Het Grote Motovlog Topic Deel I

Ik kan me ergens wel voorstellen dat exotische A2 motoren soms goed views trekken, omdat niemand videos ervan post? Dus als jij dan een video post, en mensen zoeken ernaar, zien ze jouw video. Daar klikken ze dan op, en dan gaan ze doorklikken omdat je kwaliteit leverde in die video? Exoten kunnen in je voordeel en nadeel werken.
Ik kan me wel voorstellen dat Japanse motoren wat meer bekijks trekken dan Europeanen. Waarom: Japanse motoren zijn toch wat bekender, en betaalbaarder.

Qua jouw Aprilia video: In de titel zetten "Aprilia Tuono 660 A2 Mapping" en mensen gaan zekers klikken, want "Wth is A2 mapping?". Gelukkig zijn sommige mensen niet zo slim en denken dat het een ultieme modificatie van de motor is :') . Je weet het nooit.

Je kunt natuurlijk ook zelf met je helm op en zwembroek aan een thumbnail maken met een "scheve" tekst erbij? Dan krijg je ook wel views, alleen niet zo'n heel serieus publiek ;) .

Vaak ben ik inderdaad wel de eerste ter wereld met bepaalde video's. Dat is best leuk om te weten.
Ik zet er altijd 'A2' in en in de tags ook nog '35kW'. Het woord 'mapping' hoeft er niet eens achter, beginnende motorrijders weten niet wat een mapping is. Bij topsnelheidsvideo's zet ik dan ook A2 er in en men leest vaak de openingstitel in de video zelf niet, dus je krijgt dan ook mensen die denken een vol vermogen video te zien en zeggen dan dat ik niet kan rijden. :]

Ik ga gewoon door zoals ik al bezig ben. Meestal in de winter heb ik weinig content meer. Misschien dit jaar nog wel wat verzamelen, maar het is ook niet erg om een paar maanden weinig met motoren te doen. Tijdens het motorseizoen heb ik nagenoeg geen vrije tijd meer over voor andere dingen naast motoren en mijn zoontje. Moet zelfs nog video's uit 2017 en 2018 een keer monteren van vakanties. :+
 
Ik ga gewoon door zoals ik al bezig ben.
Goed idee. Als ik ga kijken naar hoeveel content sommige creators pushen, dan denk ik "hoe dan?!". Dan bedoel ik:
- Werken die mensen niet?
- Hebben die geen sociaal leven?
- Hebben die geen vriend(in) die aandacht wil?

Nu moet ik wel zeggen dat ik het dan niet gek vind dat gezegd wordt "motorrijden is duur", vooral niet als je 1000km plezier-benzine per week verbrandt. Ik bedoel.. dan vraag je er ook wel om.

In de winter kun je ook gewoon videos maken hoor :O . Gewoon doorrijden :) . Juist in de winter zou je zeggen dat meer mensen YT videos zitten te kijken, aangezien ze zelf niet buiten komen. Dan heb je het publiek dat in de zomer geen tijd heeft om jouw nieuwe videos te kijken kijkende, want zeg nou eerlijk: wat doen de meeste rijders liever? Een YT video kijken of motorrijden in de stralende zon?
 
Er zijn er genoeg die idd niet veel daarnaast doen, anderen verdienen er zoveel mee dat dat gewoon het inkomen is.

Ik maak video's van nieuwe motoren, importeurs doen de motoren zo rond september/oktober de deur uit via de dealers. Dus dan valt er niets om te rijden en ik ben geen motovlogger die ouwehoert in zijn/haar helm. Ik laat kort iets zien wat een motor kan, meer niet.

Verder nemen de kijkers af in de winter. Althans, dit was 2020 op YT;
1628513313446.png


De meeste kijkers toch wel in de warmere periode. Ik zie het ook op mijn website, de meeste bezoekers heb ik tussen maart en oktober.
Dus filmpjes voor de winter moet ik nu maken en niet in de winter zelf. En als ik het niet doe, ook niet erg, maar dan kan je wel weer slechter vindbaar zijn op YT.
 
He, nieuwe optie weer bij YT. Je kan als een bepaalde video van jou op YT is gekopieerd, toekomstige uploads ook op andere kanalen meteen aanpakken zonder dat je er werk voor hoeft te doen. Twee dagen terug iemand een waarschuwing gegeven mijn video te verwijderen omdat ie anders een strike krijgt. Daar luistert deze persoon niet naar en zegt dat het zijn video is. Dus die heeft straks een strike aan z'n broek hangen. :Y

Straks hoef ik niets meer te doen, dat is eigenlijk ook wel saai. :+

1628866842350.png

edit;
En het draait. :)
1628879465510.png
 
Laatst bewerkt:
Nu ik de 1000km beurt van de CRF gehad heb, vraag ik me het volgende af:

Er zijn maar weinig/geen video's te vinden omtrent het leren van off-road rijden. Veel video's worden geüpload met tips en tricks, maar geen concrete "stap 1: begin met x, stap y: ga verder met y" etc. video's. Zou dit de rede hebben dat niemand hier interesse in heeft, of omdat niemand zin heeft om dit op te nemen? Als het dit laatste is zie ik dit als een gat in de "markt". Iemand enig idee?
 
Nu ik de 1000km beurt van de CRF gehad heb, vraag ik me het volgende af:

Er zijn maar weinig/geen video's te vinden omtrent het leren van off-road rijden. Veel video's worden geüpload met tips en tricks, maar geen concrete "stap 1: begin met x, stap y: ga verder met y" etc. video's. Zou dit de rede hebben dat niemand hier interesse in heeft, of omdat niemand zin heeft om dit op te nemen? Als het dit laatste is zie ik dit als een gat in de "markt". Iemand enig idee?

Geen video's? https://www.youtube.com/results?search_query=how+to+offroad+motorcycle
Tal van video's.. alleen in het Nederlands zijn ze veel minder te vinden. Die Engelse ga ik niet allemaal kijken overiges, dus misschien heb je ergense nog een punt. In het Nederlands kan het altijd interessant zijn, maar houd er rekening mee dat motorrijden an sich in NL niet echt populair is. Het is maar een kleine groep die het durft. :P
 
Laatst bewerkt:
Geen video's? https://www.youtube.com/results?search_query=how+to+offroad+motorcycle
Tal van video's.. alleen in het Nederlands zijn ze veel minder te vinden. Die Engelse ga ik niet allemaal kijken overiges, dus misschien heb je ergense nog een punt. In het Nederlands kan het altijd interessant zijn, maar houd er rekening mee dat motorrijden an sich in NL niet echt populair is. Het is maar een kleine groep die het durft. :P
Dat klopt. Deze video's was ik ook tegen gekomen. Maar er zijn geen series te vinden van A tot Z hoe je begint met off road rijden. In het Nederlands ga ik niet beginnen, want... ja.. Nederlands. Ik denk dat een serie van A tot Z (of in ieder geval leren hoe en wat) off road rijden wel iets kan worden. Ik ben al dagen op zoek naar hoe nu te beginnen (concreet), maar daar vind ik niets van op wat leesvoer na. En lezen.. daar heb ik momenteel de concentratie niet voor.

Dus ik ga maar beginnen met het voorbereiden, uitzoeken, en uitwerken van een reeks video's. Nu alleen hopen dat mijn motivatie me niet in de steek laat zoals steeds gebeurd, want dan wordt het een serie met intervallen van 2 maanden tussen de video's.
 
@<deleted> en hopen dat YouTube je een beetje helpt qua algoritme.
Ik heb besloten om in elk geval na de motoren die ik test even geen video's te uploaden. Ik ga dus geen content voor de winter maken of ik moet toevallig tegen iets aanlopen. Genoeg andere dingen te doen en te weinig tijd. Daarnaast vond ik dit jaar op YouTube tegenvallen.
 
@<deleted> en hopen dat YouTube je een beetje helpt qua algoritme.
Ik heb besloten om in elk geval na de motoren die ik test even geen video's te uploaden. Ik ga dus geen content voor de winter maken of ik moet toevallig tegen iets aanlopen. Genoeg andere dingen te doen en te weinig tijd. Daarnaast vond ik dit jaar op YouTube tegenvallen.
Dat YouTube me helpt qua algoritme denk ik niet. Maar ik doe mijn best :) .

Veel plezier met de overige zaken! We zien de nieuwe video's wel verschijnen :) .
 
In de winter kun je ook gewoon videos maken hoor :O . Gewoon doorrijden :) . Juist in de winter zou je zeggen dat meer mensen YT videos zitten te kijken, aangezien ze zelf niet buiten komen. Dan heb je het publiek dat in de zomer geen tijd heeft om jouw nieuwe videos te kijken kijkende, want zeg nou eerlijk: wat doen de meeste rijders liever? Een YT video kijken of motorrijden in de stralende zon?

Dat zou je denken, maar vaak zakken de views wel wat in.
Veel mooiweerrijders doen in de winter iets anders hobbyen en zullen dan ook op yt etc daar meer mee bezig zijn.
 
He, nieuwe optie weer bij YT. Je kan als een bepaalde video van jou op YT is gekopieerd, toekomstige uploads ook op andere kanalen meteen aanpakken zonder dat je er werk voor hoeft te doen. Twee dagen terug iemand een waarschuwing gegeven mijn video te verwijderen omdat ie anders een strike krijgt. Daar luistert deze persoon niet naar en zegt dat het zijn video is. Dus die heeft straks een strike aan z'n broek hangen. :Y

edit;
En het draait. :)

Dat is wel een fijne toevoeging ja.
Zeker voor kanalen zoals die van jou.
 
Dat klopt. Deze video's was ik ook tegen gekomen. Maar er zijn geen series te vinden van A tot Z hoe je begint met off road rijden. In het Nederlands ga ik niet beginnen, want... ja.. Nederlands. Ik denk dat een serie van A tot Z (of in ieder geval leren hoe en wat) off road rijden wel iets kan worden. Ik ben al dagen op zoek naar hoe nu te beginnen (concreet), maar daar vind ik niets van op wat leesvoer na. En lezen.. daar heb ik momenteel de concentratie niet voor.

Deze is ansich wel erg goed. Maar niet gratis (meer) volgens mij :(
 
Ik dacht vandaag ook weer eens "laat ik wat uploaden". Dus dat maar gedaan. Vervolgens gaan kijken wat de interval was. Ik dacht minder dan een maand, maar zat er dik overheen. Inconsistent.. dat zeker. Maar werk en privé gaan voor hobby. En waar motorrijden geen hobby is, maar gewoon dagelijkse gang van zaken, is het maken van video's dat zeker wel.
 
Hier is het ook hobby, daarom stop ik er binnenkort ook ff mee. Volgend jaar weer verder. Blijf wel reacties geven op vragen onder de video's. Sowieso gaan volgende maand denk ik ook de meeste demo's weg bij de importeurs, dus valt er ook weinig te halen. Daarbij is het steeds sneller donker en omdat ik overdags werk, moet ik dus 's avonds rijden? In de weekenden heb ik ook vaak geen tijd om te rijden, omdat mijn vrouw dan in het ziekenhuis werkt. Alleen 's avonds rijden is ook niet leuk. Wel rustiger op de weg, dat dan weer wel.

Volgend jaar maar weer eens zien wat voor leuks er mee kan worden genomen. Denk dat in oktober/november er wel weer wat nieuwtjes naar buiten komen. Met de baby erbij valt het me nog best mee hoeveel motoren ik dit jaar heb gereden, maar ik heb echt bijna geen vrije tijd gehad dit seizoen en dat is niet goed. Maar goed, die dagen/weken/maanden komen er binnenkort weer aan en dan kijk ik daarna ook weer uit om tests te maken. :)
 
Blijkbaar vandaag de 100 subs gepasseerd! Niet écht een mijlpaal in vergelijking met jullie, maar toch, van de twee naar drie cijfers.

En dat terwijl ik écht een hele slechte 'vlogger' ben. Ik doe ook alles fout wat Youtube en algoritmes betreft. :t




Ben nu met heel interessante klussen bezig aan m'n motor, die moeten echt fantastisch zijn voor de 'prutsen met sjef' filmpjes maar heb gewoon even geen zin om te filmen. Lekker m'n eigen gang gaan, op eigen tempo, is ook wel eens lekker. Ik weet ik ieder geval dat alles dan een stuk sneller klaar is. Overigens is de prutsen met sjef categorie echt duidelijk het populairst op m'n kanaal.
 
Blijkbaar vandaag de 100 subs gepasseerd! Niet écht een mijlpaal in vergelijking met jullie, maar toch, van de twee naar drie cijfers.

En dat terwijl ik écht een hele slechte 'vlogger' ben. Ik doe ook alles fout wat Youtube en algoritmes betreft. :t

Gefeliciteerd! De eerste 100 zijn echt wel lastig.
Als je niet wil filmen, zeker niet doen. Klussen en filmen duurt minimaal 2x zo lang, zo niet nog langer.
Algoritmes kan je weinig aan doen en die veranderen ook elke keer. Daarnaast zijn video's over motoren minder populair dan bijv. gaming. Al helemaal omdat je het in het Nederlands doet, valt de rest van de wereld al weg.
Maar stel je maakt een gamekanaal, probeer dan maar eens zichtbaar te worden. Misschien als je twee pluspunten hebt dat het nog wel lukt, maar anders is het bijna niet te doen.

Maar bepaalde video's kan je nog best wat hits op halen... stel dat je bijv. een oliewissel van je GSXF doet en in het Engels, dat kan best wat opleveren. Bij mijn MT-03 heb ik dat gedaan. 70k views in bijna 6 jaar tijd. Ik moet nog een keer een thumbnail voor die video maken. Let niet op de cheesy muziek. :+

 
Ik merk dat alles waar 'review' 'tips' en dergelijke in voor komt het goed doet. Mijn gemiddelde video wordt 30-150 keer bekeken, en dan heb ik ineens uitschieters naar de 1k+. Heel typisch. Maar goed, ik doe het niet per sé voor de views, maar meer omdat ik het leuk vind.
 
Ik merk dat alles waar 'review' 'tips' en dergelijke in voor komt het goed doet. Mijn gemiddelde video wordt 30-150 keer bekeken, en dan heb ik ineens uitschieters naar de 1k+. Heel typisch. Maar goed, ik doe het niet per sé voor de views, maar meer omdat ik het leuk vind.

Ja maar meer views werkt wel aanstekelijk om meer content te maken. :) Maar onderhoud levert dus ook wel hits op. Enige nadeel is dat je natuurlijk niet zoveel motoren hebt of achter elkaar hebt dat je een flinke lijst video's kan maken. Dan moet je aan motorvrienden vragen of je mag filmen als de olie aan vervanging toe is. :+
 
Ja maar meer views werkt wel aanstekelijk om meer content te maken. :) Maar onderhoud levert dus ook wel hits op. Enige nadeel is dat je natuurlijk niet zoveel motoren hebt of achter elkaar hebt dat je een flinke lijst video's kan maken. Dan moet je aan motorvrienden vragen of je mag filmen als de olie aan vervanging toe is. :+

Ja precies. En de onderhoudsvideo's vind ik leuk om te maken. Onder de noemer, 'als ik het kan kan iedereen het'. Maar inderdaad, je hebt maar zo veel wat je op kan nemen, en twee keer per jaar olie wisselen is ook zo saai. Daarom is het eigenlijk erg jammer dat ik nu besloot het niet te filmen. Kleppen inspecteren en stellen is juist iets wat volgens mij wel views oplevert omdat niet iedereen het doet.


Ondertussen doe ik ook het onderhoud aan de Z1000 van m'n neef, die is ook al op m'n kanaal te zien geweest.
 
Ja precies. En de onderhoudsvideo's vind ik leuk om te maken. Onder de noemer, 'als ik het kan kan iedereen het'. Maar inderdaad, je hebt maar zo veel wat je op kan nemen, en twee keer per jaar olie wisselen is ook zo saai. Daarom is het eigenlijk erg jammer dat ik nu besloot het niet te filmen. Kleppen inspecteren en stellen is juist iets wat volgens mij wel views oplevert omdat niet iedereen het doet.


Ondertussen doe ik ook het onderhoud aan de Z1000 van m'n neef, die is ook al op m'n kanaal te zien geweest.

Die onderhoudsvideo's zijn ook leuk om te maken en vaak nog handig ook om eens terug te kijken

Die MT-03 is dry sump, dus sowieso hele andere manier van vullen. Dan is zo'n filmpje wel interessant. Dry sump is trouwens een bitch om te peilen. Ik wil snel duidelijk hebben of er voldoende olie in zit.
 
Als ik mensen een tip mag geven qua onderhoudsvideo's: gebruik handschoenen. Geen dikke, maar eventueel gewoon van die latex dingen. De reden dat ik vaak bij dit soort filmpjes afhaak, is de verzorging van de handen. Gewoon een tip. Niet dat ik de video hierboven erg storend vond, maar als je veel soortgelijke video's maakt, kan het in je voordeel werken. Je kunt natuurlijk ook gewoon werkplaatshandschoenen gebruiken, waar je jezelf prettig bij voelt en waarmee jij kunt werken.
 
Laatst bewerkt:
Als ik mensen een tip mag geven qua onderhoudsvideo's: gebruik handschoenen. Geen dikke, maar eventueel gewoon van die latex dingen. De reden dat ik vaak bij dit soort filmpjes afhaak, is de verzorging van de handen. Gewoon een tip. Niet dat ik de video hierboven erg storend vond, maar als je veel soortgelijke video's maakt, kan het in je voordeel werken. Je kunt natuurlijk ook gewoon werkplaatshandschoenen gebruiken, waar je jezelf prettig bij voelt en waarmee jij kunt werken.
Dan zijn mijn onderhoudsvideo's dus ook niks xD

Als mensen wekelijks met olieën etc werken dan snap ik het ook wel hoor.
Maar 1x in de maand, moet toch kunnen ;)
 
Iets anders, gezien het hierboven over thumbnails etc ging;

Moeite waard, zeker voor de grotere kanalen hier ;)
Denk dat ik nog te klein ben om dat verschil te zien/merken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan