Het Grote Motovlog Topic Deel I

Zelf kutten met aparte audio apparatuur... mij teveel werk. Of het moet echt een extreme verbetering zijn.

Afstandsbediening. Tot aan de Drift Ghost-S was dit een heerlijk ding.Gaf constant door wat de status was van de camera. De huidige heeft een te klein bandje en past niet meer om je pols, alleen nog om je stuur. Maar je hebt idd wel dat je kan taggen, uit mijn hoofd tot 2 minuten terug. Dan pakt ie -2 en +2,dus in totaal 4 minuten beeld. De afstandsbediening is zo kut, dat die van mij lekker thuis blijft. Waardeloos ding, ik hoop dat ze bij een nieuwe camera weer terug gaan naar de oude. De marketing-afdeling daar is op de hoogte van mijn ongenoegen en het staat ook in mijn testverslag.

Er is ook nog een Drift Ghost X, zonder afstandsbediening. Kost 150 eur en heeft wel externe microfooningang, draaibare lens en de accu gaat standaard ruim 5u mee, met grote accu zelfs 8u. Beeldkwaliteit is alleen ietsje minder, maar ik gebruik de X vaak als ik gewoon aan het rijden ben, de 4K als ik echt iets op YouTube wil knallen van waarde. En soms pak ik daar toch ook gewoon die goedkope X voor.

Is het alleen maar die 4 minuten filmen? Of 2 minuten voor de knop in klikken en 2 minuten na het in klikken? Dat zou perfect zijn, zonder afstandsbediening lijkt mij niet handig, of je film de hele reis of je zit continue te klooien met de knoppen naast je hoofd onder het rijden.

De X zou nog een mooie tweede camera kunnen zijn. Waarom pak je de X toch vaker voor het gewone rijden? Twee keer de X is misschien aantrekkelijker dan 1 4K. Als het beeld toch voldoende is..
 
Is het alleen maar die 4 minuten filmen? Of 2 minuten voor de knop in klikken en 2 minuten na het in klikken? Dat zou perfect zijn, zonder afstandsbediening lijkt mij niet handig, of je film de hele reis of je zit continue te klooien met de knoppen naast je hoofd onder het rijden.

De X zou nog een mooie tweede camera kunnen zijn. Waarom pak je de X toch vaker voor het gewone rijden? Twee keer de X is misschien aantrekkelijker dan 1 4K. Als het beeld toch voldoende is..

Ja, -2 en +2. Eigenlijk neemt de camera in tag mode constant op, maar als je op de knop drukt, schrijft hij het stuk van 2 minuten terug weg en het stuk van 2 minuten er na. Maar dat kan je ook korter instellen. En op dat moment is een afstandsbediening wel handig, maar om gewoon op te nemen (enkel starten en stoppen) hoeft het van mij met de nieuwe afstandsbediening niet meer. De oude paste om de pols en gaf elke paar seconden weer in welke mode deze stond en of de camera aan het opnemen was. Nu geeft deze eens in de zoveel minuten dit weer en dan moet je toevallig net kijken.

Ik gebruik de X meer als normale rittenregistratie voor verzekering, rare dingen, bijna-ongevallen om van te leren etc. wil ik echt iets op YouTube zetten, dan pak ik vaker de 4K er bij, vanwege een wel heel erg mooi beeld (vergeleken met de X). Daarnaast gaat de X langer mee, met grote accu zeker 8 uur.

Ik heb testverslagen van de 4K en X op mijn site staan en op mijn YouTube kanaal staan nog wat testfilmpjes. De X kraakte wel in die filmpjes (sound clipping), maar dat is opgelost door lagere mic sensitiviy (en het geheel in post edit met 9dB te verhogen -of meer, naar wens-).
 
Kheb al een aantal motormensen met camera's op de helm gezien. Veel nieuwe vloggers?
 
Ja, -2 en +2. Eigenlijk neemt de camera in tag mode constant op, maar als je op de knop drukt, schrijft hij het stuk van 2 minuten terug weg en het stuk van 2 minuten er na. Maar dat kan je ook korter instellen. En op dat moment is een afstandsbediening wel handig, maar om gewoon op te nemen (enkel starten en stoppen) hoeft het van mij met de nieuwe afstandsbediening niet meer. De oude paste om de pols en gaf elke paar seconden weer in welke mode deze stond en of de camera aan het opnemen was. Nu geeft deze eens in de zoveel minuten dit weer en dan moet je toevallig net kijken.

Ik gebruik de X meer als normale rittenregistratie voor verzekering, rare dingen, bijna-ongevallen om van te leren etc. wil ik echt iets op YouTube zetten, dan pak ik vaker de 4K er bij, vanwege een wel heel erg mooi beeld (vergeleken met de X). Daarnaast gaat de X langer mee, met grote accu zeker 8 uur.

Ik heb testverslagen van de 4K en X op mijn site staan en op mijn YouTube kanaal staan nog wat testfilmpjes. De X kraakte wel in die filmpjes (sound clipping), maar dat is opgelost door lagere mic sensitiviy (en het geheel in post edit met 9dB te verhogen -of meer, naar wens-).

Dat taggen zou dus perfect zijn. Ik ben nog even verder aan het verdiepen in de 4K, ik heb je reviews inderdaad ook al gelezen. Het enigste nadeel die ik nu zie is de waterdichtheid met de grote accu en het verwisselen van deze accu. Ik wil als het gaat regenen geen gevaar lopen en als de grote accu niet in de behuizing past is dat niet handig. Om nou elke keer de 500mah accu te verwisselen, nah nee..

Volgens mij heeft de Sony SV200X toch wel een microfoon aansluiting. Misschien dat het dan wel de FDR-X1000V wordt, net iets betere specs. Zou deze met de live afstandsbediening ook tagging hebben? Ik kan het zo niet vinden, of tagging het ook helemaal is heb ik nog geen ervaring mee. Misschien dat het wel helemaal niet handig is! Wel als je ergen rij en dan ineens denk oh dat had ik willen filmen! Dan ben je al te laat eigenlijk, of je moet terug.
 
Dat taggen zou dus perfect zijn. Ik ben nog even verder aan het verdiepen in de 4K, ik heb je reviews inderdaad ook al gelezen. Het enigste nadeel die ik nu zie is de waterdichtheid met de grote accu en het verwisselen van deze accu. Ik wil als het gaat regenen geen gevaar lopen en als de grote accu niet in de behuizing past is dat niet handig. Om nou elke keer de 500mah accu te verwisselen, nah nee..

Volgens mij heeft de Sony SV200X toch wel een microfoon aansluiting. Misschien dat het dan wel de FDR-X1000V wordt, net iets betere specs. Zou deze met de live afstandsbediening ook tagging hebben? Ik kan het zo niet vinden, of tagging het ook helemaal is heb ik nog geen ervaring mee. Misschien dat het wel helemaal niet handig is! Wel als je ergen rij en dan ineens denk oh dat had ik willen filmen! Dan ben je al te laat eigenlijk, of je moet terug.

De Drift kan wel tegen regen hoor, ik zal binnenkort daar eens een filmpje van uploaden. Maar of hij net zo waterdicht is als de Ghost-S.. ik weet niet of het stortbuien kan overleven. Ik weet niet of Sony tagging heeft, moet je even op de website kijken of zien of je een handleiding kan downloaden. Ik film altijd alles en ik weet ongeveer wel waar iets is gebeurd, als ik het wil bewaren.
 
. Ik wil als het gaat regenen geen gevaar lopen en als de grote accu niet in de behuizing past is dat niet handig.

Ik heb mij drift nog nooit in de waterdichte behuizing gehad ;)
Nu heb ik nog wel de oudere variant.

Ik heb hem zelfs 1x in de zee gelegt, met allen de andere achterkant erop.
Doet het nog steeds ;)
 
Ik denk er niet aan mijn FDR-X3000 uit zijn behuizing te halen. misschien alleen om hem op te laden :+
 
De oudere Drift camera's kunnen stortbuien aan, ook met de achterkant met rubbertjes. Hier heb je aan de onderkant het flapje open voor de USB-adapter en een druppel water kan alle kanten op. Maar met gewone regen en wel die adapter erin, ging het prima. Maar ik heb 3 van die Ghost X'jes liggen, dus als er eentje stuk gaat is dat geen groot probleem. Heb je er maar eentje, dan is het zonde van het geld. :)

Totl, kan die FDR-X3000 wel gebruik maken van een externe microfoon in de behuizing?
 
@Totl en maar goed ook, ik rij met z'n broertje zonder behuizing, en heb geen lensprotector. Nu heb ik een kleine 'pit' in de lens :')
 
De oudere Drift camera's kunnen stortbuien aan, ook met de achterkant met rubbertjes. Hier heb je aan de onderkant het flapje open voor de USB-adapter en een druppel water kan alle kanten op. Maar met gewone regen en wel die adapter erin, ging het prima. Maar ik heb 3 van die Ghost X'jes liggen, dus als er eentje stuk gaat is dat geen groot probleem. Heb je er maar eentje, dan is het zonde van het geld. :)

Totl, kan die FDR-X3000 wel gebruik maken van een externe microfoon in de behuizing?

Nee, de connector zit in de camera zelf. Hij's zelfs niet meer spatwaterdicht als je er een externe mic in drukt. Ik heb neem geluid meestal extern op met een voice recorder (Olympus LS-P1) waar ik de externe mic in prop. Dan met post processen synchroniseer ik dat weer dmv een 'audio punt' creëren (vingerknippen werkt extreem goed) en dan gewoon met elkaar uitlijnen.

1550738588603.png

(niet mijn foto, maar geeft weer wat ik bedoel)

@CDA441 Ouch, ze zijn niet goedkoop. Heb ook nog een HDR-AS200V liggen. Echter je ziet zo duidelijk het verschil tussen full HD 25 mbps(AS200V) en 50mbps(FDR-X3000) dat ik die kleine amper meer gebruik. Bovendien heeft de FDR-X3000 super stabilisatie en kan je ook de 'hoek' van de lens versmallen zonder resolutie te verliezen zodat je eventueel ook 'normale' opnames (zie mijn mototech filmpjes) kunt maken.

En dan heb je ook nog de optie om 4K op te nemen als je daar zin in hebt. Ikzelf doe dat niet omdat het nog niet mainstream genoeg is en full HD voor nu eerst voldoende vind.

Kost een paar centen... :+
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de as300v :) nét iets tussen de 2, maar die pit is op zich niet zo'n groot probleem. Ik rij er nog steeds elke dag mee, ook in de regen, met open klepje. Die heb ik al voor 2 jaar geloof ik en die is nog altijd niet stuk ;)
 
Klinkt als een issue die je altijd blijft zien als je weet waar het zit _O-
 
Is er ook nog iemand met de FDR-X1000V? Volgens mij zie die ook weer net tussen jullie modellen in. Hier gaat momenteel de meeste interesse naar uit.
 
Jullie moto vloggers moeten wel het goede voorbeeld geven he ?
Ga dan niet met enorme herriepijpen rond rijden, dat geeft een verkeerd beeld af.
Geld verdienen met het verkeerde voorbeeld, sommige moeten zich schamen.B|
 
kweet niet over wie je het hebt, maar ik kan je verzekeren dat mijn baksteen op de injectors na 100% origineel is :]
 
de X3000 is iig een dikke aanrader

Maak jij ook gebruik van de Live view afstandsbediening? Zit er iets van video tagging op? Of film jij ook altijd de complete rit? Ik heb even de handleiding doorgenomen maar kan zo niet iets vergelijkbaars vinden.
 
Voor zover ik weet heeft die geen tagging. De afstandbediening gebruik ik regelmatig, hoofdzakelijk om te controleren of alles in het shot zit.

Ter vervanging van de afstandsbediening zou je ook de app voor de telefoon kunnen gebruiken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan