Het grote Lidl/Aldi/Gamma/Action etc. topic deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gewoon niet geleidende schoenen aantrekken ;)

Of zal dat ding een dikke vlamboog trekken vanaf je enkels naar de grond? :o

Een accu heeft een "zwevende min", ook de reden dat er vroeger ook gewoon auto's rond reden met de plus op de carrosserie. Dit houdt in dat je een circuit moet sluiten tussen de plus en de min van de accu, elke andere plus of min werkt niet.
Als je 1 hand gebruikt kun je hooguit je hand wat verbranden, als je met 2 handen een circuit maakt op een accu weet ik niet of je hart daarna nog wil spelen...
 
Allemaal afhankelijk van factoren natuurlijk maar ik heb eens in de zijkende regen een goeie klap gehad van de elektra van de motor toen ik eens wat in de bedrading zat te graaien. -O- _O-
 
Laatst bewerkt:
Iemand ervaring met Baufix speed wax van de lidl?

En is er ook iets te koop voor weinig om mijn rvs / chroom / ketting schoon te maken wat ik kan kopen bij een van de 3?
:+
 
Geweldige actie vd Gamma _O-

full
 
Persoonlijk vind ik ze erg prettig.

1 nadeel ze ventileren niet echt goed dus als beetje warm is zweet je behoorlijk er in is lastig uit en daarna weer aan te trekken. Beetje zwitzal poeder doet dan wonderen.

Voor de prijs zeker ideel voor lessen.
 
Iemand ervaring met Baufix speed wax van de lidl?

En is er ook iets te koop voor weinig om mijn rvs / chroom / ketting schoon te maken wat ik kan kopen bij een van de 3?
:+
Meestal zijn die goedkope "speed" waxen gewoon siliconen spray toch? Ketting schoonmaken met een fles lampenolie van de action. Werkt zelfs beter dan de S100 kettingreiniger :')
 
Laatst bewerkt:
Ketting zelf schoonmaken met een reinigingmiddel? Liever niet. Hooguit buitenkant afdoen met oude doek.
Brug en wiel schoonmaken (plakzooi van kettingvet): diesel of lampenolie of wd 40. Lampnolie is het makkelijkste, kun je in consumentenverpakking kopen, per liter.
 
Ze hebben ook een systeemhelm bij de Lidl, weet iemand wat de kwaliteit is van die helmen.

Zijn die leuk voor reserve of ook gewoon dagelijks te gebruiken?
 
Ik heb jaren door weer en wind, zomer en winter, met de LIDL helm gereden. Prima en comfortabel (toen). Ik ben er zelfs een keer mee gevallen, en alle verwachtingen ten spijt bleek het kinstuk stevig genoeg. Ik heb vorig jaar gepast, maar dat model was wat anders en deed me zeer. Dus de pasvorm is misschien niet super voor iedereen.

Maar, zoals hier al vaker gemeld, het is geen stille helm, de voering is van mindere kwaliteit, etc. Wat wil je voor die prijs.....
 
Oke, en is siliconen spray een beetje oke om te gebruiken? Want ik wil geen witte strepen / vegen op mijn kappen.
Yes, mat(zwarte) delen moet je gewoon met siliconen spul doen. Dat zorgt ook voor een glimmend laagje en maakt het kleur wat donkerder/mooier. Witte strepen krijg je door spul waar wax in zit.
 
Yes, mat(zwarte) delen moet je gewoon met siliconen spul doen. Dat zorgt ook voor een glimmend laagje en maakt het kleur wat donkerder/mooier. Witte strepen krijg je door spul waar wax in zit.

mijn fiets is rood met wit, maar ik ga het toch maar eens proberen denk ik. Vind 'echte' wax te duur voor die ene keer per half jaar dat ik hem was.
bedankt iig voor je berichtje man!
:Y
 
Iemand ervaring met Baufix speed wax van de lidl?

En is er ook iets te koop voor weinig om mijn rvs / chroom / ketting schoon te maken wat ik kan kopen bij een van de 3?
:+

mijn fiets is rood met wit, maar ik ga het toch maar eens proberen denk ik. Vind 'echte' wax te duur voor die ene keer per half jaar dat ik hem was.
bedankt iig voor je berichtje man!
:Y

2,99..... te duur voor die 2 keer per jaar :+ hoop dat je je motor nooit start want dan heeft ie weer voor een stuiver benzine verbruikt. Dat wordt woelen 's nachts.

ps: als je het maar 2x per jaar gebruikt kan je nog een jaar of tien vooruit met die bus van 2,99 - tenzij je een heeeeeeeele grote motor hebt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan