HET grote "middeltjes" overzicht-topic

WD 40 als?

  • Deo

    Stemmen: 30 18,0%
  • Haarlak

    Stemmen: 4 2,4%
  • Voor op den tandenborstel

    Stemmen: 11 6,6%
  • Vloerglimmer

    Stemmen: 7 4,2%
  • Glijmiddel

    Stemmen: 78 46,7%
  • Lenzenvloeistof

    Stemmen: 20 12,0%
  • (douche) Zeep

    Stemmen: 4 2,4%
  • Body lotion

    Stemmen: 13 7,8%

  • Totaal aantal stemmers
    167
Beitel, laagje voor laagje, laatste laag met dasty en diesel en een fijne metaalspons....en veel geduld, tandkrans is weer schoon.
 
Iemand een idee om echt oud en hard vet te verwijderen. En met hard bedoel ik dan ook dat het op plastic begint te lijken. De oude man waarvan ik de motor heb hield van smeren met kettingvet maar heeft dit naar mijn idee nooit schoongemaakt (sinds 1978 en later) en daardoor zit er nu bij het voortandwiel en rondom de standaard enzo echt heel hard geworden vet.
Met verwarmen haal ik alleen de toplaag weg dus dat helpt ook niet helemaal.
Graag werkende tips die geen lak laten beschadigen :-)

Ik moet eerst lezen,reactie weggehaald :)
 
Laatst bewerkt:
Ik was de grootste fan van WD-40, ketting schoonmaken, velgen schoonmaken, vuil van m'n kappen halen, ik zou het bijna drinken als het water op zou zijn, maaaar, op advies van deze pagina Dasty gekocht (eenmaal gekocht herkende ik de fles en bleek ook mijn moeder het al jaren te gebruiken..) Velgen schoonmaken na een aantal maanden rijden, WD-40 werkte al goed, maar dat Dasty is toch wel echt wonderspul. Ff inspuiten, doekje en het was al bijna weg. Rimstriping leek ook weer nieuw. In tijden m'n motor niet zo schoon gehad :) Echte aanrader om troep als kettingvet e.d. weg te halen (ook het fornuis ofzo).
 
Laatst bewerkt:
Wat gebruiken jullie voor mat-zwarte kuipdelen?

/edit

Zeker na het verhaal hierboven over dof geworden plastic na het gebruik van Turtle Wax ben ik wel erg voorzichtig in het kopen van middeltjes voor mijn plastic kuipdelen. Ik heb zowel metallic als mat gespoten delen, dus zou erg graag advies willen op welke wax-middeltjes veilig zijn om hierop te gebruiken zonder dat het dof word of krassen geeft! :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan