Het grote MF Bandit Topic Part IX

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tja... Zelf geen ervaring mee, maar 't schijnt inderdaad geweldig te zijn. Gewoon een beslagen visier, behalve het stuk met dubbelglas, da's helemaal helder. Lijkt me supervaag maar teglijk ook wel verdraait handig -O-
 
Klinkt inderdaad erg practisch, maar vaak is het met zo'n dingen dat het maar half werkt ofzo...

maar dat is hier dus niet het geval?
 
Enkelglas in huis beslaat ook om de dooie donder. Dubbelglas nooit... Dit is precies zo :)


Misschien dat ik na m'n werk nog ff snel naar Motofit race (hehe, race, met 25KW _O- ) om wat helmpjes naar pasvorm te kijken... Wil gewoon zsm een pinlock hebben, anders heb ik er geen drol meer aan deze winter -O-
 
Laatst bewerkt:
HJC IS-16 Integraalhelm

• Thermo composiet buitenschaal. • Uitneembare en wasbare Silvercool binnenvoering en wangkussens. • Snelsluiting. • Geïntegreerd zonnevizier met 1 hand systeem bovenop de helm, met 1 druk op de knop schiet het zonnevizier automatisch de helmschaal in. • 2 Stage vizier systeem. • Het vizier valt 5mm terug in de helmschaal bij het sluiten van het vizier. • 100% vizierafsluiting is gegarandeerd. • 3 maten buitenschalen voor maximaal comfort.

• Helmen worden standaard geleverd met een helder vizier en worden geleverd met vizieren die voorbereid zijn voor een pinlock vizier (de pins zijn dus aanwezig op het vizier).

*D
 
Heb zelf de Nolan N-102 systeemhelm zo'n 1,5 jaar. Pinlock begint nu aardige gebreken te vertonen. Misschien dat ik bijna elkae dag rijd en dat deze dus ook in veel verschillende temepraturen blootgesteld is. Benden en boven begint het te beslaan, zit volgens mij al weer weinig spanning op.

Pinlock is wél de oplossing voor beslaagde vizieren echt super dat je in de winter kan blazen wat je wilt in de helm en hij beslaat gewoon niet :). In ieder geval kan je gewoon een nieuw pinlockje kopen en dit weer bevestigen op je vizier.

Trouwens de C2 vind ik lomp uitzien. Als je het geld toch hebt en een Schubert wil, dan de C3, die is echt wel stukken stijlvoller. Klein van formaat en licht voor een systeemhelm, superstil en ziet er wel mooi uit. Anders de Nolan N-103, is wel wat zwaarder, maar wel weer goedkoper :).
 
Laatst bewerkt:
Tja... Misschien ligt het aan mij, maar 500 euro voor een helm vind ik eigenlijk toch wel te veel van het goede :N

Maar je hebt wel weer gelijk dat de C2 wat lomp is... Ik moet er nog even flink over delibereren :P Zo'n N102/3... Is dat een beetje stil? Dat natuurlijk wel een retesterk punt voor Schuberts... (en dan vooral de S)
 
Uit ervaring kan ik je zeggen dat de Schubert C2 erg prettig zit (voor mijn hoofd althans).

Hij lubbert niet uit, zit na een jaar nog net zo goed. Het vizier is bijzonder groot en breed, waardoor je eigenlijk een zeer ruime blikveld hebt, wel zo veilig vind ik zelf.
Verder geeft Schubert aan dat het vizier fog-free is dus zegmaar geen last van condensvorming maar dat moet je niet te veel op rekenen. Bij mij besloeg het onder bepaalde omstandigheden toch na een tijdje. Nu heb ik er voor 15 euri's een fog shield ingeplakt ana de binnenkant, werkt net zo goed.

Voordeel van de C2 vind ik ook het ingebouwde goede zonnevizier, erg handig zeker met het weer al vandaag (althans........hier in Haarlem schijnt een laag zonnetje :P )

eerlijk gezegd..........hij oogt wel wat lomper dan een shoei of een Nolan vind ik zelf,
een beetje een oude mannen helm -O-
 
jij blaast tegen de buitenkant van je vizier :? :P

ja, heb af en toe het probleem dat ik m'n helm binnestebuiten op zet... :+

Maar ik was dus op zoek op mijn vizier naar bevestigingspunten voor 't pinlock en kon alleen aan de buitenkant iets vinden wat het eventueel zou kunnen zijn... maar 't leek me al dat dat het niet was...
 
:P vervelend is dat he _O-

zie dat witte puntje op mijn vizier--> pinlock aan de ene kant :Y
08CX2-7780-174-50.jpg
 
Laatst bewerkt:
:P vervelend is dat he _O-

zie dat witte puntje op mijn vizier--> pinlock aan de ene kant :Y
[afbeelding]

Ah ok... maar dat witte puntje zit dus aan de binnenkant :P

is het trouwens verplicht om je koplamp af te plakken op 't circuit? Heb meer foto's gezien met afgeplakte koplampen waarvan ik dacht dat ze op 't circuit gemaakt waren.
 
Ah ok... maar dat witte puntje zit dus aan de binnenkant :P

is het trouwens verplicht om je koplamp af te plakken op 't circuit? Heb meer foto's gezien met afgeplakte koplampen waarvan ik dacht dat ze op 't circuit gemaakt waren.

dat witte ding is een pennetje dat door je vizier heen zit, aan de buitenkant glad, aan de binnenkant steekt het een beetje uit, en houdt het je "binnenviziertje" vast, zodat die klem zit
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan