Het grote KTM topic !!

Status
Niet open voor verdere reacties.
bedoel je dat ik uberhaupt geen crossmotor moet nemen, of is deze ktm gewoon slechte eigenschap voor dat gebruik?

Deze motor moet volgens KTM om de 15 rij-uren een beurtje hebben. Lijkt mij dus niet geschikt voor woonwerk en daar komt bij dat ze nieuw niet als Supermoto geleverd worden. Dat betekent dat je hem om moet bouwen.
 
....exc is niet geschikt voor woon-werk :o
hangt er natuurlijk vanaf hoever je werk van je woning is.
Onderhoud valt erg mee. Ervaring leert dat die onderhoudsintervallen die ktm opgeeft erg overdreven zijn. Ik zou er zou weer een kopen.
 
mensen heb een beetje rond gekeken en wil gaan overstappen van mijn xl 600 rm naar een ktm 620/640 supermotard.

kan ik ongeveer dezelfde betrouwbaard heid verwachten als mijn huidige motor?
want wil hem ook als woonwerk verkeer motor gebruiken.
 
mensen heb een beetje rond gekeken en wil gaan overstappen van mijn xl 600 rm naar een ktm 620/640 supermotard.

kan ik ongeveer dezelfde betrouwbaard heid verwachten als mijn huidige motor?
want wil hem ook als woonwerk verkeer motor gebruiken.
geen idee hoe betrouwbaar jouw motor is, maar ik heb nu 6000km mijn best gedaan om een 640 om zeep te helpen (spreekwoordelijk)en geen enkele storing kunnen ontdekken
ze trillen wel wat .... vraag maar aan Galibaba *D
 
geen idee hoe betrouwbaar jouw motor is, maar ik heb nu 6000km mijn best gedaan om een 640 om zeep te helpen (spreekwoordelijk)en geen enkele storing kunnen ontdekken
ze trillen wel wat .... vraag maar aan Galibaba *D

men xl 600 trap ik toch nu zon 11000 km redelijk af :p , mja ook niet altijd hoor en daarbij komt dat die dingen ook niet zoveel vermogen hebben.

maar hoe is de zithouding van zon 620/640 , zijn ze erg smal? want heb zelf altijd toch graag een wat grotere motor. moet toch maar eens een testrit gaan maken op eente
 
wat moet ik zeggen

ben 1,89 en weeg 78kg. zit prima

lekker rechtop en breed stuur

buddy volgens mij op 92cm en dat is hoger dan de XL
 
geen idee hoe betrouwbaar jouw motor is, maar ik heb nu 6000km mijn best gedaan om een 640 om zeep te helpen (spreekwoordelijk)en geen enkele storing kunnen ontdekken
ze trillen wel wat .... vraag maar aan Galibaba *D
ahahahaha grapjas :+ ,ik vind het trillen echt meevallen :( ,maar ik heb alleen maar 1 cilinders gehad dus ken het verschil tussen een 2 cilinder niet,maar qua zitpositie is de 640 zeker een aanrader,ik vind het voor een sm een superfijn zadel!!
 
ja trillen is wel normaal :9

maar is zon 640/620 ook goed voor langere afstanden en ook voor gewoon wat touren?

of is het toch echt een funmotor?
Ja ik vind van wel,ik rijd er gemakkelijk een 100 of meer kilometers mee,alleen de snelweg zou ik persoonlijk links laten liggen,maar dat heeft meer met de soort fiets te maken.
 
Gali (en andere in het zuiden wonende KTM-ers)

Nieuwe KTM dealer in Baarle-Nassau...bij jou in de buurt?

http://www.ktm.nl/KTM-News.223.12.html?nodeID=802&cHash=d42d42151c
*O*
full
*O*

Dat komt al wat dichterbij,als ze ook nog een beetje service hebben is het helemaal mooi.
Husqvarna zat al in dat half belgisch half nederlands dorp!!
 
Hallo :W

Ik ben Robert,
Leuk forum hier.
Inmiddels rij ik al weer een kleine 3 jaar supermoto en wil echt nooit meer wat anders.
Ik begon op een "oude" 620 waar ik hèèl veel plezier van gehad heb,
helaas liep deze finaal in de soep en had eigelijk weing zin om er nog meer geld tegen aan te gooien, want hij had al genoeg gekost |(



Vlak na aanschaf bleek mijn carter gescheurt te zijn en heb ik het blok dus bij brouwer van de nodige nieuwe delen laten voorzien.
Dit heeft het met wat kleine reparaties hier en daar dus bijna 2 jaar vol gehouden en toen was het voor mij genoeg.
Toen heb ik de knoop maar door gehakt, Er moest een nieuwe komen :Y
Hier ff een piccie.
Ik zal van de week als ik m ga schoon maken nog wat piccie's schieten en posten als daar intresse voor is.



Van dit monster heb ik nu al bij na een half jaar bizar veer plezier En het gaat NOOIT vervelen :9

KTM RuleZ!!
 
Laatst bewerkt:
Mooi machines R0bert, Foto's zijn we altijd benieuwd naar.
Merk je veel verschil tussen je "oude" en je :9~ nieuwe?

Heb je trouwens die oude nog? ben namelijk op zoek naar een subframe met voetsteunen.
 
wat ik mij trouwens ook afvroeg. Hoeveel pk/kw heeft een ktm lc4 600? :?
General information
Model: KTM Enduro 600 LC 4
Year: 1992
Engine/transmission
Displacement: 553.00 ccm (33.74 cubic inches)
Engine type: Single cylinder
Stroke: 4
HP (kW): 49.00 (35.8) @ 7000
Compression: 10.0:1
Bore x stroke: 95.0 x 78.0 mm (3.7 x 3.1 inches)
Valves per cylinder: 4
Fuel control: OHC
Cooling system: Liquid
Gears: 5
Transmission type/final drive: Chain
Physical measures
Weight (incl. oil and gas): 134.0 kg (295.4 pounds)
Chassis/dimensions
Front tyre dimensions: 3.00-21
Rear tyre dimensions: 140/80-18
Front brake(s): Single disc
Rear brake(s): Single disc
Fuel capacity: 15.00 litres (3.96 gallons)
maar ik vermoed dat het na die aantal jaren wel wat minder is :z
 
@ #Haywire# & SM-Slide, Bedankt!

@ SM-Slide
"Merk je veel verschil tussen je "oude" en je nieuwe?"
Ja absoluut hoor.
Alles gaat net ff wat soepeler en d'r zit een puist extra vermogen in.
en er komt nu meer herry uit de uitlaat dan uit 't blok zelf ;)

"Heb je trouwens die oude nog?"
Nee sorry die heb ik een half jaartje geleden verkocht en van dat geld wat extra's op de 660 kunnen zetten zoals de Akra's van voor tot achter :9
Man wat klinken die dingen vet!
 
Blijven idd hele gave fietsen.
Die van mij gaat ook nooit meer wg.
Zeg niet dat er nooit wat bij komt, maar ... voorlopig is het goed zo.
 
iemand een goede tip waar ik een kentekenplaatophangdinges [een mooie] kan verkrijgen voor een 640 uit 2002? Nu zit het zo maar vindt het niks.

full
 
@ #Haywire# & SM-Slide, Bedankt!

@ SM-Slide
"Merk je veel verschil tussen je "oude" en je nieuwe?"
Ja absoluut hoor.
Alles gaat net ff wat soepeler en d'r zit een puist extra vermogen in.
en er komt nu meer herry uit de uitlaat dan uit 't blok zelf ;)

"Heb je trouwens die oude nog?"
Nee sorry die heb ik een half jaartje geleden verkocht en van dat geld wat extra's op de 660 kunnen zetten zoals de Akra's van voor tot achter :9
Man wat klinken die dingen vet!

OK, thanks.
uitlaatjes zijn :9~
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan