Het grote kleding topic

Wat is het voordeel van dat inritsen precies? Lijkt mij alleen maar lastkg ;(

Het zou veiliger zijn.
Je pak gedraagt zich dan als één geheel, in plaats van dat je jas opkruipt of je broek afzakt tijdens een glijder.

Zelf rits ik (sinds ik kleding heb die fatsoenlijk ritsbaar is) tegenwoordig altijd, het voorkomt dat m'n jas omhoog kruipt tijdens het rijden, daar heb ik met mijn figuur nog wel eens last van. Het is voor mij dus vooral comfortabeler.


De eerste paar keer ritsen is onwennig.. als je het een paar keer gedaan hebt is het automatisme en net zo makkelijk als je jas dicht ritsen.
 
Het zou veiliger zijn.
Je pak gedraagt zich dan als één geheel, in plaats van dat je jas opkruipt of je broek afzakt tijdens een glijder.

Zelf rits ik (sinds ik kleding heb die fatsoenlijk ritsbaar is) tegenwoordig altijd, het voorkomt dat m'n jas omhoog kruipt tijdens het rijden, daar heb ik met mijn figuur nog wel eens last van. Het is voor mij dus vooral comfortabeler.


De eerste paar keer ritsen is onwennig.. als je het een paar keer gedaan hebt is het automatisme en net zo makkelijk als je jas dicht ritsen.
Ik draag deze dagen met lessen vooral de hoodie van alpinestars, merk niet dat die omhoog kruipt. Fijn ding is dat!

Maar plausibele beargumentatie, misschien in de toekomst eens naar uitkijken.
 
Toffe dingen! Zijn deze een beetje stretchy? Ik heb zulke leren sneakers van Rev It, maar kom daar heel lastig in en uit mijn veel te brede kudtvoedten _O-
Yup, ik had ook leren sneakers van Rev'it en die zitten veel stijver, het duurde echt weken voordat die een beetje ingelopen waren. Die TCX Street 3 Air zijn binnen een paar dagen ingelopen. Ze vallen iets breder dan ik gewend ben, en ik heb qua breedte normale voeten.

Het punt is wel een beetje dat ik moeilijk kan beoordelen, of ze beschermend genoeg zijn bij een stevige valpartij. Ik heb vertrouwen in TCX dat ze het beste maken voor de prijs die je betaalt, maar ik denk toch dat je iets meer voor comfort kiest, en iets minder voor bescherming...
 
Ik draag deze dagen met lessen vooral de hoodie van alpinestars, merk niet dat die omhoog kruipt. Fijn ding is dat!

Maar plausibele beargumentatie, misschien in de toekomst eens naar uitkijken.

Misschien ook de combinatie sport/tour motor met mijn figuur.
Daarbuiten had ik het over een textiel pak, eventueel met leren broek. M'n jeans rits ik niet aan, die heeft geen rits. Hoodie heb ik niet dus daar kan ik geen zinnig woord over zeggen.
 
Precies! Wel rekening houden met het type motor dat je hebt als je kleding koopt. Vooral bij de broek is dat belangrijk. Zo zit je op een sport of sport/toer veel meer met de benen opgetrokken dan bij een toer-kanon of een adventure. Het gaat dus al snel in de knieën knellen. De leren race-overalls hebben daarom ook altijd die kromme beentjes. Helaas wil ik op mijn sport/toer toch graag textiel dragen en dan wordt het wat lastiger. Textiele pakken zijn namelijk vooral bedoeld voor de toer of adventure rijders. Leer heb ik wel gehad in het verleden en het is best fijn op hogere snelheden omdat het goed aansluit maar voor een dagje naar de stad of naar je werk is het mij te onpraktisch. Kan me nog goed herinneren hoe het was om de regenoverall over mijn leren pak te wurmen. Was wel prima als yoga oefening.
 
Ik zit een beetje rond te kijken voo reen zomerjas (mesh) die qua bescherming op AA niveau zit. En het valt me op, hoe weinig de bescherming getoond wordt. Voor Rev'it kan ik dan uiteindelijk nog terugvallen op de site van Rev'it zelf. Maar bijvoorbeeld voor Richa is het nergens te vinden, zelfs op de @#$%^ site van Richa zelf, of kijk ik er nou overheen? Het zal wel weer het minimale zijn, A.

 


Handschoenen hebben nogal eens de neiging om op de grond te vallen doordat ze van t zadel geblazen worden.
In t filmpje een mod door een paar kleine magneetjes ergens op of in te lijmen.

BTW is internet filmpje, nog niet zelf getest, maar bij t ingebouwde magneetje in de kraag van mij jas werkt t prima dus verwacht ik hier ook.
 
Bekijk bijlage 1778729

Handschoenen hebben nogal eens de neiging om op de grond te vallen doordat ze van t zadel geblazen worden.
In t filmpje een mod door een paar kleine magneetjes ergens op of in te lijmen.

BTW is internet filmpje, nog niet zelf getest, maar bij t ingebouwde magneetje in de kraag van mij jas werkt t prima dus verwacht ik hier ook.

Lijkt me vooral handig wanneer je schade op je tank wil?
 
Jeans met lange rits is bijna niet te vinden. Mijn volgende jeans laat ik hem er apart in zetten. (tegenstuk van de jas, zit bij elke jas die je koopt)

Aan elkaar ritsen doe je voor veiligheid. Dan stroopt je jas niet op als je over de weg probeert te glijden.
 
@Woekie Is het niks om zo'n ding op je riem te zetten, waar een rits aan zit? Deze bedoel ik:

Opvallend puntje van de site van MKC: je kunt nu filteren op certificeringsklasse, van A tot AAA. Erg handig, en ik heb dit bij andere online winkels nog niet gezien.
 
Dat is ook weer een kort riempje. Ik wil echt een lange rits. Ik heb de rits al liggen (stuk of drie vier zelfs). Moet alleen nog een nieuwe broek (huidige is versleten) en de rits er in laten zetten.
 
Ik vind het topic zo gek nog niet, hoeft toch geen streep onder hoor. Handig om recensies te geven of tips voor materiaal bijvoorbeeld. Ik heb vandaag een jas gekocht van Rukka. Krijg ik morgen binnen, en had daar graag wat info over gelezen op het forum. Inmiddels alles gelamineerd Gore Tex. Toen ik eens met een groepje mee reed in het buitenland hadden die dat allemaal. hadden Al tip gegeven dat ook te dragen. Ik eigenwijs toch een goedkope jas. Dat heb ik geweten na een dag in de regen rijden, hun geen centje pijn, ik. Doorweekt en ijskoud. Kan mijn handels amper nog bedienen van de kramp.

Ik heb de Rukka Energator jas in 2017 gekocht. (en broek)

1657780285632.png

Ik ben er minder tevreden over helaas.
3 jaar veel mee gereden ook in flinke regen, de rits liet af en toe regen door, dat is minder zeker voor die prijs.
2 jaar veel en veel minder gereden door Corona en thuiswerken (5000 km) dus daar heeft de jas eigenlijk niets geleden.

Nu begin ik weer te rijden en trek ik de rits kapot :( gaat vanonder gewoon los, niet meer bruikbaar dus.
Gebeld met Termaat, ja jammer net buiten de 5 jaar dus geen garantie.
Dat wordt dus betalen voor een nieuwe rits.

Gedrag Termaat viel mij ook tegen zo positief als ze waren met passen en kopen, zo goed zijn ze in stoeptegel management nu.
Alleen maar wijzen naar Rukka en de importeur en verder vooral niets willen beteken. Sterker gisteren weer terug gestuurd (moest een uur in het blik want geen jas) nee die neemt Rukka niet in want hij is niet gewassen, voor inleveren moet je hem wassen, echt |(
Het is niet dat hij super vies was ik was elke winter de goretex jas (is ook beter)
Niet gezegd aan de telefoon, oh doen we altijd, zeker vergeten.. tja. en weer een uur terug in het blik.
Oh ja, reparatie jas duurt waarschijnlijk 6 weken :(
Kortom Termaat zit bij mij nu even flink in de minpunten, voor de NL wet zijn ze mijn aanspreekpunt maar zelf denken ze daar heel anders over, jammer.

De pasvorm van de jas is goed, bescherming ook (voelt het, gelukkig niet nodig gehad) en de jas zelf is droog.
De rits is beroerd en laat af en toe regen door en gaat dus snel kapot.
Kortom, jas is te duur voor de kwaliteit. Mijn Damen hiervoor was goedkoper en hield het langer vol.

Niet tevreden, ik ben benieuwd of Rukka nog iets van coulance op de rits gaat geven en wat het gaat kosten.
Ik ga er al vanuit dat ik weer flink kan dokken.
Nu al besloten dat bij de tweede faal van de rits de jas in de kliko gaat. (ik doe 1 reparatie poging) hopelijk gaat hij nog een 3 jaar mee dan.
 
Laatst bewerkt:
Vijf jaar oude rits, dat kan toch nooit een kwestie van garantie zijn? Dat is normale slijtage, mijns inziens. Ik vind zulke lange garantieperiodes altijd erg discutabel. Daytona doet dat ook, maar vrijwel alles wat er aan zo'n laars stuk kan zijn, daar is een betaalde reparatie-optie voor beschikbaar. Zo'n lange garantie, dat is alleen voor de goretex.
 
Vijf jaar oude rits, dat kan toch nooit een kwestie van garantie zijn? Dat is normale slijtage, mijns inziens. Ik vind zulke lange garantieperiodes altijd erg discutabel. Daytona doet dat ook, maar vrijwel alles wat er aan zo'n laars stuk kan zijn, daar is een betaalde reparatie-optie voor beschikbaar. Zo'n lange garantie, dat is alleen voor de goretex.
Ja, maar ze adverteren er zelf mee. Ik heb het niet verzonnen en het was ook een verkoopargument.
(Ze hebben ooit 10 jaar gehad)

Rukka Motorsport® EN Official Site | Luhta.com

Dan moet je gewoon aangeven alleen 5 jaar op de goretex.
 
Laatst bewerkt:
5 jaar voor een rits is niks qua levensduur, zeker niet bij het matige gebruik dat je beschrijft. Het rijdertje mag wel verslijten of het lipje mag breken maar de rits zelf niet.
 
Zijn er hier mensen die eens gevallen zijn met een 'normale' rugprotector, en ook nog eens gevallen zijn met een rugprotector met nierbeschermers? :+

"normaal"
Met in/aangebouwde nierbescherming

Ik zit een losse te overwegen ipv het kleintje wat standaard in mn pak zit.
Heb vandaag beide gepast, wonder boven wonder gaf die met nierbescherming niet echt merkbaar hinder met proefzitten in die kledingzaak.

Zijn er mensen die ervaring hebben met beide?
 
Ik heb de Rukka Energator jas in 2017 gekocht. (en broek)

Bekijk bijlage 1782294

Ik ben er minder tevreden over helaas.
3 jaar veel mee gereden ook in flinke regen, de rits liet af en toe regen door, dat is minder zeker voor die prijs.
2 jaar veel en veel minder gereden door Corona en thuiswerken (5000 km) dus daar heeft de jas eigenlijk niets geleden.

Nu begin ik weer te rijden en trek ik de rits kapot :( gaat vanonder gewoon los, niet meer bruikbaar dus.
Gebeld met Termaat, ja jammer net buiten de 5 jaar dus geen garantie.
Dat wordt dus betalen voor een nieuwe rits.

Gedrag Termaat viel mij ook tegen zo positief als ze waren met passen en kopen, zo goed zijn ze in stoeptegel management nu.
Alleen maar wijzen naar Rukka en de importeur en verder vooral niets willen beteken. Sterker gisteren weer terug gestuurd (moest een uur in het blik want geen jas) nee die neemt Rukka niet in want hij is niet gewassen, voor inleveren moet je hem wassen, echt |(
Het is niet dat hij super vies was ik was elke winter de goretex jas (is ook beter)
Niet gezegd aan de telefoon, oh doen we altijd, zeker vergeten.. tja. en weer een uur terug in het blik.
Oh ja, reparatie jas duurt waarschijnlijk 6 weken :(
Kortom Termaat zit bij mij nu even flink in de minpunten, voor de NL wet zijn ze mijn aanspreekpunt maar zelf denken ze daar heel anders over, jammer.

De pasvorm van de jas is goed, bescherming ook (voelt het, gelukkig niet nodig gehad) en de jas zelf is droog.
De rits is beroerd en laat af en toe regen door en gaat dus snel kapot.
Kortom, jas is te duur voor de kwaliteit. Mijn Damen hiervoor was goedkoper en hield het langer vol.

Niet tevreden, ik ben benieuwd of Rukka nog iets van coulance op de rits gaat geven en wat het gaat kosten.
Ik ga er al vanuit dat ik weer flink kan dokken.
Nu al besloten dat bij de tweede faal van de rits de jas in de kliko gaat. (ik doe 1 reparatie poging) hopelijk gaat hij nog een 3 jaar mee dan.

Toevallig precies ditzelfde grapje gehad begin dit jaar, zelfde jas, ook via Termaat, jas ook uit 2017.
Rits stuk en lekkage in de mouw, ik wist dat ik geen garantie meer had maar wilde de rits wel gerepareerd hebben, de lekkage zou nog wel garantie van Goretex moeten zijn.
Dus laten opsturen (gewassen en zonder alle protectoren *D).
Kreeg enkele weken later retour met nieuwe rits en een reparatiepapier dat er verschillende lekkageplekken gerepareerd.
Kosten..... €0,- Rukka service.
(Verder keurig geholpen door Termaat zoals ik dat gewend was)
 
Héél goed topic dit.
Praktijk en praktisch is waar het om draait bij motor kleding.
En dan zie ik wat links naar websites en andere online folders.
Is een selfie met een mooie motor jas zo lastig??
Echte modellen, dat Don Juan het jasje kan hebben snap ik. Maar hoe staat die bij Henk, of Bert
 
Toevallig precies ditzelfde grapje gehad begin dit jaar, zelfde jas, ook via Termaat, jas ook uit 2017.
Rits stuk en lekkage in de mouw, ik wist dat ik geen garantie meer had maar wilde de rits wel gerepareerd hebben, de lekkage zou nog wel garantie van Goretex moeten zijn.
Dus laten opsturen (gewassen en zonder alle protectoren *D).
Kreeg enkele weken later retour met nieuwe rits en een reparatiepapier dat er verschillende lekkageplekken gerepareerd.
Kosten..... €0,- Rukka service.
(Verder keurig geholpen door Termaat zoals ik dat gewend was)

Toevallig een collega op het werk met dezelfde jas en het zelfde probleem, blijkbaar is die serie niet zo goed als gedacht.
Ik begreep van Termaat dat de huidige ritsen ook weer anders zijn.

Ik heb nog geen bericht gehad, jas ondertussen wel weer weg gebracht en wacht nu op terugkoppeling.
Werd vermeld dat het wat langer kon duren ivm vakantie bij Rukka. We gaan het merken.

Nu wel heel netjes en goed geholpen bij Termaat. Meedenken en alles.
Ik hou het er maar op dat de mevrouw die me de vorige keer hielp even haar dag niet had dan. (kan heb ik ook wel eens niet ;) )
Ik ben benieuwd wat er uit komt.
 
Zijn er hier mensen die eens gevallen zijn met een 'normale' rugprotector, en ook nog eens gevallen zijn met een rugprotector met nierbeschermers? :+

"normaal"
Met in/aangebouwde nierbescherming

Ik zit een losse te overwegen ipv het kleintje wat standaard in mn pak zit.
Heb vandaag beide gepast, wonder boven wonder gaf die met nierbescherming niet echt merkbaar hinder met proefzitten in die kledingzaak.

Zijn er mensen die ervaring hebben met beide?

Ik heb gelukkig geen ervaring met vallen en met nierbeschermers.
Wel met de normale een poosje gereden.
Vond het persoonlijk niet zo fijn, extra handeling met aantrekken en toch wel ondanks de ventilatie wel last van flink zweten op de rug wanneer het wat warmer was.
Kortom er weer mee gestopt. (In de rukka jas zit ook een behoorlijk dikke protectie op de rug)

Alleen van zeggen tijdens een motormeting:
Van een echtpaar was de vrouw op de snelweg in Duitsland onderuit gegaan en ze had een stuk over het asfalt gegleden op haar rug.
Volgens de Ambulance medewerkers was er zeer veel schade voorkomen door de rugprotector die behoorlijk gesloopt was.
Ze had niets op de gebruikelijke spierpijn en blauwe plekken na.
Dus het lijkt wel goed te beschermen, zeker bij glijden. (dit was ook een normale)
 
Zijn er hier mensen die eens gevallen zijn met een 'normale' rugprotector, en ook nog eens gevallen zijn met een rugprotector met nierbeschermers?
Een vriend van me is ooit aangetikt door een auto met aanhanger die door (donker?) oranje reed. Hij kwam hard op zijn rug, maar had wel een grote harde (losse) rugprotector. Geen centje pijn, vertelde hij, behalve spierpijn.

Maar goed, dat is geen antwoord op je vraag. Ik heb wel een suggestie, je zou kunnen kijken of er verschil is qua bescherming. Allebei zeggen ze level 2. Maar dat heb je met een harde back protector al gauw, ik vermoed dat het meer is dan dat. Die Backshield lijkt wel wat recenter.
 
Toevallig precies ditzelfde grapje gehad begin dit jaar, zelfde jas, ook via Termaat, jas ook uit 2017.
Rits stuk en lekkage in de mouw, ik wist dat ik geen garantie meer had maar wilde de rits wel gerepareerd hebben, de lekkage zou nog wel garantie van Goretex moeten zijn.
Dus laten opsturen (gewassen en zonder alle protectoren *D).
Kreeg enkele weken later retour met nieuwe rits en een reparatiepapier dat er verschillende lekkageplekken gerepareerd.
Kosten..... €0,- Rukka service.
(Verder keurig geholpen door Termaat zoals ik dat gewend was)
Nou net gebeld door Termaat, jas was eindelijk terug. Duurt even...

Zal hem volgende week halen, geen idee wat er precies gemaakt is, ik neem aan alleen de rits.
Ik moet in ieder geval 135 eur betalen, dus geen garantie of Rukka service.

Kortom, ik ben zeker niet de enige met ritsproblemen, jas zeg een 3 jaar in gebruik gehad door covid. sowieso veel minder gereden een 40k-50k denk ik.
Rukka maakt in mijn ogen de hoge prijs dus zeker niet waar.
Prijs kwaliteit verhouding is dus duidelijk niet ok en garantie coulante kun je ook wel vergeten tegenwoordig.

Mijn vorige Dane kleding van Motorport stak er qua prijs/kwaliteit ruim boven uit. :t

Dit is mijn eerste en laatste Rukka kleding.

oh ja opmerking Termaat, het geld bedrag was toch besproken (was de afspraak) nou nee, dus ook weer een misser.
(maakt verder niet uit voor 135 eur had ik het sowieso wel gedaan, maar niet netjes en volgens afspraak)
 
Jas opgehaald bij Termaat, alleen de rits is dus vervangen en verder helemaal niets.

Lipje van een rits eraf, nog steeds eraf.

IMG_4350.jpeg


En erger, de extra sluiting om de rits dicht te houden is ook kapot, sluit niet meer
IMG_4351.jpeg


Termaat was ook zeer verbaasd dat dat niet gerepareerd was.

Commentaar: tja Rukka heeft ook personeels problemen en de garantie afhandeling daar zitten nieuwe mensen bij Koka. Blijkbaar importeur.
Ik mocht de jas wel weer opsturen maar dan moest ik weer op een dikke 6 weken rekenen |(
Termaat was wel vriendelijk maar kon verder ook niets betekenen, 135 eur aftikken en klaar.

Naja, De Rukka service is dus Ruk!

Weer meegenomen en maandag weer aan, bij het volgende probleem gaat hij de kliko in.
Tot zover mijn Rukka avontuur, dit merk komt er bij mij echt niet meer in. Te duur en service is er niet meer blijkbaar.

Die drukknoop laat ik wel doorslaan bij een schoenmaker o.i.d., dat lipje hoeft niet waterdicht even een juiste maat zoeken.
 
Handschoenen hebben nogal eens de neiging om op de grond te vallen doordat ze van t zadel geblazen worden.
In t filmpje een mod door een paar kleine magneetjes ergens op of in te lijmen.
Ik had nog een paar magneetjes liggen die je kunt innaaien, d.w.z. het magneetjes is verpakt in een zacht plastic vierkantje met een rand die ruimte geeft om vast te stikken. 1 handschoen gedaan, naar motor gelopen en…. Niks van de motor dat binnen handbereik is, is ferrometaal! misschien wel het frame, maar die is niet binnen handbereik 😂
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan