Het Grote Majesty 125 250 400 Topic

Vervelend. Alternatief is de oliefilter deksel losdraaien, en de motor schuin houden. Zal de meeste olie er wel uit lopen, zeker als je de motor even warm laat lopen. Nieuw oliefilter erin en vullen met olie. De bout onder het blok is volgens mij de oil strainer, daar zit een oliezeefje voor grove deeltjes achter. Kan je ook gebruiken, als je die bout los kunt krijgen.
 
Hallo iedereen,
Wil de olie verversen van mijn Majesty 400. Nu zit de aftapplug zodanig vast dat de 12mm dop de kop heeft beschadigd. Onder het blok zie ik nog een 20mm bout...kan ik die ook gebruiken om de olie uit het blok te halen?

Grt carfixer
Zeer onaangenaam.

Op basis van de foto lijkt me die bout gewoon niet goed ontworpen. De kop is niet massief.

Je moet die wel los proberen te krijgen.
Misschien lukt het met een griptang als er nog voldoende "vlees" op de bout zit.

Als dat niet lukt: uit welk materiaal is die aftapplug gemaakt? Is het staal of alu?
 
Gewoon met een griptang de oude verwijderen en een nieuwe bestellen. ( easy parts)
Daarna alleen met 6 kante dop gaan losdraaien in het vervolg . sukses
via de onderkant kan het ook.
 
Hallo allemaal, hopelijk is dit forum nog een beetje actief maar ik zit met een probleem. Ik heb een majesty 250 die niet meer wilde starten. Toen heb ik de pool van de startmotor schoon gemaakt en nu doet die het weer wel. Daarna viel die uit bij het minste gas geven al, toen de carburateur schoon gemaakt. Ging al wat beter maar klonk nog steeds alsof die verzoop. Daarna nog een keer schoon gemaakt en kon je wel weer rijden maar alleen als je op een bepaalde manier gas gaf en hem op gang bracht met het gas. Als je aan het rijden bent is er geen enkel probleem maar van stilstand wegrijden is het moeilijkst en dan slaat hij eigenlijk gelijk af. De carburateur kan het bijna niet zijn want hij liep al goed voordat hij niet meer startte aan het begin en na het schoonmaken nog beter. Ik denk dat het iets te maken heeft met de vario, dat die niet goed oppakt en daarom afslaat. Zoiets soortgelijks had ik ook met mijn vorige majesty, als ik op een stoplicht afreed sloeg de koppeling over of iets dergelijks en hoorde je een harde tik en sloeg die af. Kan iemand mij misschien verder helpen of dit te maken heeft met de vario? Ik heb het nog niet open gehad en vind dat ook lastig eigenlijk, heb daar ook niet de goede tools voor. Bij de vorige majesty had ik het door een bevriende motorzaak laten oplossen.

Bij voorbaat dank!
 
Hallo allemaal, hopelijk is dit forum nog een beetje actief maar ik zit met een probleem. Ik heb een majesty 250 die niet meer wilde starten. Toen heb ik de pool van de startmotor schoon gemaakt en nu doet die het weer wel. Daarna viel die uit bij het minste gas geven al, toen de carburateur schoon gemaakt. Ging al wat beter maar klonk nog steeds alsof die verzoop. Daarna nog een keer schoon gemaakt en kon je wel weer rijden maar alleen als je op een bepaalde manier gas gaf en hem op gang bracht met het gas. Als je aan het rijden bent is er geen enkel probleem maar van stilstand wegrijden is het moeilijkst en dan slaat hij eigenlijk gelijk af. De carburateur kan het bijna niet zijn want hij liep al goed voordat hij niet meer startte aan het begin en na het schoonmaken nog beter. Ik denk dat het iets te maken heeft met de vario, dat die niet goed oppakt en daarom afslaat. Zoiets soortgelijks had ik ook met mijn vorige majesty, als ik op een stoplicht afreed sloeg de koppeling over of iets dergelijks en hoorde je een harde tik en sloeg die af. Kan iemand mij misschien verder helpen of dit te maken heeft met de vario? Ik heb het nog niet open gehad en vind dat ook lastig eigenlijk, heb daar ook niet de goede tools voor. Bij de vorige majesty had ik het door een bevriende motorzaak laten oplossen.

Bij voorbaat dank!
Pikt de motor wel goed op als je hem op de centerstand zet? Dus zonder belasting.
Het zou inderdaad aan de vario kunnen liggen. Ik denk dan aan de veer in je achterste poelie. Is die te slap geworden dan schuift je transmissie te snel naar een te hoge versnelling en dat kan de motor niet trekken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan