Het Grote Motovlog Topic Deel I

Voor ritjes waar je niks zegt kan een muziekje alles best wat ´spannender´maken.
Ik zou ook wat meer motorgeluid in mijn filmpjes hebben, helaas neemt mijn actioncam vaak niet veel meer op dan windruis.
-O-
Voor de vlogs gebruik ik de microfoon van mijn bluetooth headset, met een omweg opgenomen via mijn telefoon en dan onder de video geplakt.
Helaas neemt die niet veel meer op dan mijn stem, motor geluid hoor je amper (helm zal te stil zijn? blijkbaar kan dat ook negatief zijn:9).

Vaak mix is dus in de vlogs nog een klein beetje geluid mee van mijn actioncam zodat je het gevoel hebt dat ik daadwerkelijk rijd._O-

Nog een microfoon kopen/gebruiken zie ik dan weer niet zitten, daarvoor is het teveel 'hobby', niet serieus genoeg.

Dilemma's, dilemma's.

Schaaf luister ik graag naar, inderdaad meestal goede opnames van het geluid. Aan de andere kant, als je compilatie filmpjes maakt, soort van de leuke momentjes tijdens een rit vind ik een combinatie wel mooi. Een achtergrondmuziekje en motorgeluid. Helaas uit noodzaak bij mij dus vooral muziek.

Ik denk dat wel meer van ons dit soort dilemma's hebben.
Ik denk dat een hele boel hobby-isten deze dilemma's hebben, zeker. :Y

En in je eerste zin geef je aan dat een muziekje de video wat spannender kan maken. Ben ik met je eens. Maar voor mij is het dan all or nothing, als het een motorritje is. Dus of volledig focussen op de muziek en dat goed met je montage timen, óf volledig het geluid van je motor. :Y Bij een compilatievideo (in de zin van 'dit maakte ik allemaal mee onderweg') is het inderdaad een combo van beide wat het beste is, afhankelijk van de clip die je gaat laten zien. Een beetje gevloek (O-)) en wat windgeruis is dan vaak net wat beter dan een muziekje.
 
Klopt, scherptediepte kunnen ze niet. Maargoed, meer scherptediepte is meer focus werk en realistisch gezien zijn het wel 'point & shoot' apparaatjes. Je zou er dan een X5 op kunnen zetten met MFT fitting. Pancake lensje van F1.7 oid er op en gaan. Maar dan nader je wel alweer de 1,5k in totaal uit mijn hoofd.

Ik heb twee jaar terug een keer voor 300 euro een 50mm F/1.8 lens gekocht voor mijn Sony NEX5, van inkomsten van de website/YouTube. Daar komen best interessante plaatjes uit voor het geld. Het ziet er vele malen beter uit dan plaatjes schieten met een smartphone of gewone point 'n shoot. ;) Heb verder voor on-the-go een Panasonic Lumix LX15 met F/1.4 lens, soort van Sony RX100 M3/M4 tegenhanger. Voor een amateur denk ik dat ik best aardige plaatjes van de motoren maak bij mijn testverslagen. Anyway, leuk om dan met die inkomsten weer te investeren in je abonnees. Zij worden er ook weer vrolijker van als de kwaliteit omhoog gaat en dat levert ook weer meer abonnees op. Ik zou nog wel een keer een slider willen kopen, maar ik wil ook mobiel blijven en licht reizen.

@Lemmy ...en je krijgt er nog voor betaald ook! Het enige nadeel is dat je met dat soort pers-uitjes niet je eigen plan kan trekken.
Laat mij maar lekker een week piemelen met een motor. Ik kom trouwens volgens mij nog zand tegen van jullie verslag van die Monkey, op de remklauw achter. _O- Ik zag er nog aan te denken 'm mee te nemen de Apenheul in, maar een aap is nogal onvoorspelbaar, laat staan meerdere.

Ik vind het niet erg hoor, even in de winter een tandje lager. Wat ik al eerder zei, dan kom ik toe aan andere dingen.

YouTube vraagje; als jullie bij 'subscribers' kijken, wie er allemaal abonnee zijn geworden. Kunnen jullie dan minder dan een maand oud zien? Ik zie ze minimaal een maand oud en het lijkt me sterk dat de nieuwe abonnees allemaal privacy settings omhoog hebben gegooid.
 
De winter is inderdaad altijd een lastige tijd voor ons. Gedurende het jaar probeer ik altijd veel backup materiaal te verzamelen voor de winter. Je merkt wel dat in de winter het motorrijden veel minder leeft. Dus views en abonnees gaan sowieso achteruit. De lente is de beste tijd om goede content te plaatsen. Dan is iedereen weer helemaal gehypet voor het nieuwe seizoen.

Juist het idee dat in de winter de views wat omhoog gaan omdat mensen niet zelf kunnen rijden, en een hoop kanalen minderen, dus meer mensen, minder content.
 
Snelle vraag, die waarschijnlijk al 100x gesteld is, maar als je een losse audio recorder wilt kopen.
Wat zijn dan de eigenschappen die het belangrijkste zijn?
Waar let je op qua minimale kwaliteit?

Totaal geen ervaring in dat gebied, dus wil me er een beetje in verdiepen voordat ik blindelings wat koop ;)
 
Hier mijn test van de Drift Ghost X. Camera met draaibare lens en een standaard accuduur van ruim 5 uur. Externe microfoon past er ook op.
Kost maar 150 euro. Enige nadeel; maximaal 1080@30fps. De chip en sensor kunnen het aan (tot 120fps), maar om de lange accuduur te garanderen hebben ze de boel vastgezet op 30 fps. Test: Drift Ghost X actioncam voor de beginnende motovlogger

Zometeen alvast even spelen met de clone mode. Met één camera kan je er maximaal 10 aansturen van diezelfde dingen. Ik heb 3 van die Ghost X'jes liggen, zo even met de Monkey 125 de snelweg op en dat vanuit 3 punten filmen tegelijkertijd. :]
 
Snelle vraag, die waarschijnlijk al 100x gesteld is, maar als je een losse audio recorder wilt kopen.
Wat zijn dan de eigenschappen die het belangrijkste zijn?
Waar let je op qua minimale kwaliteit?

Totaal geen ervaring in dat gebied, dus wil me er een beetje in verdiepen voordat ik blindelings wat koop ;)
Zoom H1 is een veelgebruikte audio recorder door vele motovloggers en dus beproefde kwaliteit

Inmiddels is er nu H2 t/m H5 of iets dergelijks maar dat moet je even kijken welke het beste zou zijn voor je doeleinden en eventueel op YouTube zoeken wat andere motovloggers gebruiken
 
Laatst bewerkt:
Zoom H1 is een veelgebruikte audio recorder door vele motovloggers en dus beproefde kwaliteit

Inmiddels is er nu H2 t/m H5 of iets dergelijks maar dat moet je even kijken welke het beste zou zijn voor je doeleinden en eventueel op YouTube zoeken wat andere motovloggers gebruiken

Net iets te prijzig voor erbij ;)
 
Net iets te prijzig voor erbij ;)
Wat @Monomuis zei, Zoom H1 is al voor rond 90 euro verkrijgbaar
Je kan blijven zoeken voor iets goedkopers maar dan krijg je niet zo gauw dezelfde beproefde kwaliteit

Ligt er uiteraard wel aan of het vaak gebruikt zal worden en voor welke doeleinden
Als het maar eenmalig iets is dan zou ik aanraden om bij iemand een recorder te lenen of misschien dat je ze zelfs kunt huren
 
Ach, beetje zand. Ik stond gister op het strand bij Bikes & Boards... volgens mij vind ik volgend jaar nog steeds zand op vreemde plaatsen.
 
Ach, beetje zand. Ik stond gister op het strand bij Bikes & Boards... volgens mij vind ik volgend jaar nog steeds zand op vreemde plaatsen.

Douchen met hoge druk. :Y
Vandaag foto's maken van de Monkey. Leuk met al dat chroom en de reflecties. Maar eerst clone mode filmen van de nieuwe Drift camera's, anders staan de extra mounts op de foto. Tot nu toe met alleen maar vlot rijden en een stukje vol gas op de snelweg, 1 op 48 gehaald. Nu even een tankje rustiger rijden, dan haal ik wel 1 op 5x.
 
Wat @Monomuis zei, Zoom H1 is al voor rond 90 euro verkrijgbaar
Je kan blijven zoeken voor iets goedkopers maar dan krijg je niet zo gauw dezelfde beproefde kwaliteit

Ligt er uiteraard wel aan of het vaak gebruikt zal worden en voor welke doeleinden
Als het maar eenmalig iets is dan zou ik aanraden om bij iemand een recorder te lenen of misschien dat je ze zelfs kunt huren

Zal voor "eenmalig" zijn, of in elk geval voor 1 periode.
En dat is het meeste stilstaand, dus geen rijdende problemen/geluiden om rekening mee te houden ;)
 
Voor 1x zou ik de moeite niet nemen. Tenzij je een heel groot kanaal hebt, maar dan kan je zo'n ding ook aanschaffen van reclame-inkomsten.
 
Vandaag vloog mijn TomTom Vio van mijn stuur. Ik denk dat ie 1mm niet goed vast zat in de mount (het is sowieso een tricky mount) en trillingen van de 650cc en een leuke windvlaag deden de rest. Was op een 100km-weg. Ben nog omgedraaid maar als ik de video terugkijk, heb ik niet ver genoeg terug gezocht in beide bermen. Sowieso ook hoog gras en wellicht iemand er overheen gereden (of meerdere, het was bijna 17u). Hmmm dan maar weer een nieuwe kopen, ik wou 'm net gebruiken op mijn Suzuki Address 110. Die trilt niet zoveel. Wel weer handig om constant te filmen, dan zie je precies waar het mis ging.

Dus als je er nog eentje zoekt, bij Ten Kate in Nieuwleusen en dan bij de rotonde richting de snelweg, hij moet ergens op de eerste 100-150 meter liggen. :) Waterdicht, dus die zou het kunnen overleven.
 
Voor 1x zou ik de moeite niet nemen. Tenzij je een heel groot kanaal hebt, maar dan kan je zo'n ding ook aanschaffen van reclame-inkomsten.

Ja, het is voornamelijk voor tijdens de verbowuing van de Yamaha.

Zat te denken aan china spul, maar als ik dat ik dat nu nog bestel is het hier toch te laat xD
 
Ja, het is voornamelijk voor tijdens de verbowuing van de Yamaha.

Zat te denken aan china spul, maar als ik dat ik dat nu nog bestel is het hier toch te laat xD
Niemand in de buurt van wie je het even kan lenen? Heeft Anne Bikergirl het niet? Ik zag dat ze een 'raw sound' had geupload.

En verder even heel fout denkend: als je het besteld bij bijvoorbeeld CoolBlue heb je 30 dagen bedenktermijn. Anders bestel je het, gebruik je het 29 dagen en stuur je het weer terug. ;)
 
Hmm ik heb met verlaagde microfoongevoeligheid nog steeds gekraak/geplop als ik de Ghost X gebruik. Ik heb het in beide jassen (ik heb per jas een microfoon), dus ik denk dat ik de microfoon kan uitsluiten. Blijven over de camera of de adapterkabel. Als het komend weekend een beetje redelijk weer is, ga ik er met 5 camera's op uit en met twee adapterkabels om te testen waar het probleem 'm precies in zit. Lijk ik bijna op die kerel uit de openings post. Gelukkig test ik ze niet allemaal tegelijkertijd, maar stuk voor stuk. In eerste instantie merkte ik het niet eens op en dacht ik dat het aan de wind lag bij hoge snelheid, tot N-Rijder er over begon in een video en ik het ook hoorde bij 30km/u. Mocht het in de camera zitten, ik heb goed contact met de fabrikant en hopelijk is het dan met een fw update te fixen.
 
Niemand in de buurt van wie je het even kan lenen? Heeft Anne Bikergirl het niet? Ik zag dat ze een 'raw sound' had geupload.

En verder even heel fout denkend: als je het besteld bij bijvoorbeeld CoolBlue heb je 30 dagen bedenktermijn. Anders bestel je het, gebruik je het 29 dagen en stuur je het weer terug. ;)

Wat een idee dat laatste xD
Zou vast vaker gebeuren denk ik :O
 
Meh, steentje tegen lenscover aan gehad. Mooie barst. En deze week ook al de TomTom Vio kwijtgeraakt, hopelijk blijft het daarbij. :) Gelukkig zie je niets op beeld, maar ik moet toch wel even een nieuwe lenscover voor de Drift Ghost X bestellen, vocht er onder is ook niet echt handig voor de beelden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan