegen het tentdoek aan. Ook de breedte naast het 1.37m brede luchtbed houd niet te wensen over.
Gelukkig heeft de tent wel aan de belangrijkste eis voldaan: Waterdichtheid

Ja, zoals die tenten worden verkocht met geschikt voor zoveel personen is klare onzin. En 't wordt alleen maar erger!
Voorheen was een 2p tent geschikt voor 1p. Nu mag je onderhand al een 3p tent hebben om in je ééntje gewoon te kunnen slapen.

De lengte dat is idd een ander dingetje. (zelf ben ik 1.90m)
Ik had een koepeltje met lengte 2.10m. Direct vanaf de grond loopt het doek onder 45º naar binnen.
Luchtbed is 15cm dik. Dus de bruikbare lengte op bovenzijde van luchtbed is nog maar 1.80m. Tel uit je verlies!
Bij slecht weer sliep ik diagonaal om niet tegen het tentdoek aan te hoeven liggen.
Bij aanschaf van mijn laatste tentje heb ik er op gelet. Verkocht als 3p, maar voor mij alleen net genoeg!

Dit jaar ben weggeweest met een katoenen tent die ik beschreef in een post hierboven. Deze heeft een binnenlengte van 2.40m.
Ook aan deurzijde verticaal, zodat je geen verlies hebt. Tijdens kamperen kon ik zelfs een weekendtas aan voeteneinde plaatsen.
 
Nadeel: Ik ben 25+ jr paraplutenten van Khyam gewend, en ondanks dat dit een 3 pers. schijnt te zijn, is dit toch echt voor 3 pygmeeën.. de velours luchtbed komt tegen de binnentent aan en ik slaap met mijn 1.91 en 130+ kg met hoofd en voeten strak tegen het tentdoek aan. Ook de breedte naast het 1.37m brede luchtbed houd niet te wensen over..
:+
Ik ben zelf 1.95 en minimum lengte binnentent is 2.30m voor mij, om te voorkomen dat mijn voeten idd tegen het doek komen. Ik heb nu ook een 3P, omdat ik ook een jaar van die dikke luchtbedden had, dit model.
1664834525850.png

Alleen in 10 dagen twee van die luchtbedden kapot (bult) of lek gehad, nu ben ik daarvan genezen en heb ik een isolerende Robens. Kost wat, maar fijn ding. Ook goed tegen optrekkende kou.
Ik kan beter tegen de warmte dan tegen de kou, maar ik ben bang dat het in het hoogseizoen nogal druk wordt op de wegen. Dus vandaar mijn voorkeur om buiten het seizoen te gaan.
Zou ergens in mei al kunnen of is dat te vroeg, zijn er dan nog teveel passen dicht?
Slovenië vond ik dit jaar leuk, hoogseizoen Noord-Italië vond ik dit jaar irritant druk. Veel (nep)flitspalen, veel oude mensen in auto's die on-Italiaans rijden, drukke dorpjes etc.
 
Terug ontopic:
Bekijk bijlage 1809813

Via MP hier in de buurt gevonden voor 25 euro.
Is het niks dan is het niks, jammer maar helaas.
Is het te lomp en te zwaar voor op de motor dan heb ik alvast een bijzet tentje voor mijn dochter, die nu pas 1,5 is. Beter mee verlegen dan omverlegen zeggen ze hier dan.

1664733422-540-x-325px-Screenshot_20221002-191401_Marktplaats.jpg

Ik zie op de foto's een "De Wit" logo, zal wel een thuis merk ding van hun zijn dus.
Van de week even ophalen, ben benieuwd.
Das dus gewoon dezelfde als ik heb (vorig jaar bij de dutch 1000)

Fijne tent alleen iets te groot en zwaar voor lichtgewicht solo gebruik.
Gisteren een lichtgewicht plastic tentje bij gekocht, gaat zoonlief dit weekend uitproberen.
 
De waard had ook lichtgewicht katoen.
De Waard en licht gewicht katoen, dat vloekt naar mijn mening. Maar het klopt, ze hebben het een paar jaar in het assortiment gehad toen ze nog onderdeel waren van de Vrijbuiter groep. Ze noemden het technisch katoen wat neerkwam op lichtgewicht katoen versterkt met ribstop "made in China". Met name dat laatste, daar kregen een hoop de Waard liefhebbers allergische reacties van. Gelukkig, vind ik, is dat avontuur voorbij en vallen ze nu onder de Sunshine group waaronder ook Alpenkreuzer (vouwwagens) en Dorema (caravan voortenten) vallen. Sinds dit voorjaar heeft de Waard een nieuwe winkel/atelier in Hattem.
 
Laatst bewerkt:
Wel geinig om te zien dat iemand een houdertje bij zich heeft om eieren te bewaren.
Ik kan maar geen houdertje vinden.
Die mijn plakspulletjes en zekeringen kopp revisie setje en zeeppoeder heel houd.
Iemand tips?



 
De tubetjes solutie zijn platgedrukt en leeg.
Dus in geval van nood niet meer bruikbaar.
Heb het spul in m.n motortassen zitten.
Maar elke vakantie zijn de blikjes gehavend.
Daarom kan ik dus ook geen fles shampoo of doppeldouche mee nemen.
Was me met een blok zeep.
En klein potje waspoeder om als het lukt één keer per vakantie wat klein spul te wassen.


Net dizze bestelt bij Ali.
€ 0,72 38%OFF | Outdoor Waterdichte Survival Verzegelde Doos Stofdicht Schokbestendig Plastic Edc Gereedschap Opslag Container Case Houder Visgerei Gereedschappen
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan