Het Grote Motovlog Topic Deel I

Gelukkig maar. :)

Drift Ghost X, heeft wat moeite vaak met asfalt etc. op YouTube. Niet de beste cam qua beeldkwaliteit, maar hij kost dan ook weinig. Heb ze zelf ook liggen.
Je zou eens moeten kijken wat het bestand wat je naar YouTube stuurt als bitrate heeft. Als je Windows 10 hebt, rechtermuisknop, eigenschappen, tabblad details en daar zie je de bitrate.

De bitrate is 88493 kbps, wat resulteert in een bestand van 2.20 GB voor 3:33 minuten. Vind ik een aardige hoeveelheid data voor zo'n kort filmpje.

Maar ik hoor ook wel eens mensen over verschillende coderingen. Het is een mp4 bestand met een H.264 codering, maar van wat die H.264 codering doet/zegt heb ik geen idee :??
 
De bitrate is 88493 kbps, wat resulteert in een bestand van 2.20 GB voor 3:33 minuten. Vind ik een aardige hoeveelheid data voor zo'n kort filmpje.

Het is een mp4 bestand met een H.264 codering, maar van wat die H.264 codering doet/zegt heb ik geen idee :??

Sterke compressie van videobeelden, een videocoderingsformaat, H264 is in feite MPEG-4.
 
Sterke compressie van videobeelden, een videocoderingsformaat, H264 is in feite MPEG-4.

Dus als ik het goed begrijp wordt door de de sterke compressie alles zo blokkerig en dat houd verband met het formaat? Dus als ik het in een ander formaat, bijvoorbeeld MOV opsla, maak ik een betere kans?
 
Dus als ik het goed begrijp wordt door de de sterke compressie alles zo blokkerig en dat houd verband met het formaat? Dus als ik het in een ander formaat, bijvoorbeeld MOV opsla, maak ik een betere kans?

Nou dat weet ik niet, lokaal zie ik geen blokjes, maar als je opslaat met MP4 zit je volgens mij goed voor YT.
 
MP4 noem je een 'container'. Het zegt niks over de kwaliteit. Binnen die container kunnen een aantal verschillende codec's gebruikt worden, waaronder dus H.264 welke een prima codec is, best wel een industriestandaard. Maar net als bij bijvoorbeeld een MP3 kan er onderling een wereld van verschil zitten.

youtube heeft ergens een pagina met aanbevolen codecs, bitrates ed. Check dat even.

Aldus wat ik een paar jaar terug op mijn opleiding geleerd heb.
(Heb een opleiding gedaan tot geluidstechnicus, waar ook dus een gedeelte beeldtechniek bij zit).
 
De bitrate is 88493 kbps, wat resulteert in een bestand van 2.20 GB voor 3:33 minuten. Vind ik een aardige hoeveelheid data voor zo'n kort filmpje.

Maar ik hoor ook wel eens mensen over verschillende coderingen. Het is een mp4 bestand met een H.264 codering, maar van wat die H.264 codering doet/zegt heb ik geen idee :??

88Mbit? Dat is veel te hoog, de maximale output van de camera zelf is 30Mbit, dus dan heb je heel veel loze data in je video.
Met zo'n 780-800MB had het filmpje af kunnen zijn met dezelfde kwaliteit. :) De rest is inmiddels al een beetje verteld. H.264 is de huidige compressie, H.265 bestaat ook, maar dat vereist veel meer rekenkracht en is dus nog niet de norm. Kan de camera ook niet aan. Maar goed, de kwaliteit van de Ghost X is best OK, maar volgens mij kan het beter dan wat er bij jou uit komt of YouTube vern**kt de boel flink. Moet wel zeggen dat het verschil tussen Ghost X en Ghost 4K flink is. Maar goed, die kost ook 2x zoveel en de accuduur is korter. Ghost X kan standaard ruim 5 uur op een accu en met grote accu zelfs 8,5 uur. Prima reismaatje dus voor verzekeringskwesties.
 
Thanks voor de uitleg en tips allemaal! Ik ga als ik van de week tijd heb eens lezen en proberen. Kijken of ik er dan wat beters uit kan krijgen :)
 
@Meifesto Dankzij jouw bericht liep ik even mijn best lopende filmpje van dit jaar door en ik zie dat ik een berg tags miste. Weet niet of die er af zijn gevallen of dat ik ze vergeten was. Het stukje Indonesisch, Punjabi, Hindi, Russisch en Japans stond er gewoon niet bij. Dus het had wellicht nog beter kunnen lopen. :+ Oh well, bij de Z400 had ik het er wel bij staan. Merkbaar verschil? Dan zou je dus eigenlijk 2x hetzelfde filmpje moeten uploaden met NL tags en met meertalige tags.

edit; LOL, je hebt een lading tags van mij overgenomen. Ik ben benieuwd of je nu over de 1000 subs komt. :) En je 'pinned' nu ook, je let goed op! :+
 
Laatst bewerkt:
edit; LOL, je hebt een lading tags van mij overgenomen. Ik ben benieuwd of je nu over de 1000 subs komt. :) En je 'pinned' nu ook, je let goed op! :+

In dit geval, juist bij deze video, inderdaad een paar tags gekopieerd, gewoon uit nieuwsgierigheid ;)
Denk niet dat ik daardoor direct over de 1000 zal schieten xD

De meet en Ride binnenkort zal daar meer aan bij dragen verwacht, dat is elk jaar het moment waarop sommige kanalen ineens een flink aantal subs rijker worden.

Pinnen deed ik af en toe al, wanneer ik er baat bij zie ;)
 
De meet en Ride binnenkort zal daar meer aan bij dragen verwacht, dat is elk jaar het moment waarop sommige kanalen ineens een flink aantal subs rijker worden.

Vergeet het hier ook niet steeds te plakken...zet de datum en tijd van je meeting in je handtekening.....
 
@Meifesto het zou maar zo kunnen hoor, met de Z125 heb ik nog 520 subscribers erbij gekregen op alleen die video. Met die analytics kan je tegenwoordig veel zien. Zo zie ik ook dat de video 2,3 miljoen keer is aangeboden of in elk geval getoond op een scherm als suggestie en dat die 242k keer is geklikt/gekeken. toch nog een goede 10% die door klikt. Ik neem aan dat dat een gezonde CTR is. Verder is die video in totaal 4768 uur bekeken tot nu toe, dus ik ga met m'n armen over elkaar en benen op tafel wachten tot 2020. :+

Dat pinnen werkt denk ik beter dan iets in de video description zetten. Heb het idee dat mensen eerder reacties lezen dan in een beschrijving gaan zoeken.

@Lemmy toch tijd voor nog een externe schijf erbij. :) En blijf zorgen voor backups.
 
Die backups zijn geregeld. Maar er moet nu echt ook een C bij, anders rendert ie niet eens. En dat vertraagt.
 
Dus eigenlijk een grotere SSD kopen en de oude klonen naar de nieuwe grotere. Of zorgen dat je tempdir naar een andere schijf verwijst.
Ik moet ook nog wat ruimen... maar dan van mijn externe schijven. Al het bronmateriaal flikker ik meestal weg, maar toch heb ik nog een lading die ik uit moet zoeken.
 
Vergeet het hier ook niet steeds te plakken...zet de datum en tijd van je meeting in je handtekening.....

Niet direct van plan om het in de handtekening te gooien.
En te grote groep is ook niet ideaal ;)


Maar hier plaatsen kan zeker;

Zaterdag 18 Mei.
Verzamelplaats Mac Donalds Barendrecht.
Vanaf 10:30 (alhoewel sommige eerder aanwezig zullen zijn).
Rijden weg om 11:00
 
Dat pinnen werkt denk ik beter dan iets in de video description zetten. Heb het idee dat mensen eerder reacties lezen dan in een beschrijving gaan zoeken.


Geloof ik best ja.
Meeste pins zijn dan ook vaak links of andere activiteiten.

Het is wel iets waar je actief aan moet denken ja.
En soms pin ik een comment die het verdiend ;)
 
Geloof ik best ja.
Meeste pins zijn dan ook vaak links of andere activiteiten.

Het is wel iets waar je actief aan moet denken ja.
En soms pin ik een comment die het verdiend ;)

Jammer dat je maar 1 pin mag zetten.

Gezien het aantal views nu op je video van de Zero, denk ik dat het niet alleen tags zijn, laat staan meertalige.
Dan is de vraag wat er zou gebeuren als ik bijv. jouw Zero video op mijn kanaal zou uploaden en we kijken na hoeveel uur, hoeveel views ik heb, rekening houdend met het aantal subs die ik al heb. Het aantal views zou je door het verschil moeten delen. Maar goed, Zero is elektrisch. HIer al niet populair, laat staan in Aziatische landen, waar ze niet eens overal stromend water hebben. Doe het eens met een YZF-R125 of een Ninja 400.
 
Suzuki katana misschien O-)_O-

Weet ik niet, niet echt populair.
Ik ben toevallig gister op de nieuwe YZF-R125 gesprongen. Van die buitenkansjes die toevallig kunnen. De importeur had ‘m vrijdag niet staan en zaterdag trof ik ‘m aan bij een dealer. Zal de topsnelheidvideo er binnenkort opzetten. Wat loopt dat ding goed voor een 125cc (ook gps meting gedaan). En het nieuwe dashboard is de allermooiste onder de 125’s. Ook direct de allerduurste 125cc, maar goed, als je de beste 125 supersort hebt, mag je het ook vragen. Al zou ik het er niet voor willen betalen. :)

Zal ‘m van de week uploaden. Ik verwacht veel views uit Azie. Niet uit NL, want geen 125cc-land.
 
Ik blijf erbij dat de term Supersport niet bij een 125cc past haha. "Yamaha YZF-R125 Supersporthouding". Hoewel ik ben eens bij de Gamma racing dagen geweest en daar gaan ze zo enorm hard de bocht in. Dat zie je een R1 of een R6 echt niet doen.
 
Het is toch echt een supersport en extremer dan de R125 heb ik nog niet gezeten (op een A1).
Enige nadeel is dat je op de 125 gewoon geen power hebt en dus ook niet op koppel en pk's / snelheid, de druk op de polsen snel kan liften. Maar goed, ik kom af en toe in de sportschool, dus die polsen kunnen wel wat hebben. :')
Die R1's en R6'jes zullen vast ook we hard door de bocht gaan, maar ik denk bij een lager toerental. Top van die blokjes ligt op 140km/u, weet niet of die cup-versie nog gekieteld is. Maar goed, of je ff € 6.299 af wil tikken. De Kawasaki Z400 heb je voor € 5.999, al is dat natuurlijk een naked en geen supersport en mag je met A1 niet op een Z400 rijden. En heb je A2, dan koop je natuurlijk geen A1-motor.

Vandaag maar weer eens wat kilometertjes maken op een NMAX 155. Ook grappig spul. Echt perfect voor in de stad. Ik dring overal voor, zelfs nog vaker dan met mijn ER-6N. Gewoon omdat het veel wendbaarder is, niets weegt en je toch best rap kan optrekken vergeleken met andere auto's. Het is bijna een straf als je niet even vooraan gaat staan. :+
 
De styling noemen ze supersport, daar ben ik het persoonlijk alleen niet helemaal mee eens. Een Miata ombouwen zodat hij lijkt op een ferrari maakt het ook geen supercar. Voor mij zou het woordje 'super' moeten gaan om algehele kwaliteit en de high end prestaties van het voertuig in de markt. Maar dat is een hele andere discussie natuurlijk. De houding is iedergeval erg sportief.

En ik zeg ook niet dat R1's en R6'jes niet hard door de bocht gaan. De snelheid waarmee de 125jes de bocht in gaan is alleen hoger. De snelheid waarmee de hoogvermogende motoren de bocht uitkomen is weer een ander verhaal.
 
Het beestje moet toch een naam hebben, he. Je kan het ook gewoon een sportmotor noemen.
Maar goed, bij sportmotor verwacht je ook weer wat snels. Als A1 is het snel, voor A2 is het GAAAAP.

Ondertussen Meifesto's filmpje aan het kijken van de Katana. Had je nu die Nishua helm op je bakkes, dan kon je zo die klep er af halen! :+
@Meifesto ik verwacht nu alleen als je in je tag zet 'top' en 'speed', een echte topspeed! :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan