Het Grote Motovlog Topic Deel I

Hallo allemaal,

Na een tijdje lurken ben ik dit topic tegengekomen en ik herken al een heleboel namen van Youtube. Leek me leuk om mezelf even te introduceren. Ik probeer sinds kort ook met enige regelmaat te uploaden op Youtube. Het is allemaal nieuwe voor mij maar ik heb er wel veel plezier van, met name het leren hoe je betere videos maakt.

Mijn kanaalnaam is NonStoppie en ik doe 2 keer per week motovlogs over gerelateerde topics die me interesseren, tips voor lessers en reviews. Ik probeer voornamelijk meer mensen te motiveren om motor te gaan rijden. In mijn omgeving merk ik namelijk dat veel mensen er over twijfelen. Ik hoop hier meer te leren over vloggen.

Kanaalink: Non Stoppie

Mvg,


Welkom.
2x per week is een mooie hoeveelheid.
lukt mij niet altijd ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: nee
Een keer iets anders dan een MotoVlog dit keer. Heb mijn drone al kunnen gebruiken voor de eerste 'opdracht' (onbetaald weliswaar). Was voor een bekende die op zijn werk een interne wedstrijd had met: maak een commercial met als slogan 'just ok is not ok'. Dit is het resultaat:

 
Na een tijdje lurken ben ik dit topic tegengekomen en ik herken al een heleboel namen van Youtube. Leek me leuk om mezelf even te introduceren. Ik probeer sinds kort ook met enige regelmaat te uploaden op Youtube. Het is allemaal nieuwe voor mij maar ik heb er wel veel plezier van, met name het leren hoe je betere videos maakt.

Mijn kanaalnaam is NonStoppie en ik doe 2 keer per week motovlogs over gerelateerde topics die me interesseren, tips voor lessers en reviews. Ik probeer voornamelijk meer mensen te motiveren om motor te gaan rijden. In mijn omgeving merk ik namelijk dat veel mensen er over twijfelen. Ik hoop hier meer te leren over vloggen.

Heb ff een filmpje gezien. Ziet er leuk uit! De spraakaudio mag wat mij persoonlijk betreft wat helderder, maar dat is een kwestie van afstellen en proberen.
We moeten veel meer jongeren op de motor krijgen, dus goed bezig. :) 2x per week is netjes. Ik heb geen uploadschema, maar ik heb YT dan ook voor erbij, ter ondersteuning van mijn website. Zal binnenkort weer eens wat in elkaar flansen, maar eerst vakantievideo van 2018 editten, die van 2017 heb ik gelukkig vorige maand in elkaar gezet. 18 minuten video, 24 uur werk oid. Ik heb nog zo veel video's liggen (niet gerelateerd aan motoren). Hoop dat alles een beetje klaar is tegen eind maart, als de lente er weer is.
 
Vandaag mijn eerste 'Unboxing' online gezet! :)

Leuk gedaan maar ik zou die handvat verwarming niet op mijn motor zetten, ik maak me best zorgen over al die troep van van Aliexpress afkomt.
Ik bedoel maar, je koopt een leuk 2ehands motor en later blijkt er allemaal goedkope inferieure aftermarket spul op te zitten, brrrrrr.:o
 
Leuk gedaan maar ik zou die handvat verwarming niet op mijn motor zetten, ik maak me best zorgen over al die troep van van Aliexpress afkomt.
Ik bedoel maar, je koopt een leuk 2ehands motor en later blijkt er allemaal goedkope inferieure aftermarket spul op te zitten, brrrrrr.:o

Thnx maar even een paar dingen op een rijtje zetten:
-Leuke tweedehands motor gaat de mijne niet meer zijn.:+ Hij is oud, gaar en goedkoop. Mocht ik hem ooit wegdoen zal een koper hem ook niet kopen om de geweldige handvat verwarming maar eerder voor onderdelen/ als eerste motor/ als pekelfiets oid.
-goedkope inferieure aftermarket zooi? Goedkoop inderdaad maar als het straks gewoon goed werkt, dan werkt het toch? En als het goed werkt en ik ben er tevreden over komt er op een volgende motor die het geld wel waar is wel een mooier/beter setje.

Ik ga aan een motor van +- 500 euro geen 100 euro aan handvatten uitgeven als ik nog niet eens weet of ik het wel fijn vind als je begrijp wat ik bedoel.:t


Zo deed ik het vroeger ook vaak. Muziek downloaden en als het echt beviel de cd kopen :).
 
Heb ff een filmpje gezien. Ziet er leuk uit! De spraakaudio mag wat mij persoonlijk betreft wat helderder, maar dat is een kwestie van afstellen en proberen.
We moeten veel meer jongeren op de motor krijgen, dus goed bezig. :) 2x per week is netjes. Ik heb geen uploadschema, maar ik heb YT dan ook voor erbij, ter ondersteuning van mijn website. Zal binnenkort weer eens wat in elkaar flansen, maar eerst vakantievideo van 2018 editten, die van 2017 heb ik gelukkig vorige maand in elkaar gezet. 18 minuten video, 24 uur werk oid. Ik heb nog zo veel video's liggen (niet gerelateerd aan motoren). Hoop dat alles een beetje klaar is tegen eind maart, als de lente er weer is.
Bedankt voor je pointers. Ik ga er zeker wat mee doen. Ik gebruik namelijk een gopro hero session 4 waarmee direct audio opnemen niet mogelijk is en ben dus gedwongen om audio extern op te nemen. Zal dus even diverse instellingen moeten testen daarmee.
 
Bedankt voor je pointers. Ik ga er zeker wat mee doen. Ik gebruik namelijk een gopro hero session 4 waarmee direct audio opnemen niet mogelijk is en ben dus gedwongen om audio extern op te nemen. Zal dus even diverse instellingen moeten testen daarmee.

Gewoon lekker experimenteren. Elke keer zal je er beter in worden. Als ik mijn video's van een jaar of 6 terug kijk... en nu doe ik het ook echt nog niet perfect of goed hoor, maar elke keer weer een beetje beter.
 
18 minuten video, 24 uur werk oid. Ik heb nog zo veel video's liggen (niet gerelateerd aan motoren).

Zo herkenbaar.
Bepaalde video's zijn al verwijderd zelfs, of staan alleen nog maar op de back up schijven.
Omdat je er niet meer aan toe komt. Of niet meer de mindset van de video weet etc.

Heel veel video's van het andere kanaal die nog ge-edit mogen worden, maar focus ligt nu toch op de motor. Zeker gezien de 1000 subs richtlijn, is dat andere kanaal echt niet ten goede komen.

Deze week naamsverandering gedaan, ook ivm die redenering. ;)
 
Ik heb juist nu in de winter meer tijd om te werken aan andere video's. Maar je moet er ook zin in hebben, want zo'n vakantievideo met duizenden clips om uit te zoeken kost echt heel erg veel tijd (en zin). Maar uitstel is afstel, dus het moet wel gebeuren. Nu ik vakantie 2017 af heb (die ik niet online zet), heb ik wel wat dingen die ik wel online wil zetten uit de vakanties. Bijv. mijn bezoek aan Yellowstone National Park. Die moet ik ook nog maken. Dus het is vaak één grote compilatie van de vakantie als film en dan allemaal losse onderwerpen. En sommige zet ik dan op een ander kanaal neer. Laatste keer Florida komen ook zo 15 filmpjes uit, waaronder wat how to video's. hoe je bijv. moet rijden vanaf een vliegveld naar een bepaalde stad, via tolwegen. Voor sommige mensen erg fijn als ze vooraf wat info hebben. Uiteraard versneld afgespeeld, je wil niemand vervelen met 30-60 minuten video. Alleen de belangrijke puntjes op normale snelheid.

Waarom heb je 'Twowheels' er afgehaald?
 
Zo herkenbaar.
Bepaalde video's zijn al verwijderd zelfs, of staan alleen nog maar op de back up schijven.
Omdat je er niet meer aan toe komt. Of niet meer de mindset van de video weet etc.

Heel veel video's van het andere kanaal die nog ge-edit mogen worden, maar focus ligt nu toch op de motor. Zeker gezien de 1000 subs richtlijn, is dat andere kanaal echt niet ten goede komen.

Deze week naamsverandering gedaan, ook ivm die redenering. ;)

Ik heb een abonnement genomen, kijken of je met die XT maffe streken gaat uithalen, wat een herriemachine.;):+
 
Waarom heb je 'Twowheels' er afgehaald?

Mijn eerste kanaal was Meifesto.
Toen kwam de motovlog kanaal erbij en moest ik een variant erop vinden.

Sinds ze de monetazation hebben veranderd is de oorspronkelijk Meifesto beetje doodgebloed qua aandacht.
Dus kwam het idee in me hoofd om het aan te passen, of om te draaien.

Is ook makkelijker qua nieuwe logo etc.
Noem mezelf of het kanaal toch al Meifesto.
Intro is alleen Meifesto etc etc.
Dus dan maar "officieel"


Ik heb een abonnement genomen, kijken of je met die XT maffe streken gaat uithalen, wat een herriemachine.;):+
Thanks :)
En er staan wel wat dingen op het ideeën lijstje ja xD
 
Mijn eerste kanaal was Meifesto.
Toen kwam de motovlog kanaal erbij en moest ik een variant erop vinden.

Nu dus weer gewoon terug bij de eerste naam. :) Dit jaar moet je die 1000 subs wel gaan halen. Hoeveel uur is er afgelopen jaar bij jou gekeken?

Ik denk dat ik hier mijn HawkEye FireFly 8S 4K@30fps cam eens ga verkopen. Heb er allemaal spul bij gekocht (microfoon, 2 accu's extra en een lader, extra behuizing met gat voor microfoon (zelf geboord), zakje met fog inserts. Ik heb teveel camera's liggen en ik gebruik er te weinig. En ik wil nog een SJCam SJ8 Pro proberen, dus er kan weer wat het veld ruimen. Komt een bijzonder goed plaatje uit, maar ik heb nog genoeg camera's liggen.
 
PB me ff een prijs:+.

De mogelijkheid om een mic direct in de camera te prikken en een schermpje mis ik af en toe wel op mijn 6S.
 
PB me ff een prijs:+.

De mogelijkheid om een mic direct in de camera te prikken en een schermpje mis ik af en toe wel op mijn 6S.

En natuurlijk dat de 6S geen echte 4K heeft. :P Kan er op de 6S geen microfoon? Bij de 8S gaat dat via de mini-USB-poort. Ik stuur je zo wel even een PB.
 
En natuurlijk dat de 6S geen echte 4K heeft. :P Kan er op de 6S geen microfoon? Bij de 8S gaat dat via de mini-USB-poort. Ik stuur je zo wel even een PB.

4k interesseert me niet zo. Mijn computer heeft moeite genoeg met Full HD te editen8)7:+.

De 6s heeft voor zover ik weet geen microfoon ingang en geen scherm achterop. Het is een echte budgetcamera wat je merkt in dat soort dingen. Beeldkwaliteit kan zich meten met een klasse duurder maar ze beknibbelen natuurlijk ergens op. Heb hem dan ook voor 50 euro op GB gekocht. Misschien zal ik eens een review opnemen.;)
 
Nu dus weer gewoon terug bij de eerste naam. :) Dit jaar moet je die 1000 subs wel gaan halen. Hoeveel uur is er afgelopen jaar bij jou gekeken?

Ik denk dat ik hier mijn HawkEye FireFly 8S 4K@30fps cam eens ga verkopen. Heb er allemaal spul bij gekocht (microfoon, 2 accu's extra en een lader, extra behuizing met gat voor microfoon (zelf geboord), zakje met fog inserts. Ik heb teveel camera's liggen en ik gebruik er te weinig. En ik wil nog een SJCam SJ8 Pro proberen, dus er kan weer wat het veld ruimen. Komt een bijzonder goed plaatje uit, maar ik heb nog genoeg camera's liggen.

Ja, in principe gewoon de namen omgewisseld omdat het logischer is ;)

Moet nog steeds een goede mic voor de FireFly vinden xD
 
Zou graag jullie feedback willen op mijn laatste video:
Ik heb geprobeerd om mijn audio te verbeteren door het te vervormen en "spraak benadrukken" geklikt. Ben benieuwd wat jullie denken!

Voor mij goed verstaanbaar, ik heb niets te mopperen.
Ja als je naast je motor loopt ben je een voetganger, als je rbw is ingenomen maar je toch ook verder lopen met de motor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan