Het Grote Motovlog Topic Deel I

Magix is niet vrij van fouten, welke versie heb je eigenlijk?
Een herstart wil ook nog wel eens helpen. Windows 10 sluit namelijk niet af, die doet meer een soort van slaapstand. Echt uitzetten doe je met SHIFT + uitschakelen. Of herstarten. In je taakbeheer moet je maar eens naar de tab 'Prestaties' gaan, dan zie je hoe lang hij eigenlijk al aan staat zonder herstart. :)

2018 versie volgens mij.
Dat meestal sowieso wel ja. Zo of via de hidden icons.
Moet zeggen dat me laatste error al weer even geleden was, als in ergens vorig jaar.
Dus mag in dat opzicht niet echt klagen. ;)


Je zou er haast van gaan motorrijden.
Voor sommige de reden om hun rijbewijs te halen. Kijken dan ook vaak naar die grote amerikaanse groepen.
Je moet er van houden denk ik.
 
Ik heb 2 video's online gezet, 1 in Monnickendam waar ik bijna in een gootje zat. 😒

@Coert65 luister eens naar mijn uitlaat.😎

En een compilatie van het laatste relax stukje uit een rit om het Markermeer.
Van Driemond binnendoor naar Abcoude en vervolgens naar Baambrugge.
Overigens ook met een oeps momentje.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
heren, ik heb sinds kort de Dji osmo action. Best tevreden met de camera zelf, alleen de windruis eergisteren was niet normaal. Het waaide toen best hard, dus opzich niet heel erg gek.

Wat voor'n externe microfoon is redelijk voor het opnemen van de motorgeluiden? Mijn eigen stem hoor ik al vaak genoeg :+
 
heren, ik heb sinds kort de Dji osmo action. Best tevreden met de camera zelf, alleen de windruis eergisteren was niet normaal. Het waaide toen best hard, dus opzich niet heel erg gek.

Wat voor'n externe microfoon is redelijk voor het opnemen van de motorgeluiden? Mijn eigen stem hoor ik al vaak genoeg :+

Voor mijn GoPro heb ik dit om mijn camera: US $1.7 21% OFF|Spons Voorruit Cover Frame Voor Gopro Hero 4 3 Windslayer Foam Voorruit Wind Cap Voor Go Pro Hero4 Actie Camera accessoires|Sport camcorder Hoesjes| - AliExpress
Werkt goed voor tegen windruis.

En heb ook nog een Ali Express externe mic in mn helm, maar mijn GoPro heeft een andere aansluiting dan een DJI. US $2.65 15% OFF|Mayitr Nieuwe 3.5mm Black Mini Clip on Microfoon 30Hz 15 KHz + Adapter Kabel Geschikt Voor camera GoPro Hero 3/3 +/4|clip-on microphone|microphone microphonemini microphone - AliExpress

Werkt prima dus voor weinig geld.
 
heren, ik heb sinds kort de Dji osmo action. Best tevreden met de camera zelf, alleen de windruis eergisteren was niet normaal. Het waaide toen best hard, dus opzich niet heel erg gek.

Wat voor'n externe microfoon is redelijk voor het opnemen van de motorgeluiden? Mijn eigen stem hoor ik al vaak genoeg :+

Voor de Osmo Action heb ik een adapter gekocht waarmee je een externe 3.5mm mic kan aansluiten. Merk weet ik even niet meer, maar is te vinden op de DJI site (of Aliexpress, is exact dezelfde namelijk). Daarbij moet je ook ff je settings controleren. Want ik heb daarbij de windruisdemping op maximaal staan en dan wordt de windruis mooi eruit gefilterd of gedempt. Echter hoor je dan ook je motor nauwelijks meer :+

Je zou ook een losse audio recorder kunnen aanschaffen en dan een microfoon onder je zadel monteren bijv. Ik heb de Tascam DR-05 die ik in combinatie met een Purple Panda mic gebruik om de audio op te nemen in mijn helm. Dan doe ik dat naderhand synchroniseren in Premiere.
 
Vorige week de Ride Out van The Sjefman, ja die van hier ;) .

Vandaag de vlog online gegooit.
Stiekem kan je best veel (onbedoeld) lullen tijdens zo rit _O-

Zal jullie het maar besparen, maar misschien dat de music edit wel leuk is om terug te zien:
 
Vorige week de Ride Out van The Sjefman, ja die van hier ;) .

Vandaag de vlog online gegooit.
Stiekem kan je best veel (onbedoeld) lullen tijdens zo rit _O-

Zal jullie het maar besparen, maar misschien dat de music edit wel leuk is om terug te zien:

Beiden zijn goed gelukt! :)

Ik heb nu net de laatste beelden gedownload van een van de xj rijders), eens kijken of ik er iets mee kan voor in mijn edit.
Dan heb ik een filmpje met alleen maar beelden die niet van mij zelf zijn :P.
 
Beiden zijn goed gelukt! :)

Ik heb nu net de laatste beelden gedownload van een van de xj rijders), eens kijken of ik er iets mee kan voor in mijn edit.
Dan heb ik een filmpje met alleen maar beelden die niet van mij zelf zijn :P.

Je hebt geen beelden die je vriendin heeft gefilmd achterop?
Of tel je die niet als van jezelf?

Ja vlog was ook wel leuke edit.
Zeker voor herhaling vatbaar volgend jaar ;)
 
Heren, misschien dat jullie hier een oplossing voor hebben onderstaande. Ik heb een video geupload, maar naar 15 seconden zie je de kwaliteit ineens omlaag gaan. Jullie een idee hoe dit kan?
Betreft deze video:
 
Heren, misschien dat jullie hier een oplossing voor hebben onderstaande. Ik heb een video geupload, maar naar 15 seconden zie je de kwaliteit ineens omlaag gaan. Jullie een idee hoe dit kan?
Betreft deze video:

Hoe ziet het originele bestand er uit, wel goed?
 
Niet helemaal bekeken, maar het viel me op dat je na die 15 seconden die je noemt ook opeens aan het rijden bent.
Misschien een instelling die niet goed kan omgaan met snelle beweging?
 
Niet helemaal bekeken, maar het viel me op dat je na die 15 seconden die je noemt ook opeens aan het rijden bent.
Misschien een instelling die niet goed kan omgaan met snelle beweging?

Ja, dat viel me ook op.
Denk dat het komt door te veel beweging en de software die daar moeite mee heeft.
 
Verderop in de video sta ik nog een keer stil en daar lijkt hij wel weer goed. Lijkt dus inderdaad aan de bewegende beelden te liggen. Kleine edit gemaakt in Vegas Pro en nu lijkt hij op youtube ook prima. De GoPro apps dus maar niet meer gebruiken :)
Thnx voor de tips allemaal.
 
Verderop in de video sta ik nog een keer stil en daar lijkt hij wel weer goed. Lijkt dus inderdaad aan de bewegende beelden te liggen. Kleine edit gemaakt in Vegas Pro en nu lijkt hij op youtube ook prima. De GoPro apps dus maar niet meer gebruiken :)
Thnx voor de tips allemaal.
Ben toch wel benieuwd wat voor edit je gemaakt hebt waardoor het probleem opgelost is :)
 
Eerste echte offroad ervaring zit er ook op.
Iets meer als dat stukje tijdens de Sjefman rit ;)


Moet zeggen dat het zeer goed beviel, maar voor de uiteindelijk vlog zal ik een x aantal "wens dat ik andere bandjes had" varianten verwijderen.
Anders wordt de vlog zo eentonig.

Jammer dat de chestmount net te ver naar beneden stond, en dus maar beperkt bruikbaar was.
Goed leermoment dus.
 
Oke dit wil ik toch wel even delen met mijn MF vlog vriendjes.

Ik had zojuist een nieuwe video geüpload en de kwaliteit was, surprise surprise, weer helemaal naar beneden gecomprimeerd door de servers van YouTube. Ik was er klaar mee dus ben gaan uitpluizen hoe het komt dat andere kanalen wél goede kwaliteit kunnen uploaden. Want het bronmateriaal ziet er gewoon goed uit en de bitrate is ook minstens 2x zo hoog als YT aanbeveelt.

Wat blijkt nou, als je op een video rechtermuisknop klikt en dan 'statistieken voor nerds' kiest dan krijg een leuk schermpje. Daar staat de codec in die YT gebruikt heeft voor je video. Als daar staat van iets als 'avc1.6400028, dan heb je pech en is het de shitty-codec.. Je moet een codec zien te krijgen die begint met: 'vp09' en dan een hoop cijfertjes. Om die codec te verkrijgen moet je video minstens 1440p van resolutie zijn. Dus ook al is je bronmateriaal 1080p (editing doe je ook gewoon dan in 1080p), het renderen moet je doen op 1440p! (bitrate heb ik CBR 50mbps staan nu, maar 30 zal ook goed zijn). Dan zal je video met de vp09 codec gecomprimeerd worden en veel betere kwaliteit tonen.

Hier twee voorbeelden van mijn kanaal:
shitty-codec:

vp09 goede codec:
 
@Leviathus goeie tip! Al moet ik zeggen dat YouTube video's op mijn TV er ook beter uit zien dan op mijn PC. Dat zal ook wel aan bepaalde codecs op de PC liggen. Of ik zit te dicht op het scherm ;) Meestal schiet ik alles op 1080P, ik film al mijn ritten, dus als ik specifiek wat wil opnemen, dan moet ik de resolutie aanpassen. Misschien dat ik wat meer in 2.7k ga filmen, toevallig vandaag een extra 128 GB kaartje binnen. Aan de andere kant, meestal wat ik wil filmen is ook prima te zien op de lagere codec. Alleen als je motoren hebt met een analoge teller, dan moet je dus zorgen dat je op een hogere resolutie schiet, zodat je dus die vp9-codec krijgt.

EDIT: Ohja, trucje; als je je video gaat editten, dan maakt ie er wel vp09 van. Bijv. 'add blur' gebruiken en dan niets aangeven wat ie moet blurren en dan opslaan -> vp9 codec. Ik sloeg het dan op als nieuwe video, maar dat moet ook wel met een bestaande video gebeuren, als je die edit. Geldt dan dus ook voor 1080P. Dus je bestaande video's kunnen naar vp9.

Hier met avc1;

Hier met vp9;
 
Het is hier een beetje stil ;) Nog 4 filmpjes uploaden en dan nok ik er even mee. De baby hier kan binnen nu en een week of 4 geboren worden, heb nog zat andere dingen te doen en dan na de geboorte kijken hoe ik dan mijn leven in ga richten qua tijd. :+
Ik heb verder geen voorraad, maar dat boeit me echt niet. Dit jaar is ook niet heel spectaculair qua nieuwe releases en dit jaar heb ik ook meer filmpjes die niet zo goed lopen. Kan het YouTube-algoritme zijn, kan ook zijn dat er gewoon weinig interesse is in de huidige nieuwe motoren of dat men simpelweg met andere dingen bezig is door corona. Maar zoals gezegd ook weinig spectaculaire releases in 2020 qua A1/A2.
 
Ja, stilte voor de storm misschien.

Mijn seizoen is nog niet echt afgelopen, maar zal wel na deze maand weer wat rustiger aan doen met filmen etc.
Paar projectjes ernaast lopen, nog bezig met wat teksten. En daarnaast wordt werk ook weer drukker.
Dus zat te doen.

Spannende tijden, met zo kleine op komst.
Succes met slaap alvast, voorslapen kan nu nog _O-
 
Je hebt in elk geval nog een voorraadje, bij mij is het op en nu simpelweg geen tijd en geen zin om dat nog te regelen, er is ook veel tijd in de voorbereiding gaan zitten van de komst van de baby. Maar dan kijken ze maar één van de 400 filmpjes terug. Nu op 24k subs en komende week 25 miljoen views. Het is nog steeds jammer dat YouTube zo'n Play-button geeft bij subs en niet bij een x aantal miljoen views. Je hebt kanalen met 100k subs en maar een paar miljoen views. Ik denk dat YouTube aan mijn kanaal dan meer kan hebben verdiend.

Dat slapen... ik hoop dat mijn oordoppen goed werken. _O-
En als ie wat ouder is kan hij mee om foto's te maken of de motor even goed te poetsen voor een fotoshoot. })
 
@Meifesto Dat is handig met een 2e persoon. :)

Heb ff wat filmpjes in 2.7K geupload, maar met die hogere codec op YT is deze zo veel langer aan het processen. Zelfs voor filmpjes van 2 minuten.
Hier en daar zal ik nog eens 4K doen, de rest meer in 1080P. Maar goed, de laatste video's staan er een beetje op voor nu. Misschien dat ik ook nog ergens tijd vind om videos voor mijn andere kanalen kan uploaden. Althans, die moet ik ook nog maken. Van vakanties etc. source materiaal gooi ik meestal dan wel weg, scheelt heel veel ruimte. Je hebt ook mensen die al het sourcemateriaal bewaren. Als ik een demo mee neem, zit ik al snel aan 128-200 GB aan materiaal per motor, helemaal als je in 4K zou schieten zou het nog harder gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan