Het Grote Motovlog Topic Deel I

Zondag loop ik ook op de beurs. Waarschijnlijk wel met pet of jas aan. Vind het wel leuk om met abonnees te praten. Verder geen video. Normaal wel leuk om zo'n edit te maken. Alleen nu te weinig tijd voor. Ga voor de ontspanning. Lekker naar motoren kijken en over motoren praten.

Gaat er deze zomer een v twin duovlog ervan komen met Ms Slabside? :)

Nee. Motovloggen in je eerste jaar dat je je rijbewijs heb is echt te gevaarlijk. Dan kan je de concentratie beter gebruiken. We gaan samen wel wat andere videos maken. Die zien jullie vanzelf wel ;).

Het is tegenwoordig een trend om een motorbuild series te doen en dan aan een van je patrons op Patreon weg te geven. Wellicht iets voor het Nederlands publiek?

Wel eens gekeken naar Patreon, maar het is alleen op basis van credit card of PayPal. Of toen d'r tijd in ieder geval. De dat door het ontbreken van iDeal de drempel te hoog is om mensen zover krijgt je te betalen voor je content om dat rendabel te maken.
 
Zondag loop ik ook op de beurs. Waarschijnlijk wel met pet of jas aan. Vind het wel leuk om met abonnees te praten. Verder geen video. Normaal wel leuk om zo'n edit te maken. Alleen nu te weinig tijd voor. Ga voor de ontspanning. Lekker naar motoren kijken en over motoren praten.



Nee. Motovloggen in je eerste jaar dat je je rijbewijs heb is echt te gevaarlijk. Dan kan je de concentratie beter gebruiken. We gaan samen wel wat andere videos maken. Die zien jullie vanzelf wel ;).



Wel eens gekeken naar Patreon, maar het is alleen op basis van credit card of PayPal. Of toen d'r tijd in ieder geval. De dat door het ontbreken van iDeal de drempel te hoog is om mensen zover krijgt je te betalen voor je content om dat rendabel te maken.

Stuur iedereen gewoon een Tikkie _O-
 
Hey bike vloggers!

Was dit topic nog niet eerder tegengekomen, maar leuk om te lezen. Zelf ben ik niet heel erg van de video's, maar meer van foto's. En ben daarmee actief op Insta.
Wil van de zomer wel wat vaker de GoPro erbij pakken, maar dat zal wel vooral zijn voor wat kortere clipjes. (weinig tijd om hele video's te editen).

Meer mensen actief op insta hier? Altijd leuk om met wat meer Dutchies te connecten 8-)

 
Heb Instagram (en Facebook) als ondersteuning van mijn Youtube kanaal. Via daar deel ik wat ik aan het doen ben en ga doen, verder niet actief bezig groter te worden.
 
Het is tegenwoordig een trend om een motorbuild series te doen en dan aan een van je patrons op Patreon weg te geven. Wellicht iets voor het Nederlands publiek?

De build series heb ik ook gedaan.
Niet perse voor de views, want alles wat ik heb gedaan moest gedaan worden. Dus waarom niet gelijk filmen ;)

Voor het hele patreon gebeuren, verwacht dat de nederlanders iets strakker op de knip zitten en voor zoiets zou het handig zijn om minimaal al een goede basis subs te hebben ;)
 
Patreon schijnt een aflopende zaak te zijn.

@instaprilia Ik ben vorig jaar gestart, als vervanger van twitter. Loopt niet heel hard, maar ik doe ook geen moeite. Wel promoot ik het nu in mijn youtube videos.
 
Ik ben aan het rond kijken naar een camera en eigenlijk ook gelijk al een tweede. Ik heb er nog geen ervaring mee dus het is nog een beetje zoeken..

In welke resolutie en met hoeveel fps filmen jullie? In principe lijkt mij 1920x1080 30fps voldoende, of is 60fps beter?

Ik ben nog aan het afwegen of het er 1 wordt met 4k, 30 of 60fps. Dit om meer toekomst bestendig te zijn.

De prijs doet ook nogal wat verschil maken, vooral als je er 2 wil. Ik wil er 2 om te kunnen schakelen tussen beelden.
 
@hhhh Ik film zelf meestal in 1080P @ 25-30 fps. Soms 4K @ 30 fps, soms 1080 @ 60 fps. 60 fps kijkt wel vrij 'realistisch'.

Ik heb mijn HawkEye Firefly 8S te koop (4K 30 fps max) op Marktplaats; ≥ Hawkeye FireFly 8S actioncam 4K 30 fps - Videocamera's | Sport- en Actiecamera's - Marktplaats.nl
Minimaal wil ik er 75 voor hebben, meer is altijd mooi meegenomen (staat er voor 95 op). Wel vrij compleet met extra accu's en externe microfoon, extra behuizing. Eerste behuizing staat wel op punt van barsten... maar als je met externe mic zou gebruiken, heb je dus een extra behuizing die al gereed daarvoor is.
 
Laatst bewerkt:
@hhhh Ik film zelf meestal in 1080P @ 25-30 fps. Soms 4K @ 30 fps, soms 1080 @ 60 fps. 60 fps kijkt wel vrij 'realistisch'.

Ik heb mijn HawkEye Firefly 8S te koop (4K 30 fps max) op Marktplaats; ≥ Hawkeye FireFly 8S actioncam 4K 30 fps - Videocamera's | Sport- en Actiecamera's - Marktplaats.nl
Minimaal wil ik er 75 voor hebben, meer is altijd mooi meegenomen (staat er voor 95 op). Wel vrij compleet met extra accu's en externe microfoon, extra behuizing. Eerste behuizing staat wel op punt van barsten... maar als je met externe mic zou gebruiken, heb je dus een extra behuizing die al gereed daarvoor is.

Duidelijk! Dus eigenlijk is 1080p/30fps prima maar 60fps meer voor leuk.

Ik zal eens over je aanbod nadenken! Ik zit nu meer aan de sony's te denken, als ik t goed begrijp werkt de live afstandsbediening tot en met 5 apparaten, idiaal dus om er 2 aan te sturen. Ook past de sony beter op de helm, ik heb geen ruimte aan de voorkant.
 
60fps kijkt ook zeker niet verkeerd, maar kost wel meer ruimte. Maar 4K is een beetje overkill, als je het mij vraagt.
De meeste mensen kijken op een smartphone en dan is 1080 voldoende, al zeg ik het zelf. Bitrate is belangrijker dan resolutie. Hoe hoger de bitrate, hoe meer details. Zo'n Firefly is ook leuk als 2e camera, op het stuur bijv. of met zuignap op diverse plekken op de motor.
Voor het geld komt er echt een perfect plaatje uit. Ambarella chipset en Sony sensor. GoPro kwaliteit qua video.
 
60fps kijkt ook zeker niet verkeerd, maar kost wel meer ruimte. Maar 4K is een beetje overkill, als je het mij vraagt.
De meeste mensen kijken op een smartphone en dan is 1080 voldoende, al zeg ik het zelf. Bitrate is belangrijker dan resolutie. Hoe hoger de bitrate, hoe meer details. Zo'n Firefly is ook leuk als 2e camera, op het stuur bijv. of met zuignap op diverse plekken op de motor.
Voor het geld komt er echt een perfect plaatje uit. Ambarella chipset en Sony sensor. GoPro kwaliteit qua video.

Ik heb hier zelf geen 4K apparaten dus het is voor mij zeker overkill. Ik wil ook vakantie trips gaan filmen en dan lijkt het me wel leuk om over 10 jaar met een beetje normaal beeld te kunnen kijken. Zal met 1080 ook wel lukken denk ik.

Waar letten jullie op bij de aanschaf?
 
Ik heb hier zelf geen 4K apparaten dus het is voor mij zeker overkill. Ik wil ook vakantie trips gaan filmen en dan lijkt het me wel leuk om over 10 jaar met een beetje normaal beeld te kunnen kijken. Zal met 1080 ook wel lukken denk ik.

Waar letten jullie op bij de aanschaf?

Met 1080P moet dat ook lukken, maar zorg voor een hogere bitrate. Ik heb prive video's overgezet van vroeger, van VHS, Video8, Hi8 enz. Die kwaliteit is gewoon ruk, maar voor een herinnering maakt het niet zo uit dat het beeld iets minder van kwaliteit is. Je herinneringen doen de rest en dat soort beelden zijn wat mij betreft goud waard, ook als het niet zo haarscherp is als tegenwoordig. Maar dit soort spul nu is al digitaal dus blijft verder goed kijkbaar. Dat oude van mij is allemaal max 720x576 (tv resolutie).

Waar ik op let bij de motor is de vorm. Ik wil een bullet-achtige camera als eerste camera. 2e maakt niet uit. GoPro valt dus af, hoewel het beeld echt geweldig is. Verder let ik op chipset en sensor, batterijverbruik moet redelijk zijn. Draaibare lens is heel erg prettig en dat hebben ze bijna niet meer. Mijn voorkeur gaat uit naar de Drift Ghost serie. Kwalitatief niet beter dan GoPro (hoewel er een strak plaatje uit het 4K-model komt), maar betere accuduur, vorm en draaibare lens.
Verder is het prettig als een camera 60fps of 120fps aan kan. Niet dat ik het nu nodig heb, maar wellicht later of bij slowmo video's.

Maar bijv. die Firefly 8S van mij, je hoeft niet op 4K te filmen, hè. Je kan 'm ook instellen op 1080P met een framerate van 30/60/120.
Maar voor aan de helm zelf, prefereer ik dus een bullet cam en niet zo'n uithangbord als GoPro of kloon daar van. Op je kin kan je 'm ook plakken, maar het blijft er niet uit zien.
 
Met 1080P moet dat ook lukken, maar zorg voor een hogere bitrate. Ik heb prive video's overgezet van vroeger, van VHS, Video8, Hi8 enz. Die kwaliteit is gewoon ruk, maar voor een herinnering maakt het niet zo uit dat het beeld iets minder van kwaliteit is. Je herinneringen doen de rest en dat soort beelden zijn wat mij betreft goud waard, ook als het niet zo haarscherp is als tegenwoordig. Maar dit soort spul nu is al digitaal dus blijft verder goed kijkbaar. Dat oude van mij is allemaal max 720x576 (tv resolutie).

Waar ik op let bij de motor is de vorm. Ik wil een bullet-achtige camera als eerste camera. 2e maakt niet uit. GoPro valt dus af, hoewel het beeld echt geweldig is. Verder let ik op chipset en sensor, batterijverbruik moet redelijk zijn. Draaibare lens is heel erg prettig en dat hebben ze bijna niet meer. Mijn voorkeur gaat uit naar de Drift Ghost serie. Kwalitatief niet beter dan GoPro (hoewel er een strak plaatje uit het 4K-model komt), maar betere accuduur, vorm en draaibare lens.
Verder is het prettig als een camera 60fps of 120fps aan kan. Niet dat ik het nu nodig heb, maar wellicht later of bij slowmo video's.

Maar bijv. die Firefly 8S van mij, je hoeft niet op 4K te filmen, hè. Je kan 'm ook instellen op 1080P met een framerate van 30/60/120.
Maar voor aan de helm zelf, prefereer ik dus een bullet cam en niet zo'n uithangbord als GoPro of kloon daar van. Op je kin kan je 'm ook plakken, maar het blijft er niet uit zien.

Ja daar heb je wel een punt. Als je de foto's terug en filmpjes terug kijk doen de herinneringen zelf de rest al snel. Twee weken geleden nog foto's vanuit 2000 gekeken, foto's waren echt geen top kwaliteit maar de herinnering kwam alsnog naar boven!

Ik zal nog eens wat systemen gaan vergelijken om vervolgens een besluit te gaan maken. Ik vind de Drigt Ghost 4K momenteel eigenlijk best prijzig om mee te beginnen, ik zat zelf tussen de 100 en 200 te denken, vooral als ik er 2 wil aanschaffen. Misschien dat ik toch eerst voor 1 ga en laten een goedkoper moddeletje voor erbij doe.

Hoe is het om met 2 verschillende merken te editen? Merk je dat er veel beeld verschil is in de totale video? Ik kan mij voorstellen dat dit gebeurd en licht storend is.
 
Nadeel van de Ghost 4K is dat de kijkhoek niet zo groot is (140 graden, ipv 160 bij het oudere model).
Ik gebruik zelden twee verschillende camera's, maar ik zou ze qua beeldkwaliteit wel redelijk gelijk kopen. Maar het belangrijkste is; met dezelfde framerate filmen.

Hier nog een oude videoband van 1992 die redelijk vergaan is en ik nu pas heb ontdekt op zolder bij m'n moeder. Snel nog omgezet, maar de magnetische informatie is toch wel redelijk vergaan. Toch goed genoeg om nog even 27 jaar terug in de tijd te gaan.
 
Nadeel van de Ghost 4K is dat de kijkhoek niet zo groot is (140 graden, ipv 160 bij het oudere model).
Ik gebruik zelden twee verschillende camera's, maar ik zou ze qua beeldkwaliteit wel redelijk gelijk kopen. Maar het belangrijkste is; met dezelfde framerate filmen.

Hier nog een oude videoband van 1992 die redelijk vergaan is en ik nu pas heb ontdekt op zolder bij m'n moeder. Snel nog omgezet, maar de magnetische informatie is toch wel redelijk vergaan. Toch goed genoeg om nog even 27 jaar terug in de tijd te gaan.

Ik zat net even te kijken naar de Ghost en daarna naar de Sony SV200V. Op een 1 of andere manier trekt de Sony mij meer. Waarom? Geen idee.. Ook nog even gekeken naar de TomTom bandit maar die heb ik sowieso maar weg gestreept.

Ha grappig om nog een videoband van 27 jaar oud te zien! Slim om die nog even te redden.
 
Oh ik heb ze nog wel van veel eerder.. 1981 enzo. Toen was ik net geboren. :)
Ik heb Sony nooit gekocht, maar dat lijkt mij ook een goede camera. Ik ken de SV200V verder niet, maar check wel even of er een externe microfoon op past. Zo niet, dan van de lijst af. Op de motor is een externe mic een must. Of je moet 'm als 2e cam gebruiken.
 
  • Leuk
Waarderingen: hhhh
Zonder externe mic is geen ramp, je moet alleen met omwegen werken. Niet heel handig maar ik doe het zelf ook. Audio neem ik op mijn telefoon op en ik sync/mix het tijdens de edit.
 
  • Leuk
Waarderingen: hhhh
Ik zie dat de Sony geen ingang heeft voor een externe mic.. ik zal eerst zonder gaan doen maar om de optie te hebben als ik het wel wil gaan doen is handig.. afwegingen :/

Hoe is de afsta dsbediening van de Drift? Heeft deze ook dat die 30 seconde terug nog opslaat zodra je op opnemen klik?

Een paar extra accu's en extra geheugen kaarten moet ik nog even opzoeken.
 
Zelf kutten met aparte audio apparatuur... mij teveel werk. Of het moet echt een extreme verbetering zijn.

Afstandsbediening. Tot aan de Drift Ghost-S was dit een heerlijk ding.Gaf constant door wat de status was van de camera. De huidige heeft een te klein bandje en past niet meer om je pols, alleen nog om je stuur. Maar je hebt idd wel dat je kan taggen, uit mijn hoofd tot 2 minuten terug. Dan pakt ie -2 en +2,dus in totaal 4 minuten beeld. De afstandsbediening is zo kut, dat die van mij lekker thuis blijft. Waardeloos ding, ik hoop dat ze bij een nieuwe camera weer terug gaan naar de oude. De marketing-afdeling daar is op de hoogte van mijn ongenoegen en het staat ook in mijn testverslag.

Er is ook nog een Drift Ghost X, zonder afstandsbediening. Kost 150 eur en heeft wel externe microfooningang, draaibare lens en de accu gaat standaard ruim 5u mee, met grote accu zelfs 8u. Beeldkwaliteit is alleen ietsje minder, maar ik gebruik de X vaak als ik gewoon aan het rijden ben, de 4K als ik echt iets op YouTube wil knallen van waarde. En soms pak ik daar toch ook gewoon die goedkope X voor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan