Het grote Lidl/Aldi/Gamma/Action etc. topic deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Binnenkort zijn de Crivit motorhelmen weer te koop bij de Lidl. Heeft iemand ervaringen met die van vorig jaar?
Het model van dit jaar lijkt hetzelfde model te zijn.

[afbeelding]
is hier al meerdere malen voorbij gekomen. Kwaliteit van afwerking en pasvorm schijnen goed te zijn, maar meer windgeruis en tocht als bij duurdere helmen.
 
Tsss, Willem had problemen het goede topic te vinden. Dus maar even hier neer gezet.

Goedkoop is duurkoop :+

:+


Opgelet! Aldi hoeren slaan toe.


Binnen gekomen van één van onze crimereporters uit de witte provincie.

Ik wil iedereen die boodschappen bij de Aldi doet, waarschuwen voor misleidende praktijken die mij, en naar ik heb gehoord ook een aantal anderen, onlangs zijn overkomen.

Mij overkwam het op de parkeerplaats bij de Aldi in Veghel maar let op: het schijnt her en der in het land te gebeuren.

Het werkt als volgt: twee meiden van begin twintig (vermoedelijk uit Oost-Europa) spreken je hulpeloos kijkend aan op het moment dat je de boodschappen aan het inladen bent.

Ze hebben hele strakke T-shirts aan waar hun borsten bijna uitvallen. Je moet een flinke vent zijn om niet te kijken. Met een erg zielig, maar toch wel geloofwaardig verhaal, bedelen ze om een lift naar een plaats in de buurt. In mijn geval moesten ze naar Schijndel. Ik moet toch naar `s-Hertogenbosch dus stap maar in.

Eenmaal achterin gestapt, beginnen de dames elkaar te betasten, waarbij ze er goed voor zorgen dat je dat kunt zien via je binnenspiegel. Daarna klimt één van hen naar de voorstoel en heeft orale seks met je.

Ondertussen merk je niet dat de ander je portemonnee jat.

Die van mij is afgelopen Dinsdag gestolen…

Woensdag,

Donderdag en Vrijdag…

Zaterdag zelfs twee keer!

Zondag was de Aldi helaas gesloten
 
is hier al meerdere malen voorbij gekomen. Kwaliteit van afwerking en pasvorm schijnen goed te zijn, maar meer windgeruis en tocht als bij duurdere helmen.

Ik heb er een, voor het geld een prima helm, voor dagelijks gebruik is ie niet geschikt.
In eerste instantie paste hij prima bij mij maar na een paar weken gebruik kreeg ik er hoofdpijn van na een uurtje, washandje in getaped en nooit meer last van gehasd :o. De ventilatie is matig en het vizier beslaat. De wangkussen worden dun bij veelvoudig gebruik waardoor de helm te los gaat zitten. En als je hem veel gebruikt gaat de schaal openstaan als je het kinstuk opklapt waardoor je het kinstuk niet meer dicht krijgt zonder je helm terug te drukken.
Qua geluid vond ik hem prima, veel beter als de shark die ik nu heb iig.
 
Binnenkort zijn de Crivit motorhelmen weer te koop bij de Lidl. Heeft iemand ervaringen met die van vorig jaar?
Het model van dit jaar lijkt hetzelfde model te zijn.

[afbeelding]
Ik heb er één. Uit nieuwsgierigheid en als reserve.
Gebruik m af en toe (één helm thuis, één in mijn werkplaats).

Valt qua afwerking en kwaliteit in dezelfde categorie als alle helmen tot pakembeet 130 euro.

Mijn vriendin heeft net een Schuberth C3 (goed geschreven?), en dat is toch allemaal net iets fijner en netter. En net iets duurder :')
 
Had 2 weken terug een systeemhelm van gamma gekocht voor mn vrouwtje. Is wel leuk voor als ze 3x per jaar achterop zit of als ik iemand achterop mee moet nemen.
 
Ik vind het geen verkeerde helm. Bezit deze helm er ook bij. Het vizier is gemakkelijk los te maken (en wordt geleverd met tweede vizier). Voor intensief gebruik is het iets minder geschikt maar voor de realist, die weet dat er niet veel km's gemaakt worden, is het een prima keus.
 
Rugtas opgehaald vanmiddag. Voor 13 euro neem ik die gok wel.


Licht ding, riempje voor over de borst en voor over de buik. Waait er dus niet zomaar af. Met mooie gele regenhoes.

Ga van de week met de motor naar t werk, dan maar eens even uitproberen. :]
 
Ik vind het geen verkeerde helm. Bezit deze helm er ook bij. Het vizier is gemakkelijk los te maken (en wordt geleverd met tweede vizier). Voor intensief gebruik is het iets minder geschikt maar voor de realist, die weet dat er niet veel km's gemaakt worden, is het een prima keus.

Ik wil de Crivit er ook bij hebben als reserve helm. Heel intensief zal hij dus niet worden gebruikt. Hoe zit het met de waterdichtheid? Ik heb nu een helm: een Acerbis. Die zit wel comfortabel en is stil, maar bij regen sijpelt er water via het vizier naar binnen.
 
Bedankt voor de uitleg! Ik ga ook niet lopen prutsen aan een aangesloten accu!
Enige wat ik evt. wil doen is een andere stekker maken aan de druppellader, die dan op dat moment uiteraard niet aangesloten is! Heb een foto van de stekker gemaakt, maar zie al dat het inderdaad om de TM71 gaat.
 
Voor als je niet al te zeker van jezelf bent mbt het prutsen aan een accu, hierbij een truukje die mensen gebruiken voor het afstellen van een buizenversterker:
Eén hand op de rug en genoeg afstand zodat je lichaam voor de rest ook geen contact kan maken, ben je verzekerd van overleven ;)
 
Ik wil de Crivit er ook bij hebben als reserve helm. Heel intensief zal hij dus niet worden gebruikt. Hoe zit het met de waterdichtheid? Ik heb nu een helm: een Acerbis. Die zit wel comfortabel en is stil, maar bij regen sijpelt er water via het vizier naar binnen.

Helm sluit goed af bij regen. Maar, zoals Cruijff het altijd zei: "elk voordeel heeft z'n nadeel". Ventilatie in de helm is minimaal. Dus als je de helm bij regen volledig afsluit dan is er een reële kans op het beslaan van de binnenzijde.
 
Ik denk dat het voor de lesser ook een prima helm is.
De eerste paar lessen had ik ook zo n cheap ass uitgewoonde helm van de rijschool. Dat ding besloeg echt snel. Toen leerde ik met mijn vizier op een kier te zetten.
Heb maar gauw mijn Shoei Raid 2 gekocht met pinlock. Was ook een stuk schoner.
 
Ik heb ook een Crivit helm voor erbij,mijn vriendin draagt hem.Maar in de regen rijd ik nooit met haar,wil ze niet, ;) .En ik doe het aanmerkelijk rustiger aan als ze achterop zit,haha....Heb de helm nu een driekwart jaar,en volgens haar zit ie nog net zo als toen ie nieuw was.Trouwens,toen ik ging lessen,was in 83,was ik al gauw klaar met die helmen van de rijschool,vond het gewoon vies.Kocht al na 2 lessen een AGV.
 
Ik ken de lidl-hoes van een paar jaar geleden en dat was een goedkoop en dun ding die uiteindelijk helemaal kapot is gescheurd door de wind. Prima als je je motor binnen stalt en ook nuttig voor als je hem af en toe buiten gebruikt. Een Verheul is gewoon veel steviger en dikker en ademender, maar daar betaal je ook voor.
 
Die Verheul wordt gepikt, deze niet. En als hij maar 1 winter mee gaat, koop je na een jaar weer een nieuwe.
 
Heb die verheul motorhoes met een touwtje aan de binnenkant aan mijn remschijfslot met alarm gebonden. Als iemand die hoes 10 centimeter omhoog trekt gaat mijn remschijfslot bewegen en gaat mijn alarm af. Vanaf de buitenkant zie je het ook niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan