Het grote motorreut bij LIDL+ALDI+GAMMA etc topic Deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vind dit keer het assortiment van de Lidl wat karig :')
 
ach....
de thermo vond ik al sowieso goed, draag al een paar jaar!

dit jaar ook de sokken gekocht! zitten echt lekker, nu is de vraag hoe ze er uit zien NA het dragen en wassen!
 
Ook nog het thermo spul, niergordel en de helm gehaald bij de Lidl.

De niergordel doet bijna niets (niet stevig genoeg), die zou ik laten liggen.

Het thermo spul is wel goed; gisteren direct even getest :-) Het blijft lastig testen natuurlijk maar zo op het eerste gevoel doet het niet onder voor een Craft setje dat ik ook gebruik. Het spul ziet er ook wel degelijk uit en heeft (voor mij in ieder geval) een goede pasvorm (alles maat M en ik ben 1.70, 65KG).

De helm is verder ook wel leuk voor het geld. Denk alleen niet dat je de helm langdurig op wilt hebben, draagcomfort is matig (weinig padding). Heb een L gekocht als reserve helm en voor eventuele buddy's achterop.
 
Het thermo spul is wel goed; gisteren direct even getest :-) Het blijft lastig testen natuurlijk maar zo op het eerste gevoel doet het niet onder voor een Craft setje dat ik ook gebruik. Het spul ziet er ook wel degelijk uit en heeft (voor mij in ieder geval) een goede pasvorm (alles maat M en ik ben 1.70, 65KG).

De helm is verder ook wel leuk voor het geld. Denk alleen niet dat je de helm langdurig op wilt hebben, draagcomfort is matig (weinig padding). Heb een L gekocht als reserve helm en voor eventuele buddy's achterop.

:^

Thermo kleding nog niet voor het eggie getest maar wel al aanghad, voelt zeker goed!!

Helm ziet er super uit + extra vizier, kraag etc. vooral voor deze prijs. Maar die van mij (had deze als reserve gekocht) gaat terug, een M zit veel te strak tegen mn oren met het piepschuim (geen padding daar) waardoor ik hem niet langer als 5 min. op zou willen, voor de rest zat er boven en achter mijn hoofd nog te veel speling, ook een L op gehad maar die is in zijn geheel veels te groot.
 
Laatst bewerkt:
nou bij de lidl in den haag hoef je niet meer te gaan kijken voor de motorhoezen, helemaal niets meer gistermiddag.

Ze hadden nog wel de schoenen, jassen, helmen, niergordels en thermokleding
 
Ik heb de handschoenen en de laarzen gekocht. Ik heb er nog niet mee gereden, maar ik dacht voor 50 euro kan ik het allicht proberen.
 
tvp


tevens setje sokken gehaald, voor die 3euro :9
bij ons was gistermiddag nog volop meuk, zowel thermo kleding als 3 topkoffers!!
 
:^

Thermo kleding nog niet voor het eggie getest maar wel al aanghad, voelt zeker goed!!

Helm ziet er super uit + extra vizier, kraag etc. vooral voor deze prijs. Maar die van mij (had deze als reserve gekocht) gaat terug, een M zit veel te strak tegen mn oren met het piepschuim (geen padding daar) waardoor ik hem niet langer als 5 min. op zou willen, voor de rest zat er boven en achter mijn hoofd nog te veel speling, ook een L op gehad maar die is in zijn geheel veels te groot.

Ik had hetzelfde probleem; de M klemde bij de oren en zat me te strak. Toch maar de gok genomen en geruild voor een L en die zit goed. Denk niet dat ik hem zelf veel op zal hebben maar wel handig voor d'r bij, helemaal als je bedenkt wat het ding gekost heeft.

De L heeft trouwens iets andere voering dan de M die ik eerder had (iets degelijker, maar het blijft ruk). Geen idee of die M een ouder model was of dat dat gewoon per grootte verschilt.
 
Ik had hetzelfde probleem; de M klemde bij de oren en zat me te strak. Toch maar de gok genomen en geruild voor een L en die zit goed. Denk niet dat ik hem zelf veel op zal hebben maar wel handig voor d'r bij, helemaal als je bedenkt wat het ding gekost heeft.

De L heeft trouwens iets andere voering dan de M die ik eerder had (iets degelijker, maar het blijft ruk). Geen idee of die M een ouder model was of dat dat gewoon per grootte verschilt.


hmm, vreemd. ik had de zwarte, misschien kijk ik nog wel naar de zilvere, of die andere voering heeft en misschien beter zit. als het er nog ligt natuurlijk :P
 
Laatst bewerkt:
De handschoenen voor mij gehaald. afgelopen najaar nieuwe handschoenen gekocht bij een motorzaak, maar door onverwachtse groei van mijn handen zijn deze nu twee maten te klein.

De handschoenen voor 20€ niet kunnen laten liggen dus :D
 
Heb ook wel eens gekeken naar die helmen die ze verkopen bij de lidl, voor erbij.
Ik vraag me toch af wat de kwaliteit/veiligheid is van zo'n helm?!
Ze hebben dan wel een E Keurmerk, maar heb toch mijn twijfels erover..
 
Ik heb een tas, sokken en thermo kleding gehaald. Wou ook de niergordel maar deze is echt totaal niet vergelijkbaar met niergordels van merken in hoger segment. Beschermende kleding haal ik zelf toch liever elders. Prima spul bij de Lidl!
 
Heb ook wel eens gekeken naar die helmen die ze verkopen bij de lidl, voor erbij.
Ik vraag me toch af wat de kwaliteit/veiligheid is van zo'n helm?!
Ze hebben dan wel een E Keurmerk, maar heb toch mijn twijfels erover..

Zijn diverse discussies en tests over geweest. staat in voorgaande topics.

Conclusies was min of meer dat de veiligheid OK is, maar de helm qua wind/waterdichtheid, afwerking en windruis te wensen over laat.

Ikzelf heb een integraalhelm van de Lidl, gebruik hem al 2 jaar. Gebruik hem vooral voor korte ritjes en bezorgen. Voor langere stukken en knallen gebruik ik liever een lichtere, stillere en betere helm.
Ben er nog nooit mee gevallen, dus kan niks zeggen over de bescherming.
De vastgelijmde stukken laten los en de helm maakt veel lawaai.
Wel fijn dat je er een extra vizier en wangstukken bij krijgt, maar op het moment dat je die gaat gebruiken is de helm eigenlijk al af.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan