HET grote "middeltjes" overzicht-topic

WD 40 als?

  • Deo

    Stemmen: 30 18,0%
  • Haarlak

    Stemmen: 4 2,4%
  • Voor op den tandenborstel

    Stemmen: 11 6,6%
  • Vloerglimmer

    Stemmen: 7 4,2%
  • Glijmiddel

    Stemmen: 78 46,7%
  • Lenzenvloeistof

    Stemmen: 20 12,0%
  • (douche) Zeep

    Stemmen: 4 2,4%
  • Body lotion

    Stemmen: 13 7,8%

  • Totaal aantal stemmers
    167
Toen ik laats fanatiek bezig was met lampenolie op mn achterbrug merkte ik dat de waterdruppels er mooi vanaf gleden daarna. Blijft dat laagje lang staan of is het weg na de eerste regenval?
 
voor het cleanen van kuipdelen/plastic is tegenwoordig ook klei verkrijgbaar, schijnt super te werken.



Yep!


full


Ik gebruik Meguiars maar er zijn meer merken
 
Meguiars in NL is in vergelijk met USA schofterig duur (imho).

Nu komt er wel eens iemand over uit de USA dus dat is dan ook weer opgelost.
 
Mocht je bouten, moeren of andere metalen delen echt schoon willen maken, dwz, alleen kaal staal overhouden dan werkt wc-eend best goed.
Het gaat bruisen en stinken (niet heel gezond waarschijnlijk) maar het lost alle zooi op.
(er zit een percentage zoutzuur in)
 
Als je je ketting een keertje wil schoonmaken, lampeolie werkt echt perfekt !!
ALs je vieze vette jatten hebt eerst ff je handen inwrijven met boter en daarna je handen wassen en voila ze zijn weer schoon

Scheerzeep helpt hier ook goed tegen.
 
Mocht je bouten, moeren of andere metalen delen echt schoon willen maken, dwz, alleen kaal staal overhouden dan werkt wc-eend best goed.
Het gaat bruisen en stinken (niet heel gezond waarschijnlijk) maar het lost alle zooi op.
(er zit een percentage zoutzuur in)

Dat komt omdat er hydrochloorzuur in zit. Iets 'vriendelijker' is het gebruik van fosforzuur. Je vindt fosforzuur bijvoorbeeld in cola of stroop.
 
Voor diegene die eraan kunnen komen:
vet/kettingspray/remstof....Suma Gel Force D3.2

Gisteren de net gekochte motor van de buurman ermee behandeld,
was van de 1e eigenaar die technisch alle beurten netjes bij de
dealer liet uitvoeren....maar water en zeep?? was vast erg schaars
daar in die woonplaats.
Het achterwiel zat zo onder de kettingspray met remstof, dat zelfs Dasty
na 2 behandelingen nog geen kleur tevoorschijn kon toveren...
Met Suma was na 1 behandeling weer enigzins kleur te vinden, maar moest
totaal nog 6x geborsteld/gepoetst enz worden om weer 100% schoon te worden
 
polijsten lukt uitstekend met een krant, liefst een zwartwit pagina met veel zwart (foto).
Ook handig als je per ongeluk met cleaner een dof plekje gepoetst hebt op een kunststof kuipdeel.
 
Laatst bewerkt:
Iemand een idee om echt oud en hard vet te verwijderen. En met hard bedoel ik dan ook dat het op plastic begint te lijken. De oude man waarvan ik de motor heb hield van smeren met kettingvet maar heeft dit naar mijn idee nooit schoongemaakt (sinds 1978 en later) en daardoor zit er nu bij het voortandwiel en rondom de standaard enzo echt heel hard geworden vet.
Met verwarmen haal ik alleen de toplaag weg dus dat helpt ook niet helemaal.
Graag werkende tips die geen lak laten beschadigen :-)
 
Dasty professional, de zwarte fles en diesel helpen niks, zoals gezegd het is keihard ...vrees dat de hardste stukken er niet af komen. Laat nu een stuk alu de hele nacht staan in diesel en dasty, we zullen zien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan