Het Grote Majesty 125 250 400 Topic

Dinosaurus

Die hard MF'er
20 mrt 2003
818
0
Purmerend
Omdat ik sinds een week eigenaar ben van een Majesty 250 uit 1999, en op zoek ben naar allerlei info en ervaringen van andere Majesty-eigenaren, maar dit alleen verspreid over verschillende topics kan vinden, dacht ik om maar een 'Het Grote Majesty Topic' aan te maken.
Kunnen alle Majesty 125, 180, 250 en 400 eigenaren (en andere geintereseerden natuurlijk) hun ervaringen delen, vragen stellen aan mede-majesty rijders, en hints/tips uitwisselen.

Dus, als je een Majesty hebt, vertel het hier. Of vraag het een mede-majesty rijder. Of vertel jouw wetenswaardigheden aan je mede-Majesty rijders.

Als het geen success is, of het zoveelste Majesty topic, gooi d'r dan maar een slotje op, modjes!!!
 
Laatst bewerkt:
Zal zelf even de tweede post doen: Iemand een oplossing gevonden voor het gebulder rond de helm op een Majesty 250? Denk zelf aan een hoger/breder ruitje. Tot nog toe heb ik alleen iets kunnen vinden bij Givi voor een oud model Majesty. Zijn er nog meer fabrikanten van hogere vervanging-ruitjes?
 
Zal zelf even de tweede post doen: Iemand een oplossing gevonden voor het gebulder rond de helm op een Majesty 250? Denk zelf aan een hoger/breder ruitje. Tot nog toe heb ik alleen iets kunnen vinden bij Givi voor een oud model Majesty. Zijn er nog meer fabrikanten van hogere vervanging-ruitjes?

Moet zeggen dat het gebulder een stuk minder is geworden sinds ik een nieuwe helm heb aangeschaft (Schuberth C2) als vervanging van mijn "oude" helm (HJC-AC11).
Als je dan ook nog oordopjes gebruikt is het wat mij betreft tot aanvaardbare proporties teruggebracht.

Gr. John
 
Ik heb al een Schubert .... Nog steeds te veel gebulder.

Ik ga een Givi ruitje bestellen, die verbreed het frontaal oppervlak t/m de stuurhelften, zodat de handen ook uit de wind zijn. Laat wel weten hoe dat bevalt als ie d'r op zit.
 
Na jaren hier nog ééns een berichtje posten.
Ik heb met een Majesty 125cc gereden, een zalig machientje dat ook best kon worden gebruikt voor lange afstanden (zelfs met duo).
Zijn grootste voordeel was (bij mij toch) zijn hoge top, op de teller een top tussen de 120 en 130 km/u wat zich omzet in een top van 110 à 120 echte km/u.
Dus lange stukken snelweg tegen een gangetje van pakweg 100 was prima mogelijk, met een volle tank kwam je ongeveer 300km ver en door de prima zit werd je lichaam niet gekraakt.
 
Mijn 250 loopt ook 120, da's maximaal. Bij de 120 lijkt het net of er een begrenzer inkomt. Begint in te houden en te pruttelen, alsof de ontsteking afgesloten word.
Ik vind 120km/u voor de 125cc knap.
 
Een goed helm is natuurlijk een oplossing. Zelf heb ik een Schubert gehad en nu een HJC FS-14.
HJC is overigens de stilste van deze twee.
Oordopjes is hoe dan ook aan te raden.. iedere helm geeft boven de 100km/u een lawaai dat schade aan het gehoor kan veroorzaekn.
Ik ben benieuw of het Givi ruitje veel gaat helpen...

Gr Guido. (Dutch Big Scoots)
Dutch Big Scoots :: Index
 
Gefeliciteerd met jouw Scoot, geniet er van..

Gr Guido (Dutch Big Scoots)http://dutchbigscoots.forum2go.nl/
 
dag scootervrienden, ik had een majesty 250 van 1988, had er een groot givi scherm opgezet, kon met gemak op de snelweg in normale weersomstandigheden met open helm rijden. Heb sinds vorig jaar een majesty 400 van 2006, ook een groot givi scherm geplaatst, met hetzelfde goede resultaat. Zeker nu het al wat kouder wordt voel je wel het verschil tussen een standaard en een groter scherm. Is zeker aan te raden. Groetjes.
 
Omdat ik sinds een week eigenaar ben van een Majesty 250 uit 1999, en op zoek ben naar allerlei info en ervaringen van andere Majesty-eigenaren, maar dit alleen verspreid over verschillende topics kan vinden, dacht ik om maar een 'Het Grote Majesty Topic' aan te maken.
Kunnen alle Majesty 125, 250 en 400 eigenaren (en andere geintereseerden natuurlijk) hun ervaringen delen, vragen stellen aan mede-majesty rijders, en hints/tips uitwisselen.

Dus, als je een Majesty hebt, vertel het hier. Of vraag het een mede-majesty rijder. Of vertel jouw wetenswaardigheden aan je mede-Majesty rijders.

Als het geen success is, of het zoveelste Majesty topic, gooi d'r dan maar een slotje op, modjes!!!

Uitstekend idee

gerrit
 
dag scootervrienden, ik had een majesty 250 van 1988, had er een groot givi scherm opgezet, kon met gemak op de snelweg in normale weersomstandigheden met open helm rijden. Heb sinds vorig jaar een majesty 400 van 2006, ook een groot givi scherm geplaatst, met hetzelfde goede resultaat. Zeker nu het al wat kouder wordt voel je wel het verschil tussen een standaard en een groter scherm. Is zeker aan te raden. Groetjes.
Hoi Mark, ik heb een majesty 400 van 2009 en ook dat scherm is te laag, welk type van givi heb jij gemonteerd?

gerrit
 
Hoi Mark, ik heb een majesty 400 van 2009 en ook dat scherm is te laag, welk type van givi heb jij gemonteerd?

gerrit

Hoi Gerrit, ik meen mij te kunnen herinneren dat jij op jouw Majesty toch al een hoger scherm had dan mijn standaard scherm, vind je die dan nog te laag?

P.S. De topkoffer bevalt uitstekend, zeker als rugsteun voor de passagier; ik heb er ook nog een extra remlicht in laten monteren (voor nog betere zichtbaarheid).

Gr. John
 
Hoi Gerrit, ik meen mij te kunnen herinneren dat jij op jouw Majesty toch al een hoger scherm had dan mijn standaard scherm, vind je die dan nog te laag?

P.S. De topkoffer bevalt uitstekend, zeker als rugsteun voor de passagier; ik heb er ook nog een extra remlicht in laten monteren (voor nog betere zichtbaarheid).

Gr. John

John je hebt gelijk maar ondanks mijn geringe lengte (172) zou een breder scherm wellicht nog meer comfort bieden.

mvg Gerrit
 
Jaaaa, Givi scherm zit er op.

Geen gebulder meer rond de kop (nou, veel minder).
Ik kan nog net boven het ruitje uitkijken, dus geen ruitenwissers nodig.....

Mission geslaagd !!!
 
Die $%@#&^#&-regen de hele dag, kan geen goeie foto maken met al die nattigheid. Maar ga me best doen.
 
Hoi Dino,
heb je al een foto kunnen maken en bevalt je grote scherm?
Ik heb ook een 250 Majesty gekocht en denk ook over dat grote Givi scherm.
ik ben 186 cm en denk dat ik er dan net bovenuit kan kijken klopt dat?
Grtjs,
H
 
Het Givi scherm bevalt uitstekend. Veel beter dan het originele scherm, veel minder in de trubulentie, veel minder wind en gebulder. Ik heb er de hele winter mee doorgereden, t/m -4 graden.
Ik ben 1.84m, en kan makkelijk boven het scherm uitkijken. Van mij had het scherm nog wel 5 cm langer mogen zijn, voor nog minder rijwind. Ik kan niet zo makelijk zo laag gaan zitten, dat ik DOOR het ruitje kan kijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan