Het Grote Motovlog Topic Deel I

Vandaag ook een tax form gekregen ja |(
Leuk voor de 3x 72 euro _O-

Is een puzzel ansich, dat formulier
Ik heb vorig jaar het W-8BEN formulier ingevuld en alles op 0% aangegeven, hier in NL mag ik een sloot aan geld betalen aan de belastingdienst voor de YouTube-inkomsten.

Ik heb ook geen A blad gehad, alleen copies B, C, D en je ziet ook staan dat het 0% is. Ik weet nog even niet wat ik hier mee ga doen. Ik denk niets, zodra YouTube niet meer zou uitbetalen kijk ik er wel naar. YouTube mag het ook wel even makkelijk maken voor Non-US personen. Hoop alleen niet dat ik er gekloot mee krijg als ik ooit weer eens aan de grens bij Amerika sta. Overigens heb ik bij net income '0' staan, dus dan is het met de W-8BEN vorig jaar wel goed gegaan.
 
Ik heb vorig jaar het W-8BEN formulier ingevuld en alles op 0% aangegeven, hier in NL mag ik een sloot aan geld betalen aan de belastingdienst voor de YouTube-inkomsten.

Ik heb ook geen A blad gehad, alleen copies B, C, D en je ziet ook staan dat het 0% is. Ik weet nog even niet wat ik hier mee ga doen. Ik denk niets, zodra YouTube niet meer zou uitbetalen kijk ik er wel naar. YouTube mag het ook wel even makkelijk maken voor Non-US personen. Hoop alleen niet dat ik er gekloot mee krijg als ik ooit weer eens aan de grens bij Amerika sta. Overigens heb ik bij net income '0' staan, dus dan is het met de W-8BEN vorig jaar wel goed gegaan.

Als ik bij google adsense kijk staat er dat NL geen regeling heeft, en dus van de amerikaanse kijkers 30% wordt ingehouden voor US tax.
Net income staat bij mij op 6 en niet op 0, ook interessant.
 
Tis niet direct een vlog, maar hier hoor je me wel onzin uitkramen door de Sena tijdens een ritje een paar weken geleden. :+
 
Heb jij die W-8BEN niet ingevuld vorig jaar?
1648447267388.png
 
Hoi allen,

Ik lees al een tijdje af en toe mee.
Sinds een goed half jaar heb ik een Insta360 One R camera en de afgelopen maanden ben ik het een en ander aan het uitproberen :)
Nu ben ik op het punt gekomen dat ik het 360 graden enigzins onder de knie heb wat ik graag met jullie wil delen.

Ik heb er een soort muziekvideo van gemaakt omdat ik tot op heden geen fatsoenlijke manier gevonden heb om motorgeluid op te nemen.. :/
Heeft iemand daar nog tips voor?

Posbank x Trampoline - Motorcycle Music Video

SpeedingSteve
Ik zie wel weer hetzelfde gebeuren als ik destijds had ontdekt; de kwaliteit blijft achter. Nou is de R al een tijdje op de markt, toch? Hopelijk wordt het nu intussen wel iets beter met bijvoorbeeld de RS, maar het blijft wel een ding natuurlijk.

Filmpje is leuk, je kunt er meer uit halen (zoals de horizon ietsje lager als je naar voren filmt, 't zijn details), maar dat zal een kwestie van oefenen zijn.

Geeft mij weer een mooie reden om mijn ouwe meuk te pluggen :+
 
Rare is dat ik geen percentages heb ingevuld volgens mij, maar dit uit de vragen kwam.

Ik zal er zeker binnenkort eens opnieuw naar kijken.

Ik heb toen 0% ingevuld. Opgezocht etc en ik betaal het hier dus gewoon.


Zo, Drift heeft gister de Ghost XL Pro aangekondigd, dus kon mijn video online. Moest 'm echt snel in elkaar zetten om op de dag van het nieuws dat online te gooien. Ik kan niet bij m'n motor ivm dus werkzaamheden hier in huis, dus mijn scooter gebruikt en een Moto Morini X-Cape ff kort geleend. In principe is het gewoon een Ghost 4K maar dan echt waterdicht en waterdicht met microfoon. Dus kans is zeer groot dat ik die XL Pro het meeste ga gebruiken. 4.5 uur filmen op 4K en 7 uur in 1080 op een lading. Lijkt tot nu toe ook stabieler dan de Ghost 4K. Die wilde nog wel eens vastlopen als je begon met filmen en dan moest je 'm resetten, een foto maken en dan kon je weer filmen. Mogelijk lag dat aan mijn microsd-kaartje waar de Ghost dan moeilijk mee om kan gaan en dan dus vastloopt.

Maar goed, ik heb een pre-productie camera, dus die schijnt geen fw te kunnen updaten. Als het goed is volgt nog een productie-model. Maar zoals ik 'm tot nu toe heb gebruikt werkt ie ook op de huidige fw best goed, al heb ik bij nachtritten wel wat lijntjes in beeld die ik bij de XL en 4K niet heb opgemerkt. Hoop snel weer op m'n eigen motor te kunnen stappen, maar denk dat ik pas echt aan het testen van motoren kan beginnen eind april.

Hier nog het filmpje, echt snel in elkaar gewipt en in maanden geen video meer gemaakt, dus het was weer ff wennen.


Ik maak nog een uitgebreider geschreven verslag van de XL Pro.
 
En met een camera die nog niet veel mensen hebben ;)
Officieel niemand. Uiteraard hier en daar zijn er wat weggegeven om te testen. Heb tot nu toe twee andere kanalen gezien. Vanaf 4 april worden ze verstuurd. Maar wat ik al zeg, in principe een waterdichte Ghost 4K maar dan nog iets beter verfijnd waardoor je 7 uur kan filmen op 1080@30, waar dat met een grote batterij eerst iets van bijna 6 uur was. Ik ga de komende tijd testen hoe lang ik kan filmen in 4K UHD (zou 4,5 uur oid moeten zijn), in 2.7K op 30 fps en 60 fps en 1080 dan met 30 fps en 60 fps. Het ding kan 120 fps en 240 fps aan in 1080 en 720, maar YT ondersteunt dat niet, dus ook niet zo zinvol om voor mij te testen. M'n 256 GB microsd is ook binnen, dus dat maakt het het komende jaar ook makkelijker dat ik niet constant ruimte moet maken. *O*

GoPro is wel beter qua beeldkwaliteit, stabilisatie etc. maar op de motor blijf ik toch bij Drift ivm betere vorm, draaibare lens, hele lange accuduur.
 
Laatst bewerkt:
Binnenkort een nieuwe 256 GB microsd bestellen hier.
Waarschijnlijk crasht de GoPro op 4K vanwege de (leeftijd van de) microsd.
Op 2.7k crasht hij in elk geval niet meer. Dus we kunnen nog wel vooruit ;)
 
Binnenkort een nieuwe 256 GB microsd bestellen hier.
Waarschijnlijk crasht de GoPro op 4K vanwege de (leeftijd van de) microsd.
Op 2.7k crasht hij in elk geval niet meer. Dus we kunnen nog wel vooruit ;)
Of is die kaart gewoon te traag om weg te schrijven op 4K? De bitrate van GoPro ligt behoorlijk hoog t.o.v. bijv. een Drift camera, dus meer MB's die per seconden moeten worden weggeschreven. Heb zelf onlangs een 256 GB kaartje gekocht voor de Ghost XL Pro, kost ook weinig meer (nog geen 40 eur voor Sandisk Extreme).
 
Of is die kaart gewoon te traag om weg te schrijven op 4K? De bitrate van GoPro ligt behoorlijk hoog t.o.v. bijv. een Drift camera, dus meer MB's die per seconden moeten worden weggeschreven. Heb zelf onlangs een 256 GB kaartje gekocht voor de Ghost XL Pro, kost ook weinig meer (nog geen 40 eur voor Sandisk Extreme).
Dat zou ook kunnen, maar hij heeft het een tijd lang wel gedaan ;)
Vandaar ouderdom/slijtage

nee, het zijn inderdaad gelukkig de koste niet meer.
Geen 100 euro meer voor 16gb microsd *O*
 
Dat zou ook kunnen, maar hij heeft het een tijd lang wel gedaan ;)
Vandaar ouderdom/slijtage

nee, het zijn inderdaad gelukkig de koste niet meer.
Geen 100 euro meer voor 16gb microsd *O*
Altijd handig om er wat te hebben liggen (128GB of meer).
Ik heb eigenlijk nog niet gehad dat kaartjes zijn versleten en toch wel heel veel opgenomen. Maar goed, ze zijn natuurlijk ook niet eeuwig overschrijfbaar, een keer stopt het.
 
Ik heb eigenlijk nog niet gehad dat kaartjes zijn versleten en toch wel heel veel opgenomen. Maar goed, ze zijn natuurlijk ook niet eeuwig overschrijfbaar, een keer stopt het.

Hij crashte steeds vaker als ik een opname wou stoppen.
Laatst relatief veel gefilmd, maar het kaartje is nu onleesbaar, maakt niet uit in welke pc ik hem plaats, hij blijft de melding geven dat die geformateerd moet worden.

Heb maar een nieuwe besteld...
 
Hij crashte steeds vaker als ik een opname wou stoppen.
Laatst relatief veel gefilmd, maar het kaartje is nu onleesbaar, maakt niet uit in welke pc ik hem plaats, hij blijft de melding geven dat die geformateerd moet worden.

Heb maar een nieuwe besteld...
Dan is het wel tijd idd. Gelukkig heb ik altijd meerdere liggen. *D
Er is geen autorit of motorrit die ik eigenlijk zonder camera doe.
 
YouTube gaat geen reclames meer aan Russen tonen, dus als je daar veel views van hebt, gaan je inkomsten omlaag.
Doen de Russen wel goed, zonder adblocker gewoon geen reclames meer vanwege een oorlog. Ik denk dat de Russen er niet rouwig om hoeven te zijn om geen reclame te hoeven zien. _O-
 
Sinds het nieuwe kaartje nog geen crash "afkloppen".


Niet heel veel russische kijkers, dus merk er niks van gok ik.

Mooi zo, dan zal het oude kaartje echt wel klaar zijn.
Ik heb uit Rusland ook heel weinig bezoekers. 0.4% van alle views dit jaar. Heb iets meer dan 1,5 miljoen views dit jaar, bijna 5500 uit Rusland. Dat is een druppel op een gloeiende plaat. Maar goed, het is wel krom natuurlijk om dan geen reclames te tonen. Je zou juist meer reclames moeten tonen als je ze wil irriteren. :YY
 
Mooi zo, dan zal het oude kaartje echt wel klaar zijn.
Ik heb uit Rusland ook heel weinig bezoekers. 0.4% van alle views dit jaar. Heb iets meer dan 1,5 miljoen views dit jaar, bijna 5500 uit Rusland. Dat is een druppel op een gloeiende plaat. Maar goed, het is wel krom natuurlijk om dan geen reclames te tonen. Je zou juist meer reclames moeten tonen als je ze wil irriteren. :YY

Is natuurlijk meer om Russische Content Creators te raken, dan om Russische kijkers te raken. ;)
 
Is natuurlijk meer om Russische Content Creators te raken, dan om Russische kijkers te raken. ;)

Ja dat is ook waar. :) Voor diegene die lokale content maken die de rest van de wereld niet kijkt.
Maar de rest van de Russen die verder kijkt dan binnenlandse video's, die komt het goed uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan