Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Je kan ook kijken voor een 3-persoons tent en er dan diagonaal in gaan liggen, als je hem altijd alleen gebruikt tenminste, anders wordt het lastig

Dat doet mijn maatje ook inderdaad. Niet direct mijn eerste keuze, maar ik houd het zeker in gedachten.
 
Vorig jaar heb ik gekampeerd met een (ouderwetse) katoenen tent met binnenlengte van 2.50m
Dat is wel Super!! :t

Maar serieus.. :} :}

De rest van jouw verhaal m.b.t. de grond maat en de effectieve maat had ik eigenlijk nog niet eens bij stilgestaan. 😅
 
Ik ben niet zo lang. Maar vind die kleine tentjes niet fijn omdat ik altijd loop te klootzakken met de losse spullen die ik nog kwijt moet. Een paar jaar terug heb ik een tipi tent gekocht. Kleine pak maat. En veel binnen ruimte. Ik kan binnen gewoon staan. Ik vind het prima!
 
Niks mis met een tipi

81D8305D-031F-4749-A33C-71479E185145.jpeg
 
@Màvkeez Ik heb zelf de Chimney rock 3 voor als ik met mijn vriendin ga kamperen. Mocht je in de buurt van Leiden zijn mag je altijd even komen kijken! Wat @mean-machine vertelde over de grond/effectieve maat is hier ook wel het geval. 1 kant loopt redelijk schuin op! Voor mij is de lengte vaak net te kort als ik gestrekt lig (ben 1,85)
 
Vraagje...

Zijn er ook tentjes die een grotere slaapruimte hebben dan 2.10 meter? Ik ben vorig jaar voor het eerst met een tent op pad geweest en vond 'm als buikslaper te klein.

Ik zoek een tent met de volgende eigenschappen:

Prijs: Max 200 euro
Vorm: Tunnel of koepel
Lengte slaapruimte: Minimaal 2.25 meter
Breedte slaapruimte: Minimaal 1.50 meter
Materiaal: Verduisterend

Mijn vrouw kwam al aanzetten met een 4/6 persoons tent van 5 meter in totaal, da's voor mij niet echt optie.
Ikzelf heb deze:

Ook nog eens mooie pakmaat en licht. Dat blackout werkt echt verbazend goed!
 
Na veel wikken en wegen en een rib minder heb ik uiteindelijk gekozen voor :

Redverz Atacama Expedition Tent​

Mede omdat ik vorig jaar een dag of twee regen had en een hele dag zittend en op mijn zij heb door gebracht. Ook met omkleden kan ik nu lekker staan, straks kan ik dan ook binnen koken ed, dat ging niet in mijn 2 pers koepel tentje niet. Voor een beetje meer luxe gekozen dus. maar uiteindelijk gaat het om het gevoel niet om de spullen die je bij heb, vindt het fijn als het gewoon praktisch is.
 
Mede omdat ik vorig jaar een dag of twee regen had en een hele dag zittend en op mijn zij heb door gebracht. Ook met omkleden kan ik nu lekker staan, straks ook kan ik dan binnen koken ed dat ging niet in mijn 2 pers koepel tentje niet. Voor een beetje meer luxe gekozen dus.

Duidelijk verhaal! Mooie tent ook. :t
 
  • ( [+] Inclusief verduisterende binn )staat er wel bij
overigens een zwarte tent wordt denk wel heel warm

Ik heb nog ff een double check gedaan, maar zowel Obelink als Bol.com geven aan dat er geen verduistering is.

Wat betreft de warmte, alleen de binnenkant van mijn "Fresh & Black" tent was zwart. Ook voldoende ventilatie, dus van (meer dan normaal te verwachten) warmte was geen sprake.
 
Ikzelf heb deze:

Ook nog eens mooie pakmaat en licht. Dat blackout werkt echt verbazend goed!

Nadeel van dat black out is dat je ook overdag je t zooi niet kan vinden 🤣
 
Haha, in zo'n mummyslaapzak moet je ook niet draaien, maar als je omdraait moet je hem meedraaien. Tenminste, daar is ie voor bedoeld dacht ik.

Ik heb de Nomad Tennent Creek. Ook tevreden over, houd goed warm bij de wat koudere nachten. Bekijk bijlage 1848378
Verschillende punten waar je de opening strak kan trekken zodat je hem wat om je heen vouwt. Zit ook nog een extra zak in voor de nog koudere nacht.
@Màvkeez ik heb (een oudere versie van) de Nomad Triple-S XL, die is nog iets groter (10cm breder, 15 cm langer) dan bovengenoemde Tennant Creek. Zo te zien ook wel een paar tientjes duurder. Voordeel is dat hij naast erg ruim, ook erg flexibel is:
- Hij heeft 2 diktes, afhankelijk van welke kant je boven legt,
- De capuchon is afritsbaar (en aan beide kanten aan te ritsen, als je hem omdraait)
- Je kan een aantal breedte-koorden aantrekken om er een soort mummie van te maken, als het erg koud wordt,

De Triple-S XL is zo te zien uitlopend, maar hij is nog wel op voorraad bij Bax.
 
De Triple-S XL is zo te zien uitlopend, maar hij is nog wel op voorraad bij Bax.
Warm, lekker breed en lekker lang, met een capuchon. :t

Mijn hierboven beschreven slaapzak met capuchon is idd ook deze. Wist effe het type niet meer.
En idd die heb ik ook van Bax. Die hebben trouwens ook een ruim assorti van Exped.
 
Terug
Bovenaan Onderaan