het grote MF koeriers topic

FT500R

MF veteraan
29 mrt 2006
1.693
449
Den Haag
Heej beste mede MF-ers.

Ik heb geen idee of een dergelijk topic al bestaat en kon in ieder geval met de search niet echt iets vinden.

Het idee:
Iedereen die iets vervoert wilt hebben kan in dit topic wat posten en mensen die toevallig vanaf die plek naar een andere plek in de buurt rijden nemen dit mee.

Bijvoorbeeld: (om even mijzelf als voorbeeld te nemen) })
Ik heb een uitlaat gekocht van een persoon die in de buurt van alkmaar/schagen woont en kom zelf uit Delft. Als iemand dan toevallig eenzelfde route rijd een dezer dagen (of bijvoorbeeld naar den haag of rotterdam) dan zou hij/zij het voor mij mee kunnen nemen.
Ik ga vrijdag zelf van Delft naar Maastricht met de motor en kan eventueel een kleiner pakketje/onderdeel voor iemand anders meenemen en dan ergens langs de route afgeven.

Dit systeem werkt opzich prima bijvoorbeeld op het FZR forum, zo heeft iemand al eens een heel motor frame voor me van groningen naar utrecht genomen en een 3de van utrecht naar den haag. Ik heb ook een aantal keer wat meegenomen voor anderen en zo help je elkaar toch weer een beetje.

dus dan ook de vraag, wie gaat er binnenkort vanuit de regio schagen naar de regio delft? :+ en kan wel wat meenemen.
En moet ik eventueel iets voor iemand anders meenemen van Delft richting Maastricht.

groeten paul
 
Leuk idee, maar hoe gaan we voorkomen dat een overenthousiaste koerier per ongeluk mijn motoronderdelen naar Polen brengt?
 
Leuk idee, maar hoe gaan we voorkomen dat een overenthousiaste koerier per ongeluk mijn motoronderdelen naar Polen brengt?

Beetje vertrouwen in elkaar hebben he, je moet niet je onderdelen geven aan iemand die zegt:
Da maineer iek goa tat vor u mit-uh wegbrengen
 
@naaktloper.

dat is natuurlijk moeilijk, daarom is er ook een kans dat het niet werkt op een forum dat zo groot is als MF. Op het FZR forum werkt t wel dus ik zou zeggen, heb wat vertrouwen in de mens!
Ik denk dat je ook t beste als iemand aanbied iets mee te nemen duidelijk via PM kan afspreken hoe t precies zou moeten gaan, dan nog kun je niet voorkomen dat er zo nu en dan eikels tussen zitten (misschien alleen mensen toestaan die al langer MF lid zijn ofzo...)

groeten paul
 
Heej beste mede MF-ers.
*knip*

Ik vind dit echt een heel leuk idee. Ik zal mij vanaf volgende week aanbieden voor pakketjes.
Tilburg -> Omgeving Eindhoven/Schijndel/Veghel en de andere kant op natuurlijk :)
 
Das een leuk idee :P

Kan dat ook met 1 voorwerp.
Bv een MF gespot whuppy ofzo.
Als je een MF-er Spot en je hebt de kans het door te geven geef je m door.
Dan posten we het in de MF Gespot OP en die moet m doorgeven aan een andere MF-er. :+
 
Das een leuk idee :P

Kan dat ook met 1 voorwerp.
Bv een MF gespot whuppy ofzo.
Als je een MF-er Spot en je hebt de kans het door te geven geef je m door.
Dan posten we het in de MF Gespot OP en die moet m doorgeven aan een andere MF-er. :+

JAAAAAAAAAAH vette shit! dan gaat de wuppy heel nederland door, neem het initiatief en "koop" een wuppy.
 
Laatst bewerkt:
Binnen een bepaald deel van MF doen wij dit al een tijdje met elkaar. Wij noemen het "de huifkar". Basis hiervan is/was een vertegenwoordiger, die niets met motoren heeft, maar toevallig wel een bekende van een paar MF-ers is, omdat hij daar zakelijke banden mee heeft. Die man rijdt het hele land door en is nooit te beroerd om spullen mee te nemen. Normaal ziet niet iedereen een vertegenwoordiger graag komen, maar voor hem maken we een uitzondering, want hij heeft spullen bij zich, of komt het ophalen. Hij heet Cor en we noemen hem dan ook wel eens onze "huifcor".
 
Ik kan me nog herrinneren dat we met zo'n systeem geprobeerd hebben om een motorpak richting zutphen te krijgen. Dat is toen iets anders afgelopen.

Maar op het GS forum bestaat het ook en dat werkt best goed.
Het zou hier dan ook best wel kunnen werken.
 
Goed idee!

Hier dagelijks Almere -> utrecht noord en vice versa...

Stuur maar een PB als ik een keer iets mee moet nemen :Y
 
Goed idee, hiero Amsterdam - De Streek (West-Friesland) en vv. Niet elke dag maar wel regelmatig.

Is er niet een superslimme programmeur die een leuk appje kan schrijven waar je die routes met de nickname kunt opzoeken? Een soort Google maps maar dan anders. :+

Das een leuk idee :P

Kan dat ook met 1 voorwerp.
Bv een MF gespot whuppy ofzo.
Als je een MF-er Spot en je hebt de kans het door te geven geef je m door.
Dan posten we het in de MF Gespot OP en die moet m doorgeven aan een andere MF-er. :+
_O-

Oja, en lol@huifcor
 
Laatst bewerkt:
ja goed, dingetje
ik doe koerierswerk als bijbaan en kom uit Enschede.
Kom vaak in Zwolle (want daar wonen m'n ouders) en rij wekelijks verschillende routes.

Tegenwoordig vaak door Gelderland/overijssel/noordelijkste deel van Limburg.
Enige is dat ik pas op de dag zelf weet waar het langs gaat.

Zwolle - Enschede kan ik iig altijd goed overbruggen.

Zijn erook mensen die vanuit Amerika komen? :+ moet nog's goedkoop aan een Go Pro HD. :p
 
Laatst bewerkt:
FZR-forum is iets meer een 'club' als je 't mij vraagt.. Heb mijn (vorige) motor daar ook vandaan (joh, was jij niet de eigenaar :+ ) en je merkt ook met het verkopen e.d. dat mensen mekaar echt kennen en vertrouwen. Is op MF wel anders.


Maar als je nou vanochtend gepost had, ik was de hele dag rond scharwoude, alkmaar en schagen ;)
 
Das een leuk idee :P

Kan dat ook met 1 voorwerp.
Bv een MF gespot whuppy ofzo.
Als je een MF-er Spot en je hebt de kans het door te geven geef je m door.
Dan posten we het in de MF Gespot OP en die moet m doorgeven aan een andere MF-er. :+

Hahahaha! JA dat is leuk! *D

Of net als Chiel Beelen met een mobieltje of een cameratje, ff een fotootje met degene waaraan je m doorgeeft erop. :P
 
Laatst bewerkt:
ahum, mijn eventuele koeriers ritje van delft naar maastricht gaat iig niet door. net mijn rijbewijs kwijtgeraakt...

101 waar je 50 mag.....zuuuuur

groeten paul
 
jep,
die weg parallel aan de snelweg langs de UB en dergelijke.
Staan ze wel vaker maar ik zat achter een of ander klote busje dat 40 reed...
even gas bij en erlangs.. niet dus...
 
Terug
Bovenaan Onderaan