Het grote motorkamperen topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het fameuze schapevel ... })
:W

Check Wullebolle :)
Is NIET warm, maar je krijgt geen zweetreet, dus je stapt veel vrolijker af :]
Kijk eens op schapenvel.nl die hebben vaak eea in de aanbieding.
Hebben nog de vetlaag en zijn dus regenbestendig, let op, die van IKEA niet
Een IJslands eco schaapie voor onder de bips en bij thuiskomst even borstelen en dan
voor oma tegen het doorliggen. O-) O-)
 
Laatst bewerkt:
Tegen houten reet:
full




En deze staat te koop:
full

full

 
Voor de mensen die nog op old-school luchtbedden pitten, ik heb nog een electrische luchtbedpomp waar ik destijds 2 krokodillenbek-contactjes op heb gezet zodat hij makkelijk aan de motoraccu aan te sluiten is.
Mag weg voor een tientje?
 
Kwestie van een motor zoeken waarop je knieën klem zitten. Ik heb na een rit van 500+ km zoveel last van mijn knieën dat de zadelpijn in het niet valt :W
 
Als je vlug zadelijn krijgt heb je niet de juiste motorfiets.
Een schapevacht verhoogd het comfort aanzienlijk dus je zou't kunnen proberen..
Ik heb 't ook op de enfield en de jawa gaat er ook aan geloven.. :Y
 
Als je vlug zadelijn krijgt heb je niet de juiste motorfiets.
Een schapevacht verhoogd het comfort aanzienlijk dus je zou't kunnen proberen..
Ik heb 't ook op de enfield en de jawa gaat er ook aan geloven.. :Y

In dat geval bestaat er dus geen juiste moto voor mij, want heb het op al mijn motors al gehad. Heb bij deze zelfs mijn zadel laten aanpassen bij Tigerleathers, maar ook dat helpt niet.
Ik ga het in ieder geval eens testen, want er staan deze zomer véél vakantiekilometers op het programma.
 
Beste wat je kunt doen is nog altijd een pauze inlassen vóór je ergens last van krijgt. Voorheen reed ik nogal eens tot ik last kreeg van het een of ander. Dan afstappen, rondje lopen en weer verder. Uiteindelijk heeft dat geen zin meer en heb je na 5 kilometer alweer je zadelpijn terug.

Ik ben er nu mee begonenn dat wanneer ik een echt lange rit moet maken, ik preventief om de 75km afstap om even een rondje te lopen en de benen te strekken. Uiteindelijk stop je even vaak, maar je hebt veel minder last. Zeker de eerste 200km heb ik doorgaans geen zin om af te stappen, maar wanneer ik dat toch doe ben ik die avond erg blij dat ik dat gedaan heb.
 
Laatst bewerkt:
In dat geval bestaat er dus geen juiste moto voor mij, want heb het op al mijn motors al gehad. Heb bij deze zelfs mijn zadel laten aanpassen bij Tigerleathers, maar ook dat helpt niet.
Ik ga het in ieder geval eens testen, want er staan deze zomer véél vakantiekilometers op het programma.

Al eens een jawa, enfield of dnepr geprobeerd?
 
Kwestie van een motor zoeken waarop je knieën klem zitten. Ik heb na een rit van 500+ km zoveel last van mijn knieën dat de zadelpijn in het niet valt :W

goede tip idd en met de muis van je voet op de stepjes staan/zitten. is ff wenne als je toert maar na een tijdje kweek je spieren en het zit best wel lekker
 
Eerst voor je vakantie ff op de racefiets met carbon zadeltje Parijs-Roubaix fietsen }) :P

Wat zal jij naar je motorzadel verlangen ;)

Blijf me dat ook afvragen Martijn en 'k vind het er echt niet uitzien maar 'k heb veel over om van die verdomde zadelpijn af te raken.
 
Laatst bewerkt:
Maar ff serieus . :)

Afgelopen jaar bijna 5000 km op vakantie gereden . Niks geen last . Een baby bipsje zo mals :P

Alleen wat wel heel apart is dat ik alleen GEEN last heb met een LEREN broek .

Draag ik een spijkerbroek of textiel dan weet ik na 100 km al niet meer hoe ik zitten moet :N
 
Al eens een jawa, enfield of dnepr geprobeerd?

't Moet niet alleen goed zitten, 't moet er ook een beetje uitzien hé ... nee dus, nog niet geprobeerd :+

Trouwens de zithouding is perfect op mijn moto. Soms loop ik krom van de pijn in mijn rug, maar als ik op mijn moto geraak, heb ik gelijk nergens nog last van. Daaraan kan het dus niet liggen.
Voor de rest al véél merken én corbin-zadels gehad, niks helpt. Nu maar eens zo'n dood schaap proberen dan. :Y
Probleem is eigenlijk gewoon dat ik geen 'vet' aan mijn kont heb. 'k Heb dus ook last als ik bijvoorbeeld op een houten stoel zit.
 
Laatst bewerkt:
't Moet niet alleen goed zitten, 't moet er ook een beetje uitzien hé ... nee dus, nog niet geprobeerd :+

.

Hmmm smaken verschillen..
Hier een plaatje van mijn 'lelijke'enfield met 10 pk dieselblok EN schapevellen over beide zadels onder de palmen van St. Tropez.
full
 
In dat geval bestaat er dus geen juiste moto voor mij, want heb het op al mijn motors al gehad. Heb bij deze zelfs mijn zadel laten aanpassen bij Tigerleathers, maar ook dat helpt niet.
Ik ga het in ieder geval eens testen, want er staan deze zomer véél vakantiekilometers op het programma.

In mijn ervaring is er maar één oplossing die echt werkt en dat is een Corbin zadel. Wel meteen een dure oplossing. Van een schapenvacht hoor ik ook goeie verhalen, dus het is zeker de moeite van het proberen waard.
 
Ik merk wel verschil met mijn Corbin zadel tov mijn standaard TDM zadel, maar zadelpijn krijg ik nog steeds wel hoor. Duurt wel (veeel) langer. Volgens mij is het gewoon een kwestie van trainen..
 
Ik heb mijn zadel laten aanpassen (Rayz). Kost wat, maar dan heb je ook wat en ik houd het nu veel langer uit in het zadel: van maximaal 1 uur, zeg Utrecht, tot ergens vlak voor Parijs.
 
Blijf me dat ook afvragen Martijn en 'k vind het er echt niet uitzien maar 'k heb veel over om van die verdomde zadelpijn af te raken.

Probeer het.
Dat is de enige manier om het zeker te weten.

Vaggie van Ikea.

Wij hebben het tweedehands gekocht voor ene tientje.

Kun je minimaal 2 motors mee voorzien, misschien wel drie.

Zoekfunctie - IKEA
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan