Het Grote Motovlog Topic Deel I

Geen idee hoe jij rijdt, maar ik heb niet snel een uitbrekend achterwiel op hoge snelheid, eerder bij wat lagere, als je 't gas er op gooit. Dat is veel plotser dan wanneer je al gang hebt en vermogen vraagt. Of je moet echt astronomisch hard gaan, maar dat haal je met zo'n ding waarschijnlijk niet eens.
De meeste kans op een stapje van achter was in de hairpins, maar ook met TC uit en met opzet veel gas, om 't op te zoeken. En dan nog is het me slechts anderhalf keer overkomen, was het niet meer dan een stapje en verre van indrukwekkend.

Is ook zeker een gevoel. Durf niet te zeggen of het echt uitbreken is of meer dat de achterband gewoonweg slipt.
Was ook niet de enige die dag die het vermelde dus het ligt in elk geval niet aan mij xD

We gaan zaterdag wel kijken of ik misschien een camera naar achter gericht kan plaatsen op de Niken.
 
Nog over mijn gebroken Hero 5 Session case. Was de standaard case die bij de camera zat. De ogen onderaan zijn afgebroken. Komen ook na lijmen met epoxy terug los. En ik zie dat de case zelf ook al aan het barsten is op andere plaatsen.

Ziet er zo uit de standaard

https://www.amazon.de/Goliton-Kunst...ro+5+session&qid=1562607474&s=gateway&sr=8-18
Deze low profile ziet er wel handig uit

https://www.amazon.de/Low-profile-F...nguage=en_GB&qid=1562607474&s=gateway&sr=8-17
en anders ga ik voor deze, die ziet er dan op z'n minst toch steviger uit

https://www.amazon.de/Rhodesy-Alumi...ro+5+session&qid=1562607474&s=gateway&sr=8-15
 
Zijn er dit jaar nog motovlogger ride-outs? Zo ja, waar worden deze aangekondigd?

Ja, naast degene van Mei komt er in elk geval ook nog 1 in September.
Elk jaar 2 stuks dus in elk geval ;)

Voorheen waren er ook nog andere vloggers die meets / rides deden, GBTW, DutchTheOne, LowCountriesRider, etc etc.
Meeste zijn gestopt volgens mij xD

Ik hoop deze maand mijn vrije dagen goed gekeurd te krijgen, dan zal ik de datum naar buiten gooien.
Meestal via YT (uiteraard) en via FB.
Maar ook hier komt die vermelding vanzelf langs ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: nee
Dus als ik terug van de rit ben jij waarschijnlijk al aanwezig ;)

Ben benieuwd welke route ze hier uitgestippeld hebben, of de hoeksche waard in gaan of niet ;)
Oe, ik kreeg blijkbaar geen melding van je reactie.
Ik ga er van uit dat ik er dan inderdaad al ben. Ik ben alleen wel in de ochtend op en neer naar Echt 😅
Die maat van mij die na mij examen reed en was gezakt is gisteren wel geslaagd en ik moet mee motortjes kieken... Zijn oog is gevallen op een Pan European die dus in Echt staat

Ook nog wel even leuk om te delen, gisteren voor het eerst mn materiaal getest. Zowel video als audio. Het stelt niet echt veel voor maar ik vind het wel even leuk om te delen, de eerste (test) video (geluid van mn gopro en nog niet van de recorder).
De arm waaraan mn gopro zit op mn helm leek een beetje gammel maar dat viel reuze mee. Morgen ga ik het allemaal maar eens op de snelweg testen.
 
Oe, ik kreeg blijkbaar geen melding van je reactie.
Ik ga er van uit dat ik er dan inderdaad al ben. Ik ben alleen wel in de ochtend op en neer naar Echt 😅
Die maat van mij die na mij examen reed en was gezakt is gisteren wel geslaagd en ik moet mee motortjes kieken... Zijn oog is gevallen op een Pan European die dus in Echt staat

Ook nog wel even leuk om te delen, gisteren voor het eerst mn materiaal getest. Zowel video als audio. Het stelt niet echt veel voor maar ik vind het wel even leuk om te delen, de eerste (test) video (geluid van mn gopro en nog niet van de recorder).
De arm waaraan mn gopro zit op mn helm leek een beetje gammel maar dat viel reuze mee. Morgen ga ik het allemaal maar eens op de snelweg testen.

Op zich netjes toch.

Volgens mij moet je een half uur van te voren melden, dus je zou er inderdaad al moeten zijn.
Morgen even kijken of ik het kaartje op werk uitprint, vertrouw de phone niet altijd xD
 
Op zich netjes toch.

Volgens mij moet je een half uur van te voren melden, dus je zou er inderdaad al moeten zijn.
Morgen even kijken of ik het kaartje op werk uitprint, vertrouw de phone niet altijd xD
Dan moet ie maar planken terug vanuit Echt 😜
Telefoon is altijd een mooie back-up maar ook ik print het meestal uit. Kwam laatst met concert at sea goed uit. Had ik perongeluk het kaartje van mn pa uitgeprint die maar 2 dagen ging en ik alle 3. Dan maar via de foon.

Dan denk je 'ik rijd vanavond wel even een kort stukje snelweg met de camera, nu naar mn werk'... Nu had ik hem kunnen gebruiken. Eerste rotonde vanaf mijn huis en gelijk een vrachtwagenchauffeur die me volledig negeert op een rotonde. Vervolgens bij de afslag van de a16 richting de a20 (utrecht) en meneer in een Volvo die het nut van spiegels niet begrijpt terwijl ik hem naast de blokmarkering aan het inhalen was. Probeert hem mijn strook op te rijden terwijl ik naast hem rijd. Toeter en een slinger naar links van de volvo.

Had toch mooi geweest om even op beeld te hebben :P
 
Ik heb er nu voor gekozen om mijn camera op de zijkant van mijn helm te bevestigen.
Toch wel eng om op zo'n plakding te vertrouwen.
Dus het beeld wordt er nu wel anders op :P
Binnenkort maar weer een echte motovlog maken >.<
 
Ik heb er nu voor gekozen om mijn camera op de zijkant van mijn helm te bevestigen.
Toch wel eng om op zo'n plakding te vertrouwen.
Dus het beeld wordt er nu wel anders op :P
Binnenkort maar weer een echte motovlog maken >.<
Ik wilde hem juist expres niet aan de zijkant ivm met de luchtstroom. Nu heb ik er geen ervaring mee maar dat leek mij meer weerstand te bieden dan op mn kin. Wel een speciaal koppelstuk moeten kopen want ik kreeg de plakker niet recht op mn kin en hij zit dus iets naar rechts (of links). Zal vanavond wel even een fototje van de setup posten.

Ik moet nogsteeds mn eerste echte motovlog maken. Waarover? Geen idee, gewoon bij mn eerstvolgende lange rit slap ouwehoeren tegen mezelf en dan komt er vast wel wat uit 😂

@Meifesto mn maat heeft vandaag in Rockanje een Deauville proef gereden en besloten die aan te schaffen. Morgen hoef ik niet meer naar Echt. Ruim op tijd voor de Niken rit *O*
Kan ik morgen onderweg naar Motostore even rustig mn cameraatje uitproberen op de snelweg. Hoe laat ben jij daar al aanwezig?
 
Laatst bewerkt:
Ik wilde hem juist expres niet aan de zijkant ivm met de luchtstroom.

Ligt aan de camera ;)
Nergens last van met de camera aan de zijkant.


@Meifesto mn maat heeft vandaag in Rockanje een Deauville proef gereden en besloten die aan te schaffen. Morgen hoef ik niet meer naar Echt. Ruim op tijd voor de Niken rit *O*
Kan ik morgen onderweg naar Motostore even rustig mn cameraatje uitproberen op de snelweg. Hoe laat ben jij daar al aanwezig?

Rond 10:45/11:00 gok ik.
Half uurtje van te voren in elk geval, gezien ik om 11:30 moet opstappen op de Niken.
 
Volgens mij is dit gewoon een kwestie van proberen xD!
1408961

Dit is hoe het er nu uitziet.
**
Shit, kan zelfs meer naar voren gezet worden... Oops. Dan maar een Medium als instelling gebruiken en dit een keer testen. Wilde het eraf halen maar zat vast genoeg... Lol
 
Laatst bewerkt:
Ik had hem op mijn oude helm ook zo aan de zijkant zitten, maar dan met de camera naar onderen gescharnierd. Dan kun je hem zo ver mogelijk naar voren plaatsen zonder dat hij in je blikveld zit. :)


Mijn nieuwe helm is beter qua montage, heb hem nu gewoon op de kin zitten.
 
Ben blij dat mijn Drift Ghost camera's aan de zijkant zitten, maar dan door het bulletmodel niet zo heel ver uitsteken. Je schuift 'm direct tegen je helm aan en dat blijft met 200+ ook nog zitten, zonder dat het gaat trekken. Weet niet wat het met zo'n setup doet als hierboven.
 
Ik heb eigenlijk nooit last gehad van de camera op mijn helm, ook niet aan de zijkant. Het verschil van rijden met en zonder camera was nihil ;)
 
Ook met zo'n uithangbord?

Dat algoritme van YouTube is echt vreemd. Ik zie bij het copyright tabje video's staan die van mij gestolen zijn. Maar eentje is echt een paar keer bekeken, terwijl als ik het er op zet, het veel sneller stijgt. Kleine kanalen met een handje vol abonnees komt denk ik echt moeilijk in de suggestielijst.
 
Crap, ik heb het getest en ook via een adapter naar mijn microfoon, dus hij neemt dan rechtstreeks op via mijn Yi 4k...
Ook mijn instellingen gewijzigd naar Externe Microfoon. Helaas hoor ik alleen maar ruis :X
Shit happens. Ook vond ik de side mount te schuin :/ beetje crap!
 
Crap, ik heb het getest en ook via een adapter naar mijn microfoon, dus hij neemt dan rechtstreeks op via mijn Yi 4k...
Ook mijn instellingen gewijzigd naar Externe Microfoon. Helaas hoor ik alleen maar ruis :X
Shit happens. Ook vond ik de side mount te schuin :/ beetje crap!

Testen en plaatsen heeft altijd wat werk nodig, zeker de eerste keer ;)
 
@Meifesto mn maat heeft vandaag in Rockanje een Deauville proef gereden en besloten die aan te schaffen. Morgen hoef ik niet meer naar Echt. Ruim op tijd voor de Niken rit *O*
Kan ik morgen onderweg naar Motostore even rustig mn cameraatje uitproberen op de snelweg. Hoe laat ben jij daar al aanwezig?

Nog gegaan?
Ik zag niemand met een camera zo gauw.
 
Blij dat ik nauwelijks met een camera op m'n helm rij....

Maar goed, daar hebben we het al eens over gehad.
 
Ging vandaag niet helemaal goed met filmen. Of het nu door de regen kwam of een kapotte kaart of een camera die er geen zin in heeft.
Alle data op mijn kaart corrupt, kon alleen nog geformatteerd worden. Werd ook in meerdere camera's niet herkend.
Nou ja... het is dan maar zo. Boel geformatteerd, nu kijken of ik data nog terug kan vinden. Ik hoop dat het kaartje gewoon slecht is en niet mijn 4K camera.

Maar wel ruk. Van alles gefilmd, van alles gereden. Alweer in de regen, net als afgelopen woensdag. En alles wat ik vandaag heb gedaan is dus zonde van de tijd geweest.Gelukkig heb ik het gecombineerd met iets waar ik heen moest, anders werd ik nog minder blij. :+

Binnen nu en een half uur is de deep scan klaar en dan zie ik wel wat ik allemaal over moet doen. Gelukkig de beelden van woensdag wel op kunnen slaan, die stonden op een andere camera en kaart, al heeft die net zo veel dan niet meer regen over zich heen gehad. Dus ik denk dat het aan de microsd-kaart ligt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan