Het grote motorkamperen topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Overigens, dat ik het geld niet heb betekent niet dat ik alleen maar goedkope zooi haal... ik schaf gewoon minder materiaal tegelijk aan. De rest moet dan een jaar later maar komen of zo. En als er dan iets als een Lidl of een xenos is... ja dan vraag ik hier gewoon of t de moeite is. Goedkoop betekent vaak, maar niet altijd duurkoop! Dus als er eens wat goeds tussen zit, waarom zou ik het dan laten liggen?!

Zo werkt t ook met m'n motor... die ben ik ook aan het verbouwen. Maar waar anderen er 1 winter voor uit trekken, trek ik er een aantal jaren voor uit... elke keer als ik wat geld over heb, kan ik weer wat aan m'n motor doen of kampeerspul aanschaffen.
Student zijn heeft z'n nadelen... maar dat duurt nog maar 2 jaar (als t goed is) :)
 
Laatst bewerkt:
Waarom?
Waarom niet naar wat meer kwaliteit gekeken?
Waarom al die vragen waar je het goedkoopste tentje kunt kopen?
Waarom is dit een sluitpost?
Waarom niet iets meer comfort op een goede matras in een waterdichte tent?
Waarom niet een kwalitatief betere vakantie?
Waarom?

Vwb stahoogte, dat valt volgens mij nog wel mee hier. Er wordt hier misschien wel eens over gesproken, maar van alle tenten die ik hier voorbij zie komen is er volgens maar zelden een met stahoogte. Ik vind dat persoonlijk ook niet echt belangrijk.

Wat prijzen betreft, goedkoop hoeft niet altijd slecht te zijn. In de kampeerwereld is duurder vaak lichter of kleiner in te pakken, maar het wil niet zeggen dat het ook per definitie beter is. Maar als je het hebt over slaapzakken en tentjes van de Lidl en Aldi o.i.d. dan zou ik die ook niet zo snel kopen. Niets is vervelender dan natte spullen, of dat nou door de regen of door je eigen condens komt maakt niet uit. Ga ja naar warme oorden dan is het niet zo erg, dat droogt op de dag zelf wel weer, maar na een paar dagen regen ben je toch wel blij dat je waterdichte spullen hebt. Maar je hebt wel een punt, ik betaal ook liever een paar euro meer zodat ik zeker weet dat ik droog en lekker slaap dan dat ik er in de Alpen of waar dan ook achter kom dan de boel toch niet zo waterdicht of warm is dan de Lidl zegt. Maar niet iedereen heeft de keuze en buiten dat, kamperen mag wat mij betreft ook wel een beetje behelpen zijn, anders ging ik wel in een hotel.
 
Zoals ik al eerder schreef: interessante en uitgebreide reacties. Ik heb het uiteraard met opzet zwart/wit en provocerend gebracht om opmerkingen los te krijgen. Overigens wel degelijk vanuit mijn persoonlijke ervaring en dito overtuiging. En zeker ook uit de indruk, die is blijven hangen na het doorlezen van het topic. En natuurlijk weet ik ook wel dat het allemaal veel genuanceerder ligt.

Ik geef toe, buitensport is één van de weinige zaken waar ik veel geld aan uitgaf. Ik heb daar ook nooit spijt van gehad: we konden het doen (ook een kwestie van keuzes maken) en de gekozen kwaliteit (Erdman Schmidt, Bever, Slee etc.) heeft gedurende lange jaren gezorgd voor comfort en regelmatig ook voor aardige verkopen.

Uiteraard ben ik lang geleden ook eenvoudig begonnen. Zie de foto van de Ekebergcamping in Oslo: mijn oude tent, Curver wasboxen als koffers etc. Als ik mij goed herinner hadden we wel al goede slaapzakken. Het jaar daarop is de tent erbij gekomen en goede matrassen. De wasboxen zijn in gebruik gebleven tot de Suzuki werd ingeruild.

Wel “jammer” voor de discussie is dat eigenlijk iedereen het met mij eens is. De enige uitzondering is Borisz, als hij het over zijn Lidl-tent heeft (maar ook dat is een bewuste keuze). Verder heeft iedereen wel degelijk naar kwaliteit en functionaliteit gekeken, ook WimWillemWimbo, alleen geeft hij aan dat tevens de prijs meespeelde (in de vorm van aanbiedingen) en ook in zijn latere mail over het spreiden van de kosten over de jaren. Natuurlijk niets mis mee: kwaliteitsspullen voor weinig.

@Borisz. Dat winterhard was ik ook (zelfde soort huis, bed tegen de buitenmuur aan de noordkant) maar dat was na een paar kantoorjaren een heel stuk minder. Ik was zeker geen mooiweerkampeerder: ik kampeerde tot zo’n jaar of 15 geleden een groot deel van het jaar (zolang de rotsen in de Ardennen maar begaanbaar waren). Wel ook de benzinebrander mee (Optimus 8R, ik heb hem nog steeds) want het gas was ’s morgens meestal bevroren.

@Frazer. Eigenlijk is dat ook wat ik bedoel: goede tent, matras en slaapzak. Dat is je comfort (en daar heb ik nooit op bezuinigd). Voor de rest heb ik ook weinig problemen met “behelpen”.

Ik hoop dat anderen even bewust naar hun uitrusting gaan kijken als degenen die gereageerd hebben. En anders zijn de hotelletjes in Vietnam een uitstekend alternatief. Zie Vietnam

Hen Gap Lai (see you again (in Vietnam??)).
 
Laatst bewerkt:
Woehoe!
zojuist tegen en nog horgere korting dan aangegevne 30% bij plutosport (ik hoop dat ik nu royalty's krijg..) de easycamp shadow 200 besteld!
De race- strepen komen overeen met die van mijn jawa!
 
Zoiets? :+
full
 
Mijn schapevel komt uit Gotland (Zweden) daar hebben de meeste schapen van nature antracietgrijze wol en dat kleurt beter bij mijn (Zwarte) motor. O-) 8-)
Danny :W :]
 
MAX 90 , maar 100 is beter te doen

In Denemarken mag je geen aanhanger achter de motor en in duitsland mag je maar 70 op de Autobahn , dus als ik duitsland in ga rij ik binnendoor


Mmh veel harder dan 100 rij ik ook niet met mijn DR op vakantie , wel handig een aanhanger maar ben benieuwd hoe hij zich offroad gaat gedragen :9
 
Mmh veel harder dan 100 rij ik ook niet met mijn DR op vakantie , wel handig een aanhanger maar ben benieuwd hoe hij zich offroad gaat gedragen :9


geen idee , als je t wil proberen heb nog een rijdend onderstel staan moet je er alleen zelf ff een bak op maken en ff offroad wielen er op schroeven :] :9
 
leuk, die zwart/wit inbreng.

mijn eerste tentje met vrouw op de motor (moto guzzi Falcone) was een tweestokker zo als toentertijd nog algemeen. merk;?. katoen;ja. katoenen binnentent met vast zeil dat wel, ja luxe. een oude PTT bezorgtas als tassenset, middenstuk doorgesneden en voorzien van zeilringen om met behulp van een touw breder te maken anders paste het niet om het zadel(te smal van zichzelf de bezorgtas)kookset; alu pannenset met eenpits gasbrander en wat instant voedsel en koffie in de ene tas en in de ander luchtbed, pomp en donzen tweepersoons dekbed welke vacuüm geperst met mn eige lichaam droog en compact(in een vuilniszak) in de andere tas pasten. kleding in een rugzak bij de vrouw achterop welke deze daardoor confortabel die op de achterop gebonden tent kon laten rusten. voor we echt op vacantie gingen geoefend of het rijbaar was en doorgenomen wie wat zou doen als we op plaats van bestemming aangekomen waren.
altijd leuk de verbaasde blikken, als er zonder woorden (na definitieve beslissing waar de tent zou staan)10 minuten later voor de tent zaten aan een bakkie koffie, als de omgeving je aan staat te staren. :+
 
Laatst bewerkt:
geen idee , als je t wil proberen heb nog een rijdend onderstel staan moet je er alleen zelf ff een bak op maken en ff offroad wielen er op schroeven :] :9
vooral grote wielen ja. zelfde doorsnede als van jou eigen motor nemen.
voor als je glibber paden naar beneden wil nemen zou ik wel iets van een oploop rem maken anders komt ti je voorbij rijden, is ook niet helemaal je van het.
 
Laatst bewerkt:
Het is niet zomaar een aanhangertje aanhaken zie ik al wel,
Naja als de ritjes "rustiger" worden lijkt me het wel wat .

Mijn droom is nog wel een Dnepr met 2 wd span , lijkt me zo gaaf om daarmee een allroad vakantie mee te doen omgeving Polen e.d. , maar ja eerst even "normaal" op reis :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan