Het Grote Motovlog Topic Deel I

Ik kreeg vandaag de zelfde reactie op een van mijn videos van een Versys rijder. Coincidence much?

Weet niet of jij het bent maar ik vond de beste man wel hypocriet. Hij had zelf namelijk videos waar hij/zij te hard rijdt en verbazingwekkend genoeg al spookrijdend over een fietspad met fietsers gaat. Over goede voorbeelden gesproken....:')

Sommige van mijn vids klinken luid, wat betreft uitlaatgeluid maar dat is grotendeels ook door editing en tactisch plaatsen van een microfoon. Nogmaals, weet niet of jij het was.

Geld verdienen doe ik iig niet aan youtube.

Vertel eens welke videos ?
Ik ben geen vlogger en heb de GoPro voor als het fout gaat in het verkeer.
 
@Totl Dat maakt 'm nog een stuk minder spatwaterbestending dan mijn oude Ghost-S! Dan moest je echt aan de achterkant de boel inpluggen, maar zat er dus nog een beschermende kap voor.

@Rik60NL Welke herriepijpen, wie?

@CDA441 Heb je ook geen lenscover? Bij een Drift Ghost X was bij mij afgelopen jaar ook het glaasje kapot door een steentje van een automobilist. Die heb ik vervangen. Videootje er van gemaakt, maar nog niet in elkaar gezet of geupload, omdat ik nu al een paar maanden radiostilte heb en niet wil beginnen met een saai filmpje over het vervangen van een lenscover. :)
 
@Monomuis
Laat maar, het is goed zo, kritiek is nooit leuk en de vloggers weten het zelf wel.

Hè jammer, ik zat al klaar met popcorn en cola! *O*
Ik heb ook wel eens filmpjes om verschil te laten horen met origineel of open uitlaat, of gewoon een andere uitlaat met killer er in.
Heb een Akra onder mijn ER-6N en natuurlijk wil je weten hoe het klinkt, maar daarna ook weer heel snel die killer er in. Iets teveel pleurisherrie. :$
De enige waar het echt wel netjes bij kon, was bij de Kawasaki Ninja 300 / Z300. Akra met open uitlaat. Klonk zeer netjes, echt niet te hard. Bijna niet te geloven, maar bij die demper kon het. Dat is ook de enige combinatie die ik ken, waar dat nog te doen was.
 
@Monomuis
Laat maar, het is goed zo, kritiek is nooit leuk en de vloggers weten het zelf wel.

Ik vind het wel heel erg uit de lucht vallen je opmerking en nogal jammer dat je alle motovloggers meteen over een kam scheert. Voor zo ver ik weet zijn alle M-F vloggers die weleens iets van zich hebben laten horen in dit topic gewoon netjes wat betreft geluid uit de uitlaat en gedrag in het verkeer.

Er zitten inderdaad wel wat vloggers bij op YouTube die hun views vergaren met zeer aggressief rijgedrag, wheelies trekken en veel lawaai maken. Maar daar heb ik dan ook geen respect voor. Wat jij hier nu doet in dit topic is even je niet onderbouwde mening spuwen. Erg jammer. Hierdoor ga ik dus voortaan alle Versys rijders over een kam scheren, als zijnde apart volk dat alleen maar klaagt over herrie uitlaten :+


Laatste zin was een geintje natuurlijk, waarschijnlijk ben jij ook gewoon iemand die kan genieten van motorrijden en hebben we allemaal dezlfde hobby.

Ah het ging specifiek over een iemand. Duidelijk :)
 
Laatst bewerkt:
Ik kreeg vandaag de zelfde reactie op een van mijn videos van een Versys rijder. Coincidence much?

Weet niet of jij het bent maar ik vond de beste man wel hypocriet. Hij had zelf namelijk videos waar hij/zij te hard rijdt en verbazingwekkend genoeg al spookrijdend over een fietspad met fietsers gaat. Over goede voorbeelden gesproken....:')

Heeft geen nut om persoon in kwestie in het openbaar te zetten met z'n gevaarlijke taferelen. Weet nu niet zeker of ik op youtube en hier met dezelfde persoon praat maar de overeenkomstigheid van de comment was zeer hoog.

Iedereen die beeldmateriaal op het web gooit heeft tot op zekere hoogte een voorbeeld functie maakt niet uit op welk platform, in welke vorm of met welke regelmatigheid.


Nou ik weet precies welke fietspad video je bedoeld, maar waar rij ik te snel zoals je beweerd, mijn vrouw loopt er naast met dezelfde snelheid.
Ja ik hoor daar niet daar heb je wel gelijk in, ik zal het waarschijnlijk wel weer een keer doen, maar waar rij ik te snel ?


Als je geen kritiek op je video's wilt moet je het commentaar uitzetten, ik meende wat ik zei onder je video.
Trouwens je Utrecht videos (motobeurs) zijn daarintegen wel leuk gedaan.:t
 
Ahaa jij was het dus wel. Ja die video bedoelde ik inderdaad. Wat mij betreft blijft het gevaarlijk rijgedrag. Een oudje aangetikt en het loopt heel verkeerd af. Waar je hard rijdt was in je king of the road video.

Oudjes aantikken, met die snelheid ? lijkt mij een tikkie overdreven, dan zouden ze tegen mij aan moeten rijden en ja dan ben ik fout.
Okay maar King of the Road was een inhaalactie, de snelheid was tijdens het inhalen 120/130km, die vrachtwagens reden dik 90 waar 80 mag.


Verder heb ik niks tegen kritiek. Ik moedig het juist aan en verwijder geen enkele reactie maar jij zij dat ik mij moest schamen etc. Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen. En binnen aantal ogenblikken kon ik op jouw kanaal meerdere voorbeelden van onbehoorlijk rijgedrag vinden. Dan vind ik dat wel hypocriet.

LOL dat mag hoor.*O*

Mijn uitlaat video was zwaar bewerkt, mic onder het zadel, op afgelegen plekken gefilmd en verder ook éénmalig.

Prima het blijft asociaal om zo rond te rijden, als je mijn zoon was had ik je motor op slot gezet tot je het veranderd had.:P:+


Bij een groep kinderen gassen/herriemaken, het is 60 daar jij trekt door tot ruim 90. :P
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@NonStoppie je F650 klinkt onderhands wel veel als mijn XF650 :+

Is gewoon een DR-05 in mijn rugzak ;) (nu trouwens al verkocht, nu heb ik mijn GSM daarvoor)
 
@NonStoppie je F650 klinkt onderhands wel veel als mijn XF650 :+

Is gewoon een DR-05 in mijn rugzak ;) (nu trouwens al verkocht, nu heb ik mijn GSM daarvoor)

De knipoog en het vele tussengas geven verraden je intenties, als ik zo motor moet rijden heb ik aan het eind van de dag koppijn. Anders mijn vrouw wel die achterop zit, niet normaal om zo rond te rijden, jullie weten dat het ruim 400 euro kost als ze je pakken ? Geloof me als ik zeg dat het een beetje teveel is maar vooral het verkeerde voorbeeld voor nieuwe aanwas van motorrijders. Trouwens mochten ze je pakken is een WOK melding naast de boete van 400 euro ook mogelijk dan kost het je nogmaals 400 euro en 2 maanden niet rijden op de betreffende motor. Het is precies hetzelfde als motorrijders tegen bestuurders van auto's zeggen dat ze hun telefoon neer moeten leggen, met mogelijk knallende ruzies is het gevolg.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik woon in BE, daar is geen boete op omdat ze het ook niet controleren, wel lekker ASO idd, maar zo'n geluidje krijg je niet met de standaard vuilnisbak van 6kg die aan de zijkant van de motor hangt. Tussengas bij de "downshifts", jazeker, want die heeft geen slipper clutch zoals ze het noemen, en ik heb geen zin in een slippend achterwiel bij het naar beneden schakelen.
Gelukkig is die motor al van de straat (al enkele jaren geleden), maar tuft de uitlaat ergens anders rond, deze keer wel in NL.
Is trouwens een E-keur die eronder zat ;)

Mij inmengen met 'telefoon neer' enzo doe ik héél af en toe, maar dat is vooral omdat die telefonerend op de middenbaan blijven rijden.
Mijn motort (de vfr) heeft nu ook nog steeds een E-keur, en die is wel stiller. Je kan het wel horen aan mijn andere video's waar de kwaliteit van het geluid veranderd, maar dat komt omdat de microfoon juist onder het zadel bij de uitlaat zit, wat in theorie en in de praktijk een luider uitlaatgeluid creëert zonder de motor luider te maken.
 
Is trouwens een E-keur die eronder zat ;)

E-Keur zonder DB-KIller, ja ik snap je helemaal, in het Enge land schijnt het ook zo erg te zijn met herriepijpen.
Maar als bij een geluidsmeting blijkt dat het aantal decibels niet juist is volgens het kentekenregister ga je nat.
Het word tijd dat de Europese Unie iets goed doet voor Europa, herriemakers in heel Europa aanpakken.;)
 
Okay maar King of the Road was een inhaalactie, de snelheid was tijdens het inhalen 120/130km, die vrachtwagens reden dik 90 waar 80 mag.

Levensgevaarlijk! Zo verschrikkelijk hard en dat op zo'n drukke weg! Schavuit! Snelheidsmaniak! Motorduivel! :P :+

De rest van de filmpjes hier ga ik thuis bekijken onder het genot van een hapje en een drankje. Dat gepraat over WOK etc. krijg ik ook nog eens trek van.
 
Nu we toch over uitlaten en dB-killers etc praten, hier een filmpje van mij. :)


dislikesm-300x225.jpg


In eerste instantie is het net een brommer, maar goed, loud pipes save lives he ?
Fout, loud pipes close dikes.;)

Het kan best iets minder....
 
dislikesm-300x225.jpg


In eerste instantie is het net een brommer, maar goed, loud pipes save lives he ?
Fout, loud pipes close dikes.;)

Het kan best iets minder....

Misschien moet je eens de hele video afkijken voor je een duim omlaag gooit. Was de azijn in de aanbieding vandaag bij je?
En eigenlijk dan nog; men komt er vanzelf wel achter als ze aan de kant worden gezet en een boete krijgen of de demper(s) zelfs mogen inleveren. De politie begint er strenger op te worden. Beter kan je gaan zeiken over smartphone-gebruik in het verkeer, daar zijn meer mensen het over eens. :Y

Iedereen is jong geweest, jij ook. Als je nu had geleefd op 20-25-jarige leeftijd, had je vast ook wel eens een andere uitlaat er op geschroefd en gekeken hoe het allemaal zou klinken. Of was je altijd al zo'n moraalridder? Ik keek hoe het klonk en het was veel te luid, zoals in de video gaf ik ook aan dat ik ze er weer snel in heb gedaan na die video. Daarna zijn ze er bij mij ook nooit meer uitgehaald, omdat het gewoon te luid is voor de omgeving.

Dijken ga ik sowieso niet op rijden. Ze zijn mij te smal en daardoor last van overig verkeer en bergen fietsers, wandelaars. Die wil ik helemaal niet op de weg zien als ik ga spelen op de motor, extra zaken om bij op te letten. Dat ze de dijken zouden sluiten voor motorrijders, zou mij heel persoonlijk geen reet uitmaken. Het is dat de rest het zo leuk vindt.

Maar wat is er gebeurd dat je ineens hier zo negatief komt zeuren over uitlaten? Ik denk dat je meer succes hebt om je geloof te verspreiden via Facebook en dan met name bij de groep Wie Rijdt? :)
 
Misschien moet je eens de hele video afkijken voor je een duim omlaag gooit. Was de azijn in de aanbieding vandaag bij je?
En eigenlijk dan nog; men komt er vanzelf wel achter als ze aan de kant worden gezet en een boete krijgen of de demper(s) zelfs mogen inleveren. De politie begint er strenger op te worden. Beter kan je gaan zeiken over smartphone-gebruik in het verkeer, daar zijn meer mensen het over eens. :Y

Iedereen is jong geweest, jij ook. Als je nu had geleefd op 20-25-jarige leeftijd, had je vast ook wel eens een andere uitlaat er op geschroefd en gekeken hoe het allemaal zou klinken. Of was je altijd al zo'n moraalridder? Ik keek hoe het klonk en het was veel te luid, zoals in de video gaf ik ook aan dat ik ze er weer snel in heb gedaan na die video. Daarna zijn ze er bij mij ook nooit meer uitgehaald, omdat het gewoon te luid is voor de omgeving.

Dijken ga ik sowieso niet op rijden. Ze zijn mij te smal en daardoor last van overig verkeer en bergen fietsers, wandelaars. Die wil ik helemaal niet op de weg zien als ik ga spelen op de motor, extra zaken om bij op te letten. Dat ze de dijken zouden sluiten voor motorrijders, zou mij heel persoonlijk geen reet uitmaken. Het is dat de rest het zo leuk vindt.

Maar wat is er gebeurd dat je ineens hier zo negatief komt zeuren over uitlaten? Ik denk dat je meer succes hebt om je geloof te verspreiden via Facebook en dan met name bij de groep Wie Rijdt? :)

Dit is precies wat ik verwachte, laatste regel, knallende boze woorden, precies hetzelfde als met de telefoon idd.
Je bent aardig jezelf aan het bagatelliseren omdat iemand kritiek heeft op je uitlaatherrie, ik krijg ook kritiek, zelfs terecht.
Ik struikelde over een filmpje van iemand hier en nu ga jij in de aanval, onterecht overigens.

Als je al weet waar het over gaat ga je toch geen filmpje laten zien waar je de db-killers uithaalt, dat is vragen om kritiek.
Als je niet tegen kritiek kan moet je ook geen filmpjes online zetten, ik ben nog mild als je ziet wat sommige mensen schrijven.

Andere uitlaten er opschroeven he ? kijk even mee naar mijn onderstaande 15 jaar, allemaal aftermarket uitlaten door mij zelf gekocht en er opgeschroefd.
En allemaal met de DB-KIller erin zoals het hoort.:o

zzr1100_1996.jpg

bandit2.jpg

bandit1.jpg

versys1.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Toen ik mijn dB killers van mijn Ixil pijp op mijn NC terug stak, leek het alsof ik de motor door een rietje laat ademen.
L3X-DB__87365.1418949910.1280.1280.jpg

Dat waren ze dan, db killers ter grootte van je pink voor een motor met een cilinderinhoud van 670cc.
Dan heb ik ze nog liever er uit :+

Als je het aso vind dan ben ik maar een aso, ik trap tenminste niemands spiegels eraf, of ramen in _O-
 
@Rik60NL Nee, jij kijkt mijn filmpje niet af. Dat stoort mij. Een mening hebben, zonder iets af te kijken. Ik kan je nog wel meer foto's laten zien over de afgelopen 18 jaar met mijn motoren met aftermarket uitlaten met killer er in. En 15 jaar terug was je niet 20-25, maar 43.

Verder kom je hier binnen en begin je direct te zeiken over uitlaten, terwijl we allemaal praten over microfoons en camera's en niemand iets zegt over uitlaten.
Je komt best over als een zeurkous. Er moet iets gebeurd zijn waardoor je ineens zo valt over uitlaten tegen ons. Daarnaast denk ik dat er meer mensen zonder vlogcamera met open uitlaten rijden dan met. Waarom? Omdat er niet tegenop te schreeuwen valt in een video.

Als je mijn video af had gekeken, had je gelezen dat de killers er weer direct in gingen, omdat ze te luid klinken. Dan doe ik toch precies wat jij graag ziet/hoort? Nee, direct duim omlaag en miepen over dijken en andere lui hier afzeiken. Ik weet niet hoor, maar met killers er in ben ik niet het probleem op een dijk. Blijkbaar kan je net zo goed niet tegen kritiek.
 
Als je het aso vind dan ben ik maar een aso, ik trap tenminste niemands spiegels eraf, of ramen in _O-

Ik ook NIET. :)

@Monomuis
Een voorbeeld: het vooroordeel van jou over WIE RIJD groep is ook niet terecht, ja ik zou ook commentaar kunnen geven op hun doen en laten maar als het fout gaat en ze kritiek krijgen nemen ze hun verantwoordelijkheid en roepen eigen schuld, in mijn ogen ben je dan een kerel ook al zit je fout.:W
Ik heb wel je filmpje afgekeken, er staat onder je kanaal "Much to loud and not street legal without the DB-Killers", ga maar kijken.

Oh ik kom niet pas binnen, ik ben er al vanaf het begin.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan