Het grote motorkamperen topic 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik lees net her en der dat een compressiezak eigenlijk gewoon voor handelbaar opbergen en meenemen is. Wordt niet echt veel 'kleiner'.
 
Compressiezak is meer op de lucht er maximaal uit te krijgen in mijn opinie.
Maar toch tijd voor een aanhanger als je 2 van dat soort bulten mee wil nemen :)
 
Ik heb gisteren twee van die legerslaapzakken met een losse buitenhuls gekregen.
En twee paar schoeisel 270M (ook die gave van canvas).
[afbeelding]

Maar die slaapzakken: wat een joekels zeg. Ik weet niet of dat wel zo praktisch is voor kamperen met de motor. Zeker niet als met twee bent.

Werken die compressie-zakken goed/handig? Wat zou de uiteindelijke kleinere pakmaat ongeveer zijn met gebruik van een compressiezak?
[afbeelding]

Is gaaf spul!
Die slaapzakken kun je zo in de natuur gooien, heb je geen bivakzak meer nodig hoor.
En koud zul je het zeker niet hebben :X
oke, klein pakformaat is anders idd....

Die 'grote'opbergzak is vor als je je slaapzak thuis bewaard, die compressiezak is voor als je hem meeneemt.
Met name donzen slaapzakken hebben de ruimte nodig, beter als ze niet het hele jaar door in een kleine hoes worden gepropt. Daarom leveren de wat betere merken altijd een opbergfoudraal erbij. Die van mij is enorm, daar zou ik mn slaapzak niet in willen meenemen!
 
Laatst bewerkt:
Btw, het is dus beter om een slaapzak (met open rits) erin te proppen, niet rollen!
Dit geldt ook voor tenten (ook hier de ritsen open! Wel het evt natte gondzeil even iets naar binnen vouwen zodat de rest vd tent niet vies/nat wordt)
Als je ze vouwt, worden de vouwnaden die ontstaan zwak.
Bij een slaapzak trek je de vulling (dons dan wel kunstvezel) de hele tijd dezelfde kant op uit elkaar bij rollen, is ook niet goed.

Dus lekker stouwen!! (ben je vaak ook eerder mee klaar *D )
 
Daarom rol ik de Tent dus altijd.
Maar proppen geeft ook weer meer loze ruimte (klein verschilletje).
En uiteindelijk is het en gebruiksvoorwerp dat mag slijten :-)
 
Btw, het is dus beter om een slaapzak (met open rits) erin te proppen, niet rollen!
Dit geldt ook voor tenten (ook hier de ritsen open! Wel het evt natte gondzeil even iets naar binnen vouwen zodat de rest vd tent niet vies/nat wordt)
Als je ze vouwt, worden de vouwnaden die ontstaan zwak.
Bij een slaapzak trek je de vulling (dons dan wel kunstvezel) de hele tijd dezelfde kant op uit elkaar bij rollen, is ook niet goed.

Dus lekker stouwen!! (ben je vaak ook eerder mee klaar *D )
Het mag misschien beter zijn, maar ruimte is kostbaar op de motor (of in je rugzak), dus rollen is beter. Ook je kleding kun je makkelijk oprollen. Als je genoeg ruimte hebt, moet je het natuurlijk vooral doen zoals je het zelf het beste vind.

In alle jaren dat ik backpack en motorkampeer (bijna 20 jaar) heb ik nog nooit problemen gehad door oprollen. Het waren altijd de ventieltjes (matjes) of de naden (tent e.d.) die eraan gingen.
 
Wat heb ik ook een lieve vriendin... :') . Had tegen haar gezegd dat ik nog even op zoek wilde naar een ander luchtbed (lees: slaapmatje). Kom ik net thuis van mijn werk, zegt ze trots: kijk eens wat ik voor je heb gekocht:



_O-
 
Laatst bewerkt:
En, ligt het ook een beetje? Uit nieuwsgierigheid heb ik hem toch maar even uit de verpakking gehaald :+
 
Laatst bewerkt:
Nou heb ik gezondigd, en luchtbedden gekocht.

Tis voor vrienden, die voor het eerst meegaan op kampeerweekend, en hebben zelf een kleine beurs.

Ik heb dus twee tenten, twee luchtbedden en die twee M90's geregeld.

Zou die M90 warm genoeg zijn om geen alu matje onder het luchtbed te hoeven leggen?
 
Zou die M90 warm genoeg zijn om geen alu matje onder het luchtbed te hoeven leggen?

Ik ga er even niet vanuit dat je hartje winter naar de Noordkaap gaat, dus dan kan het best zonder isomatje. Wij sliepen met die M90's gewoon zonder matje op de grond, geen probleem met kou.
 
Ik ga er even niet vanuit dat je hartje winter naar de Noordkaap gaat, dus dan kan het best zonder isomatje. Wij sliepen met die M90's gewoon zonder matje op de grond, geen probleem met kou.
Tis met pinksteren....

Tnx :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan