Het Grote Motovlog Topic Deel I

Bron materiaal is leuk als je ooit nog denkt er iets anders mee te kunnen/willen doen. Als je het niet in een video gebruikt of je hebt er geen ideeën bij betekent het vaak dat het niet de moeite waard is te bewaren...
 
@Meifesto Dat is handig met een 2e persoon. :)

Heb ff wat filmpjes in 2.7K geupload, maar met die hogere codec op YT is deze zo veel langer aan het processen. Zelfs voor filmpjes van 2 minuten.
Hier en daar zal ik nog eens 4K doen, de rest meer in 1080P. Maar goed, de laatste video's staan er een beetje op voor nu. Misschien dat ik ook nog ergens tijd vind om videos voor mijn andere kanalen kan uploaden. Althans, die moet ik ook nog maken. Van vakanties etc. source materiaal gooi ik meestal dan wel weg, scheelt heel veel ruimte. Je hebt ook mensen die al het sourcemateriaal bewaren. Als ik een demo mee neem, zit ik al snel aan 128-200 GB aan materiaal per motor, helemaal als je in 4K zou schieten zou het nog harder gaan.

Yupe, edit en dan alles dumpen op externe harde schijf. O-)
 
Tags hebben blijkbaar weinig zin meer op YouTube.
"Tags can be useful if content in your video is commonly misspelled. Otherwise, tags play a minimal role in helping viewers find your video."
En eerst maar moeilijk lopen doen als de tags niets met de video te maken hadden. :')
 
Tags hebben blijkbaar weinig zin meer op YouTube.
"Tags can be useful if content in your video is commonly misspelled. Otherwise, tags play a minimal role in helping viewers find your video."
En eerst maar moeilijk lopen doen als de tags niets met de video te maken hadden. :')

Ook een oplossing voor het probleem ja xD
 
Ik meld me ook maar in dit topic; onlangs een Drift Ghost XL gekocht en nu voor het eerst wat lopen prutsen met de opnames vanaf m'n Energica en de W10 Video editor. Nog zonder ge-OH onder de beelden :+ :

 
Ook een oplossing voor het probleem ja xD

Dus weer scherper zijn met titels. "MOTOR PRANK GAAT FOUT!!!!!!"

Ik meld me ook maar in dit topic; onlangs een Drift Ghost XL gekocht en nu voor het eerst wat lopen prutsen met de opnames vanaf m'n Energica en de W10 Video editor. Nog zonder ge-OH onder de beelden :+ :

Fijn cameraatje, die XL. Gaat 9 uur mee, kwaliteit is dan niet wat je vandaag de dag kan krijgen, maar wel 100% waterdicht met externe microfoon en een beter formaat dan die lompe GoPro. Alleen het geluid is een beetje klooien, vaak gooi ik het omhoog in mijn edit tool, maar dan heb je ook meer ruis. Op zo'n elektrische is het wel geinig, dan hoor je echt duidelijk al het andere geluid in de video, als je geen muziek gebruikt.
 
Fijn cameraatje, die XL. Gaat 9 uur mee, kwaliteit is dan niet wat je vandaag de dag kan krijgen, maar wel 100% waterdicht met externe microfoon en een beter formaat dan die lompe GoPro. Alleen het geluid is een beetje klooien, vaak gooi ik het omhoog in mijn edit tool, maar dan heb je ook meer ruis. Op zo'n elektrische is het wel geinig, dan hoor je echt duidelijk al het andere geluid in de video, als je geen muziek gebruikt.

Ik vond de XL als niet al te dure Drift mooi om mee te starten; eerst maar eens kijken of ik er verder mee ga. Dan kan ik er tzt wel een duurdere Drift bij kopen. Heb idd bewust voor de Drift gekozen omwille van de vormgeving (tov de GoPro) en de externe waterdichte microfoon.
Overigens hoor je de Energica nu ook wel in het filmpje; door de rechte vertanding van de bak hoor je de Energica's best wel (itt de zero bijvoorbeeld).

Nu alleen nog op zoek naar een video-editing programma met wat meer mogelijkheden dan de video-editor van W10, maar zonder dat er een 1000 pagina's dikke handleiding bij hoort.
 
Laatst bewerkt:
Ik vond de XL als niet al te dure Drift mooi om mee te starten; eerst maar eens kijken of ik er verder mee ga. Dan kan ik er tzt wel een duurdere Drift bij kopen. Heb idd bewust voor de Drift gekozen omwillen van de vormgeving (tov de GoPro) en de externe waterdichte telefoon.
Overigens hoor je de Energica nu ook wel in het filmpje; door de rechte vertanding van de bak hoor je de Energica's best wel (itt de zero bijvoorbeeld).

Nu alleen nog op zoek naar een video-editing programma met wat meer mogelijkheden dan de video-editor van W10, maar zonder dat er een 1000 pagina's dikke handleiding bij hoort.

Je hoort 'm inderdaad nog best wel. Maar omdat ie stiller is dan een benzinemotor, hoor je wel meer omgevingsgeluid.

Ik gebruik Magix Video Deluxe. Onlangs nog de laatste versie gekocht (als update, want ik gebruik Magix al aardig wat jaren). Vrij eenvoudig en kost niet zoveel. er staat als het goed is ook een demo online; Ultrasnelle videobewerking - met MAGIX video deluxe
 
Wij van wc eend...

Neem eens een kijkje naar Davinci Resolve. Zeer krachtig, hele uitgebreide gratis versie en met een paar beginners guides op YouTube zeker niet moeilijk.
 
Voor Davinci Resolve heb je wel die beginner guides nodig, Magix Video is echt doodsimpel, net als Pinnacle Studio. Heb Pinnacle ook lang gebruikt, maar die werd steeds brakker. Liep geregeld vast of ineens hda je na je edit zwarte of groene beelden, wat je niet meer kon fixen. :)
 
Ik zat nog wel naar Lightworks te kijken als freeware pakket, maar de specs van Magix spreken me ook wel aan.
Ben op zich niet te beroerd een paar centen ergens voor neer te tellen als dat goed werkt.
 
Ik gebruik nu al een tijdje de sena 10c evo headset met camera. Super handig dat je geluid enz goed zit. Maar de beeldkwaliteit is toch niet op niveau van gopro. Zeker niet bij regen of minder goed licht.

 
Ik gebruik nu al een tijdje de sena 10c evo headset met camera. Super handig dat je geluid enz goed zit. Maar de beeldkwaliteit is toch niet op niveau van gopro. Zeker niet bij regen of minder goed licht.


Ach, de kwaliteit is voldoende om wat te kunnen zien en handig met eventuele verzekering als je brokken zou maken.
Een GoPro is gewoon een onhandig ding op een motorhelm en ik snap niet dat ze allang een model op de markt zouden moeten hebben die geschikt is voor op een motorhelm. Ja, je kan 'm op de kin plakken, maar dan nog, het ding is lomp en lelijk. Beeldkwaliteit van GoPro is wel perfect. Die Sena moet splitsen tussen een communicatieset en een camera. Heeft wel weer de juiste vorm. Ik heb een aantal Drift Ghost camera's liggen en die hebben ook niet allemaal perfect beeld, maar mijn kijkers maakt dat geen zak uit.
 
Algoritme van YouTube is weer lekker van slag. Ik en tienduizenden anderen krijgen krijgen zelfs berichten van kanalen waar we nooit naar gekeken hebben. Toch in de tijdlijn. Ben benieuwd wat ik volgend jaar allemaal ga rijden. Dit jaar zijn de nieuwe video's niet echt lekker bekeken, voorgaande jaren lopen beter. Misschien waren de motoren dit jaar niet echt in de smaak gevallen bij de meute. :) Alleen 125cc blijft natuurlijk erg in trek, maar met name vanuit Azië. Mijn website daarentegen doet het dan weer een stuk beter dan vorig jaar. :) Grootste nadeel voor mijzelf is dat ik natuurlijk content-driven ben ipv character-driven en dus geen vlogger ben om een connectie te bouwen met de kijker.
 
Dit is ook een leuke om te volgen.
 
Goedkope camera als b-roll?
Moet eerlijk zeggen dat het aan de lader minder lijkt, morgen of Vrijdag eens filmen op de motor, kijken wat die echt kan.
Maar, voorlopig dus nog bij de Dirk te vinden ;)

Beeld wel kort vergelijken met de Firefly 8S en dan valt wel direct op dat de wijdheid veel beperkter is.
Maar goed, als tweede of derde camera... we gaan er eens naar kijken.
 
Gebruikt hier iemand Pinnacle?

Ik heb opnames van mijn GoPro Hero6 Black in 2.7K@50fps die mijn (oude) Pinnacle versie 20 niet wilt importeren: "Library ... appears to be of a size or type that is not supported". Ik vermoed dat een upgrade naar versie 24 gaat helpen maar dat wil ik eigenlijk eerst zeker weten.

Is er iemand die weet of dit in de nieuwere versies nu wel werkt of die dat even voor me met één clipje wilt uitproberen?
 
Ik gebruik nu al een tijdje de sena 10c evo headset met camera. Super handig dat je geluid enz goed zit. Maar de beeldkwaliteit is toch niet op niveau van gopro. Zeker niet bij regen of minder goed licht.

Ik overweeg deze aan te schaffen. Ik lees echter in sommige recencies dat het een drama is om het videomateriaal er af te halen. Is dat inmiddels verbeterd?
 
@frankem Daar heb ik nog geen moeite mee gehad. Micro USB insteken en dan headset inschakelen en camera modus activeren en schijf is te zien op mac. Dan kun je gewoon slepen vanaf daar.

Als je de headset niet inschakelt bij inpluggen zal die gewoon opladen.

Format doe ik op device zelf met de juiste combinatie. Die vele knoppen combos onthouden vind ik de grootste uitdaging. Maar dat was met m'n vorige headset ook al.
 
Gebruikt hier iemand Pinnacle?

Ik heb opnames van mijn GoPro Hero6 Black in 2.7K@50fps die mijn (oude) Pinnacle versie 20 niet wilt importeren: "Library ... appears to be of a size or type that is not supported". Ik vermoed dat een upgrade naar versie 24 gaat helpen maar dat wil ik eigenlijk eerst zeker weten.

Is er iemand die weet of dit in de nieuwere versies nu wel werkt of die dat even voor me met één clipje wilt uitproberen?

Kan je geen demo downloaden? Vroeger had je demo's van Pinnacle, die gingen 30 dagen mee en je kon tot 3 minuten ofzo video maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan