Het grote MF Bandit Topic Part IX

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey iedereen,

sinds een weekje of twee ben ik eigenaar van een Bandit 1200s uit 2002.

Ik ben ongelofelijk tevregen met mijn aankoop, maar ik zit met een paar kleine vraagjes:

Na hoeveel kilometer vallen jullie zonder benzine?
Ikzelf val na ongeveer 190km terug op het laatste blokje van de brandstofmeter (en dan begint gelijk ook het brandstofpompje te knipperen).
Hoe ver kan ik dan ongeveer nog rijden?
Mijn brandstoftoevoer uit de tank staat in de stand "FUEL RES", is dit normaal zo en gaat hij dan automatisch de reservebrandstof ook gebruiken?

Thanks
Benzinekraan gewoon op "on" zetten. Als je dan stil komt te staan kun je hem op reserve zetten en nog verder rijden, daar is die reservestand voor (vandaar de naam _O- ).

Reken je gemiddelde verbruik eens uit, daar kun je meer mee dan 'ongeveer zoveel kilometer tot het laatste blokje en hij dus niet niet helemaal leeg is'.
 
Laatst bewerkt:
en hoeveel mm is je motor daardoor hoger geworden? :+
Die van mij staat iets tussen de 6-8cm hoger bij de kont, met een standaard Bandit ernaast zie je het direct. En inderdaad, hij flikkert zo de bocht in maar van rechte lijnen moet ie het niet zo hebben :+


Middenbok schijnt nog nét bij de grond te kunnen als je hem verhoogt, maar dat is dan meer een stabilisator dan een standaard, van de grond komt je achterwiel niet meer. Denk er ook aan dat je je ketting een stuk losser moet spannen!
 
Laatst bewerkt:
denk er ook aan dat je je middenbok vaarwel kan zeggen als je m verhoogd, want die kan er dan niet meer onder

Oeii... das dan wel weer jammer... momenteel hebben wij 3 motoren in de garage staan, wanneer ik de middenbok niet meer kan gebruiken en dus de zijstandaard moet gebruiken neemt hij een heleboel meer ruimte in...

of ik moet een paddock stand kopen... :s
 
Hey iedereen,

sinds een weekje of twee ben ik eigenaar van een Bandit 1200s uit 2002.

Ik ben ongelofelijk tevregen met mijn aankoop, maar ik zit met een paar kleine vraagjes:

Na hoeveel kilometer vallen jullie zonder benzine?
Ikzelf val na ongeveer 190km terug op het laatste blokje van de brandstofmeter (en dan begint gelijk ook het brandstofpompje te knipperen).
Hoe ver kan ik dan ongeveer nog rijden?
Mijn brandstoftoevoer uit de tank staat in de stand "FUEL RES", is dit normaal zo en gaat hij dan automatisch de reservebrandstof ook gebruiken?

Thanks


Bij mij gaat het knipperen bij 260 a 280 km. Ik kan ongeveer 300km op een tank rijden. Heb dan nog een klein beetje in de tank. Je "res" stand is ongeveer 4,5 liter. Bij bij is dat bij ongeveer 250km, gaat hij inhouden en zet je hem op reserve. Als het laatste blokje en de het tankzuiltje gaan knipperen heb je echt heel weinig over (1,5 liter of minder!)

Verbruik tussen de 1 op 16 en 1 op 18,5,...
 
Laatst bewerkt:
Oeii... das dan wel weer jammer... momenteel hebben wij 3 motoren in de garage staan, wanneer ik de middenbok niet meer kan gebruiken en dus de zijstandaard moet gebruiken neemt hij een heleboel meer ruimte in...

of ik moet een paddock stand kopen... :s

je kunt een heel klein stukje metaal onder je middenbok (laten) lassen, dan is het hoogteverschil weer opgeheven. misschien is het indraaien van een M8bout ook al voldoende. zelf heb ik een plankje hout onder de middenbok staan, maar blijft de motor ook prima staan gewoon op de middenbok.
 
Stil hier...


Dat remmenrevisiesetje heb ik al besteld, denk dat ik nu ook maar eens een keer naar de NAK moet gaan kijken... Dat maakte bij jou heel veel uit voor die trillingen toch Vester? 't Zijn van die razend irritante fijne trillingen in vooral de voetsteps die jeuk aan je voeten opleveren, en dat wordt telkens een klein beetje erger :P

De kilometerstand begint nu toch een eind richting de 50.000 te lopen, klinkt nog wel een beetje vroeg, maar hij heeft natuurlijk wel hard moeten werken onder mijn bewind :+
 
Stil hier...


Dat remmenrevisiesetje heb ik al besteld, denk dat ik nu ook maar eens een keer naar de NAK moet gaan kijken... Dat maakte bij jou heel veel uit voor die trillingen toch Vester? 't Zijn van die razend irritante fijne trillingen in vooral de voetsteps die jeuk aan je voeten opleveren, en dat wordt telkens een klein beetje erger :P

De kilometerstand begint nu toch een eind richting de 50.000 te lopen, klinkt nog wel een beetje vroeg, maar hij heeft natuurlijk wel hard moeten werken onder mijn bewind :+

de NAK? wat is dat?

Verder is het logisch dat het hier stil is... heb je het weer gezien??

Ik ben blij dat ik morgen een snipperdag heb
 
Ik zit voor school te werken, en straks met koekblik naar Oss... Vriendinlief wil een ander autootje hebben en ik moet mee om de technische staat te beoordelen :P

NAK = nokkenasketting
 
Oeii... das dan wel weer jammer... momenteel hebben wij 3 motoren in de garage staan, wanneer ik de middenbok niet meer kan gebruiken en dus de zijstandaard moet gebruiken neemt hij een heleboel meer ruimte in...

of ik moet een paddock stand kopen... :s

*kuch* heej, als je van je middenbok af wilt? O-) ik zoek er nog eentje :)
 
Stil hier...


Dat remmenrevisiesetje heb ik al besteld, denk dat ik nu ook maar eens een keer naar de NAK moet gaan kijken... Dat maakte bij jou heel veel uit voor die trillingen toch Vester? 't Zijn van die razend irritante fijne trillingen in vooral de voetsteps die jeuk aan je voeten opleveren, en dat wordt telkens een klein beetje erger :P

De kilometerstand begint nu toch een eind richting de 50.000 te lopen, klinkt nog wel een beetje vroeg, maar hij heeft natuurlijk wel hard moeten werken onder mijn bewind :+

Scheelt bij mij heel veel inderdaad, bijna trillinsvrij nu, waar ik vroeger nog wel eens jeuk aan mn handen en voeten had.

't is idd wel vroeg, ik zou em eerst eens openmaken om te kijken of je de spanner nog een tikje verder kunt zetten, of dat die al op het einde van zn stelbereik zit.

morgen vind ik een mooie tijd om de remmen te gaan reviseren, foto's volgen :)
 
sinds kort heb ik een laser uitlaat gekocht.
Nu heb ik als ik het gas los laat, een roffelend geluid, tevens hoor ik ook wel eens een knal?
Heeft waarschijnlijk met afstelling te maken, maar kan ik dat zelf oplossen?
 
sinds kort heb ik een laser uitlaat gekocht.
Nu heb ik als ik het gas los laat, een roffelend geluid, tevens hoor ik ook wel eens een knal?
Heeft waarschijnlijk met afstelling te maken, maar kan ik dat zelf oplossen?

hoezo wil je dat oplossen? :+

Sollx zou deze in de OP mogen? O-)

30032009072.jpg


deze is ook wel leuk maar hoeft niet in de OP :)
30032009073.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hey iedereen,

sinds een weekje of twee ben ik eigenaar van een Bandit 1200s uit 2002.

Ik ben ongelofelijk tevregen met mijn aankoop, maar ik zit met een paar kleine vraagjes:

Na hoeveel kilometer vallen jullie zonder benzine?
Ikzelf val na ongeveer 190km terug op het laatste blokje van de brandstofmeter (en dan begint gelijk ook het brandstofpompje te knipperen).
Hoe ver kan ik dan ongeveer nog rijden?
Mijn brandstoftoevoer uit de tank staat in de stand "FUEL RES", is dit normaal zo en gaat hij dan automatisch de reservebrandstof ook gebruiken?

Thanks

zoals al eerder door IJzervreter aangegeven moet je even opletten op wat er nu eigenlijk gaat knipperen. het eerste wat gaat knipperen is het tankje, dan heb je volgens de manual nog ongeveer 6 liter benzine. Ongeveer 3,5 liter later zal het laatste blokje in de meter gaan knipperen. Dan heb je dus nog ongeveer 2,5 liter over.

Ik reed altijd 1 liter benzine op 11 op 12 km. Vorig jaar heb ik hem opnieuw later afstellen op een dynojet bank met nieuwe gasbuizen. Nu rij ik ongeveer 1 op 14 als ik kleinere stukken rij (tot ongeveer 25 km enkele reis) maar als ik langere stukken rij dan haal ik 1 op 18 op 19 km.
Veel plezier met je 1200 *O*
 
Haa bandieten, ik ben niet echt een poster maar lees altijd wel mee en ik zit met een vraagje.

In ben nu een jaartje in het bezit van deze Suzuki Bandit http://www.motorfreaks.nl/2004/test-suzuki-bandit-1200-yoshimura-10.html

Heb de motor 2dehands bij Motoport Zelhem gekocht.
De vorige eigenaar heeft wat stickers verwijderd en sommige toegevoegd, wat ik zelf lelijk vind en wil daarom de soes origineel krijgen.

Heb de test al een paar keer doorgekeken, ben dus opzoek naar deze yoshimura sticker
http://www.motorfreaks.nl/old_images/5720.jpg lijkt me een normale yoshi sticker, maar als iemand een nummer of iets dergelijks weet.
Is lullig als ik een verkeerde sticker erop plak :')

Maar kan niet zien als bovenop de tank of de kont ook stickers zaten.
Als iemand iets weet over deze uitvoering?
Had de Nimag al eens gemaild maar geen reactie gehad :? [afbeelding]
ik heb deze nieuw gekocht maar die stickers op dat zwarte kapje zijn de enige yoshimura stickers. ik heb ze er zelf nooit op gehad, zal nog eens zoeken of ik ze nog heb
 
Hmm... vanavond stukje wezen rijden zonder kuip en scheelt toch heel wat. Motor voelt zo nu en dan wat 'zenuwachtig' aan, hij wil dan naar links en rechts ofzo... Stuur even voorzichtig losgelaten maar hij bleef toch mooi vooruit rijden...

Denk dat het gewoon wennen zal zijn, het rijdt in ieder geval al stukken practischer...
 
Hmm... vanavond stukje wezen rijden zonder kuip en scheelt toch heel wat. Motor voelt zo nu en dan wat 'zenuwachtig' aan, hij wil dan naar links en rechts ofzo... Stuur even voorzichtig losgelaten maar hij bleef toch mooi vooruit rijden...

Denk dat het gewoon wennen zal zijn, het rijdt in ieder geval al stukken practischer...

Is gewoon een questie van wennen........op een gegeven moment rij je zonder moeite 250 km/u op je naked.......ik wel tenminste....... :X
 
Gaat er hier iemand van het weekend nog naar de superpole open dag dit weekend?
tis wel effetjes voor me rijden. kdenk dat ik heen maar snelweg pak ipv tussendoor wat ik het liefste doe. maar kwil er zeker heen.
kan ik ook zien welke demper ik er waarschijnlijk op laat zetten, en misschien nog wel die 10% korting scoren ook :P


Is gewoon een questie van wennen........op een gegeven moment rij je zonder moeite 250 km/u op je naked.......ik wel tenminste....... :X


250... kom ik aanzetten met me 160 :(
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan