Het grote motorkamperen topic 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is even experimenteren om hem op de juiste spanning te krijgen en is mede bepalend voor het comfort. ;)


Niet te hard opblazen, dan vormt het rond je lichaam en is het uiterst comfortabel.

Opblazen met de mond. Tenzij je op de lijst staat voor een longtransplantatie heb je het in een minuutje vol.
 
Over die Exped SynMats.. wat voor diktes raden jullie aan? Ik twijfel tussen de 5 en 7 cm versies.


En misschien een gekke vraag, maar kraakt zo'n ding niet als je je omdraait? Ik kan niet goed inschatten van wat voor materiaal het is gemaakt, maar het lijkt een soort tentdoek? :P Kan me voorstellen dat dat nogal geluid maakt als je je omdraait.
 
Laatst bewerkt:
Het is me nooit opgevallen dat de mat zou kraken, een luchtbed doet dat ook en dat vind ik vreselijk want het isoleert niet. Meestal zitten er op vakantie wel wat borrels in eer ik ga slapen ;)
 
Ik rol nogal veel in m'n slaap en dan houd ik mezelf wakker. Niks spannends dus helaas :+

@Markus: welke uitvoering? De L toevallig?
Slaapmatje kraakt niet echt hoor.
Een luchtbed maakt iets meer geluid.

zo'n alu matje kraakt den kik meer :)
 
Handige tips. ik zal binnenkort ook even op matjesjacht voor deze zomervakantie
 
Laatst bewerkt:
Nee matje maakt geen geluid tijdens draaien. Ik vond het ook moeilijk welke dikte ik moest kopen. Nu hebben we 7 cm en geen spijt van. Geen ervaring met andere diktes.
 
Nou mijn vriendin heeft eindelijk een nieuw matje gekocht; de Expad Sim comfort 10lw. Een centimeter of 10 smaller als die is ingepakt dan de Megamat. En ligt bijna net zo goed. Als ze daar kut op slaapt denk ik niet dat de Megamat wereld van verschil gaat bieden.

Voor de eerste keer trouwens naar Bax in Bergeijk geweest. Vond het een fijnere winkel dan Bever of De Wit. Assortiment is net wat anders, maar genoeg keuze qua matjes.
 
Zijn er hier nog mensen die een leuke camping weten in de omgeving van Freiburg in het zwarte woud?

Camping Hochschwarzwald, bij Todtnau, hier ondertussen al drie keer geweest, omdat ze dit jaar met hemelvaart slecht weer aangeven in het Zwarte Woud blijven we dit jaar rondje rond de Moezel rijden anders was het zeker de vierde keer geworden.

Hangt er wel een beetje vanaf wat je onder leuk verstaat... er is niet heel veel te beleven, maar de camping heeft een net sanitair gebouw, en een goed (klein) restaurantje, zowel het restaurant als de camping net geprijsd.
De camping heeft Nederlandse eigenaren en ook wel motorminded.
Ontbijten is mogelijk bij een klein hotelletje (Adler dacht ik) een paar honderd meter voorbij de camping.
 
Laatst bewerkt:
Zijn er hier nog mensen die een leuke camping weten in de omgeving van Freiburg in het zwarte woud?

Ik ga altijd naar Camping Alpirsbach in Alpirsbach. Heeft bier voor 1,50 per halve liter van de lokale brouwerij, en bij aankomst krijg je een gratis biertje. En de campingbaas heeft nog 's avonds eventueel wat simpele hapjes (currywurst, schnitzel, forel, etc.) voor weinig.
 
Camping Hochschwarzwald, bij Todtnau, hier ondertussen al drie keer geweest, omdat ze dit jaar met hemelvaart slecht weer aangeven in het Zwarte Woud blijven we dit jaar rondje rond de Moezel rijden anders was het zeker de vierde keer geworden.

Hangt er wel een beetje vanaf wat je onder leuk verstaat... er is niet heel veel te beleven, maar de camping heeft een net sanitair gebouw, en een goed (klein) restaurantje, zowel het restaurant als de camping net geprijsd.
De camping heeft Nederlandse eigenaren en ook wel motorminded.
Ontbijten is mogelijk bij een klein hotelletje (Adler dacht ik) een paar honderd meter voorbij de camping.

Toevallig had ik deze ook al opgeslagen in mijn favorieten! De prijs en locatie spraken mij wel aan. Ik wil in de eerste week van juli, indien het weer dan goed is, die kant op. Bedankt voor de info :)

Wat is jullie ervaring met vacuüm zakken? Is het de moeite waard om een paar van die dingen aan te schaffen?
 
Laatst bewerkt:
Dit weekend voor het eerst gekampeerd met de motoren.
We waren in Limburg op de camping genaamd "d'n toerstop" en het is ons goed bevallen.
De tent is groot genoeg en waterdicht. Het luchtbed was niet koud en de aaneen geritste slaapzakken hielden ons warm.

Op de weg terug toch anderhalf uur regen gehad, de inhoud van de tassen is droog gebleven.
De tassen zitten ook stevig.
full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan