Het grote kleding topic

Ik heb ook 2 paar, mijn 1e volledig versleten paar Daytona staan in de garage en doen daar nog dienst als klus/tuinlaars.
Die dingen gaan inderdaad gewoon een decennium mee zelfs bij dagelijks woon-werk gebruik.
Omgerekend dus zeker niet duurder dan andere laarzen.
Ik zou zelfs durven zeggen veel goedkoper (per jaar).
Ze hebben me de eerste keer 350 euro gekost.
Ongeveer 44 euro per jaar, nog geen 4euro per maand.
Met de vorige laarzen en die van m'n vrouw die zogezegd waterdicht waren had ik meestal maar een levensduur van 2j. (Met toen nog 20-25k kilometer per jaar)
 
Ik vind jammergenoeg de Daytona een beetje te stijf met schakelen en remmen. Ik heb al 6 jaar een paar tcx en die waren vanaf het begin lekker soepel.
 
Ik vind jammergenoeg de Daytona een beetje te stijf met schakelen en remmen. Ik heb al 6 jaar een paar tcx en die waren vanaf het begin lekker soepel.
Dat soepele is meteen de keerzijde van de TCX, die ik ongeveer 2 jaartjes dagelijks heb gedragen. Helemaal slap geworden en ingezakt, vallen zelfs constant om.
Hier staan ze naast mijn (nu kluslaars-) Daytona's die zeker 6 tot 8 jaar daarvoor dienst hebben gedaan.

IMG_20221106_223654456.jpg
 
De duurste in aanschaf en goedkoopste die ik ooit gehad heb de Dytona wat een geweldige schoen en na jaren nog steeds dicht.
Een Stadler combi erbij en dan ben je voor jaren klaar , je hoeft minder weg te gooien er hoeft minder gemaakt te worden.

Je kan alleen niet om de paar jaar de blitz maken omdat je weer eens wat nieuws gekocht hebt.. en das erggggggggggg
 
Heb 1,5 jaar geleden een Revit Sand broek gekocht en na mijn vakantie dit jaar bleek het knoopsysteem uit de broek te scheuren. Het is een of ander onhandig systeem met een schuifsysteem. Gelukkig deden Bikeroutfit en Revit niet moeilijk en hebben ze het bij Revit gratis gefixt. Dan is het wel handig dat je bij een nederlands bedrijf koopt want met 2 weken had ik hem retour.
 
Ha toppers, ik ben op zoek naar een regenpak voor de motor en was op zoek naar jullie ervaringen. Ik weet dat goretex kleding bestaat, maar het gaat mij om een (goedkoop) setje voor over mn motorkleding.

Heb nu een hema regenbroek en jas, maar de broek is niet waterdicht op de naden. Das nie handig natuurlk🙂
 
Volgens mij is het de vraag, wat is comfortabel en vooral makkelijk aan te trekken.
Spanning op de naden is niet goed.

Oftewel: gewoon even gaan passen.
 
Ik heb zo'n simpele 1 delige van Lois.de. Werkt al jaren prima voor mij maar ik doe ook geen ww verkeer dus als ik 1x per jaar natregen gemiddeld is het al veel.....
 
Ha toppers, ik ben op zoek naar een regenpak voor de motor en was op zoek naar jullie ervaringen. Ik weet dat goretex kleding bestaat, maar het gaat mij om een (goedkoop) setje voor over mn motorkleding.

Heb nu een hema regenbroek en jas, maar de broek is niet waterdicht op de naden. Das nie handig natuurlk🙂

Je zou eens kunnen kijken naar de IXS Saint Jas met de bijpassende Croix broek.
Dat stretch spul is echt super en waterdicht.
 
Ha toppers, ik ben op zoek naar een regenpak voor de motor en was op zoek naar jullie ervaringen. Ik weet dat goretex kleding bestaat, maar het gaat mij om een (goedkoop) setje voor over mn motorkleding.

Heb nu een hema regenbroek en jas, maar de broek is niet waterdicht op de naden. Das nie handig natuurlk🙂
Is zo'n overall niet wat?

 
Ha toppers, ik ben op zoek naar een regenpak voor de motor en was op zoek naar jullie ervaringen. Ik weet dat goretex kleding bestaat, maar het gaat mij om een (goedkoop) setje voor over mn motorkleding.

Heb nu een hema regenbroek en jas, maar de broek is niet waterdicht op de naden. Das nie handig natuurlk🙂
Vaak zit je op de motor dat je denkt/ hoopt dat de bui mss nog mee zal vallen.
Als dan toch het besluit valt dat ie moet worden aangetrokken, dan ben je dus al een beetje nat.
Een gewone regenbroek krijg je dan heel slecht aangetrokken. Daarom...........................

Als regenbroek kan ik je Bering Chicago aanraden.
Het fijne van deze broek is dat de rits vanaf beneden doorloopt tot helemaal boven bij de riem.
Zelfs met natte laarzen/ vochtige broek trek je deze toch heel makkelijk aan.
Verder wel eens 1 dag alle km's regen gehad en nog steeds alles droog gebleven.

Ik heb nog een gewone regenbroek liggen, maar die ligt al jaren ongebruikt in de kast.
Met deze moet je eigenlijk ook nog je laarzen uit doen om de broek aan te krijgen.
Zie je dat jezelf al doen onder een viaduct op de snelweg? Da's waardeloos!!
 
Het grootste nadeel van een regenpak is dat je hem het liefst voor vertrek aan wilt.
Bij mij komt dat altijd hier op neer:

Als ik het zie plenzen en ik trek hem aan dan is het na 30 meter droog en heb ik hem 'voor niks' aangetrokken.
Als ik denk 'oh, gaat wel, het is nagenoeg droog', dan kom ik tot m'n onderbroek thuis nat.

Dus, als je twijfelt, trek hem aan, dan blijf je zeker weten droog.💡
 
En zo symboliseer je het hele leven. Ik rij ook niet dagelijks woon-werk en mijn motorkleding is redelijk waterafstotend. Alleen soms heb ik wel eens de neiging om juist met pleurisweer te gaan rijden. Dan rij ik toch al door de modder en regen. Dan is een regenpak wel handig.
 
Het ergste zijn nog die pakken waar je het membraan uit kan halen. Dan sta je in je ondergoed op de vluchtstrook als je het er weer in moet doen.:+
 
Net een nieuwe jas besteld.

De Alpinestars Andes v3. Heb de Andes broek al, maar dan gekoppeld aan een Gunner V2 jas. Die is redelijk sportief gesneden en draag ik nauwsluitend, waardoor hij minder geschikt is om met volledige voering er nog een dikke trui of vest onder aan te trekken.

Nu voor w/w verkeer is een iets minder nauwsluitende jas wel fijn, plus gewoon een nieuwe die weer lekker warm, wind- en waterdicht is. Geen idee welk 'level' protectie er in zit, dat interesseert me ook geen reet. Comfort is nummer 1, en tevens de beste veiligheid die je hebt.


Merk wel dat ik sinds ik woonwerk verkeer rijd op de motor (35minuten enkele reis, door wind en weer, sinds afgelopen maart) ik toch echt andere eisen stel aan kleding. Het moet met name praktisch zijn, comfortabel en veelzijdig.
 
@Sjefman mooie jas, welke kleur heb je genomen?

Op comfort kun je achteraf wel invloed hebben, bijv. door protectoren te plaatsen/vervangen door D3O Ghost Level II spul. Wel comfortabel, toch goede bescherming.
 
@Sjefman mooie jas, welke kleur heb je genomen?

Op comfort kun je achteraf wel invloed hebben, bijv. door protectoren te plaatsen/vervangen door D3O Ghost Level II spul. Wel comfortabel, toch goede bescherming.

Deze, past mooi bij mijn helm, dagelijkse motor en andere kleding. En rood is altijd sneller. Hiermee heb ik wel het gevoel iets zichtbaarder te zijn (minder zwart dan m'n huidige jas), dus da's prima.

Grote kans dat dit mijn dedicated woon/werk/winterjas wordt, en dat de Gunner voor warmer weer apart gaat (voering er permanent uit).
Aan de andere kant, nu heb ik wel een reserve jas voor als een van de twee zeiknat regent en ik de volgende ochtend gewoon weer op moet stappen. Ik zie veel voordelen. De gunner ook gekocht omdat mijn enige motor toen een GSX-F was. Redelijk sportief, dus ook redelijk sportief gekleed. Nu een Transalp voor woon/werk, dus daar mag wel een toerjas op die iets flexibeler inzetbaar is.

Merk nu ook dat alles wat sneller aan z'n eind is. De Gunner jas is nog steeds helemaal prima, maar toch niet zo wind en waterdicht meer als drie jaar geleden toen hij nieuw was. Af en toe wassen schijnt daar goed voor te zijn, maar hij gaat nog steeds achteruit. Prima, zo werkt het. Heb sinds twee weken nieuwe Goretex handschoenen want ik ben letterlijk door een stiksel heen gesleten van de oude. M'n helm eind van de zomer vervangen want de oude was toch niet zo fris meer en begon toch echt wel aan z'n eind te komen. De voering was het leven gewoon een beetje uit zeg maar. Wat ik zeg, met dagelijk rijden stel ik toch wat andere eisen en slijt het allemaal sneller. Als alles dan net drie/vier/vijf jaar oud is rijd je het in een seizoen op. Ik hoop dadelijk wel een jaar of twee vooruit te kunnen zonder alles te blijven vervangen. Wordt een duur geintje zo. Afgelopen jaar toch een goede 1000 euro bij elkaar weer uitgegeven aan kleding.

Nieuwe jas:
1669208550877.png


Helm, paar maanden oud.

1669208614253.png


De Gunner jas:
1669208654252.png


En het lelijke hok waarmee ik dagelijk naar m'n werk ga:
1669208789573.png
 
Het ergste zijn nog die pakken waar je het membraan uit kan halen. Dan sta je in je ondergoed op de vluchtstrook als je het er weer in moet doen.:+
Ik krijg zelfs thuis het membraan er met moeite in. En IN dat membraan gaat weer de thermovoering. Bleek wel waterdicht te zijn, maar lijkt net lek omdat de buitenlaag veel water opzuigt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan