Het grote Lidl/Aldi/Gamma/Action etc. topic deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lux waar koop je dat nog tegenwoordig? Was vroeger huismerk van de praxis volgens mij?

Was ooit mijn eerste doppensetje van 1/4". Nog steeds het meest in gebruik en nog niet stuk :)
 
De Lidl en de Aldi hebben een naam hoog te houden als kwaliteitswinkel om op te kunnen boksen tegen de gevestigde supermarkten. Ze zullen hun naam niet zomaar te grabbel gooien met dit soort "lokkertjes". Verder hoeven ze er geen of maar heel weinig winst op te maken en hebben een grote inkooporganisatie er achter staan die lage inkoopprijzen kan bedingen.

Wat hierboven getoond wordt met de set van Mannesmann en de Lidl is daar een voorbeeld van. De Lidl koopt het in bij Mannesmann en laat daar hun eigen merknaam in zetten of ze kopen het beide in bij een derde partij.
 
Ik kocht bij Herman Buitelaar een complete set luchtgereedschap voor 69 euro, met werkelijk alles er in van slagmoersleutel tot luchtdremel, met onderweg een schuurmachine, boortol en meer van die meuk.

Daar zitten een rijtje powerdoppen bij van 10 tot ik geloof 22 mm en er kwam iemand langs met een Volvo 850 waarvan de voorwielmoeren/bouten nogal vast zaten. Met de slagmoersleutel gingen ze niet los, dus de vreselijk goedkope powerdop op een wringijzer gezet met een meter duims pijp er overheen.

Maar niet los te krijgen en wat ik er mee wil zeggen is dat elke goedkope dop naar de kloten zou zijn gegaan, maar deze gaf geen krimp.

Uiteindelijk naar vriendje Leo gegaan die een Hitachi elektrische slagmoersleutel heeft waarmee je alles oftewel los krijgt, of aan flarden scheurt.

Ook heel leuk, Herman verkoop veel goedkope meuk, doos vol met O ringen in ongeveer elke maat voor 4 euro. Set open ringsleutels van klein naar groot voor 8 euro. En dan kom je op een klassiekershow en daar zie je een gereedschapkraam met relatief vrij prijzig gereedschap en op de verpakkingen staat HBM.

Wat je bij Herman koopt voor 5 euro, zet je in je kraam voor 21.95 ofzo. Grinnik.
 
Ik heb 3 setjes ( Inmiddels tegen beter weten in) van de Lidl hier liggen waarbij bij alledrie de ratels al doorschieten of niet eens meer ratelen, en die mishandel ik op dezelfde manier als de Mannesmann en Lux setjes, en die geven geen krimp hier...Op de slagmoersleuel met 10 bar , 60cm 1" ratel met verloop..., en Lidl en Aldi hoeven geen naam hoog te houden, dit zijn maar bijproducten, en ja soms blijft het heel, soms is het al kapot als je er naar kijkt.....

Electrische kettingzaag...van Lidl
2 bomen , een Ceder, en een fruitboom....
Laatste stuk stam heb ik met de zaag van de buren moeten doen, maar voor die 69 euro had ik het niet met de hand willen zagen.....
 
Laatst bewerkt:
Hier ook goede ervaring met het merk Lux.
Denk dat je daarvoor over de grens moet kijken, kan het nergens meer vinden bij Praxis/Gamma/Karwei/Formido.

Ja inderdaad. Praxis heeft zijn huismerk toen veranderd naar iets anders. Sensys of zoiets? Vind het net niks.

Voor die Lux prijzen kun je ook weer lokaal of via internet Mannesmann oid bestellen, zo speciaal is het ook weer niet :)
 
Ik heb jaren geleden een kleine en grote doppenset van Lux gekocht bij Praxis. Voor die paar keer per jaar dat ik wat gereedschap nodig heb meer dan genoeg...
 
Denk dat dat prima is.
Die goedkopere dingen is allemaal 1 pot nat...

Alleen de echte mulitmeters is een andere klasse met het bijbehorende prijskaartje.
 
Inderdaad prima ding, wel veeel groter in werkelijkheid dan je verwacht van 't plaatje.
 
Lidl zooi is meestal wel goed heb nog weinig dingen gehad die niet goed waren we hebben zelf een duurdere veldman multimeter maar die is ook mee voor elektronica deze is prima voor motor gebruik. Ik heb zelf dat ding gehad (van ander eigenmerk) en werkte prima voor de meeste klussen.
 
Werkt inderdaad voor het simpele werk aan de motor naar behoren. Wil je een multimeter die ook voor het zwaardere (industriele) werk geschikt is kun je beter verder kijken. Maarja, dan kom je ook op prijzen die 20x zo hoog of nog veel hoger liggen...
 
De vraag stellen is de vraag beantwoorden.
Als je wilde eisen stelt aan een spanningsmeter denk je niet eens aan de Lidl. Maar als je als amateur wat metingen aan de motor wil doen is het een prima ding.
De kwaliteit is ook prima, ik heb al jaren zijn broertje van de Aldi.
 
Gisteren de digitale schuifmaat gehaald. Voor huis-tuin- en keukengebruik een prima ding :) Zelfs 3 jaar garantie, dat dat kan voor dat geld..
 
Ik heb zo'n werckmann metertje van de Action.
Perfect voor meten aan de motor. Even kijken of je achterlicht wel stroom krijgt en doormeten of je contactslot het doet dat soort werk.
Als je hem een keer laat pleuren is het niet erg want voor 7 euro heb je weer een nieuwe.
 
Mooi toch?
Kunnen wij goedkoop meten en hebben ze daar betaald (een klein beetje) werk.
Niet te krampachtig over doen, de tijd leert dat het in snel ontwikkelende landen altijd op deze manier gaat. Het is hier weinig anders geweest.
Je ziet nu al dat in bepaalde takken van de industrie in China de eenvoudige werkers meer rechten en salaris krijgen dan ze voorheen hadden.
Beter slecht betaald werk dan geen werk is het motto.
 
Volgende week zijn ze in de aanbieding bij de Action.
Of het net zulke goede kwaliteit is als bij Premium merk slaven weet ik niet maar voor die prijs moet je niet zeuren toch?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan