Het Grote Kawasaki W650 Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kende die jerryt ook niet maar geef die naam eens in bij de zoekfunctie hier en dan zie je duizenden posts ;)

Ben heel snel eens door enkele geweest en die man moet blijkbaar een meester zijn in het maken van motoren.

Heeft die dan ervaring of zo meet knee pads dat je onmiddellijk zijn naam boven haalt of kan hij gewoon alles? ;)

Grtz
 
Kende die jerryt ook niet maar geef die naam eens in bij de zoekfunctie hier en dan zie je duizenden posts ;)

Ben heel snel eens door enkele geweest en die man moet blijkbaar een meester zijn in het maken van motoren.

Heeft die dan ervaring of zo meet knee pads dat je onmiddellijk zijn naam boven haalt of kan hij gewoon alles? ;)

Grtz
Knee pads :? Het zou gaan om uitlaten, hij kan prima buigen en lassen, heeft voor mij ook wel eens wat gemaakt voor mijn streetfighter/caferacer/stilstaand project ding..
 
Aah, sorry, even verward en verkeerde antwoord bij verkeerde vraag gelezen.
Die man maakt inderdaad extreem mooie dingen te zien aan het forum hier!

Btw, voor de mensen die hun uitlaten ook nog open willen maken hier nog een manual in het engels Mooi gedetailleerd met foto's en afbeeldingen ;)
 
Laatst bewerkt:
Knee pads :? Het zou gaan om uitlaten, hij kan prima buigen en lassen, heeft voor mij ook wel eens wat gemaakt voor mijn streetfighter/caferacer/stilstaand project ding..

Hoi AadmanZ,

Ik heb het gevonden, en echt mooie spul met de frames in de stijl van 70's Bimota, `Motoplast Martin en natuurlijk vele anderen me.
Groet
Iwan
 
Ik kan je nog geen tips geven, ben er nog niet aan begonnen :)

Zouden deze passen in mijn 18mm binnendiameter clip ons? Normaal gezien wel, en op de foto lijken ze ook niet al te dik. Ik vraag het mij maar af omdat er op die site ook "22mm lenker bar end mirrors" staan, en bij deze geen maat staan. Gek genoeg hebben ze geen contact adres..

http://www.kickstartershop.de/product_info.php?info=p3510_Spiegel--LENKERSPIEGEL-chrom.html

Ik denk ook wel dat ze sowieso zullen passen hoor.
Moest je echt info willen, dan kan je hen hier contacteren: kickstarter-classics@web.de

Zopas mijn bestelling geplaatst:

2 Spiegel, LENKERSPIEGEL f. 22mm-Lenker
4 small indikators, chromed
LAMPENHALTER/headlight brackets, 37-42mm, chrom
"Beston / Gran Tourismo" grips/Set de poignees GR-FR
REAR FENDER, mudguard, alloy
Cateye tail-light with alloy holder

Nu terug wachten op de pakjesman als een klein kind die wacht op de sint ;)
Volgens de website van de DIV zou mijn nummerplaat in ieder geval in productie zijn.
Ik zou ze morgen of overmorgen moeten ontvangen en dan wordt het volop :]

Grtz
 
Foto's komen er zeker aan ;)

Hopelijk leveren ze van kickstarter snel.
Hun service is tot nu toe wel goed.
Gisteren rond 20u30 besteld en had om 20u54 al een persoonlijk mailtje om mij op de hoogte te brengen dat de richtingsaanwijzers al terug op stock waren en om mij te bedanken voor de aankoop.

Als ze nu nog even snel leveren ... ;)

Denk er wel plots aan dat ik 2 dingen vergeten ben, van die rubbers om mijn clip ons uit te dikken aangezien het oude stuur verbreed op de plaats van de richtingsaanwijzers en van die rubberen schijven om het spatbord mee te monteren zodat het niet teveel gaat trillen maar ik vermoed dat je die zowat overal kan krijgen....

Tips? ;)

Update:

Dear Customer ,

The status of your order changed.

New status: Versendet
For questions, feel free to anwser to this mail.

Ze gaan wel vlot *O*
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,
Jan hier, net voor de eerste keer ingelogd en meteen naar de Kawasaki W650 thread gezocht. Sta op het punt mijn eerste motor aan te schaffen en er kan er maar een de mooiste zijn, de W650 dus!
Nu valt mij op dat er moeilijk aan te komen is 2e hands, heeft er nog iemand goeie tips hiervoor?

En mijn tweede vraag is deze; ik ben niet technisch aangelegd, is de W650 dan wel een goeie motor om als eerste motor aan te schaffen of moet je daar toch een 'sleutelaar' voor zijn??
Hoop op wat feedback van W liefhebbers.

Groeten,
Jan
 
Hey Jan, welkom!
De W650 is wel gebaseerd op oude principes, maar stiekem gewoon een moderne motor, en dus hardwtikke betrouwbaar. Bovendien eenvoudig van opbouw, dus als er onverhoopt gesleuteld moet worden geen probleem. Maar je zult inderdaad even moeten zoeken, je alweer even geleden dat ik er een te koop zag in NL. Misschien meer succes in Duitsland, daar is ie minder zeldzaam.
Succes!
 
@noezn: om op te vullen gebruik je metalen opvulstukjes, geen rubber. Je zou het zelf als kunnen buigen van Alu, maar denk dat de meeste zaken het wel hebben liggen. Verdikking van 22mm naar 25,4 (1 inch).
 
Welkom Jan,

Als ik me niet vergis heb ik zelf een eindje geleden ergens op internet gelezen dat de W650 zelfs ideaal is als eerste motor. Daar zou ik dus inderdaad geen schrik van hebben. Als je het W650 topic hier doorneemt zal je eigenlijk ook bitter weinig of geen mankementen tegen komen ;)

Ik heb ook wel meer dan een half jaartje op de loer gelegen voor ik uiteindelijk een W650 te pakken had. In Duitsland zijn er inderdaad meer en aan een goedkopere prijs te vinden dan in Nederland en België. Enige nadeel is dat je hem moet invoeren maar als alle papieren aanwezig zijn is dat denk ik niet zo onoverkomelijk.

Er staat er in België al een héél eindje een te koop maar die staat nu als caféracer.
Alle originele onderdelen zijn er nog bij maar ik vind de prijs wat aan de hoge kant...
http://nl.kapaza.be/west-vlaanderen/caferacer-sixties-style-52390651.htm

Grts
 
Laatst bewerkt:
@noezn: om op te vullen gebruik je metalen opvulstukjes, geen rubber. Je zou het zelf als kunnen buigen van Alu, maar denk dat de meeste zaken het wel hebben liggen. Verdikking van 22mm naar 25,4 (1 inch).

Thx Pete!
zal het eens navragen bij de lokale motorzaak hier.

Ik denk dat ik die rubberen schijfjes om het spatbord op te hangen hier wel ergens in de DHZ zaak zal vinden zeker...

Edit: zoiets dus? hartelijk bedankt Pete, het maakt het toch veel gemakkelijker om iets te zoeken als je weet wat je juist zoekt ;)
 
Laatst bewerkt:
@noezn: dat is precies wat je nodig hebt.

Vind trouwens die prijs van die W650 best in orde, gezien alle extra onderdelen. Alleen die caferacertank kost al 6 á 700 euro. Zo een zitje kost ook snel 250 euro.
 
Hij is blijkbaar al 300 euro gezakt in prijs de laatste maanden.
Als je de extra onderdelen er bij rekent kom je misschien niet zo overdreven duur uit maar ik vind hem eerlijk gezegd niet mooi met die onderdelen. (de tank alleen valt wel nog mee).
Dus in mijn geval moest ik dan eerst nog van alle onderdelen af zien te geraken om dan nieuwe te kopen ;)

In de beschrijving zegt men bouwjaar 2002 maar dan vind ik het vreemd dat het nog een zadel van het eerste type is.
 
@noezn
Is mijn smaak ook niet helemaal. Maar lijkt je dat je daar op marktplaats toch wel een 500 euro voor moet kunnen krijgen.
 
Dat gladde zadel (en de zilver/blauwe tank) hoort inderdaad bij het model 2000 en 2001. Denk dat 2002 het jaar van invoer/eerste registratie in het land is.
 
Bedankt voor het welkom mannen! En bedankt voor de informatie, daar kan ik wat mee. Woon in Utrecht dus duitsland is niet bij de deur, plus ben wat huiverig om er een in te voeren (waarschijnlijk onterecht). Zijn trouwens alle bouwjaren even betrouwbaar of zitten er betere en minder goede tussen?
Ik hoop stiekum dat er wat op de markt komen zodra de W800 te koop is, weet wel niet wanneer dat zal zijn.
 
Als ik het goed heb zijn alle modellen zowat identiek.
Er is een verschil tussen de pre 2001 modellen en de latere modellen.
Die eerste hebben een glad zadel en de latere een geribd (wat beter zou zitten) en het latere model heeft ook een iets lager stuur (wat blijkbaar ook een beter rijcomfort zou geven).

Beide sturen en zadels zijn wel uitwisselbaar. Ik denk niet dat er nog meer verschillen zijn maar correct me if i'm wrong ;)
 
2002 is inderdaad een cruciaal jaar. In dat jaar kwam er een ander zadel, lager stuur, steviger achterspatbord betere bevestiging van de standaard en de stuurhoek en naloop werden veranderd. Heel dramatisch zijn die veranderingen niet, maar als je het voor het kiezen hebt...
In (geloof) 2005 kreeg de W een catalisator, dat koste een paar pk.
 
@Noezn & Lucky Pete
Thanks voor de feedback wederom. Dus wel verschillen in uiterlijk maar mechanisch hetzelfde. En inderdaad, een stuur en zadel kan ik zelf nog veranderen zoals jullie al aangeven.
Het liefste vind ik er een van (na) 2002, maar eerst maar eens zorgen dat ik er uberhaupt een vind!
Het is toch echt een geweldig mooie bike.
 
Welkom Jan,

Als ik me niet vergis heb ik zelf een eindje geleden ergens op internet gelezen dat de W650 zelfs ideaal is als eerste motor. Daar zou ik dus inderdaad geen schrik van hebben. Als je het W650 topic hier doorneemt zal je eigenlijk ook bitter weinig of geen mankementen tegen komen ;)

Ik heb ook wel meer dan een half jaartje op de loer gelegen voor ik uiteindelijk een W650 te pakken had. In Duitsland zijn er inderdaad meer en aan een goedkopere prijs te vinden dan in Nederland en België. Enige nadeel is dat je hem moet invoeren maar als alle papieren aanwezig zijn is dat denk ik niet zo onoverkomelijk.

Er staat er in België al een héél eindje een te koop maar die staat nu als caféracer.
Alle originele onderdelen zijn er nog bij maar ik vind de prijs wat aan de hoge kant...
http://nl.kapaza.be/west-vlaanderen/caferacer-sixties-style-52390651.htm

Grts
Beetje duur, maar als je de originele delen erop terugschroeft en dit los verkoopt, wie weet..

Ik vraag me ook af wat 650s gaan doen qua prijs nu de 800 uit is. Ze zijn al een hele tijd
heel erg stabiel, misschien gaan ze nu zelfs eerst wel even omhoog omdat er meer interesse in het model is.
 
Als ik een gok moet doen denk ik ook niet dat de prijzen onmiddellijk gaan zakken.
Ik vind persoonlijk dat de 800 toch wel wat meer nadelen heeft, injectie ipv carburators, minder PK, geen kickstarter...
Optisch ziet hij er natuurlijk wel goed uit!

Importeren uit Frankrijk is inderdaad geen probleem maar wordt voor de Nederlanders wel een serieus afstandje op en af... Niets is onmogelijk natuurlijk ;)

Vandaag mijn handen nog wat verder kapot gewreven (nog steeds geen nummerplaat dankzij onze pracht-overheidsinstanties dus ik heb toch nog niets beter te doen -O- )

Zit intussen op korrel 600:
IMG_4600.JPG


Foto is niet zo erg goed maar ziet er in echt al mooi gaaf uit.
Ik denk dat ik nog tot 2000 ga en dan begin met het polijsten zelf.
Het werkt eigenlijk best verslavend om het zo glad mogelijk te krijgen, enkel de vingers willen na een tijdje niet meer mee ;)

Grtz
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan