Het grote motorkamperen topic 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hans89

Rookie
23 apr 2011
7.484
4.129
Capelle aan den IJssel
Omdat Het grote motorkamperen topic vol is gaan we hier lekker verder.
full

MotorkamperenH1.pdf

Onderstaande tekst kom uit de OP van deel 1.

Beste kampeerders,​

Uit andere posts kon ik afleiden dat behoorlijk wat mannen en vrouwen hier met de tent op zwier gaan. Zowel motoren als kamperen zijn onderwerpen waar overloos kan over geluld worden . Dus een topic moet kunnen toch? Kom maar op met die ervaringen, tips, verhalen en foto's :9

Ik trap af mijn mijn idee van kamperen en mijn lijst 'mee te nemen':

Ik wil het sportief rijden niet laten omdat ik toevallig een tent bijheb. Ik vind het een uitdaging om mijn bepakking zo licht en efficiënt mogelijk te maken. Dus mijn uitrusting is niet al te uitgebreid maar ik zorg dat ik behoorlijk kan slapen. Dus ik neem eerder een goede matras mee dan een grote tent. Ik ben niet vies van wat (zeer mild) offroad en wat avontuur. Motorkamperen is voor mij puur escapisme.

Lijst:

-Motor (duh)
-Motorkledij
-1 Fleece
-Thermische ondergoed
-Onderbroeken, kousen
-Twee t-shirts
-één korte broek
-Sjaaltje (type buff)
-Compressiezak voor kleren.
-Kettingvet

-Lichte tent (één of tweepersoons)
-Slaapzak
-Thermarest matras (compact en warm)
-Gasbrander met gasflesje
-Kookpotjes, bestek, alu mok
-Leatherman multitool (zakmes)
-Hoofdlamp (onmisbaar)
-Toiletgerief in miniverpakking: shampoo, douchegel, contactlensvloeistof, tandpasta, toiletpapier (niet veel)
-Surivialspiegeltje
-Kampeerhanddoek ultracompact
-Schotelhanddoek ultracompact
-Sponsje en klein flesje detergent
-Opblaaskussen van PVC als zitkussen (hoef ik geen stoeltje mee en het opgeplooid volume is verwaarloosbaar, slaapt wel niet goed)
-Hoofdkussen compact (comfortabel én slim, je kan er een fleece of trui in proppen als je hoger wilt liggen)
-Alu drinkfles 1l
-Alu drinkfles 0.5l (Als we met twee zijn, bewaren we alcohol in }) )
-Mountainbike rugzakje met 2l waterzak. (Beste manier om water te vervoeren, rugzakje amper voelbaar en strak aan te gespen voor hoge snelheden)
-EHBO kit met wat extra pilletjes van basisgeneesmiddelen
-Bandenreparatiekit (in zitje van motor)
-Vuilniszakken (erg belangrijk, om op te zitten en om dingen droog te houden)
-Schoenen
-fototoestel, gsm, opladers
-Zonnebril
-Klein flesje visierreiniger (echt handig)

-eten: muesli, kant en klare rijst, ... (Kunnen we een heel topic mee vullen)
-Oploskoffie (behoorlijk lekker)

Ik zal wel nog iets vergeten zijn. Maar dat is het voorlopig. :W

P1010093.JPG

P1010092.JPG


Wat nemen jullie zoal mee. Je moet niet alles opsommen hoor. Iets waar je gek van bent? Iets speciaals?
 
Laatst bewerkt:
Zo, ik lees ook weer even stilletje mee. Nog geen concrete plannen gemaakt, maar de motor en tent heb ik al dus het moet er toch maar eens van gaan komen dit jaar :)
beta_250_treetops_wild_dovemain.jpg
 
Zo, ik lees ook weer even stilletje mee. Nog geen concrete plannen gemaakt, maar de motor en tent heb ik al dus het moet er toch maar eens van gaan komen dit jaar :)
[afbeelding]

Ik heb een High Peak Como 4 die ik waarschijnlijk mee wil nemen. Vooral omdat ik de tent al heb, en een nieuwe aanschaffen past niet lekker in het toch al krappe budget. Pakmaat is vrij redelijk, en ik heb met de tent goede ervaringen. De tent heeft twee binnententen die erin hangen (en erin kunnen blijven) en daarvan kan er ook één weg blijven voor wat meer ruimte. Omdat ik richting Scandinavië wil en dus rekening moet houden met regen, vind ik het wel prettig om zo wat meer ruimte in de tent te kunnen houden.

Como.jpg


Verder binnenkort eens kijken naar koffers voor op de motor. Tent, slaapzak, matje en kleding kunnen gewoon achterop, met wat zijkoffers zou ik er wel moeten komen. Nadeel is dat mijn matje geen ingebowud kussen heeft, dus dat moet ook mee. En dat kost belachelijk veel ruimte :/ Dus daar zal nog wat voor aangeschaf moeten worden.


Owh, enne..

Wat nemen jullie zoal mee. Je moet niet alles opsommen hoor. Iets waar je gek van bent? Iets speciaals?

Zakje macaroni :+ Er vanuit gaande dat je water en vuur hebt, beide altijd wel aan te komen, kun je ook fatsoenlijk voedzaam eten maken. Heeft me al meerdere malen gered als ik in het lokale gehucht uitkwam en de winkels al dicht waren toen ik eindelijk een standplaats had gevonden :X
 
Laatst bewerkt:
Wat ik nog meer meeneem naats het std gereedschapssetje,
1 reserve binnenband en flesje afwasmiddel voor lubricatie, reserve koppelingskabel, setje bougies(indien niet met de diesel, wil dit jaar graag met den jawa..), tape, tie wraps, zekeringen, reserve koplamp(sommige landen verplicht) en multimeter.
Verder een telescoop-werphengeltje en wat klein materiaal om ter plekke visje te vangen voor de pan/bbq.
 
Laatst bewerkt:
Wat ik nog meer meeneem naats het std gereedschapssetje,
1 reserve binnenband en flesje afwasmiddel voor lubricatie, reserve koppelingskabel, setje bougies(indien niet met de diesel, wil dit jaar graag met den jawa..), tape, tie wraps, zekeringen, reserve koplamp(sommige landen verplicht) en multimeter.
Verder een telescoop-werphengeltje en wat klein materiaal om ter plekke visje te vangen voor de pan/bbq.


Dat vind ik vrij veel zooi om mee te slepen. Voor mij DUCT tape, WD40, kettingspray, van elk een reservelampje en daar moet het maar mee lukken. Voor vertrek de motor nog even helemaal nakijken en dan geloof ik het verder wel.

Heb toch ook niet voor niets Europa dekking O-)
 
en die heb ik genoeg...
allemaal sooi wat ik op lange reisen tot 10 duizend klik,s mee sleep. :Y
full
 
Laatst bewerkt:
en wie weet ziet iemand iets dat handig is :Y
full

deze zitten bij mij voor de koffers..
 
Laatst bewerkt:
de spullen gaan vaak jaren mee als het rvs is.[afbeelding]

Oh prachtig, zo heb ik ook een keer op vakantie gestaan.

Koffie: Check!
Filters: Check!
Koffieapparaat: Kut! :/

Toen nog een koffiemachine staan fabriceren van karton, plastic zakjes en DUCT tape omdat ik hem vergeten was. En het werkte ook nog. Beetje creatief zijn 8-)

284270_240692502617822_2533593_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan