Het Grote KTM Topic III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jeeeeeej, hij loopt goed! Volgens de instructies van iemand op thumpertalk aan de aceleratiepomp timing schroef wezen draaien, ongelovelijk dat dat zoveel effect heeft zeg. Hij pakt nu lekker op. Heb m nog niet echt getest maar ga dat zondag doen denk ik.

Alleen nog even de voorrem ontluchten, kutwerk...
@ PR21
Klinkt wel leuk, is dat gratis of hoe gaat dat?
 
Laatst bewerkt:
Zoo, enduro wielen er weer onder met nieuwe Kenda K760 bandjes.
[afbeelding]

De JD Jet kit:
[afbeelding]

Geinstaleerd, zeer duidelijke beschrijving er bij, makkelijk te instaleren, carb hoefde er niet eens af.
Net even een klein stukje gereden, is een stuk directer op t gas, heb echt wel t gevoel dat ik meer vermogen heb. Alleen als ik een klein beetje gas geef loopt ie nog niet echt lekker, daar ga ik zometeen nog even mee kloten want er ligt nu iemand hier te slapen en voel me een beetje schuldig als ik onder zn raam zit te gassen :+


[afbeelding]

Oh, ook nog even 2 slangen van de carburateur de luchtfilterbox in geleid, t schijnt dat als door diep water gaat en die slangen raken het water dat de motor kan afslaan. Zou nu op gelost moeten zijn.

Zometeen ga ik nog even de 'return' kabel verwijderen voor soepeler gas.

waarom zou je die 2e kabel verwijderen? zo zwaar loopt dat niet met een 2e kabel,verschil met 1 of 2 kabels is amper merkbaar vind ik.kabel zit er niet voor niets.als je gashanvat zwaar loopt heb je je kabels waarschijnlijk niet goed lopen.
lijkt trouwens net of je een scheurtje in je subframe hebt bij het bevestigingspunt achter de bout of hoort dat zo?
 
@makrolon, je moet een waardebon kopen bij de yamaha dealer voor 25 euro. Deze moet je op die dag laten zien en kun je de enduro en cross modellen testen. Kun je de bon daarna inleveren en er bijv Yamahalube van kopen.

Remmen ontluchten is toch niet zo'n roteren ?
 
Laatst bewerkt:
Met die tweede kabel trk je het gas dicht, bij een paar korrels zand tussen de gasschuif en het huis hoef ik je niet te vertellen welke kabel je dan nodig bent om de gasschuif naar beneden te trekken ofnie?, ook een 525 met een open blijvend gas is niet leuk!!
 
@makrolon, je moet een waardebon kopen bij de yamaha dealer voor 25 euro. Deze moet je op die dag laten zien en kun je de enduro en cross modellen testen. Kun je de bon daarna inleveren en er bijv Yamahalube van kopen.

Remmen ontluchten is toch niet zo'n roteren ?
Aah ok. ik zal kijken of ik dan kan, maar is wel een beetje tegen mn principes in, yamaha :+

Oh, en t schijnt dat die brembo hoofdrempomp niet zo goed is, daarom gaat t ontluchten moeilijk. K ga dus maar even opzoek naar een goedkope nissin van een honda.

@ Joost
Op ktm talk zijn er veel die het doen, en nog nooit problemen mee gehad. Er is in turkije een man die ktm's verhuurd en ritten organiseert. Die heeft op zn site een lijst met tips staan en deze is er een van, hij heeft er bij staan dat het nog nooit is gebeurt dat een gasschuif is blijven hangen. Dit is voor mij reden genoeg om te geloven dat het niet gaat gebeuren.
 
Laatst bewerkt:
ok, het maakt mij niks uit, maar ik weet hoe het voelt als een zijspancrosser met een zabel blok blijft gaan als je het gas dicht doet, hebben er direkt een carb opgezet met een sluitende kabel
 
Je mocht willen dat je er één had. Ik ga in ieder geval maandag maar even die bonnen ophalen. Laat maar weten als je een keer gaat rijden.
 
ok, het maakt mij niks uit, maar ik weet hoe het voelt als een zijspancrosser met een zabel blok blijft gaan als je het gas dicht doet, hebben er direkt een carb opgezet met een sluitende kabel
Ja, ik was er eerst ook huiverig over. Maar dat een verhuurbedrijf beginners een motor mee durft te geven zonder sluit kabel zegt voor mij genoeg.


@ Pr21
Haha, nee. Ben heel erg blij met mn ktm.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan