Het grote MF Bandit Topic Part IX

Status
Niet open voor verdere reacties.
Staat zo te zien bij een dealer... Maarre... 3750 euro voor een overgespoten bandit uit 96 met 40.000 op de klok? Hoe haalt ie het in z'n harses |(

Je haalt me de woorden uit de mond ;)

Zou het er ook niet voor uitgeven...is wel een erg mooi apparaat :Y
 
Laatst bewerkt:
Staat zo te zien bij een dealer... Maarre... 3750 euro voor een overgespoten bandit uit 96 met 40.000 op de klok? Hoe haalt ie het in z'n harses |(
:^

staat wel goed bij mn pakkie ;)

(sorry, maar t is idd een H*, en k moet zeggen dat het toch een verrekte mooi leenmotor was)
full
 
:^

Ik koop ook niet graag een motor die niet goed loopt, of met problemen.
Dus ik verkoop hem zo, hoe dat ik hem ook graag wil kopen.
Zonder problemen dus.
Ligt een nieuw blok in met 8.000 km op de teller, komt uit 2000 en heeft 5 jaar niet gelopen, daar kan het mischien ook aan liggen.. verder kan ik hier gewoon minimaal 8000 km op maken zonder problemen en hoeft die niet afgesteld te worden, alleen ik doe dit dus zodat IK er meer vertrouwe in krijg.
 
Misschien bedoel je het niet zo hoor, maar je klinkt echt alsof je vindt dat jij de enige bent met de juiste mening. Komt misschien door het nooit gebruiken van smileys waardoor we het zelf maar in moeten vullen, maar de woordkeus duidt op 'ik weet het, jij niet'. Gewoon wat me opvalt...


Anyway, het Mark II model is al aanzienlijk strakker gestyled, de tellers, de koplamp, het frame, de carbcovers, de kont enz... En dat spreekt mij en SollX gewoon niet aan. :) Kan toch? Ik geloof dat de GSR, Hornet, FZ6 en de nieuwe XJ6 ( :r ) allemaal al wel langs zijn gekomen. Allemaal gemoderniseerd, maar ja... De GSR heeft geen geschiedenis, dat is gewoon een nieuwe motor. Niet dat ik hem mooi vind... De Hornet... Kun je beter niet noemen, krijgen bepaalde mensen hier gelijk een erectie. FZ6 is heel modern, maar ook hier vind ik het origineel mooier (maar de Bandit weer mooier, heb niet voor niks geen Fazer gekocht), en de XJ6 is om je te bescheuren zo triest. Ik ken ze allemaal en vind het allemaal niks. Dat de Bandit met dat volk meeloopt is al triest genoeg zonder dat ie ook nog mooi gevonden wordt. Maar ja, dat is allemaal mijn mening en je staat vrij je ervan af te zonderen. :)

Sorry, deze preek is minder lang dan de vorige...

Als jij dat vind! Prima! Ik ben inderdaad niet van de smiley-generatie en al helemaal niet van de 'heah' (ik zeg populaire Engelse termen) generatie. Dus inderdaad moeten mensen zelf de vertaalslag maken als het gaat om mijn mening, maar dat moet ik zelf ook vaak genoeg. Ik ga er niet de hele tijd bij zetten, 'is mijn mening'.

En als SollX een post doet met daarin het 'karakter' van een Bandit waarmee hij het uiterlijk bedoeld, ja mag ik dan even?

Oja......... *O* :W
 
Laatst bewerkt:
*O* *O* *O* *O*Hm. Kun je aangeven hoe erg hij tikt? Een beetje tikken is heel normaal, maar als je niet boven de 4.000 toeren komt hoort ie niet na 1 km al heel heet te zijn. Zou hem toch ASAP af laten stellen, dat, of je zegt niks en naait de volgende eigenaar met jouw probleem. Da's ook niet erg sportief heah. Gewoon af laten stellen.

De volgende eigenaar weet je wel te vinden als dat ding binnen een week in de soep loopt door een verborgen gebrek. Laten afstellen en dan pas de verkoop in. Staat nog beter ook als je kan zeggen dat ie net is nagegeken, ben je er eerder vanaf.
 
dat mag je altijd :) , we blijven immers bandit-buddies (mooie naam voor deel 10! van het topic)

daar bij is karakter voor een voorwerp/voertuig, het algehele voorkomen, en gebruik er van (voor mij dan) je kan t moeilijk over het innerlijk gaan hebben bij een mmotor (599 cc)

en tja... soms zie ik een meid lopen en dan denk ik: zooowww :9~ die heeft een mooiii k.... kontje karakter :Y

en oowww ja: :^

He Frank,

Ben het niet met je eens over het voorgaande, maar begrijp nu wat jij met 'karakter' bedoelt. Is nogal verwarrend, maar dat snap jij ook wel. :Y
 
Laatst bewerkt:
DUDES

ben vandaag een aantal stukjes gaan rijden maar verder dan 10km rijden durfde ik nog niet te gaan,

Eerste ritje was 1 KM ( industrie terein en terug naar huis ) dit ritje heb ik niet harder dan 60 gereden en onder de 4.000 toeren geschakelt, ik kwam thuis en zet de motor uit en het blok is MEGA heet en tikt flink na, hebben jullie dit ook!? is dit normaal voor een bandit :S ik verloor meteen alle beetjes vertrouwe die ik nog had in de motor en nu durf ik dus amper nog gas te geven of te rijden, omdat ik bang ben dat hij weer kapot loopt..

Net terug van een 10 km ritje naar een vriend van me, qua sturen en rijden HEERLIJK ik wist meteen weer waarom bandits zo uber fijn zijn, heb niet extreem gestuurd maar tegenover mijn honda was het BIG IMPROVEMENT. anyway ik kom thuis TIK TIK TIK TIK super heet blok.. Wat is dit man..

Ik weet dat hij niet super afgesteld staat maar goed.. nu vraag ik me dus af of het het wel waard is om hem af te laten stellen, want ik weet niet of ik er ooit nog vertrouwe in kan hebben.. kan hem net zo goed inruile voor een andere motor. daarom dus de vraag hoe zijn jullie bandits? tikken ze ook zo? worden ze ook zo heet? en hoe zit het bij goed afgestelde bandits?

Groetjes Roel.

Als je het zelf niet vertrouwd dat is het wellicht een goede optie om een goede monteur in de buurt er naar te laten luisteren. Gewoon voor je eigen gemoedsrust. Dat zou ik dan doen in elk geval :Y. En laten afstellen kan dan nooit kwaad, loopt ie met beetje geluk ook nog wat zuiniger.

bedenk wel dat een bandit een luchtgekoeld blok is. Dat betekent in tegenstelling tot veel watergekoelde blokken dat deze vrij snel al warm aanvoelen, omdat de warmte nu eenmaal in het buitenste metaal van het blok gaat zitten. Ik denk dus dat wat jij als afwijkend ziet voor de bandit wel normaal is. Als ik mijn motor 50 meter om het huis rijd om hem af te spoelen of bijv. te wassen dan wordt het blok al wat warmer (niet zo heel erg warm natuurlijk, maar je voelt met je vlakke hand erop dat er al warmte uit gaat komen). Dat tikken is volgens mij ook normaal, dat komt volgens mij van de uitlaatbochten die afkoelen.

(aan de mening van Soes Boef kunnen geen rechten ontleend worden :P :P )
 
Ah oké, ja ik let nu erg goed op elk klein geluidje en daar maak ik me al zorgen om oftewel vertrouwen is weg terwijl de motor nog uitstekend rijd en er helemaal niks mis mee is, zit gewoon in mijn hoofd maarja als ik lange reize wil maken dan durf ik dat niet aan nu. dus ik kap met motorrijde tot ik volvermogen mag.
 
Laatst bewerkt:
Feindflug, dit is vluchtgedrag ;) , je kan ook de oorzaak van het (vermeende) probleem aanpakken. Ding moet gewoon goed (te krijgen) zijn. |(
 
Iemand een idee welke bougies ik moet hebben voor een Bandit? Enne wat kosten die dingen eigenlijk?
geloof dat die namelijk ook aan vervanging toe zijn....evenals de luchtfilter
 
klopt, ongeveer 10tje per bougie.

Ik heb overigens weer een volledige 4 cilinder nu. heb de bougie's omgewisseld (cil 1 + 2), en Bougiedop van cil 2 doorgespoten met perslucht, benzinekraantje even op pri gezet, en hierna liep hij weer lekker. Net even een kleine 100km gereden, o.a. langs mijn motorzaak voor een flesje forté, bleek dat dat al in m'n tank zat. Hebben ze er bij de laatste beurt, 2 weken geleden al in gegooid :)
 
weten jullie toevallig hoe het zit met het olieverbruik van een Bandit 600?
Heb zo'n 6000 km geleden de olie verwisseld en bijgevuld tot het streepje "full". Toen ik gister aan het sleutellen was viel me op dat het oliepeil er iets onder zat, en heb zojuist bijgevuld tot het streepje.
Heb er naar schatting zo'n 30 à 50 ml olie bij kunnen gooien. Is dit aanvaardbaar na 6000 km?
of kan het wellicht ook iets met de temparatuur te maken hebben? Toen ik t bijvulde in september was het natuurlijk een stukje warmer dan nu. Weet niet tot in hoeverre het volume van olie temperatuurs afhankelijk is.
 
Laatst bewerkt:
Het oliepeil moet tusse L en F staan, hoeft niet persee op het streepje,,

Mijn bandit is trouwens verkocht, helaas.. aan een motorzaak.
 
klopt, maar het is wel een mooi referentiepunt als t peil wel op het streepje staat natuurlijk ;)
 
Het oliepeil moet tusse L en F staan, hoeft niet persee op het streepje,,

Mijn bandit is trouwens verkocht, helaas.. aan een motorzaak.
Zonder vermelding van het probleem zeker?


weten jullie toevallig hoe het zit met het olieverbruik van een Bandit 600?
Heb zo'n 6000 km geleden de olie verwisseld en bijgevuld tot het streepje "full". Toen ik gister aan het sleutellen was viel me op dat het oliepeil er iets onder zat, en heb zojuist bijgevuld tot het streepje.
Heb er naar schatting zo'n 30 à 50 ml olie bij kunnen gooien. Is dit aanvaardbaar na 6000 km?
of kan het wellicht ook iets met de temparatuur te maken hebben? Toen ik t bijvulde in september was het natuurlijk een stukje warmer dan nu. Weet niet tot in hoeverre het volume van olie temperatuurs afhankelijk is.
Lijkt mij geen probleem...



Heb zojuist een flesje forte gehaald, in m'n tank gelazerd, wat geschud, 6 euro benzine erbij gekwakt (moest m'n helm nog afdoen van dat mens ook B| ) en naar huis gereden. Verder nog niks geprobeerd, spul schijnt een nachtje in te moeten trekken... Dan even rijden, dan weer intrekken, enz enz. Die gasten bij Motofit Veenendaal zijn echt klantvriendelijk :Y Gelijk complete analyse gemaakt van wat het kon wezen, en aangezien hij bij volgas niet echt op 3 cilinders lijkt te lopen en de carbs gewoon doorlopen op PRI met de tapbus eraf, zijn we tot de conclusie gekomen dat waarschijnlijk de stationairsproeier verstopt zit. Naja, dan zou Forte in ieder geval een effect moeten hebben. Ben benieuwd :)

Kreeg bij Motofit (heeeyy... MF :P ) ook nog een complimentje *D "Nice, net een ducati zo met die strepen..." Ik neem aan dattie het kleurenpatroon bedoelde, en niet het blok. If so, weet ik niet of ik veel vertrouwen in de gasten moet hebben :P
 
Laatst bewerkt:
Met de bandit was verder niks mee mis, hoefde uberhaubt niet afgesteld te worden gewoon orginele luchtfilter erin en hopla is weer goed, 25kw setje hebbe ze zelf erin gezet, ik wou hem alleen af late stelle zodat ik er meer vertrouwe in zou hebben, zelf is de afstelling hetzelfde als hoe die uit de fabriek kwam rollen hoor. en dat weten hun ook

Ik had gewoon geen vertrouwen meer in een luchtgekoelde motor, elk tikje bracht zorgen bij me op en nu heb ik een nieuw begin.

Bandit is en blijft mijn grote liefde, ik hou gewoon van die machine, mischien is dat mijn grootste probleem.

waarom heb ik hem niet particulier verkocht? omdat ze bij een motorzaak een afleverbeurt doen. Ik zou absoluut niet willen dat de volgende eigenaar er problemen mee krijgt en dat zal ook niet gebeuren.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan