Het grote kleding topic

1673877762441.png


Twijfelachtig.... of het 100% echt beste kwaliteit leer is. en, het is niet waterdicht. Zo een hoge prijs en niet eens een simpele membraam van welke merk dan ook. Is wel "huilen".

Edit:
1673877993380.png

Bron: Alpinestars TECH 7 Crosslaarzen (Zwart / oranje / blauw)
 
Je hebt overigens voor dezelfde prijs ook de Tech 7 enduro drystar en die hebben wel een drystar membraan (inderdaad geen goretex ondanks de prijs).
Dit zijn natuurlijk heel technische laarzen en dat speelt mee in het prijsplaatje.

Ik weet niet uit welk materiaal die gebarsten "evolution" laarzen , die hierboven waren gepresenteerd zijn gemaakt. Was het PU leer? Was het microfiber leer ? Het was in ieder geval geen echt leer.
Ik wil maar zeggen. Het is misschien niet zo verstandig als we alle types " faux leather" over dezelfde "kwaliteits"kam gaan scheren.
Microfiberleer is een latere generatie artificieel leer met een aantal eigenschappen die heel dicht aanleunen tegen echt leer en sommige die echt leer zelfs overtreffen. (zoals chemische weerstand).
Het oudere PU leer (geen microfiberleer) daarentegen is het type "faux leather" die aan de basis ligt van onze slechte perceptie van kunstleders.

Zelf ben ik heel blij met het echte bewerkte kwaliteitsleer van mijn Daytona's. Ik wil desondanks niet te hard "van leer trekken" ;) tegen de huidige generatie microfiber (kunst)leer bij sommige andere kwaliteitsfabrikanten
 
Laatst bewerkt:
@gvy : dank je voor de uitleg.

het moeilijk in te schatten is hoelang mens gemaakte leer meegaat. En uit ervaring gaat echt leer nog steeds lang mee , vergeleken met nep leer. De gok wil ik nu de komende 10 jaar niet maken.
 
Laatst bewerkt:
@gvy : dank je voor de uitleg.

het moeilijk in te schatten is hoelang mens gemaakte leer meegaat. En uit ervaring gaat echt leer nog steeds lang mee , vergeleken met nep leer. De gok wil ik nu de komdende 10 jaar niet meer maken.
10 jaar met een stel laarzen? Dat is wel erg lang, lopen ze dan niet vanzelf weg van je?
 
Ik begrijp het soms niet, waarom mensen het probleem niet aanpakken, dan kan je alles aantrekken (kleding) wat je maar wilt.
meer last hebben van een (te) hoog BMI.


Herkenbaar, ik ben duidelijk te kort voor mijn BMI.


Kleding voor 10 jaar kopen doe ik overigens niet. Zonde van mijn geld als ik over 4 jaar toch ineens een sportievere laars zou willen maar ja, ik heb nu eenmaal zo duur geinvesteerd in die ene.

Moet zeggen dat ik de Web GTX van gigantisch goede prijs/kwaliteit vind. Ik rij er nu drie jaar mee, waarvan bijna een jaar dagelijks, en als ze even hard door blijven slijten gaan ze nog wel een jaar of twee mee. En ze zijn nog net zo waterdicht als wanneer ze nieuw uit de doos kwamen: 100%.
 
Bekijk bijlage 1839533

Twijfelachtig.... of het 100% echt beste kwaliteit leer is. en, het is niet waterdicht. Zo een hoge prijs en niet eens een simpele membraam van welke merk dan ook. Is wel "huilen".

Edit:
Bekijk bijlage 1839534
Bron: Alpinestars TECH 7 Crosslaarzen (Zwart / oranje / blauw)
Ik snap je punt, maar dit zijn net laarzen voor een heel ander doel. Het zijn namelijk cross/enduro-laarzen en hoofddoel is bescherming, waterdicht is eigenlijk van minder belang.
Ze liggen hier bij mij in de garage en de laars is opgebouwd uit verschillende stukken, elk stuk is ander leer net wat het doel is.
De voet zelf is voornamelijk dik leer (en kunststof) voor stevigheid en bescherming, op flexibele stukken zit suede en/of microfiber-leer. Overigens zijn ze best lang waterdicht, tot je enkels kun je gewoon door water lopen.
Dat soort snelsluiters zaten ook op een paar TCX laarzen die ik in een paar jaar volledig versleten had maar het verschil in kwaliteit van alleen al die dingen is enorm.
Kan niet anders zeggen dat dit zeer goede laarzen zijn voor het doel.
Het geld waard? Ja, voor mij wel.
Voor een paar 'simpele' Nike's durven ze ook gewoon €250,- te vragen, niet waterdicht en zonder 1 reepje leer ☺
 
Ik zie een hoop reacties die aangeven dat leer toch echt beter is dan de niet-echt-leer varianten. Dat ben ik helemaal met ze eens, ik heb zelf een paar jaar terug ook leren laarzen gekocht.

Maar ik ben reuze nieuwsgierig naar hoe de kwaliteit van die materialen zich gaat ontwikkelen. Ik ben al een jaar of tien vegetariër* en zou graag producten zonder leer willen kopen.

* behalve als er bitterballen bij het bier worden geserveerd
 
Heeft er iemand nog een goede tip voor motor jeans waar de knie protector (liefst zonder broek uit te doen) er uit kunnen? Zoek eigenlijk iets dat op m’n werk relatief snel kan veranderen in een relatief normale jeans. :)
 
Er zijn zachte flexibele beschermers (o.a. van Rev'it) die niet echt opvallen.

Als je op het werk moet knielen is het ook wel fijn. Ik heb enkele jaren BHV gegeven met daarin reanimatieles.
 
Ik snap de vraag wel van Valyx. Ik heb zelf Hood jeans Sk11/AAA en hoewel ik vrij zeker ben dat dit verreweg een van de best beschermende jeans op de markt is op dit moment en er bovendien slim fit en vrij normaal uitzien, vind ik het niet aangenaam om de hele dag met de (nochtans zeer soepele) D3O host knieprotectoren op de knieen rond te lopen en achter mijn pc te zitten. De jeans zitten verder lekker en met verwijderbare knieprotectoren zou ik dat wel zien zitten. Het verwijderen en op de juiste plaats terugsteken is vrij lastig en dus praktisch niet doenbaar. Ik schreef hierover naar de fabrikant/ontwerper Hood (een vrij klein engels merk dat zijn job serieus neemt) en kreeg een eerlijk en correct antwoord dat ze dit hadden overwogen , maar niet meegenomen en ook niet direkt van plan zijn. Jammer.
Voor commuting gebruik ik al enige jaren uitsluitend de revit varenne overbroek. Deze gaat, vanwege de aan weerszijden van helemaal boven tot onder voorziene ritsen, op 1 minuut aan of uit over mijn normale jeans met de laarzen aan. Ik moet dus geen schoenen aan of uit trekken. Super handig ding. Ze is momenteel niet meer verkrijgbaar, maar ik zag laatst de gelijkaardige revit axis 2 H2O in de winkel die een goede vervanger lijkt te zijn voor mijn ouder wordende overbroek. Ik vind deze de perfecte commuter en handiger dan de hele dag in motorjeans te moeten lopen.
 
Laatst bewerkt:
Er zijn wel diverse soorten losse knie beschermers te koop. Alleen nadeel is, vind ik, de glitteband blijft niet eeuwig goed. Dat vind ik toch een kleine risico.
 
Heeft er iemand nog een goede tip voor motor jeans waar de knie protector (liefst zonder broek uit te doen) er uit kunnen? Zoek eigenlijk iets dat op m’n werk relatief snel kan veranderen in een relatief normale jeans. :)
Ik laat altijd de protectors er gewoon in zitten. Mij stoort dat niet.
Ik herinner me nog dat ik wel eens met deze jeans 1 uur heb gelopen naar de top van de Etna.
Voorheen had ik motor-jeans waar je de protectors eruit kon halen. Net boven de knie was er een rits.
Vlgs mij was dat jeans van Louis uit Dld.
Bij mijn huidig motor-jeans moeten de protectors er vanaf de binnenkant uit. Maar zoals gezegd: Voor mij niet nodig.

Maar met de knie-stukken alleen ben je er nog niet.
Er is ook nog heup-protectie. Wil je die er ook uit hebben?
 
Het minst moeilijke is om op het werk een andere broek aan te trekken, en doe dan gelijk andere schoenen aan.
 
Thanks voor de tips allemaal :t! Daar kan ik wat mee. Ga eens naar de Revit varianten kijken! @Dennis! heb je toevallig een modelnaam van je jeans? Dat klinkt wel als iets wat ik zoek! 8-)
 
Ik laat altijd de protectors er gewoon in zitten. Mij stoort dat niet.
Ik herinner me nog dat ik wel eens met deze jeans 1 uur heb gelopen naar de top van de Etna.
Voorheen had ik motor-jeans waar je de protectors eruit kon halen. Net boven de knie was er een rits.
Vlgs mij was dat jeans van Louis uit Dld.
Bij mijn huidig motor-jeans moeten de protectors er vanaf de binnenkant uit. Maar zoals gezegd: Voor mij niet nodig.

Maar met de knie-stukken alleen ben je er nog niet.
Er is ook nog heup-protectie. Wil je die er ook uit hebben?
Soms kan dat, maar belangrijkste, probeer de jeans uit! Ik had ene maar de protectoren zaten misschien net iets te laag (verkeerd) en schuurde bij elke buiging op mijn schenen. Rara wat er dan gebeurd. Geiriiteerde (pijnlijke) huid en persoon.... ;( Die jeans ligt nu ergens stof te happen, meteen afgeschreven!
 
Laatst bewerkt:
Soms kan dat, maar belangrijkste, probeer de jeans uit! Ik had ene maar de protectoren zaten misschien net iets te laag (verkeerd) en schuurde bij elke buiging op mijn schenen. Rara wat er dan gebeurd. Geiriiteerde (pijnlijke) huid en persoon.... ;( Die jeans ligt nu ergens stof te happen, meteen afgeschreven!
Ik heb hier een paar van Alpinestars die meerdere pockets heeft daarvoor, zodat je de hoogte kunt aanpassen.
Dat zou je ook zelf kunnen (laten) doen, het is maar textiel en niet waterdicht. Dat moet een beetje naaimachine wel aankunnen.
 
Ik laat altijd de protectors er gewoon in zitten. Mij stoort dat niet.
Ik herinner me nog dat ik wel eens met deze jeans 1 uur heb gelopen naar de top van de Etna.
Voorheen had ik motor-jeans waar je de protectors eruit kon halen. Net boven de knie was er een rits.
Vlgs mij was dat jeans van Louis uit Dld.
Bij mijn huidig motor-jeans moeten de protectors er vanaf de binnenkant uit. Maar zoals gezegd: Voor mij niet nodig.

Maar met de knie-stukken alleen ben je er nog niet.
Er is ook nog heup-protectie. Wil je die er ook uit hebben?
Zo'n toegang aan de buitenkant zal niet iedereen een goed idee vinden. Bij een calamiteit is het juist de buitenkant die als eerste openschuurt... als je dan je protectie kwijtraakt door zo'n constructie ben je alsnog de sjaak.. ik gok dat dat de reden is dat zo weinig constructerus dat nog doen. En er is nog een esthetisch aspect natuurlijk, het moet ook wel een beetje smoelen.
 
Thanks voor de tips allemaal :t! Daar kan ik wat mee. Ga eens naar de Revit varianten kijken! @Dennis! heb je toevallig een modelnaam van je jeans? Dat klinkt wel als iets wat ik zoek! 8-)
Ik draag de Rev'it Detroit. Puur voor dit model gekozen omdat ik altijd tapered fit jeans draag. Ik verwacht dat de andere modellen van Rev'it met dus andere pasvormen ook zullen ogen als een reguliere jeans.
 
Het minst moeilijke is om op het werk een andere broek aan te trekken, en doe dan gelijk andere schoenen aan.
Ik wil altijd handelingen vermijden. Ik moet al zo veel handelingen doen om op de motor te stappen. Laarzen, overbroek aan. Dan jas en kol aandoen, oordopjes in, helm opzetten, slot van motor, meestal motortas en eventueel navigatie, en dàn pas wegrijden. In de zomer, en (milde) lente/herfst is dat makkelijker, dan heb je met motorjeans en motorsneakers al een stap overgeslagen.
 
Ik wil altijd handelingen vermijden. Ik moet al zo veel handelingen doen om op de motor te stappen. Laarzen, overbroek aan. Dan jas en kol aandoen, oordopjes in, helm opzetten, slot van motor, meestal motortas en eventueel navigatie, en dàn pas wegrijden. In de zomer, en (milde) lente/herfst is dat makkelijker, dan heb je met motorjeans en motorsneakers al een stap overgeslagen.
Behalve als je je schoenen en je broek uit moet doen om de knieprotectie eruit te halen.
 
Ik kocht m'n Hood motorcycle jeans via hun website. Ze werken als klein merk niet via distributeurs, dus ik denk dat dit hun enige verkoopskanaal is. Vervelend, want ik ben niet de persoon die (motor)kleding koopt online, maar Hood was een uitzondering. De dame was heel snel in allerlei antwoorden via mail en bij detailvragen over maatvoering correct en duidelijk. Je kan zonder meerprijs eventueel de broek wat korter of langer bestellen. Je ziet het feit dat ze zonder distributeur werken ook terug in hun scherpe prijssetting tov gelijkwaardige jeans.
De SK11/AAA heeft de EN17092-2:2020 Class AAA ,triple A hoogste rating van bescherming, en pas als je de jeans in je handen krijgt begrijp je het verschil tussen minder beschermende motorjeans merken. Maar ze weegt ook een stukje meer. De denim is van zeer hoge kwaliteit, ook de zakken zijn vanbinnen gemaakt van dezelfde stevige denim en het zijn dus geen binnenvoeringdoekjes, die scheuren als je er regelmatig je sleutels in opbergt. Onder de denim is "DE VOLLEDIGE BROEK" gevoerd met een kevlarlaag. Dus niet enkel de kwetsbare delen, zoals achterwerk en knieen. De Kevlarlaag stopt ongeveer 15cm boven de onderzijde van de broek, waar je laarzen/motorschoenen overnemen. Onder de kevlar (tussen je huid en de kevlarvoering) zit ook nog eens een dunne mesh, waardoor de broek, ondanks wat zwaarder toch goed ademt. En nog belangrijker, door die mesh wordt bij een schuiver, je huid niet van je lijf gerukt,de zogenaamde wrijvingsverbranding, die ontstaat door de wrijving tussen textiel en huid (zelfs als een broek niet openscheurt). Want de mesh zit los van de kevlar en denim, waardoor deze over elkaar zullen glijden ipv de huid. Dat is iets wat de zogenaamde single layer motorjeans, die inderdaad dunner, lichter en comfortabeler zijn, moeten ontberen.
Bovendien is die SK11 in tegenstelling tot hun K7 een slim-fit en ziet ze er best wel goed uit. (voldoende foto's op hun website).
DIt is een motorjeans waarmee ik ook snelwegverkeer en sneller bochtenwerk aandurf.
Puntjes van kritiek? Jawel : Het uitdoen van de broek is iets moeilijker dan een gewone jeans, doordat de voering en mesh van de smalle aansluitende pijpen wat blijft haperen over mijn voeten soms. Hun K7 zal vermoedelijk beter zijn op dat vlak
En zoals reeds vermeld, hij weegt meer en is wat warmer. Soms is dat een zegen, maar bij heet weer wat minder . Mijn gewone (niet moto) jeans weegt 753gr en de hood jeans incl D3O protectoren weegt 1639gr. Oneerlijke vergelijking uiteraard, want de heup en knieprotectoren + kevlar binnenliner wegen hun deel van de koek....
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan