Het Grote Motovlog Topic Deel I

Eerst het oude. Voor het te oud is. Bij mij is het hooguit een paar maanden oud, maar dan zijn dan nog de short rides op een bepaalde motor.
Ja, denk dat sommige al wat te oud zijn.
Zeker "normale" vlogs worden op den duur te oud.
Heb in de afgelopen jaren al menig oudere vlog maar gewoon verwijderd, dan staart het je ook niet meer aan ;)

Reviews kan je iets langer vasthouden, enig nadeel is dat je dan niet meer weet hoe de sfeer tijdens het rijden toen was.



Zal idd ook wel liggen aan het weer. En mensen gaan idd liever rijden, al heb ik geen last van het weer of Nederland. Meestal loopt het na oktober een beetje af. Maar dan zet ik er ook niet zo veel meer op, misschien is dat het. :+

Z400 is een leuke motor! Maar het komt idd wanneer het komt, niets forceren.
Het weer speelt een rol, alhoewel er weinig mensen met 40 graden voor de lol rijden denk ik.
Liever in de tuin in een zwembad, of binnenshuis voor de airco xD

Ik forceer nu af en toe wel wat. Zie ik terug in de lengte van de vlogs, die worden dan ineens korter xD
Het vloggen zelf hoef ik niet te forceren gelukkig ;)
 
Een voordeel in een nadeel zin, zo kan het ook ;)
Precies! Dan maar voor de Youtube carriere, een half miljoen subs binnen een maand moet haalbaar zijn toch? :P

Nee hoor, gewoon lekker voor de ontspanning en het tijdverdrijf wat vlogjes draaien. Zeker een van mn toer naar de Honda Euro Meet in Clastres via Keulen.

Ik moet nu alleen wel even stevig op zoek naar de 2 nieuwe batterijen die ik bij mn gopro had gekregen zoeken want de originele en een vervanger zijn al best lui.
 
Laatst bewerkt:
Reviews kan je iets langer vasthouden, enig nadeel is dat je dan niet meer weet hoe de sfeer tijdens het rijden toen was.

Het weer speelt een rol, alhoewel er weinig mensen met 40 graden voor de lol rijden denk ik.
Liever in de tuin in een zwembad, of binnenshuis voor de airco xD

Je moet niet te lang wachten met reviews, zelfs geschreven niet. Je gaat dingen vergeten.
Nu is ook veel te warm om te rijden. Denk dat er ook veel mensen op het terras zitten.

Nope, hardware.info! (de buurtjes)

Ah, daar kom ik nooit. :) Alleen al de frontpage is enorm onoverzichtelijk. Te grote letters, te grote blokken.
Maar wel mooi dat je een review mag makent! Heb toch wel even gekeken, je hebt dus nog kans om 'm te winnen ook!
 
Heerst daar geen "mijn videokaart loopt rondjes om de jouwe sfeer" 😁🤔

Flink offtopic dit: Geen idee hoe de community daar is, maar de tests zijn daar vele malen beter dan bij Tweakers. In plaats van: 'kijk hoe samsung de beste SSD is in deze gesponsorde test' heb je daar 'We testen de 30 nieuwste SSD's op álles wat te testen valt'
 
Valt sowieso een trend op van "de top zoveel" filmpjes op.

Doet me denken aan Dylan Haegens en wat hij 6 jaar geleden ook al deed volgens mij xD
 
Oh ja die Dylan inderdaad... die doet nog steeds hoor van die top zoveel filmpjes maken. Eigenlijk doen 9 van de 10 youtube reality vloggers dat wel. En het stomme is.. het werkt als een trein. Mensen klikken daar super snel op, het kijkt lekker weg ofzo.

Ik vrees dat wij als motorrijders niet achter kunnen blijven. Heb het van de winter geprobeerd met een 5 tips voor in de winter motorrijden. Maarja met mijn mega userbase van toen (55abo's) liep die video geen storm :+ Binnenkort ga ik wel van die typische video's opnemen van '5 things I like about my bike' en natuurlijk '5 things I don't like about my bike'. Kijken of die een beetje aan willen slaan.
 
Valt sowieso een trend op van "de top zoveel" filmpjes op.

Doet me denken aan Dylan Haegens en wat hij 6 jaar geleden ook al deed volgens mij xD
Precies 😂
En zouden het qua product top 10's ook nog eens volledig objectieve top 10's zijn (waar mogelijk) dan zouden ze nog te pruimen zijn maar vergeet dat maar hoor. Hetzelfde als beslist.nl, kan je ook een hogere plaats kopen terwijl je product duurder is dan de anderen
 
Is inderdaad ook heel erg mening gebaseerd.
Afhankelijk van rijstijl en motor etc etc.

Ik kijk ze vaak ook wel, maar gedeeltelijk ook omdat je er makkelijk door heen kunt skippen als je weinig tijd hebt.
10 sec per punt en door als het niet interessant is xD
 
Hoe kan je handig je snelheid blurren in een video. In iMovie zit zo geen functionaliteit en die op Youtube is niet veel waard. Bovendien zet er een limiet op.
 
Bij mij vragen ze ook wel eens of ik een top 5 filmpje wil maken. Dan zou ik bijv. de top 5 snelste 125's kunnen doen, maar dat is subjectief, want ik heb niet de alle snelste 125's gereden. Al hoewel ik er zo 4 kan noemen die ik wel heb gereden. Moet ik alleen wat verzinnen voor de 5e. Ik heb al een idee.... :+

Of de snelste A2-motor. Ja dan kan ik wel een Ninja 650 laten zien, maar een magere Thai scheurt even 200km/u op een Ninja 400 bijv. Dat haal ik nooit, of de weg moet echt leeg zijn voor kilometers en dan nog de wind uit de juiste richting etc. etc.

Handig je snelheid blurren... bewerkingssoftware kopen. Dan kan je er ook een plaatje overheen plakken (of een blur layer) en tracking toepassen. Kost je dan totaal geen moeite, maar de software kost natuurlijk wel wat geld. Maar misschien kan het ook wel met Davinci Resolve, een gratis montage tool die vrij uitgebreid schijnt te zijn.
 
Hoe kan je handig je snelheid blurren in een video. In iMovie zit zo geen functionaliteit en die op Youtube is niet veel waard. Bovendien zet er een limiet op.

Geen idee, nog nooit gedaan.
Doen ze in Nederland voor zo ver ik weet toch niks mee, tenzij ze je ter plekke staande houden.
 
Ik denk ook dat je het wel heel bond moet maken hoor. Als je een keer tijdens een review of vlogje lekker doortrekt en daarna gewoon weer normaal rond rijdt, dan zal er geen haai naar kraaien. Ga je de nieuwe Ghostrider uithangen... tja dan ben je gewoon een koekwous en vraag je er ook om :+
 
Het ligt er aan waar je het doet. Ik doe het op de snelweg als het rustig is. 120 op een dijk waar je 60 mag en fietsers en wandelaars hebt, is not done. Of knallen op wegen met zijstraten. Ook bij mij weet je niet wie er op zit, ik krijg ze altijd van iemand. :+
Voordeel bij mij is dat ze niet zo hard gaan en ik dus ook mijn rijbewijs niet hoef in te leveren. Er zijn belangrijkere dingen om op te focussen. Criminele activiteiten, inbrekers, drugs, zeden, appen op de fiets. En zetten ze mij wel een keer aan de kant, jammer dan, eigen schuld. Jur020 aka PompertLife heeft op zijn kenteken wel een notitie staan dat het een youtuber is en ook de regels niet zo nauw neemt. Maar dat lag niet aan wel of niet blurren, die is op het moment van rijden in de kraag gevat.
 
Gopro is vooral waanzinnig duur als je het mij vraagt. Dus als ze het goedkoper maken voor dezelfde kwaliteit zijn ze volgens mij al binnen.

Schermpje vooraan is duidelijk voor vlogs. Tijdens actie ga je echt niet op dat Schermpje zitten turen. Dus dan gaan ze tegelijk de strijd aan met populaire vlog camera's. Goed gezien.
 
GoPro is ook duur, Apple ook. SJCAM laat ook zien dat het goedkoper kan.
Maar goed, ik vind de Monkey 125 van Honda ook geen 4900 euro waard en heb ook het idee dat als ze die voor 3000 euro neerzetten, je heel veel aapjes ineens ziet rijden en Honda dan met onderhoud leuk kan verdienen. Ook dat gebeurt niet. :+

DJI.. ik heb een drone van ze, inmiddels de tweede (vanwege upgrade), maar het is met updates elke keer weer vragen of het allemaal nog werkt. Ik doe niet graag updates bij DJI, ik wacht eerst de reactie op het DJI forum af, voor ik de stap durf te zetten. Maar dat is met drones, of de camera's ook ineens niet goed meer willen functioneren, dat zal wel niet. Toch ben ik niet de grootste fan van DJI. Ze maken mooi spul, maar het is zeker niet perfect.

En een beetje vlogger gebruikt natuurlijk geen actioncam of enkel dan als extraatje. Of een compact met grotere sensor of beter; een systeemcamera of dslr met externe microfoon en een beetje knappe lens die ook met de scherptediepte kan spelen.
 
Je hoeft toch geen GoPro 6 of 7 te kopen ? een 4 of 5 voldoet prima, ook voor YT. 😁
 
Handig je snelheid blurren... bewerkingssoftware kopen. Dan kan je er ook een plaatje overheen plakken (of een blur layer) en tracking toepassen. Kost je dan totaal geen moeite, maar de software kost natuurlijk wel wat geld. Maar misschien kan het ook wel met Davinci Resolve, een gratis montage tool die vrij uitgebreid schijnt te zijn.

Hoe kan je handig je snelheid blurren in een video. In iMovie zit zo geen functionaliteit en die op Youtube is niet veel waard. Bovendien zet er een limiet op.


Ik zeg Davinci Resolve. Professionele bewerkingssoftware maar dan ook gratis te krijgen met 90% van de functionaliteit.
Ik gebruik het sinds ik een computer heb die het kan draaien en er gaat een wereld voor je open.

Check dit kanaal als je geinteresseerd bent:
https://www.youtube.com/channel/UCn5GD-PNXWyonXQO8rH3vPw
Heb in een avondje tijd deze video ge-edit, geleerd hoe dat moet met dat programma en geblurd:
 
Ik zeg Davinci Resolve. Professionele bewerkingssoftware maar dan ook gratis te krijgen met 90% van de functionaliteit.
Ik gebruik het sinds ik een computer heb die het kan draaien en er gaat een wereld voor je open.

Het kan aan mij liggen, maar ik krijg het niet in gang. Een .mov bestandje gaat niet open, je moet dat dan via een ander programma gaan beginnen converteren, en dan neemt die het nog niet aan.
DaVinci Resolve weer snel ervan gegooid. Straks zet ik het filmpje gewoon online zonder blurren |(
 
En een beetje vlogger gebruikt natuurlijk geen actioncam of enkel dan als extraatje. Of een compact met grotere sensor of beter; een systeemcamera of dslr met externe microfoon en een beetje knappe lens die ook met de scherptediepte kan spelen.
En wat wil je daar mee zeggen? Probeer je nou alle DSLR camera eigenaren met shotgun mic te veroordelen als vlogger?! :P
Ik heb die zooi ook maar dat is dan ook puur uit eigen interesse en acteerwerk (hobbymatig).

WhatsApp Image 2019-07-28 at 23.46.13.jpeg

Gopro 1 - beest 0

Qua software raad ik trouwens hitfilm express aan, volledig gratis en bevat alle functionaliteiten van de pro versie maar mist de assets
 
Terug
Bovenaan Onderaan