Het Grote Motovlog Topic Deel I

Goedkope camera als b-roll?
Moet eerlijk zeggen dat het aan de lader minder lijkt, morgen of Vrijdag eens filmen op de motor, kijken wat die echt kan.
Maar, voorlopig dus nog bij de Dirk te vinden ;)

Beeld wel kort vergelijken met de Firefly 8S en dan valt wel direct op dat de wijdheid veel beperkter is.
Maar goed, als tweede of derde camera... we gaan er eens naar kijken.

Meeste hadden het al wel geraden natuurlijk ;)

Maar besloten om hem wel te houden, al is het maar puur om de mounts die er bij zitten ;)
 
@Meifesto was de framerate tijdens alle opnames gelijk aan je andere twee camera's? Kon gelijk al zien dat ie minder dan 24 frames toont. Maar dat kan ook gebeuren als je bijv. met dat ding op zou nemen in 25 fps en je video rendert in 30 fps.
 
@Meifesto was de framerate tijdens alle opnames gelijk aan je andere twee camera's? Kon gelijk al zien dat ie minder dan 24 frames toont. Maar dat kan ook gebeuren als je bijv. met dat ding op zou nemen in 25 fps en je video rendert in 30 fps.
Nee, Drift en Firefly zijn 30fps.
Deze dus minder ;)

Volgens de editor 29,79. Maar zou me niks verbazen als het origineel 24 of 25 is, wat de editor aangepast heeft.
 
@Meifesto misschien nog wel minder. Zeker in het donker natuurlijk nog minder frames.. sluiter langer open, dus meer licht naar binnen.
Maar wat wil je voor dat bedrag.
 
Na lang twijfelen toch maar weer een begin gemaakt aan het maken van video's met een nieuw kanaal.


Het kanaal is vooral gericht op cruiser motoren (voor nu). Wie weet wat de toekomst brengt.

Tips zijn welkom. Kritiek ook, zolang het onderbouwd is :).
 
Laatst bewerkt:
Ja, alhoewel die het in de tunnel en nachts nog best goed deed eigenlijk ;)
Maar voor zo bedrag kan je niet veel verwachten inderdaad.

Leuk voor mensen die in willen stappen en er geen geld aan willen uitgeven. Dan weet je wel of het wat is of niet... maar meer dan dat is het echt niet. Persoonlijk zie ik het als zonde van de grondstoffen. :P
 
Leuk voor mensen die in willen stappen en er geen geld aan willen uitgeven. Dan weet je wel of het wat is of niet... maar meer dan dat is het echt niet.

Ja, zo zie ik het ook. Of mensen die er gewoon 1 willen helpen voor verzekering of what ever. Cheap dashcam dingetje ;)

Maar de mount bevalt goed, dus die gaan we vaker gebruiken.
Nu alleen kijken waar ik hem plaatst als de moffen op de XT zitten xD
 
Na lang twijfelen toch maar weer een begin gemaakt aan het maken van video's met een nieuw kanaal.
Het kanaal is vooral gericht op cruiser motoren (voor nu). Wie weet wat de toekomst brengt.

Tips zijn welkom. Kritiek ook, zolang het onderbouwd is :).

Alvast gesubbed, kritiek voor is denk ik voornamelijk de audio, maar ik ga straks de rest kijken.
 
Alvast gesubbed, kritiek voor is denk ik voornamelijk de audio, maar ik ga straks de rest kijken.
Als je meer tips hebt hoor ik het graag :). Met audio neem ik aan wat je ook in de video aan gaf, dus meer de spraak. Ik ben ermee aan het werk voor de volgende. Maandag (hopelijk) weer een nieuwe video :).
 
Ook gesubd, de videokwaliteit ziet er alleszins al veelbelovend uit :) de gain van je mic staat denk ik veel te hoog, daarom dat het ietsjes kraakt geloof ik.
 
Ze blijven video's stelen van me. Heb nu een kanaal met minstens 6 video's die er leuk aan verdient en ook veel reclames er tussendoor gooit.
Vanavond eens even YouTube weer wat copyright claims toesturen en dan gaat de eigenaar van het kanaal me weer bestoken op alle mogelijke manieren op alle social media kanalen dat ie het niet zo had bedoeld en of ik z'n strikes wil verwijderen etc. Zo een had ik er laatst. Heb toen 1 strike ingehouden, zodat ie zijn kanaal zou behouden. Deze krijgt er 6, dus zijn kanaal zal compleet verdwijnen. Ik steek er tijd, moeite, geld en risico in en een ander kopieert en plakt lekker en krijgt er geld voor. Deze geef ik de kans niet. :P
 
Een vraagje. Ik heb een GoPro Hero 4. Hiermee neem ik af en toe filmpjes op van mijn ritjes en plaats die op youtube. Ik neem de filmpjes op op FullHD (1920*1080) op 50 fps. Ik bewerk alles met DaVinci en render de filpmjes dan met de Youtube settings (1920 x 1080 HD, 50 fps, quicktime format, H.264 codec).
Wanneer ik mijn filmpjes terug kijk op Youtube, dan zie ik af en toe blokjes in beeld. Alsof de resolutie ineens toch niet HD is. Is er een manier om dit op te lossen? Of moet ik gewoon in een hogere resolutie opnemen?
Voorbeeld ( zo rond 5:00. Het valt mij zelf altijd het meeste op boven mijn linker hand)
 
Goed zo. Hakken!

Aanpakken die hap idd! Ze pikken overal wat vandaan en dan leuk geld verdienen. Ga gvd lekker je eigen content maken!

edit; ik denk dat het 'm dun in de broek liep, want ik had 'm in één video een waarschuwing gegeven en hij heeft zo ongeveer alles waar mijn video's in voorkomen op privé gezet. Ik sla de linkjes en info nog wel even op, mocht ie ze weer ooit van prive afhalen. Ik geef altijd wel een waarschuwing vooraf.
 
Laatst bewerkt:
Aanpakken die hap idd! Ze pikken overal wat vandaan en dan leuk geld verdienen. Ga gvd lekker je eigen content maken!

edit; ik denk dat het 'm dun in de broek liep, want ik had 'm in één video een waarschuwing gegeven en hij heeft zo ongeveer alles waar mijn video's in voorkomen op privé gezet. Ik sla de linkjes en info nog wel even op, mocht ie ze weer ooit van prive afhalen. Ik geef altijd wel een waarschuwing vooraf.
Eieren voor ze geld gekozen.
meeste winst heeft die toch al behaald.

Zoek jij ook echt op youtube naar de content, of gebruik je daar Youtube studio voor?
 
Iemand die ervaring heeft met goede camera's?

Ik film nu meer naast de motor dan er op en gebruik daar nu meestal mijn telefoon voor maar die heeft, hoe goed hij ook is, zijn beperkingen.
Ben nu langzaamaan aan het kijken naar camcorders/systeemcamera's enzovoorts maar het wordt heel snel heel duur.

Een microfoonaansluiting zou heel fijn zijn, fullHD filmen uiteraard, het liefst verwisselbare lenzen of een goede optische zoom zodat het kader aan te passen is, een redelijke stabilisatie enzovoorts...
De meeste actioncams vallen dus al af...
 
Eieren voor ze geld gekozen.
meeste winst heeft die toch al behaald.

Zoek jij ook echt op youtube naar de content, of gebruik je daar Youtube studio voor?

Eieren voor zijn geld idd. Ik doe beide. Als ik tijd over heb, zoek ik zelf. Bepaalde motoren zijn populair, als ik daar dan op zoek, stel ik de filter verder in op 'laatste maand' of 'laatste jaar' en dan komt er altijd wel wat naar boven. Dan kijk ik naar het aantal subscribers en aantal views. Is dat echt laag, dan steek ik er geen moeite in. Is het toch redelijk wat, dan ga ik er wel moeite voor doen. Via Studio kost het nauwelijks moeite, handmatig ben je toch wat meer tijd kwijt. Maar ik accepteer het gewoon niet als een ander moeiteloos mijn content jat en ik er gewoon tijd, moeite, geld en risico in stop om iets online te krijgen en dan mijn watermerken weghaalt en vaak geen credits geeft, zonder toestemming. En die credits heb je ook geen zak aan, 98% lees de beschrijving onder een video niet. Mensen gebruiken zelfs Google niet, daarom zie je vaak eenvoudige vragen terug op Facebook. Veel mensen zijn gewoon te lui om iets zelf uit te zoeken en daarom worden (even een zijstapje) ook zoveel mensen 'opgelicht' via dropshippers. Ze onderzoeken niet.

Ik heb bijv. de TomTom VIO in wat filmpjes gebruikt, het staat in het gepinde bericht, het staat in de beschrijving.. en nog krijg je dan vragen wat dat ding is. Simpel word ik er soms van. :+


@Sjefman voor mijn video's naast de motor, gebruik ik een systeemcamera; Sony NEX5R + andere lens (eigenlijk een portretlens met een minimaal diafragma van f/1.8). Ook nog een Panasonic Lumix LX15 (compactcamera), deze heeft een 1" sensor en een diafragma van minimaal f/1.4. De compactcamera gebruik ik als ik geen plek heb voor de systeemcamera of als ik even tussendoor toevallig een motor mee heb, die niet op de planning stond. Bij de Sony heb ik een externe microfoon, bij de Lumix niet (enige geluid wat ik opneem is uitlaatgeluid als ik naast de motor sta). Het spul is inmiddels al wat jaren oud, maar ik ben tevreden over de kwaliteit tot nu toe. Geen zin om een DSLR te kopen om nog mooiere plaatjes te schieten, voor mij voldoet de NEX5 met die extra lens gezien ook het aantal bezoekers op mijn website (20k-40k per maand ofzo, afhankelijk van seizoen) en de totale interesse in de A1/A2-niche. Als ik nou een of ander foodblog had, was het wellicht anders, maar ook die kan je nog best op de foto zetten met dat ding. Enige nadeel van die portretlens is dat er bij veel licht op glimmende delen chromatische aberratie optreedt, maar dat kan je met Photoshop redelijk beperken op die specifieke punten. Nogmaals; mijn tests zijn gratis, ik krijg er niet voor betaald (op reclames na, maar die dekken de kosten en zeker de tijd niet), dus ik ga niet het beste van het beste kopen. Wel heb ik die camera's en lens van inkomsten betaald, dus een upgrade in toekomst zal er vast wel komen.

Hier voorbeeld van wat met de NEX is geschoten/gefilmd (video onderaan test en druk ff op de rode knop om meer foto's te zien);
Test: Triumph Street Triple S 660 35kW A2-rijbewijs

Hier voorbeeld van wat met de Lumix is geschoten/gefilmd (video onderaan test en druk ff op de rode knop onder de video om meer foto's te zien); Kort getest: Benelli Imperiale 400 35kW A2-rijbewijs
 
Laatst bewerkt:
@Monomuis heel erg bedankt! Dit is de info die ik zoek. Het beeld van de Sony zou ik fantastisch vinden. Zoiets ben ik naar op zoek. Je ziet wel duidelijk het verschil in de twee camera's, bij de walkarounds zie je dat de Sony beter met licht omgaat en minder snel overbelicht.

Oja, ook zo'n ergernis aan mijn telefoon: auto focus. Ik wil ook eens een camera neer kunnen zetten, de scherp stellen en dan dat hij daar op blijft staan. Mijn telefoon is continu naar dingen op zoek om op scherp te stellen waardoor je dus regelmatig wazige stukjes hebt. Een rustig kijkbeeld geeft het ook niet.
 
Ik heb ook een Sony camcorder voor ernaast. Een van de HDR reeks volgens mij.
Overgenomen van Monomuis enkele jaren terug al weer.

Bevalt goed, heb zelf alleen de lens flink beschadigd met sparks van slijptol >.<
Meeste momenten zie je daar gelukkig niks van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan