Het Grote Majesty 125 250 400 Topic

Hi, all,

Ik kan niet langer wachten op een foto van dino(gek dat ze uitgestorven zijn)
Dus plaats ik mar een foto van de mijne.
meteen dit topic maar een kickje geven.
full
 
Ik ga binnenkort echt een foto plaatsen, 't is alleen zo'n werk met die #$@##% camera van mij. Maar hij komt er aan............
 
hallo ben sinds gisteren in bezit van yamaha majesty 125 bouwjaar 1998
nu ben ik op zoek naar boekje over deze scooter waarin ook technische gegevens staan
op de site van yamaha is alleen alles vanaf 2000 te krijgen
is er iemand die mij kan helpen
alvast bedankt
 
Erwin,

Sorry ,man ,

Ik kan je niet helpen , maar er zit genoeg know-how op scooterforum ,die je probleem kunnen oplossen.

Ed
 
Laatst bewerkt:
Hoi Majestyrijders,
ik zojuist het grote Givi scherm besteld en het zou binnen 4 weken geleverd moeten worden. Hopen maar dat dat ook zo is.

Afgelopen weekend heb ik mijn helm omgebouwd tot jethelm. Ik heb een Scorpion exo 900 systeemhelm die je gemakkelijk om kan bouwen tot een jethelm.
Het valt mij op dat je dan vrijwel geen turbulentie meer hebt. Wel een regenbui vanmiddag en dat is bij 90 km/h geen pretje. Voorlopig maar weer terug naar systeemhelm tot ik het grote scherm er op heb. (natuurlijk ook veiliger)
Grtjs,
Hein
 
Dat grote scherm geeft veel minder turbulentie rond de helm. Goeie keus. Nog effe wachten, en dan heb je 'em
 
Vrienden, mijn majestic 250 uit 97 had wat problemen met de olie volgens mijn vrouw... nou iets erger dus.. het lager van de aandrijving was er uit gelopen.. oeps, dus even laten vervangen, en zelf gelijk de koppeling, snaar en achterrem vervangen. op zich loopt hij prachtig ( ik haal de 130 op de teller) maar in mijn beleving moet hij, als de motor stationair loopt toch zo goed als vrij lopen? bij die van mij blijft hij het wiel aandrijven. wat heb ik verkeerd gedaan.?? HELP
 
Als het wiel heel lichtjes draait en je kunt het met je pink stoppen dan is er niks aan de hand. Draait het wiel harder dan staat ie te hoog stationair ( rond 1000rpm is ok) of je koppelingsveren zijn gaar.
 
mm stationair staat laag, koppelingsveren nieuw ene mijn pink waag ik niet aan mijn achterwiel want ik denk dat ik hem breek.. Zal hem van de week wel even open maken om te kijken of er rommel tussen zit...misschien dat er wat los is geschoten (??) ik kan me herrinneren dat na de revisie het heel even heel goed was maar na een noodstop de boel even blokeerden.. wie weet ik vertel het van de week
 
Nou scooter onder 45graden gezet. Kappen er af, deksel open en... snaar zat netjes.. dus op de bok en even laten lopen.. mmm loopt zo nu en dan wat zwaar.. poeliedeksel er af (of hoe het heet) en daar zaten sleep sporen op van de moer van de koppeling.. Dus koppeling nog een paar slagen (!!!) aangezet en toen deksel er open VOILA.. lopen als een zonnetje even 60km geredene en PRIMA.. ik had hem de eerste keer dus niet goed vast gezet...
 
hallo ben sinds gisteren in bezit van yamaha majesty 125 bouwjaar 1998
nu ben ik op zoek naar boekje over deze scooter waarin ook technische gegevens staan
op de site van yamaha is alleen alles vanaf 2000 te krijgen
is er iemand die mij kan helpen
alvast bedankt

Ehe op marktplaatst is iemand uit almere meen ik die ze verkoopt. voor een 10,- op cd... :]
 
Nou scooter onder 45graden gezet. Kappen er af, deksel open en... snaar zat netjes.. dus op de bok en even laten lopen.. mmm loopt zo nu en dan wat zwaar.. poeliedeksel er af (of hoe het heet) en daar zaten sleep sporen op van de moer van de koppeling.. Dus koppeling nog een paar slagen (!!!) aangezet en toen deksel er open VOILA.. lopen als een zonnetje even 60km geredene en PRIMA.. ik had hem de eerste keer dus niet goed vast gezet...
Dan heb je geluk gehad, neem ik aan, dat ie d'r niet helemaal afgelopen is.

Ik moet de aandrijf boel ook openhalen, het is net of de snaar of de poelie's aanlopen, dan trilt/resoneerd de hele motor. Soms is het er, en soms is het weg. Zit er een beetje tegenaan te hikken, het word net zomer he ...
 
Is een YP250 begrenst??? Hij loopt snel naar de 117-120 km/uur, daarna stopt de snelheidstoename abrupt, sputtert een beetje. Zowel met 3/4 gas open als met volgas. Bij de 120 heb ik nog een heel stuk gas over, maar geen enkele versnelling meer in de motor.
 
Is een YP250 begrenst??? Hij loopt snel naar de 117-120 km/uur, daarna stopt de snelheidstoename abrupt, sputtert een beetje. Zowel met 3/4 gas open als met volgas. Bij de 120 heb ik nog een heel stuk gas over, maar geen enkele versnelling meer in de motor.


Dino,

Voor zover ik weet is hij/zij niet begrenst,maar enkelt aan het eind van z'n/haar kunnen:)wat ik een keer deed is op topsnelheid achter het miniruitje duiken en toen kwam hij /zij langzaam naar de 130, maar ik weeg ook maar 70KG.(dus kan niet zeggen dat er wordt begrenst)

ps.mooi ruitje man,zal je echt helpen als het kouder wordt,rij zelf nog met het standaard ruitje, en oei,dat was koud afgelopen winter.

Ed
 
Laatst bewerkt:
Ik krijg net een mailtje dat mijn ruit morgen bezorgd wordt!
Netjes binnen 2 weken zoals beloofd.
Ga hem er natuurlijk direct opzetten en proberen hoe dat gaat.
Vandaag trouwens in de gietregen gereden en mij verheugd hoe droog ik bleef.
Was de eerste echte regenbui sinds ik mijn scooter heb, 3500 km!
Ik hou jullie op de hoogte.
Grtjs, Hein
 
Dinosaurus schreef op 10 juni 2010 @ 19:25:
Is een YP250 begrenst??? Hij loopt snel naar de 117-120 km/uur, daarna stopt de snelheidstoename abrupt, sputtert een beetje. Zowel met 3/4 gas open als met volgas. Bij de 120 heb ik nog een heel stuk gas over, maar geen enkele versnelling meer in de motor



dit is het teken dat je langzaam je aandrijfriem en rollen moet vervangen op een gegeven
moment loopt hij nog maar 110 bij vol gas en 3/4.
vriend van me heeft hetzelfde gehad loopt nu weer netjes 130
 
Dinosaurus schreef op 10 juni 2010 @ 19:25:
Is een YP250 begrenst??? Hij loopt snel naar de 117-120 km/uur, daarna stopt de snelheidstoename abrupt, sputtert een beetje. Zowel met 3/4 gas open als met volgas. Bij de 120 heb ik nog een heel stuk gas over, maar geen enkele versnelling meer in de motor
dit is het teken dat je langzaam je aandrijfriem en rollen moet vervangen op een gegeven
moment loopt hij nog maar 110 bij vol gas en 3/4.
vriend van me heeft hetzelfde gehad loopt nu weer netjes 130


Zou heel goed kunnen, die van mij liep ook nog maar 110 en nog gas over.. dus nieuwe snaar en wat andere rommel.. en weer 130 (met mijn 100+ kg).

Gister ook in de regen gereden (120 met wind en regen tegen)met een origineel ruitje. Bah helm nat, Jas rond de hals nat en schouders nat maar verder broek en schoenen droog maar goed ook want ik had een gewone spijkerbroek aan :$ Gaan jullie altijd helemaal in "pak" op de scooter? op de motor doe ik dat meestal wel (op mijn 850TDM) maar ja scooter is zo makelijk... :]
 
Ik had een majesty 250 uit2000. Superding!! echt waar. Maar hetzelfde, tot 130 trekt ie, en dan ineens is het op.
Volgens mijn draait het blok dan wel ruim 8000rpm, dus niet uren achterelkaar doen...
 
Dank voor de tips. Ik ga de aandrijving eens goed onder de loep nemen. Nu nog even een regenachtig weekend afwachten.........
 
zal eens kijken bij die gast uit almere voor de gebruiksaanwijzing
verder ben ik zeer tevreden met nijn yp125r uit 1998
loopt netjes,haalt makkelijk de 110/120
had hiervoor een kawa gtr1000 benzine verbruik verschil is dat de scooter in mijn geval 3x zuiniger is dan de motor
verder je zit van onder tot je buik lekker droog all;een boven klein beetje nat in de regen
oja iemand toevallig instructieboekje voor een yp125r uit 1998
 
Laatst bewerkt:
Iemand een werkplaatshandboek van een YP250 uit 1999, liefst in het nederlands??

Ik heb eigenlijk nog nooit zo'n CVT uit elkaar gehaald.

Bob
 
Iemand een werkplaatshandboek van een YP250 uit 1999, liefst in het nederlands??

Ik heb eigenlijk nog nooit zo'n CVT uit elkaar gehaald.

Bob

Damn moet hem hier ergens hebben maar de cvt staat er niet echt duidelijk in volgens mij.
Ik heb de filmpjes op youtube even bekeken (na dat ik klaar was ) en het exploded view op easyparts.nl/ yamaha.... helpt goed...
ene als je goed kijkt kun je niet zo heel veel fout doen hoor (het is mij zelfs gelukt).
 
Terug
Bovenaan Onderaan