Het grote klaagmuurtopic, deel 2

Hollender

MF veteraan
23 jul 2015
5.093
2.841
Erps-Kwerps
Omdat het oude topic is afgesloten start ik maar een nieuw op.

Vanmorgen zag ik onderstaande situatie. Daar krullen mijn tenen dus van om. Hier in België mag je dus legaal op de stoep parkeren. Dan heb je dus nog altijd van die arrogante snullen die op deze manier een volledige parkeerplaats innemen... Dit is dus een drukke parkeerplaats aan een station, en zoals je ziet is er een zee van ruimte op de stoep er achter.

QzAPbhZ.jpg
 
Omdat het oude topic is afgesloten start ik maar een nieuw op.

Vanmorgen zag ik onderstaande situatie. Daar krullen mijn tenen dus van om. Hier in België mag je dus legaal op de stoep parkeren. Dan heb je dus nog altijd van die arrogante snullen die op deze manier een volledige parkeerplaats innemen... Dit is dus een drukke parkeerplaats aan een station, en zoals je ziet is er een zee van ruimte op de stoep er achter.

[afbeelding]

Maar het is niet verboden om in een vak te parkeren?

Ik snap je frustratie wel.. Bij mijn werk zit een vent die reclame maakt dmv een aanhanger. En die aanhanger + auto zet hij elke dag op straat, terwijl hij zelf binnen in z'n herenhuis z'n geld zit te tellen... Hij doet niks wat niet mag (zolang de aanhanger niet langer dan 24h op dezelfde plek staat) maar het is toch wel enorm storend als je geen parkeerplek kan vinden, wetend dat die auto+aanhanger daar eigenlijk maar voor 1 reden staan.
 
En dan zet ie em op de stoep, gaan de buren weer klagen dat er ook gewoon parkeerplekken (vrij) zijn...
Et is ook nooit goed
 
Maar het is niet verboden om in een vak te parkeren?

Ik snap je frustratie wel.. Bij mijn werk zit een vent die reclame maakt dmv een aanhanger. En die aanhanger + auto zet hij elke dag op straat, terwijl hij zelf binnen in z'n herenhuis z'n geld zit te tellen... Hij doet niks wat niet mag (zolang de aanhanger niet langer dan 24h op dezelfde plek staat) maar het is toch wel enorm storend als je geen parkeerplek kan vinden, wetend dat die auto+aanhanger daar eigenlijk maar voor 1 reden staan.

Mijn buren willen hun auto's (meerdere buren, meerdere auto's) altijd exact voor de deur hebben staan. Dat daardoor steeds een tussenruimte van een halve auto overblijft (en daardoor geen ruimte meer voor anderen) nemen ze maar voor lief... of het interesseert ze geen zier :N
 
Tja lekker belangrijk vind ik het nu niet dat iemand zijn motor netjes in een parkeervak heeft staan.

Als ik dan toch moet klagen is het wel dat ik afgelopen vrijdag tijdens de bouwvakborrel te horen kreeg dat ik na 12,5 jaar bikkelen maandag (gisteren dus) niet meer hoef terug te komen omdat de toko failliet is.
Deze week zou het loon komen niet dus.
Heb een gezin en twee jonge kinderen volgende week staat de vakantie voor de deur ontzettend veel zin in en had veel plannen maar nu ineens werkeloos.
we zijn gewoon bij het grofvuil gezet 56 man op straat allemaal mensen die met ziel en zaligheid elke dag hard aan het werken waren in een bedrijf waar we ontzettend trots op waren.
De oppergraaier dacht er helaas anders over.

Iemand anders nog iets te klagen?
 
Tja lekker belangrijk vind ik het nu niet dat iemand zijn motor netjes in een parkeervak heeft staan.

Als ik dan toch moet klagen is het wel dat ik afgelopen vrijdag tijdens de bouwvakborrel te horen kreeg dat ik na 12,5 jaar bikkelen maandag (gisteren dus) niet meer hoef terug te komen omdat de toko failliet is.
Deze week zou het loon komen niet dus.
Heb een gezin en twee jonge kinderen volgende week staat de vakantie voor de deur ontzettend veel zin in en had veel plannen maar nu ineens werkeloos.
we zijn gewoon bij het grofvuil gezet 56 man op straat allemaal mensen die met ziel en zaligheid elke dag hard aan het werken waren in een bedrijf waar we ontzettend trots op waren.
De oppergraaier dacht er helaas anders over.

Iemand anders nog iets te klagen?

-O- :/

Wow, heftig man... sterkte.
 
Denk niet dat er iemand is met meer recht daarop dan jij.. -O-
Hadden ze nog wat geregeld voor het personeel, of ben je gelijk op het UWV aangewezen?
In ieder geval sterkte ermee.. :/
 
Laatst bewerkt:
Omdat het oude topic is afgesloten start ik maar een nieuw op.

Vanmorgen zag ik onderstaande situatie. Daar krullen mijn tenen dus van om. Hier in België mag je dus legaal op de stoep parkeren. Dan heb je dus nog altijd van die arrogante snullen die op deze manier een volledige parkeerplaats innemen... Dit is dus een drukke parkeerplaats aan een station, en zoals je ziet is er een zee van ruimte op de stoep er achter.

[afbeelding]
Die stickers vind ik erger dan het feit dat de bestuurder een parkeervak inneemt.
 
Omdat het oude topic is afgesloten start ik maar een nieuw op.

Vanmorgen zag ik onderstaande situatie. Daar krullen mijn tenen dus van om. Hier in België mag je dus legaal op de stoep parkeren. Dan heb je dus nog altijd van die arrogante snullen die op deze manier een volledige parkeerplaats innemen... Dit is dus een drukke parkeerplaats aan een station, en zoals je ziet is er een zee van ruimte op de stoep er achter.

[afbeelding]

Tsja, het blijft een motorvoertuig die om welke reden dan ook gewoon in een parkeervak mag staan en waar ook gewoon belasting voor betaald wordt waar de wegen & parkeerplaatsen van onderhouden worden. Hier in Nederland is het zelfs verplicht in sommige gemeenten voor motoren om in een parkeervak/langs de weg te parkeren. En als die persoon met de auto was gekomen had ie ook deze parkeerplaats ingenomen, zie het probleem dus niet zo.
 
Er is niets geregeld het uwv moet eerst door een curator benaderd worden.
Het failissement moet uitgesproken worden maar dat is met een week vertraagd door een vormfout dus nog langer wachten.
Deze week zouden we loon krijgen maar krijgen niks.
Zoek het maar uit.
Uiteindelijk gaat de uwv met terugwerkende kracht geld ovemaken maar voor nu moet dat eerst wel even voorgeschoten worden.
De hypotheek zal toch betaald moeten worden.

Ik wens het niemand toe het is echt serieus dikke ellende.
 
Hè jakkes thykha, sterkte man!! Hoop dat je gauw wat anders vind.
 
Zuur hoor. Ik heb het zelf meegemaakt en het is inderdaad geen pretje. WW van het UWV is niet geweldig want je krijgt maar 75% (en na 2 maanden 70%) van je loon, wat gewoon best wel een hap verschil is als je aanzienlijke vaste lasten hebt. De maandelijkse solicitatieplicht is dan wel weer een lachertje (4 activiteiten per maand, zelfs online inschrijven bij uitzendbureau telt. En dat je al je opgebouwde WW recht weggooit als je voortijdig een andere baan vindt werkt ook niet bepaalt motiverend om iets anders te vinden, maar dat is een andere discussie).
 
Tja lekker belangrijk vind ik het nu niet dat iemand zijn motor netjes in een parkeervak heeft staan.

Als ik dan toch moet klagen is het wel dat ik afgelopen vrijdag tijdens de bouwvakborrel te horen kreeg dat ik na 12,5 jaar bikkelen maandag (gisteren dus) niet meer hoef terug te komen omdat de toko failliet is.
Deze week zou het loon komen niet dus.
Heb een gezin en twee jonge kinderen volgende week staat de vakantie voor de deur ontzettend veel zin in en had veel plannen maar nu ineens werkeloos.
we zijn gewoon bij het grofvuil gezet 56 man op straat allemaal mensen die met ziel en zaligheid elke dag hard aan het werken waren in een bedrijf waar we ontzettend trots op waren.
De oppergraaier dacht er helaas anders over.

Iemand anders nog iets te klagen?

je hebt mazzel dat er een schreeuwend tekort is aan bouwvakkers, en van baan wisselen is alleen maar goed voor je.
Wel is beter als je het zelf beslist 8-)
 
Sterke thykha.
Ik hoop dat het gaat meezitten de komende maanden en nog belangrijker: dat jij zo snel mogelijk weer een andere baan krijgt.
Veel netwerken is het sleutelwoord heb ik zelf ondervonden.
En geduld hebben en doorzetten.
Succes.
Vr Gr
 
Zuur hoor. Ik heb het zelf meegemaakt en het is inderdaad geen pretje. WW van het UWV is niet geweldig want je krijgt maar 75% (en na 2 maanden 70%) van je loon, wat gewoon best wel een hap verschil is als je aanzienlijke vaste lasten hebt. De maandelijkse solicitatieplicht is dan wel weer een lachertje (4 activiteiten per maand, zelfs online inschrijven bij uitzendbureau telt. En dat je al je opgebouwde WW recht weggooit als je voortijdig een andere baan vindt werkt ook niet bepaalt motiverend om iets anders te vinden, maar dat is een andere discussie).
oudere rechten blijven behouden.
Anders gaat niemand weer aan t werk vanuit ww
 
Er is niets geregeld het uwv moet eerst door een curator benaderd worden.
Het failissement moet uitgesproken worden maar dat is met een week vertraagd door een vormfout dus nog langer wachten.
Deze week zouden we loon krijgen maar krijgen niks.
Zoek het maar uit.
Uiteindelijk gaat de uwv met terugwerkende kracht geld ovemaken maar voor nu moet dat eerst wel even voorgeschoten worden.
De hypotheek zal toch betaald moeten worden.

Ik wens het niemand toe het is echt serieus dikke ellende.
Uwv betaald tot een jaar terug achterstallig loon en vakantiedagen, etc, uit. Gewoon 100%
Zelfs pensioenpremie wordt nog gestort.
Aansluitend reguliere ww.

Maar dan moet er wel een officieel faillissement zijn, en een indicatie vd lonen. Daarop wordt een voorschot geschat, precieze berekening komt dan later.
 
Omdat het oude topic is afgesloten start ik maar een nieuw op.

Vanmorgen zag ik onderstaande situatie. Daar krullen mijn tenen dus van om. Hier in België mag je dus legaal op de stoep parkeren. Dan heb je dus nog altijd van die arrogante snullen die op deze manier een volledige parkeerplaats innemen... Dit is dus een drukke parkeerplaats aan een station, en zoals je ziet is er een zee van ruimte op de stoep er achter.

[afbeelding]
Idd enorm frustrerend. Begrijp dat het soms niet anders kan, maar daar waar het wel kan moet je als motorrijder een beetje solidair zijn en de motor niet op een autovak zetten.

@ Pedrofich: de buren/mensen gaan er niet op klagen als er voldoende ruimte overblijft, namelijk minstens 1,5m waar OOK een rolstoelgebruiker probleemloos langs kan. En als je bij het oprijden en afrijden van dat voetpad natuurlijk voetgangers alle voorrang verleent.

Op het werk hebben we op een van de motor/fiets parkeerplaatsen laadpalen staan. Bedoeld voor alles wat twee wielen heeft en elektrisch is ... staan het vol met gewone fietsen.

Al goed dat ik (nog) niet elektrisch rijd, want anders zou ik er wel wat van zeggen.
 
Zuur hoor. Ik heb het zelf meegemaakt en het is inderdaad geen pretje. WW van het UWV is niet geweldig want je krijgt maar 75% (en na 2 maanden 70%) van je loon, wat gewoon best wel een hap verschil is als je aanzienlijke vaste lasten hebt. De maandelijkse solicitatieplicht is dan wel weer een lachertje (4 activiteiten per maand, zelfs online inschrijven bij uitzendbureau telt. En dat je al je opgebouwde WW recht weggooit als je voortijdig een andere baan vindt werkt ook niet bepaalt motiverend om iets anders te vinden, maar dat is een andere discussie).

Je gooit je opgebouwde ww rechten niet weg.
 
Omdat het oude topic is afgesloten start ik maar een nieuw op.

Vanmorgen zag ik onderstaande situatie. Daar krullen mijn tenen dus van om. Hier in België mag je dus legaal op de stoep parkeren. Dan heb je dus nog altijd van die arrogante snullen die op deze manier een volledige parkeerplaats innemen... Dit is dus een drukke parkeerplaats aan een station, en zoals je ziet is er een zee van ruimte op de stoep er achter.

[afbeelding]
Ook op de motor gaan...en 'm ernaast zetten :]
 
Tja lekker belangrijk vind ik het nu niet dat iemand zijn motor netjes in een parkeervak heeft staan.

Als ik dan toch moet klagen is het wel dat ik afgelopen vrijdag tijdens de bouwvakborrel te horen kreeg dat ik na 12,5 jaar bikkelen maandag (gisteren dus) niet meer hoef terug te komen omdat de toko failliet is.
Deze week zou het loon komen niet dus.
Heb een gezin en twee jonge kinderen volgende week staat de vakantie voor de deur ontzettend veel zin in en had veel plannen maar nu ineens werkeloos.
we zijn gewoon bij het grofvuil gezet 56 man op straat allemaal mensen die met ziel en zaligheid elke dag hard aan het werken waren in een bedrijf waar we ontzettend trots op waren.
De oppergr4aaier dacht er helaas anders over.

Iemand anders nog iets te klagen?
Mijn pa zijn baas was nog erger.
Mijn pa gaat naar zijn werk had nacht dienst.
Komt hij daar werd hem verteld dat hij weer naar huis kon, baas had zich failliet laten verklaren.

Bedrijf liep goed gelukkig werd hij later door de nieuwe baas opnieuw aangenomen.

Vind het echt rot voor je hoop dat je weer snel aan het werk komt :)
 
Tsja, het blijft een motorvoertuig die om welke reden dan ook gewoon in een parkeervak mag staan en waar ook gewoon belasting voor betaald wordt waar de wegen & parkeerplaatsen van onderhouden worden. Hier in Nederland is het zelfs verplicht in sommige gemeenten voor motoren om in een parkeervak/langs de weg te parkeren. En als die persoon met de auto was gekomen had ie ook deze parkeerplaats ingenomen, zie het probleem dus niet zo.

Ik wel. Een motor kan je makkelijker kwijt dan een auto.
 
Terug
Bovenaan Onderaan