Het Grote Motovlog Topic Deel I

Ik had weer eens niet goed gelezen.. daarbij ben ik nog niet helemaal bij met haar avonturen. :+
Zit nog in Afrika, seizoen 5. Ik kijk niet vooruit, maar nu ik wat thumbnails en tekst zie van S6, zie ik idd Ecuador. 8-)

Heb de rest van Africa (tijdelijk) geskipped en gelijk begonnen aan S6.
Is iets makkelijker te volgen als je niet achterloopt ;)
 
Zelf nog erg druk bezig met editten van 3 dagen Duitsland.
Zoveel uren aan beeldmateriaal, en dan tussendoor nog normale video's.

Zal in de winter iets minder normale video's maken zodat ik iets meer tijd heb voor de Duitsland beelden.
Want na een maand ben ik pas net door dag 1 heen met knippen en verwijderen.
En 1 video online, van de rit naar drielandenpunt, maar dat is niet de vakantie video zelf ;)
 
100-150 voor een motor? Dan moet er nog veel geld in om 'm op te knappen.
Ik ga pas weer video's rond maart-april maken. Denk eerder april, want het rooster van m'n vrouw zit in maart nog precies op mijn vrije dagen.
Hoop wel dat 2022 beter bekeken zal worden, dit jaar was gewoon ruk ten opzichte van de voorgaande jaren. Zal deels corona zijn, deels niet interessante motoren voor de kijkers. 125cc blijft toch met meest bekeken.

Wat betreft starten met S6 is misschien ook een goeie, het zijn ook nog behoorlijk wat afleveringen anders en ik heb zoveel andere dingen die ik wil doen/zien. :o
 
Laatst bewerkt:
Nieuw seizoen om de hoek, weer wordt mooier en meer en meer motoren op de weg elk weekend.
Iedereen de winter een beetje oke door gekomen?
Alle (nieuwe) familieleden gezond?


En misschien nog wel belangrijker;
Nog plannen voor dit jaar?
 
Druk met verbouwen, ben denk ik maar 1x op m'n motorscooter gestapt na de jaarwisseling. Kan nu ook niet motorrijden, er staat een berg troep voor de plek waar de motoren staan. Plannen? Ja, wat motoren testen dit jaar en daar over schrijven en wat filmpjes maken. Geen idee hoeveel ik er ga doen, na de verbouwing moet de boel intern natuurlijk gedaan en verhuisd worden.

Ben benieuwd wat het algoritme van YouTube gaat doen, heb het idee dat ik nog maar weinig wordt voorgeschoteld, omdat ik niet 3x per week op vaste tijd wat er op zet, maar gewoon alleen wat erop zet als ik wat boeiends heb. Maakt me eigenlijk ook geen zak uit. Ik doe het voor de lol en doe het alleen als ik tijd heb. Heb wel steeds minder tijd. ;(
 
Nieuw seizoen om de hoek, weer wordt mooier en meer en meer motoren op de weg elk weekend.
Iedereen de winter een beetje oke door gekomen?
Alle (nieuwe) familieleden gezond?


En misschien nog wel belangrijker;
Nog plannen voor dit jaar?
Plannen voor dit jaar: meer offroad rijden, en dat zonder op mijn gezicht te gaan :') . Maar aangezien op je plaat gaan bij offroaden hoort, zal dat nog vaak genoeg gebeuren. Verder de laatste aanpassingen doen aan de AT, en dan oefenen, oefenen en oefenen.

Verder: geen idee eigenlijk.
 
Druk met verbouwen, ben denk ik maar 1x op m'n motorscooter gestapt na de jaarwisseling. , na de verbouwing moet de boel intern natuurlijk gedaan en verhuisd worden.

Ben benieuwd wat het algoritme van YouTube gaat doen, heb het idee dat ik nog maar weinig wordt voorgeschoteld, omdat ik niet 3x per week op vaste tijd wat er op zet, maar gewoon alleen wat erop zet als ik wat boeiends heb.
Verhuizen ook nog, ja dat kost ook wel wat tijd.
Zelf hier met lekkage gezeten dankzij Eunice. Dus binnenkort de reparatie opstarten.
Zie daar al tegen op -O-



Plannen voor dit jaar: meer offroad rijden, en dat zonder op mijn gezicht te gaan :') . Maar aangezien op je plaat gaan bij offroaden hoort, zal dat nog vaak genoeg gebeuren. Verder de laatste aanpassingen doen aan de AT, en dan oefenen, oefenen en oefenen.
Ook leuk natuurlijk :)
Veel oefenen betekend hopelijk minder vallen ja.
 
Verhuizen ook nog, ja dat kost ook wel wat tijd.
Zelf hier met lekkage gezeten dankzij Eunice. Dus binnenkort de reparatie opstarten.
Zie daar al tegen op -O-




Ook leuk natuurlijk :)
Veel oefenen betekend hopelijk minder vallen ja.

Ja, intern verhuizen, hè. 50% woonruimte erbij, dus dan verschuift het werkhok een verdieping omhoog en vast nog wel meer.
Mooi balen van die lekkage! Hier is het in elk geval een grote puinzooi en ik kan ook niet bij de motoren zonder een berg aan spullen te verplaatsen en na de rit weer terug te plaatsen. Vind het wel best zo, al ben ik wel weer toe aan een goede rit, voor het mentale. :]

Maar goed, accu van de motor is denk ik ook aan het sterven, dus die moet ik ook nog vervangen. Heb de nieuwe al liggen, dus binnenkort eens proberen of dat makkelijk gaat. Volgens mij zit de tank in de weg, maar ik ga het wel zien.
 
Ja, intern verhuizen, hè. 50% woonruimte erbij, dus dan verschuift het werkhok een verdieping omhoog en vast nog wel meer.
Mooi balen van die lekkage! Hier is het in elk geval een grote puinzooi en ik kan ook niet bij de motoren zonder een berg aan spullen te verplaatsen en na de rit weer terug te plaatsen. Vind het wel best zo, al ben ik wel weer toe aan een goede rit, voor het mentale. :]

Maar goed, accu van de motor is denk ik ook aan het sterven, dus die moet ik ook nog vervangen. Heb de nieuwe al liggen, dus binnenkort eens proberen of dat makkelijk gaat. Volgens mij zit de tank in de weg, maar ik ga het wel zien.
Interne verhuizing _O-
Maar meer woonruimte kan geen kwaad. Ook niet met de kleine natuurlijk.

Ik weet nu al dat ik de komende 2 weken de bike weinig zal pakken, met huidige prijzen.
Baal al preventief, ook mentaal.
Dus kan me dat goed voorstellen ja,
 
Interne verhuizing _O-
Maar meer woonruimte kan geen kwaad. Ook niet met de kleine natuurlijk.

Ik weet nu al dat ik de komende 2 weken de bike weinig zal pakken, met huidige prijzen.
Baal al preventief, ook mentaal.
Dus kan me dat goed voorstellen ja,

Extra woonruimte is echt nodig. Mocht er nog een 2e op komst zijn, dan helemaal. Het is hier nu al een bende, veel te veel spullen en met een kind krijgt ie elke verjaardag (en vaker) ontzettend veel meuk. Motorspullen nemen ook ruimte in en ik moet nu elke keer 'nee' zeggen als er weer wordt aangeboden om een motorpak oid te testen. Straks kan ik overal 'ja' op zeggen. _O-

Huidige prijzen zijn idioot hoog idd. Maar ga je daarom niet rijden? Want je kan er vergif op innemen dat dit gewoon normaal gaat worden en dat we niet meer onder de 2 euro uitkomen. De prijzen zullen nog wel meer stijgen hoor, dit is pas het begin. Met die hogere brandstofprijzen een groter probleem; de transportsector betaalt ook meer voor brandstof en dat ga je zien in de prijzen van alles. Het enige wat er niet op vooruit gaat of niet voldoende op vooruit gaat, is je salaris. Dus de broekriem aantrekken, Rutte zei heel wat jaren terug 'eerst komt het zuur, dan het zoet'. Of was het Balkenende? Heb het even opgezocht, dat was Balkellende in 2002.
 
Extra woonruimte is echt nodig. Mocht er nog een 2e op komst zijn, dan helemaal. Het is hier nu al een bende, veel te veel spullen en met een kind krijgt ie elke verjaardag (en vaker) ontzettend veel meuk. Motorspullen nemen ook ruimte in en ik moet nu elke keer 'nee' zeggen als er weer wordt aangeboden om een motorpak oid te testen. Straks kan ik overal 'ja' op zeggen. _O-

Huidige prijzen zijn idioot hoog idd. Maar ga je daarom niet rijden? Want je kan er vergif op innemen dat dit gewoon normaal gaat worden en dat we niet meer onder de 2 euro uitkomen. De prijzen zullen nog wel meer stijgen hoor, dit is pas het begin. Met die hogere brandstofprijzen een groter probleem; de transportsector betaalt ook meer voor brandstof en dat ga je zien in de prijzen van alles. Het enige wat er niet op vooruit gaat of niet voldoende op vooruit gaat, is je salaris. Dus de broekriem aantrekken, Rutte zei heel wat jaren terug 'eerst komt het zuur, dan het zoet'. Of was het Balkenende? Heb het even opgezocht, dat was Balkellende in 2002.

Kan nog wel een broek gebruiken _O-

Merk wel dat ik iets minder plezier ritjes rij.
Maandelijks al niet de meeste vvrije ruimte, dus de riem zat al vrij strak.
Dus moet helaas ergens in snijden.
Salaris zal niet echt stijgen nee.

Nu gewoon volhouden tot Mei, en dan is er wel weer wat ruimte natuurlijk. Dat scheelt, dan wordt het ook best echt mooi weer, en zal er meer en meer gereden worden verwacht ik.
 
Vanaf 1 april krijg je 17 ct lagere brandstof. Niet dat dat opschiet, maar het is een beetje. Vanaf 1 juli dan naar 9% btw voor energie. Slim gedaan, want in juli stookt niemand en heb je minder lang de lampen branden en ben je langer buiten. Soort sigaar uit eigen doos.

Ik ben echt benieuwd of de brandstofprijzen nog onder de 2 euro gaan zakken, ik ben zelf bang van niet.
Je zou nog op zoek kunnen gaan naar een zuinigere motor, maar vaak moet je dan nog weer bijleggen. Elektrisch is verder ook nog veel te duur voor Jan met de pet. En dat moet je ook wel willen...

Beetje balen dat door de verbouwing ik dus nu niet bij de motoren kan, anders mooi stukkie kunnen rijden. Komt wel weer goed in april. Moet ook nog een lijst maken met wat ik allemaal wil gaan rijden dit jaar.
 
Vanaf 1 april krijg je 17 ct lagere brandstof. Niet dat dat opschiet, maar het is een beetje. Vanaf 1 juli dan naar 9% btw voor energie. Slim gedaan, want in juli stookt niemand en heb je minder lang de lampen branden en ben je langer buiten. Soort sigaar uit eigen doos.

Ik ben echt benieuwd of de brandstofprijzen nog onder de 2 euro gaan zakken, ik ben zelf bang van niet.
Je zou nog op zoek kunnen gaan naar een zuinigere motor, maar vaak moet je dan nog weer bijleggen. Elektrisch is verder ook nog veel te duur voor Jan met de pet. En dat moet je ook wel willen...

Beetje balen dat door de verbouwing ik dus nu niet bij de motoren kan, anders mooi stukkie kunnen rijden. Komt wel weer goed in april. Moet ook nog een lijst maken met wat ik allemaal wil gaan rijden dit jaar.
Elektriscitiet op 9% hadden ze natuurlijk eigenlijk al veel eerder moeten doen. Is gewoon een levensbehoefte.

Binnenkort loopt de lease op de auto af, wordt nu wel een stuk interessanter om te kijken voor elektrische lease....
 
Had idd veel eerder moeten zijn. En waarom nu nog bijna 4 maanden wachten?
Elektrische auto is geen verkeerde beslissing denk ik, die hebben ook een grotere actieradius en met de brandstofprijzen duwen ze je wel die kant op. Maar moet je 'm privé kopen, dan zijn ze nog veel te duur. En als iedereen elektrisch gaat rijden, dan ga je het niet redden met het huidige net.
 
Hier andere mensen die ook geld krijgen van YouTube twee tax forms gehad van XXVI Holdings Inc. uit Amerika?
Dat bedrijf is onderdeel van Alphabet, Google is van Alphabet. Heb formulier B en C, wat elk een recipient copy is. Staat verder weinig op ingevuld, dus A ligt nog in Amerika. Vorig jaar heb ik aangegeven belasting te betalen in NL en niet in Amerika.. geen idee wat ik hier mee moet. Denk het 'ronde archief' in.
 
Hier andere mensen die ook geld krijgen van YouTube twee tax forms gehad van XXVI Holdings Inc. uit Amerika?
Dat bedrijf is onderdeel van Alphabet, Google is van Alphabet. Heb formulier B en C, wat elk een recipient copy is. Staat verder weinig op ingevuld, dus A ligt nog in Amerika. Vorig jaar heb ik aangegeven belasting te betalen in NL en niet in Amerika.. geen idee wat ik hier mee moet. Denk het 'ronde archief' in.
Heeft dat niet te maken met bericht van vorig jaar.
Dat als je meer dan X verdient van youtube je belasting moet betalen aan youtube (buiten de landelijke belasting om).
Dat was een nieuwe wetgeving volgens mij.

Zoiets staat me bij maar kan me het niet exact herinneren.
 
Heeft dat niet te maken met bericht van vorig jaar.
Dat als je meer dan X verdient van youtube je belasting moet betalen aan youtube (buiten de landelijke belasting om).
Dat was een nieuwe wetgeving volgens mij.

Zoiets staat me bij maar kan me het niet exact herinneren.

Staat me niets van bij. Wel een keer zo'n W9 formulier oid ingevuld dat ik belasting in NL betaal en in de USA.
 
Mijn pc is ondertussen langzaam aan het uitstappen.
Videokaart heeft nu last van sagging, dachten eerst dat het de driver was.
Deze verwijderd en opnieuw geinstalleerd, en nu werkt Davinci niet meer.

Dus nu (tijdelijk) op zoek naar een nieuwe editor.
En naar een goedkope videokaart |(
 
Hoi allen,

Ik lees al een tijdje af en toe mee.
Sinds een goed half jaar heb ik een Insta360 One R camera en de afgelopen maanden ben ik het een en ander aan het uitproberen :)
Nu ben ik op het punt gekomen dat ik het 360 graden enigzins onder de knie heb wat ik graag met jullie wil delen.

Ik heb er een soort muziekvideo van gemaakt omdat ik tot op heden geen fatsoenlijke manier gevonden heb om motorgeluid op te nemen.. :/
Heeft iemand daar nog tips voor?

Posbank x Trampoline - Motorcycle Music Video

SpeedingSteve
 
Mijn pc is ondertussen langzaam aan het uitstappen.
Videokaart heeft nu last van sagging, dachten eerst dat het de driver was.
Deze verwijderd en opnieuw geinstalleerd, en nu werkt Davinci niet meer.

Dus nu (tijdelijk) op zoek naar een nieuwe editor.
En naar een goedkope videokaart |(

Is dit niks voor die videokaart?
Of is ie al te ver vebogen? Als ik denk dat dat het is, want ik heb er nog nooit van gehoord. :)

Heb zelf vorig jaar een nieuwe videokaart gekocht, een RTX3060ti. Heb er 9 maanden op moeten wachten en toen was ie nog niet leverbaar. wel een iets ander modelletje met 20% bijbetalen. Dat maar gedaan. Mijn oude videokaart (GTX960 ofzo) heb ik maar bewaard, als deze kapot zou gaan kan ik meteen swappen en door.

Hoi allen,

Ik lees al een tijdje af en toe mee.
Sinds een goed half jaar heb ik een Insta360 One R camera en de afgelopen maanden ben ik het een en ander aan het uitproberen :)
Nu ben ik op het punt gekomen dat ik het 360 graden enigzins onder de knie heb wat ik graag met jullie wil delen.

Ik heb er een soort muziekvideo van gemaakt omdat ik tot op heden geen fatsoenlijke manier gevonden heb om motorgeluid op te nemen.. :/
Heeft iemand daar nog tips voor?

Posbank x Trampoline - Motorcycle Music Video

SpeedingSteve

Ziet er leuk uit zo! Alleen persoonlijk hoor ik dan weer liever motorgeluid (zonder wind) ipv muziek.
 
Hoi allen,

Ik lees al een tijdje af en toe mee.
Sinds een goed half jaar heb ik een Insta360 One R camera en de afgelopen maanden ben ik het een en ander aan het uitproberen :)
Nu ben ik op het punt gekomen dat ik het 360 graden enigzins onder de knie heb wat ik graag met jullie wil delen.
360 staat hier ook op de verlanglijst.
Hopelijk ooit ;)

Is dit niks voor die videokaart?
Of is ie al te ver vebogen? Als ik denk dat dat het is, want ik heb er nog nooit van gehoord. :)
Ga ik naar kijken, bedankt.

Ja, gezien de leeftijd van de videokaart en moederboord kan ik niet alles maar vervangen.
Niet al het nieuwe spul is compentabel met het oude spul (ofzoiets).

Magix lijkt te "werken".
Jammer dat Resolve nu niet wilt opstarten, maar misschien komt dat ook nog wel
 
Ga ik naar kijken, bedankt.

Ja, gezien de leeftijd van de videokaart en moederboord kan ik niet alles maar vervangen.
Niet al het nieuwe spul is compentabel met het oude spul (ofzoiets).

Magix lijkt te "werken".
Jammer dat Resolve nu niet wilt opstarten, maar misschien komt dat ook nog wel

De hele bups vervangen is ook duur.
Morgen krijg ik een nieuwe actioncam binnen van Drift, die eind deze maand uit komt. Mooi aan het begin van het seizoen om mee te spelen.
 
Ben benieuwd of Drift de weg weer heeft gevonden dan?
Durf ik nog niet te zeggen. Dan moet ik 'm in handen hebben gehad. Ben met name beetje bang voor de audio, dat was op de X en XL niet probleemloos. Heb hier trouwens nog de Ghost-S liggen, denk dat ik die een keer ga verkopen want daar doe ik niets meer mee. Was wel een heel fijn apparaat.
 
Hier andere mensen die ook geld krijgen van YouTube twee tax forms gehad van XXVI Holdings Inc. uit Amerika?
Dat bedrijf is onderdeel van Alphabet, Google is van Alphabet. Heb formulier B en C, wat elk een recipient copy is. Staat verder weinig op ingevuld, dus A ligt nog in Amerika. Vorig jaar heb ik aangegeven belasting te betalen in NL en niet in Amerika.. geen idee wat ik hier mee moet. Denk het 'ronde archief' in.
Vandaag ook een tax form gekregen ja |(
Leuk voor de 3x 72 euro _O-

Is een puzzel ansich, dat formulier
 
Terug
Bovenaan Onderaan