Het Grote Motovlog Topic Deel I

@Sjefman , als ik nu een nieuw systeem in elkaar zou steken voor de hobby zou ik gaan voor een 1TB M2 SSD.
 
Die tip had je al gegeven inderdaad @Rik60NL , en puur uit buggettaire overwegingen komt die later. Ik heb nu een geweldig snelle eerste schijf er in geplaatst, kost wat meer, daarom iets kleiner. In het tweede m.2 slot kan ik later altijd nog een grotere plaatsen.
 
Die tip had je al gegeven inderdaad @Rik60NL , en puur uit buggettaire overwegingen komt die later. Ik heb nu een geweldig snelle eerste schijf er in geplaatst, kost wat meer, daarom iets kleiner. In het tweede m.2 slot kan ik later altijd nog een grotere plaatsen.

Mmmm als je bij je merk blijft had het +/- 60 euro duurder geweest, data opslag hoort op een 4 TB WD Green of zoiets. 😁
 
Nooit je C: schijf gebruiken voor opslag, maakt alleen al je Pc langzaam. 🤫 😁
Maaruh je filmpjes waren wel leuk om naar te kijken dus hup aan het werk....😉
Doe ik niet. Alles staat op D,E,F,G,H,I en J. Maar programma's staan er wel op en werkruimte is ook nodig. Je slibt met verloop van tijd toch dicht. Of dat nou cookies, tempbestanden of andere gibberish is, het gebeurt gewoon.
 
Nooit je C: schijf gebruiken voor opslag, maakt alleen al je Pc langzaam. 🤫 😁
Maaruh je filmpjes waren wel leuk om naar te kijken dus hup aan het werk....😉
Ik heb gister nog een heul kort shotje gemaakt van een ZX6, die miste ik nog voor m'n complete verhaal. Als ik dat nog eens af zou krijgen, heb je een mooie nieuwe.
20190616-VID_20190615_151636AA_1276649_screenshot_2019-06-16 15-51-47.jpg
 
Laatst bewerkt:
Opslag vragen bij je werkgevers! :) volle schijven.. ik ben bang dat ik binnenkort mijn backupschijven (ja, meerdere kopieën) ook moet upgraden. Alles past nu nog netjes op 1 TB, maar ik moet al upgraden en dan even zien of ik naar 2TB of 4TB ga. De schijven gaan maximaal 3 a 4 jaar mee (ze gaan langer mee, maar zo lang vertrouw ik ze) en dan wil ik ze eigenlijk vervangen. Drie filmpjes nog? Ik denk ook dat je soms zin moet hebben om het te doen. Ik weet niet eens hoeveel ik nu nog heb liggen om te doen, wel meer dan drie en geen zin om het te bewaren tot de winter. Van november tot maart is het bijna dood op mijn kanaal en iedereen is weer blij als ik een filmpje in het nieuwe jaar er op zet. :+

@Hans2183 origineel GoPro of een chinakloon mount? Ik zou persoonlijk een nieuwe bestellen.
Soms heb je meer zin dan andere keren. 't Laatste filmpje zou een opzet kunnen zijn voor een leuke nieuwe serie, maar of ik daar nog iets mee ga doen? Alleen als ik er de tijd voor heb en dat... tja.
 
Ik heb geloof ik nog materiaal voor drie filmpjes liggen, dus ik kan m'n lol wel op.

Drie maar, dat valt nog mee dan.
Ik heb nog een 10-12 vlogs/reviews staan, paar kleine projectjes die ge-edit moeten worden en eigenlijk nog een goede edit maken van de groeprit van pas.

En ik moet tussendoor ook nog ergens een stukje schrijve xD


En dat is dan alleen nog maar de motor. _O- _O-
 
:( :( Daar krijg ik het schijt dus van..

Gisteren avond lekker aan het monteren geweest, leuk filmpje in elkaar gedraaid, krijg ik een foutmelding tijdens het exporteren.
Ik ben deze computer zo zat.

Vervolgens geen uitleg over wat er dan fout gaat zodat ik iets op kan lossen.

ik heb mezelf aangeleerd om minimaal elke 15 min opf CTRL-S te drukken xD
Dan voorkom je een hoop ellende mocht die inderdaad crashen om wat voor reden dan ook.

Hier gebeurd dat heel soms in de zomer, als de pc te warm wordt.
 

Wacht nog op mn chinmount zodat we de juiste richting op kunnen filmen:+
Het is de GoPro 7 Black geworden.

Nu nog een beter pc want op een laptop filmpjes inporteren en licht bewerken (knippen) is niet te doen ;)

Hier een vergelijkbare hoek op de motor gezet. Voornamelijk gebruik ik hem tijdens ritjes met andere mensen ;)
Die van mij schudt alleen een heel stuk meer, deze is vrij stabiel.
 
Wow, ik had werkelijk geen idee. Gaaf om te horen. Ik heb al maanden niet gekeken naar de statistieken. Ben ook lang weg geweest hierzo, weinig tijd. Het is een beetje lastig om 2 video's per week vol te houden maar het feit dat meer en meer mensen positieve comments plaatst motiveert mij enorm.

Ja, volhouden is het lastigste.
Daarom dat een hoop mensen uploaden wanneer ze zin heb, geen schedule.

Maar zelfs als het wel in je ritme zit kan het wel eens voorkomen dat een dag lastig wordt.
Skip er hier en daar ook wel eens eentje ;)
De meeste merken het niet eens joh.
Voornamelijk Youtube algoritme die lastig gaat doen dan xD
 
Mmmm als je bij je merk blijft had het +/- 60 euro duurder geweest, data opslag hoort op een 4 TB WD Green of zoiets. 😁

Hmm, grappig toeval. Ik kan aan via via aan een aantal WD blue 500gb 7200 toeren HDD's komen. Even kijken hoeveel er in mijn case passen voor algemene opslag. Het is geen M.2 of ssd maar voor opslag voldoet het. Al het lopende kan op de M.2 en alles wat afgewerkt is, geparkeerd kan worden of geen hoge snelheid vereist kan op de HDD's.
 
Soms heb je meer zin dan andere keren. 't Laatste filmpje zou een opzet kunnen zijn voor een leuke nieuwe serie, maar of ik daar nog iets mee ga doen? Alleen als ik er de tijd voor heb en dat... tja.

Dat met soms zin.. als je geen zin hebt moet je het ff niet doen. :) Als je geforceerd dingen gaat doen, ben je er nog sneller mee klaar.
Soms doe ik echt een paar dagen niets er mee. Maar ik moet nu wel even een beetje vaart gaan maken met de 35kW GSX-S750. :+

Drie maar, dat valt nog mee dan.
Ik heb nog een 10-12 vlogs/reviews staan, paar kleine projectjes die ge-edit moeten worden en eigenlijk nog een goede edit maken van de groeprit van pas.

En ik moet tussendoor ook nog ergens een stukje schrijve xD
En dat is dan alleen nog maar de motor. _O- _O-

Ik heb nog 17 filmpjes op de planning staan. En dat is ook alleen nog maar voor de motor.
Maar goed, bij mij is één motor al zo 4 filmpjes. :+

Waar hou jij die statistieken bij?

YouTube, Twitch, Twitter, & Instagram Statistics - SocialBlade.com . Je kan zelfs vergelijken tussen meerdere kanalen. :+
 
Social blade ken ik inderdaad wel. Heb je daar een account gemaakt waarbij je een handjevol kanalen volgt o.i.d.? Of ga je om de zoveel tijd iedereen langs?
 
Social blade ken ik inderdaad wel. Heb je daar een account gemaakt waarbij je een handjevol kanalen volgt o.i.d.? Of ga je om de zoveel tijd iedereen langs?

Ik heb wel een account daar idd, maar meer gebruik ik de browser plugin en zo kan je makkelijk al wat zien en doorklikken naar het profiel. Op naam zoeken werkt namelijk niet altijd even goed. Verder af en toe een beetje kijken hoe het met de anderen gaat. Beetje marktonderzoek en kijken hoe het de "collega's" vergaat, nooit verkeerd om te kijken wat anderen doen. :+ Zo zag ik dus dat @NonStoppie best lekker bezig is en een leuke groei maakt. Het enige wat hij eigenlijk beter kan doen is stoppen met valse keywords zoals 'enzoknol', want daar zijn ze bij YouTube niet blij mee. :) Zal nu geen probleem zijn (is het officieel wel, maar ze doen er nog niet veel mee), maar als ze het beleid strenger uitvoeren, kan dat nadelig uitpakken. Ik snap alleen niet waarom SocialBlade 'm past oppakt sinds februari 2019.

Maar het is een mooie tool om een beetje te kijken hoe het met elke YouTuber gaat.
 
Heb ook wel een tijdje andere kanalen in de gaten gehouden. Het is alleen moeilijk om te reageren. Vaak heb je daar dan precies niet de content voor, of sluit het onderwerp niet bij het kanaal aan. Het zou, in theorie, op dat moment namelijk mogelijk moeten zijn mee te liften op het succes van van de video van een ander. Daarom besteed ik er niet meer zoveel aandacht aan.
 
Heb ook wel een tijdje andere kanalen in de gaten gehouden. Het is alleen moeilijk om te reageren. Vaak heb je daar dan precies niet de content voor, of sluit het onderwerp niet bij het kanaal aan. Het zou, in theorie, op dat moment namelijk mogelijk moeten zijn mee te liften op het succes van van de video van een ander. Daarom besteed ik er niet meer zoveel aandacht aan.

Ik weet niet hoe je zou moeten liften op de content van een ander. Maar ik kijk gewoon zo nu en dan, leuk om te zien hoe het anderen vergaat.
 
@NonStoppie virale video's helpen altijd om meer subs te krijgen :D Wel leuk om te zien dat je bij de Hornbach Drive in komt :)
Volgende Braapscience projectje misschien 2 meter hout vervoeren op de motor? :+
 
@NonStoppie virale video's helpen altijd om meer subs te krijgen :D Wel leuk om te zien dat je bij de Hornbach Drive in komt :)
Volgende Braapscience projectje misschien 2 meter hout vervoeren op de motor? :+

Of je moet recommended worden door een grote YouTuber. Bij 87Slabside zag je 2 spikes, volgens mij had Royal Jordanian een keer wat gezegd, de andere keer weet ik niet. Maar dat weet ie zelf wel. :+ Maar die had er zo 4k subs bij oid in no time.

@NonStoppie Welke grote doen dat dan? Zag PompertLife (Jur020) het wel eens doen, maar ik kijk ook niet iedereen. Het is in elk geval tegen de TOS van YouTube en je kanaal kan in het slechtste geval worden getermineerd. Spam, deceptive practices & scams policies - YouTube Help
Je zal maar net lekker op weg zijn, een bak knaken verdienen en dan komt dat ineens uit het niets op je dak vallen. Maar je maakt verder goed gebruik van keywords, dus blijf zo bezig, die werken nog altijd goed naar mijn idee.

Ik heb alweer een week niets geupload... ben ondertussen nu wel een filmpje aan het monteren en er staat wat spul unpublished, maar kan het er nu nog niet op zetten. Hoop eind deze week in elk geval de test van de GSX-S750 met 35kW online te zetten, maar eerst moet dus een filmpje af voor ik de test op de site kan zetten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan