Het Grote Motovlog Topic Deel I

Kom op nou, motovloggers beïnvloeden (=influence) kijkers, vooral jeugdige wanabee motorrijders (vloggers). 😁

Ik vraag me af hoeveel jonge kids er zijn die motovloggers kijken. Meestal toch liever iets met pranks, videogames enz.
Ben echt heel erg benieuwd hoeveel kinderen van nu van 10-12 jaar oud, straks als ze 18 jaar zijn voor auto dan wel motor gaan.
Met een Ubertje of gewoon het OV kom je er ook. :+
 
Ik vraag me af hoeveel jonge kids er zijn die motovloggers kijken. Meestal toch liever iets met pranks, videogames enz.
Ben echt heel erg benieuwd hoeveel kinderen van nu van 10-12 jaar oud, straks als ze 18 jaar zijn voor auto dan wel motor gaan.
Met een Ubertje of gewoon het OV kom je er ook. :+

Ha, ik praat over de huidige scooter hooligan scene die straks motor willen gaan rijden en wat herrie willen trappen. 😉
 
Sowieso het hele fenomeen vloggen is in mijn idee iets voor de jeugd. Ik kan het niet uitstaan als het enige wat je ziet een ritje is, gefilmd met een helmcam en volgeouwehoerd met de meest random onzin. Het enige 'motor' aan het geheel is dan het feit dat je moet afleiden dat er motor gereden wordt, je zelfs nauwelijks ziet wat het is (en dat is dan ook nog elke keer hetzelfde natuurlijk) en wat iemand dan dwars zit onderweg boeit me al helemaal niet. Dan wil ik mijn tijd terug.

Maar.... iemand anders kijkt dat dus wel met liefde en nog met aantallen waar ik alleen maar van kan dromen. Ik snap er echt geen reet van, maar blijkbaar is het zo. Het is niet voor mij, dus voor wie dan wel?
 
Ha, ik praat over de huidige scooter hooligan scene die straks motor willen gaan rijden en wat herrie willen trappen. 😉

Echte hooligans rijden op schakelbrommers, als ze 16 zijn. Denk dat het merendeel van de scooterende jeugd niet op de motor gaat rijden,
want dan hadden ze waarschijnlijk wel een schakelbrommer gekocht. Een klein deel er van zal het motorrijbewijs halen en een veel groter deel het autorijbewijs (hoewel dat volgens mij afneemt). De jongeren op schakelbrommers gaan 100% gegarandeerd motorrijden, maar van die echte jongens en meiden zie je er helaas te weinig.

Had gister in de auto nog een jongen op een scooter achter mijn auto. Vlak op mijn bumper, we reden in een 30 km/u zone, waar ik netjes 35km/u op de teller reed. Zat zo wat in mijn achterbumper en wilde per se veel harder rijden. Toen ik af moest slaan klapte hij maar de stoep op, om mij rechts in te halen. Had ik hard moeten remmen voor iets, zat hij bij mij op de achterbank. Wat ik dan niet snap; ze krijgen theorieles en praktijkexamen. Waar hebben ze dan geleerd om zo te kleven? Afstand houden snappen ze niet, maar automobilisten over het algemeen ook niet, getuige de vele ongelukken dagelijks op de weg.
 
Sowieso het hele fenomeen vloggen is in mijn idee iets voor de jeugd. Ik kan het niet uitstaan als het enige wat je ziet een ritje is, gefilmd met een helmcam en volgeouwehoerd met de meest random onzin. Het enige 'motor' aan het geheel is dan het feit dat je moet afleiden dat er motor gereden wordt, je zelfs nauwelijks ziet wat het is (en dat is dan ook nog elke keer hetzelfde natuurlijk) en wat iemand dan dwars zit onderweg boeit me al helemaal niet. Dan wil ik mijn tijd terug.

Maar.... iemand anders kijkt dat dus wel met liefde en nog met aantallen waar ik alleen maar van kan dromen. Ik snap er echt geen reet van, maar blijkbaar is het zo. Het is niet voor mij, dus voor wie dan wel?

Hoe ouder je bent, hoe minder fucks je natuurlijk geeft om wat een ander denkt of doet. :+
Waarom denk je dat ik niet vlog? Omdat ik niets boeiends te melden heb. Ik maak niet eens selfies. Op Facebook post ik nagenoeg niets op mijn profiel,
wel in groepen van onderwerpen waarin mijn interesses liggen. Mijn leven is niet boeiend, dat van verschrikkelijk veel andere mensen ook niet. :)
Zo. Lekker negatief weer. Bah! :o

1582478794822.png
 
Ha, ik praat over de huidige scooter hooligan scene die straks motor willen gaan rijden en wat herrie willen trappen. 😉

Nou ja, die kijken dus voornamelijk de scootervloggers (die trouwens ook groter zijn xD )

Volgens mij ligt mijn audience ergens in de 24-40 range
 

Ik zou eigenlijk moeten zeggen "Ja" maar dat doe ik niet omdat ze niet allemaal hetzelfde zijn. ;)
Ook ben ik het niet eens met @Monomuis zijn opmerking dat scootah hooligans geen motorrijders worden.
Als je teksten leest van sommige volgers snap je het wel, schakelbrommer of scooter rijden heeft er niets mee te maken.
Het type mens wat er op zit des te meer in sommige gevallen.
 
Oh ik zie trouwens dat ik de 20 miljoen views ben gepasseerd op YouTube! En 19.000 volgers! En aankomende week bestaat Startersmotor 12,5 jaar. *O*
Het kan niet op! Ik ben benieuwd of ik een horloge en een half maandsalaris krijg van mijzelf. :) 8-)
 
Nou ja, die kijken dus voornamelijk de scootervloggers (die trouwens ook groter zijn xD )

Volgens mij ligt mijn audience ergens in de 24-40 range

Dat moet je kunnen zien in de analytics, toch? Scooters en opgevoerd spul enz. kijken ze ook nog aardig veel idd.
 
Nou ja, die kijken dus voornamelijk de scootervloggers (die trouwens ook groter zijn xD )

Volgens mij ligt mijn audience ergens in de 24-40 range

LOL, ik wordt in maart 60. :P*O*
Maar ik kijk niet alles helemaal af bij jou.:W
Bij NonStoppie trouwens ook niet, ik vindt zijn enthousiasme wel erg leuk.
 
Ik zou eigenlijk moeten zeggen "Ja" maar dat doe ik niet omdat ze niet allemaal hetzelfde zijn. ;)
Ook ben ik het niet eens met @Monomuis zijn opmerking dat scootah hooligans geen motorrijders worden.
Als je teksten leest van sommige volgers snap je het wel, schakelbrommer of scooter rijden heeft er niets mee te maken.
Het type mens wat er op zit des te meer in sommige gevallen.

Dat vraagt bijna om een poll. :)
Ik denk dat het merendeel over gaat naar de auto's en dan met name GTI's en dat soort opgefokt spul met een jaarsalaris er in gestopt voor de geluidsinstallatie. Ik kan het helemaal mis hebben, natuurlijk. Anders had je toch minstens meer motorscooters moeten zien bij de jeugd, om gewoon van daaruit door te gaan op een praktische motorscooter. Mensen met een A-rijbewijs die een motorscooter kopen, doen dat vanuit een praktisch oogpunt, de meeste motorrijders hebben al hun mening klaar over de motorscooter, zonder er ooit op gereden te hebben. Als ze van snor/bromscooter door gingen naar A-rijbewijs, hadden ze geen afkeer er van, omdat ze dan weten hoe handig zo'n ding is. Een kratje bier kon net op de treeplank bijv. :) Dat lukte met een schakelbrommer niet zo makkelijk.
 
Dat vraagt bijna om een poll. :)

Het zal wel gemiddeld een 1/3 zijn die echt motor gaat rijden, de andere 1/3 zijn hooligans en de rest gaat met de auto de buurt terroriseren. 😉
Ik kwam gisteren een bericht tegen dat in Nederland vorig jaar +/- 30.000 motorrijbewijzen zijn gehaald, dus er is best veel nieuwe aangroei.
 
Het zal wel gemiddeld een 1/3 zijn die echt motor gaat rijden, de andere 1/3 zijn hooligans en de rest gaat met de auto de buurt terroriseren. 😉
Ik kwam gisteren een bericht tegen dat in Nederland vorig jaar +/- 30.000 motorrijbewijzen zijn gehaald, dus er is best veel nieuwe aangroei.
Vandaar dat tweedehandse motoren duur zijn geworden..... vraag en aanbod.
 
Oh ik zie trouwens dat ik de 20 miljoen views ben gepasseerd op YouTube! En 19.000 volgers! En aankomende week bestaat Startersmotor 12,5 jaar. *O*
Het kan niet op! Ik ben benieuwd of ik een horloge en een half maandsalaris krijg van mijzelf. :) 8-)

Kom je de taart brengen of ..... ?



Scooters en opgevoerd spul enz. kijken ze ook nog aardig veel idd.

Ja, verbaas me af en toe hoe "groot" die kanalen zijn. Zeker voor Nederlandse standaards.
 
Dat moet je kunnen zien in de analytics, toch? Scooters en opgevoerd spul enz. kijken ze ook nog aardig veel idd.
Klopt, maar deed het even gauw uit me hoofd ;)
51% is 25-34 xD


LOL, ik wordt in maart 60. :P*O*
Maar ik kijk niet alles helemaal af bij jou.:W
Bij NonStoppie trouwens ook niet, ik vindt zijn enthousiasme wel erg leuk.
55-64 is toch een 2.1 %, dus je bent niet alleen :)
Samen met me vader waarschijnlijk, en die kijkt ook niet alles af _O- _O-
 
Kom je de taart brengen of ..... ?

Ja, verbaas me af en toe hoe "groot" die kanalen zijn. Zeker voor Nederlandse standaards.

Nee, dacht dat jij 'm langs kwam brengen? :+

DutchRiders, Volgas met Joey, Scooter Tuub enz. daar komen ze toch wel op af.
Maar of ze daarna zouden gaan motorrijden of in de auto stappen... dat gaan we de komende jaren zien. :)
 
Dat krijg ik ook als spamberichten. En per mail soms verzoeken om lid van een netwerk te worden of dat mensen via Facebook je video's willen vertonen.

Gaat het coronavirus nog iets doen met actioncamera's en de levering er van?
 

Dat gaat meer om Coolblue, die prijzen met 10% verhoogt en affiliatelinks uitzet. Fabrieken zijn dicht, dus onderdelen voor camera’s gaat een probleem worden. Dat kan volgens mij toch een langere levertijd geven. Handig om alles in China te produceren, dat is zo lekker goedkoop. :) Ik zit te wachten op een mogelijke opvolger van de Drift Ghost 4K. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan