Het grote Lidl/Aldi/Gamma/Action etc. topic deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is ok maar niet geweldig verwacht geen goede waterdichtheid van de kleding en dat het een lang leven heeft. De helm is minimaal goedgekeurd maar kan beter maar het kost ook niet veel.

[afbeelding]

Als je begint en je heb net niet genoeg geld dan kan je het kopen dan heb je iets. Maar beter iets doorsparen voor het betere kleding/helm. Soms hebben ze ook hesjes etc dat is natuurlijk prima. Maar de onderkleding is prima kan je zo kopen (heb zelf 3 setjes van de lidl) de rest is gewoon naar waarde het is goedkoop dus de kwaliteit is ook niet geweldig. Maar als je goedkoop wil gewoon de opruim rekken af gaan bij de motorwinkels er is altijd wat te krijgen voor een goede prijs en dan heb je zelfs kans dat het net zo duur is als bij de Gamma maar dan wel goed.
Hoe werkt dat, minimaal goedkeuren? En hoe zie ik dat in de folder/etiket/sticker terug?

En ik heb ruime ervaring met motorkleding onder de 100 euro uit motorspeciaalzaken, dat is ook echt niet langer als een jaar waterdicht.
 
http://www.aldi.nl/aldi_fietsonderhemd_48_5_893_9253.html

[afbeelding]

Fietsonderhemd
Met klimaliner voor optimale bescherming tegen wind en vlakke naden voor extra draagcomfort. Korte mouw.
- verlengd rugdeel
- ademend en vochtregulerend
- damesmaten: 38 t/m 42
- herenmaten: 50 t/m 56

EUR. 9,99 per twee.


[me]Als ze net zozijn als die de Lidl een paar jaar terug hadden een aanrader en anders voor nog geen joet, kan je je amper een buil vallen.[/me]

Vanaf morgen. :]
Zit een dubbele voorkant in, niet het winddichte en ademende t-shirt at ik zocht.
Denk voor de liefhebbers toch wel een schappelijk t-shirt, ademend en dubbel front.

Niet mijn kopje thee. B|
 
De tekst bij de jas zegt het al, CE gekeurde protectors in schouder, rug en elleboog. Dit zegt dus alleen maar iets over de gebruikte inzet stukken in de jas en niet over de jas zelf!


Ik zag laatst een filmpje van een motor rijder die met ca 50km per uur in een bocht onderuit gaat in zijn textiel jas van een ' niet merk'. Die man heeft niks door de relatief lage snelheid maar het pak Is over zijn hele borst losgescheurd en de elleboog protector hangt er al half uit... Je moet er maar niet aan denken dat je met zo'n jas veel harder op je face gaat want dan kom je er nog steeds erg slecht af.

Het Is echt niet voor niks dat een goede motor jas een hoop geld kost!
 
De tekst bij de jas zegt het al, CE gekeurde protectors in schouder, rug en elleboog. Dit zegt dus alleen maar iets over de gebruikte inzet stukken in de jas en niet over de jas zelf!


!


CE zegt dus letterlijk niets. Zonder het rapport waar de CE op van toepassing is. Het kan bv gaan hoe ze verbranden in de vuilverbranding. lekker belangrijk
 
CE gekeurd bestaat niet.
Er zijn Europese normen, en als je produceert volgens die normen mag je er een CE merkje op zetten. Er is zelfs geen controle of jouw fabriek wel aan de norm voldoet.
Je moet er natuurlijk wel van uit kunnen gaan dat valbescherming geproduceerd is volgens de daarvoor geldende normen.
 
Laat ik links liggen, heb al fietsschoenen en heb geen powerrangermotorpak.

Maar dat fietsshirt, als die wel goed ventileert, vergroot je comfort onder doorwaaipak enz.


Zit een dubbele voorkant in, niet het winddichte en ademende t-shirt at ik zocht.
Denk voor de liefhebbers toch wel een schappelijk t-shirt, ademend en dubbel front.

Niet mijn kopje thee. B|

beiden gekocht, onder het motto je moet ergens beginnen en kan er voor die prijs geen buil aan vallen.
full


dank voor je eerlijke mening.
 
Laatst bewerkt:
die druppele laaier van de Gamma vinnik wel mooi :/

maar m'n simpele automatische 300 mA ladertje van 5 euries van de Aldi doet 't al jaren perfect . *O*

7 jaar geleden m'n accu van m'n HD vervangen , en deze was bij de laatste test nog in nieuw-staat,

....dankzij dat made in china Aldi-ladertje , waar ik een zgn Hella plug aan gezet heb
( ipv die krokodille-klemmen ) .

af en toe eens aansluiten "vereffent" de afzonderlijke cellen , door de lage laadstroom ;)

Het ontbreken van het "vereffenings-laden" doet in feite het meeste schade aan accu's in auto's en motorfietsen.
 
Laatst bewerkt:
Zag in het krantje van cranenbroek staan een universele paddock voor achterwiel en voorwiel.. Stonden twee prijzen bij. Nog geen 20 euro voor achter en 40 euro voor voorwiel? (Weet het niet precies meer)

Iemand meer info?
 
Jaren geleden eentje gekocht voor mijn Aprilia RSV. Maar deze was te smal om onder mijn Appie RSV te plaatsen met een 190 achterband. Heb de paddockstandaard toen verbreed door er een buisje tussen te lassen. Weet niet of ze nu veranderd zijn wat betreft de afmetingen?...
Zag in het krantje van cranenbroek staan een universele paddock voor achterwiel en voorwiel.. Stonden twee prijzen bij. Nog geen 20 euro voor achter en 40 euro voor voorwiel? (Weet het niet precies meer)

Iemand meer info?
 
Laatst bewerkt:
Interessante en handige forum dit.
Ik wist niet eens dat dit bestond :P
Ik ga het zeker volgen en natuurlijk ook zelf opletten in het vervolg :)
 
Ideaal voor je action cam op je motor.

Class 10 32 GB micro SD-kaartjes a.s. woensdag bij de ALDI. 12 a 13 euro en ook nog een SD adapter bij voor het snel uitlezen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan