Het Grote KTM topic deel 6, waar framen spontaan breken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Draai je bougie er eens uit en probeer dan of je de kickstarter kan bewegen.
Als je koppakking kapot is is er kans dat je cylinder vol met koelvloeistof staat en dat druk je niet samen.
Daar kan je met je laatste rit niets van gemerkt hebben maar bij het stilstaan van de motor in de schuur is de koelvloeistof druk hoger aangezien hij nog warm is en kan daardoor de cylinder vullen.



Heb het gehad bij een auto.
 
@ chillozz...

heb je je kleplichter al geprobeerd? gaat ie dan wel rond? hoor je dat ie iets je uitlaat dan ingooit?

kan misschien ook zijn dat je tegen de compressie probeerd te kicken terwijl je kleppen verlopen zijn.

ik had op de verkeerde manier me kleppen gestelt (gelukkig niet fataal verkeerd) maar ik moest ineens de kleplichter gebruiken.. de auto decomp. deed geen flikker. gelukkig ben ik erachter gekomen en nu de kleppen goed gestelt en auto decomp doet t weer :)
 
Ik zou hem liever in de versnelling op de bok rond proberen te draaien als dat gaat dan gelijk de startmotor er op los te laten.
In een hogere versnelling zetten, bougie eruit en wiel tegen de draairichting in draaien.

Deksel eraf zal daarna ook nog moeten om te weten wat er loos was. Achter de deksel ziet het er bijna hetzelfde uit als een 2Takt.
 
@ chillozz...

heb je je kleplichter al geprobeerd? gaat ie dan wel rond? hoor je dat ie iets je uitlaat dan ingooit?

kan misschien ook zijn dat je tegen de compressie probeerd te kicken terwijl je kleppen verlopen zijn.

ik had op de verkeerde manier me kleppen gestelt (gelukkig niet fataal verkeerd) maar ik moest ineens de kleplichter gebruiken.. de auto decomp. deed geen flikker. gelukkig ben ik erachter gekomen en nu de kleppen goed gestelt en auto decomp doet t weer :)
klepspeling iets te ruim en je autodeco doet idd weinig meer.
 
heb hem net even opgehad probleem gevonden

in van die tandwielen die daar binnen in zitten was terug geslagen (had er ff iemand bij gehaald die er verstand van had) hij zei dat dat zou komen door gas geven tijdens het starten. mmmm doe ik eigenlijk nooit mja.
dat tandwiel draaid normaal 1 kant op en bij mij was dat dus een stuk tegen de keer in gedraaid waardoor het vast zat.
gelukkig geen vastloper dus. ( wordt toch nog lekker slapen dan vannacht hahaha)

wel bedankt mannen voor het mee denken top dat mensen hier elkaar serieus proberen te helpen.
mijn dank is groot
 
chillozz, jij geeft aan geen verstand te hebben van viertakt. Gewoon uit interesse vraag ik mij af;
Houd jij je uren bij? Wanneer verwissel jij je olie? En controleer jij kleppenspeling e.d?
 
chillozz, jij geeft aan geen verstand te hebben van viertakt. Gewoon uit interesse vraag ik mij af;
Houd jij je uren bij? Wanneer verwissel jij je olie? En controleer jij kleppenspeling e.d?

Ik ken mensen met zo'n RFS blok, die gewoon een seizoen met dezelfde olie rijden :+
En heel blijven die dingen, echt te gek :P
 
olie verwissel ik om de 4 a 5 keer rijden en dan doe ik dus olie en filters.
kleppen doe ik vaak de 1e keer naar nieuwe zuiger naar +- 60 uur daarna eigenlijk niet meer XD hahaha

rijdt er nu ook nog maar anderhalf tot 2 jaar op dus ;)
moet zeggen dat dat zo wel goed gaat.Dus of ik heb gewoon geluk of het is goed genoeg zo ;)
 
Kleppen speling moet je wel écht vaak checken met originele inlaatkleppen.

Ik weet niet. Het is natuurlijk altijd een kwestie van geluk.
Maar mijne heeft 245uur op de klok staan met originele kleppen en ze zijn nog geen tiende mm ingelopen (orginele shims zitten er nog in).
ff afkloppen natuurlijk.
 
Ik weet niet. Het is natuurlijk altijd een kwestie van geluk.
Maar mijne heeft 245uur op de klok staan met originele kleppen en ze zijn nog geen tiende mm ingelopen (orginele shims zitten er nog in).
ff afkloppen natuurlijk.

Geen RFS toch?
 
Een ktm breekt niet zo snel hoor,hier ik & een maat van mij op onze KTM's in actie 8-)


Er breekt eerder iets anders .... _O-
 
Euh...eerste model van het nieuwe type blok (2008 450).
 
Laatst bewerkt:
Een ktm breekt niet zo snel hoor,hier ik & een maat van mij op onze KTM's in actie 8-)


Er breekt eerder iets anders .... _O-

Die zwarte exc, is dat de jouwe?
Dat was toch die 1ne met dat lv zadel?

Deze dus:

full
 
heheheeh niet goed verstevigd die schans en wat een bagger landings bult wahahaha doe of die schans ietsjes naar voren of iets harder der tegenaan knalluh :P hehehe.
de laatste keer ging je ook wat harder zo te zien maar toen begaf de schans het hehehe klote ;)

in begrhem bij de crosbaan staat dr 1tje van ijzer hehehe dat ken wat meer hebben
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan